Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 73 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení výstupních parametrů elektomobilů
Diviš, Ondřej
Diplomová práce se věnuje hodnocením výstupních parametrů elektromobilů. V první části jsou detailně popsány jednotlivá konstrukční řešení elektromobilů a hybridních vozidel. Další část se věnuje hlavním výhodám a nevýhodám jednotlivých konstrukčních řešení. Jsou zde rovněž nastíněny možné vývojové směry v oblasti elektromobility. Praktická část práce se zabývá měřením zrychlení v závislosti na čase a průběhu nárustu rychlosti během zrychlování u elektromobilů a vozidel se spalovacím motorem s automatickou převodovkou. Výsledky ukázaly, že elektromobily mají lepší akcelerační vlastnosti než vozidla se spalovacími motory s automatickou převodovkou. V případě elektromobilů dochází k lineárnímu nárustu rychlosti, oproti tomu u vozidel se spalovacími motory lze dále během přeřazení jednotlivých převodových stupňů pozorovat nerovnoměrný nárust rychlosti vozidla v čase. V rámci hodnocení jízdních režimů bylo rovněž zjištěno, že u všech vozidel bylo dosaženo nejlepších akceleračních vlastností v režimu „Sport“.
Hybridní a elektrické pohonné agregáty nákladních automobilů
Mrkva, Filip ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá současnými trendy v konstrukci elektrifikovaných pohonných řetězců nákladních automobilů. Jednotlivé koncepce jsou popsány a rozděleny dle uspořádání a stupně elektrifikace pohonu. Na základě aktuálních informací z webových stránek výrobců jsou v práci rozebrány parametry v provozu využívaných komponentů alternativních hnacích ústrojí. Ty jsou následně zhodnoceny z hlediska využitelnosti v provozu, nákladů na provoz a ekologičnosti. Diskutovány jsou výhody a nevýhody hybridních, bateriových a vodíkových nákladních vozidel oproti konvenčním vozům se spalovacími agregáty. V potaz jsou přitom brány reálné aplikace automobilu. Dále je zmapován směr, kterým se probírané odvětví automobilového průmyslu bude dále vyvíjet, a s tím spojené nejvýznamnější překážky a výzvy. V rámci práce byly jako nejperspektivnější koncepce vyhodnoceny bateriové vozy s integrovanou elektrickou nápravou pro relativní jednoduchost konstrukce pohonu, snadné nabíjení a pro mnohé aplikace dostatečný dojezd. Dále bylo poukázáno na klíčové nedostatky v rozvíjejícím se elektromobilním průmyslu, jimiž jsou zejména nízká energetická hustota bateriových a vodíkových článků ve srovnání se spalovacími agregáty, společně s energeticky náročnou produkcí a recyklací vysokonapěťových baterií.
Konstrukce zážehového motoru pro hybridní pohon osobního vozu
Smejkal, Jan ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá konstrukčním návrhem zážehového řadového čtyřválcového motoru s nepřímým vstřikováním paliva a přirozeným sáním o zdvihovém objemu 1799 cm3, který je určen pro hybridní pohon. Před samotným konstrukčním návrhem a návrhem základních rozměrů pohonné jednotky je provedena rešerše soudobých motorů odpovídajících zadaným parametrům. V části práce, která se věnuje návrhu konstrukce, jsou popsány hlavní komponenty a soustavy motoru. Následuje pevnostní výpočet ojnice pomocí MKP, na který navazuje analytická výpočetní metoda únavy LSA.
Návrh hybridního/elektrického pohonu letounu
Dardová, Eva ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Opluštil, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává problematiku elektrického a hybridního pohonu letadel. V první části práce je nastíněn náhled na problematiku z hlediska technologického, enviromentálního a legislativního. Navazuje část věnující se komponentům elektrického/hybridního pohonu a přehled výrobců daných komponent. Rešeršní část je zakončena průzkumem trhu v oblasti elektrických/hybridních letounů kategorie experimentální, CS-22, CS-LSA a CS-23. Následuje samotný návrh dvou variant hybridního a jedné varianty elektrického pohonu pro letoun kategorie CS-LSA a zhodnocení provozních vlastností. Závěr je věnován nastínění návrhu motorového lože pro elektrickou variantu.
Současné trendy elektrických pohonných jednotek osobních vozidel
Drapela, Lukáš ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Bakalářská práce má za cíl uvedení přehledu současných koncepcí elektrických pohonů osobních automobilů spolu s uvedením konkrétních příkladů a jejich kritickým zhodnocením. První část práce se zabývá popisem fungování jednotlivých druhů elektromotorů. Práce pokračuje popisem koncepcí nejprve hybridních vozidel, a následně vozidel poháněných čistě elektricky. Poslední část práce se věnuje současným trendům ve zvyšování účinnosti a dojezdu elektromobilů. Tato část je doplněna stanovením energetické náročnosti modelu elektrického vozidla pro zvolené srovnávací parametry pomocí simulačního programu GT-Suite.
Analýza způsobů připojování a odpojování komponentů pohonného traktu hybridního vozidla
Kałuža, Vít Milan ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá komponentem pro odpojovaní a připojovaní krouticího momentu pohonného traktu automobilu s hybridním pohonem. Tento komponent je použitelný pro odpojení a připojení elektromotoru na pozici P4, což označuje umístění elektromotoru na samostatné sekundární ose. Řešený komponent využívá pro svou funkci princip západkové volnoběžky a zubové spojky. Teoretická část přibližuje různé koncepce hybridních automobilů. Popisuje, jak pohonnou část se spalovacím motorem, tak pohonnou část s elektromotorem. Uvádí, jaké formy spojek se využívají u moderních automobilů. Koncepční návrh zpracovává tři řešení problému s deaktivací volnoběžky při přenosu krouticího momentu elektromotoru. Bylo vytvořeno a implementováno řešení s talířovou pružinou za účelem omezení přenášeného krouticího momentu. V rámci konstrukčního návrhu je zpracovaný komponent umístěn na předlohovou hřídel, která přenáší krouticí moment z elektromotoru do diferenciálu. V konstrukčním návrhu je také provedena úprava ozubení náboje komponentu, aby bylo dosaženo správné funkce koncepce, která chrání volnoběžku před přetížením a mechanickým poškozením.
Letouny s hybridním pohonem
Křivánek, Michal ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Rostoucí snaha o snížení emisí v letectví může být podpořena využitím hybridního pohonu, kterým se tato práce zabývá. V první části poskytuje přehled vlivu leteckého průmyslu na životní prostředí a další motivaci pro vývoj a využití hybridních pohonů, kterou je momentálně nedostatečná hustota energie baterií pro čistě elektrické letouny a komplikace i výhody, které by přinášelo využití vodíku jako paliva nebo v podobě palivových článků. Dále nabízí možnost dopravy v obydlených oblastech a využití hybridního pohonu nejen v civilním letectví. Následuje přehled nejčastěji využívaných konfigurací pro hybridní pohony s uvážením výhod a nevýhod každé z nich. Další částí práce je přehled několika projektů vrtulových letounů s hybridním pohonem čítající stroje s kolmým vzletem a přistáním, extrémně krátkou i standardní vzletovou dráhou, po kterém následuje přehled vrtulových demonstrátorů s hybridním pohonem, které jsou již testovány v plném měřítku. V závěru práce porovnává a hodnotí výkony některých demonstrátorů proti jejich předlohám se spalovacím motorem. Nejvýznamnějšími výhodami letounů s hybridním pohonem jsou navýšená doletová vzdálenost, podstatné snížení spotřeby paliva a snížení provozních nákladů. Hybridní pohony však přináší i nevýhody, především navýšení hmotnosti a snížení počtu přepravených osob či nákladu. V poslední části je zmíněna budoucnost hybridního pohonu v leteckém průmyslu s uvážením různé rychlosti vývoje technologií.
Vozidla s hybridním pohonem
Vančatová, Šárka
Bakalářská práce se zabývá hybridními pohony osobních automobilů. Nejprve popisuje historii hybridů, následně princip činnosti a jejich rozdělení. Stručně charakterizuje výhody a nevýhody hybridních vozidel. Zobrazuje soubor ucelených technických parametrů vybraných silničních automobilů o srovnatelném výkonu dostupných na trhu v České republice. V neposlední řadě se práce zabývá analýzou vybraných technických parametrů. Data potřebná k analýze byla získána z webových stránek prodejců automobilů v ČR.
Koncepce pohonů osobních automobilů
Pospíšil, Jan
Tato práce je zaměřena na koncepce pohonů osobních automobilů. Seznámíte se s průkopníky různých koncepcí v oboru osobních automobilů, s výhodami a nevýhodami každé koncepce a se současnou situací. Dále se zmíním o vývoji koncepcí u osobních automobilů a kam to bude směřovat v budoucnu. Kromě toho zde bude uvedeno i technické řešení konkrétního automobilu. Nejdříve se seznámíte s koncepcemi, které jsou 4, ale každá je svým způsobem unikátní. V historické části se zaměřím na průkopníky a zajímavě řešené osobní automobily. Vývoj koncepcí pohonů již pár let směřuje k použití alternativních paliv a hybridních technologií pohonu.
Technicko-ekonomická analýza mechanických, hybridních a elektrických pohonů automobilů
Rachmatullin, Ružena
Diplomová práce se zabývá konstrukcí vybraných typů pohonů pro osobní automobily. Je zaměřena na jejich funkci a popis současných technologií. První část se zabývá konvenčním pohonem osobních automobilů. Nastiňuje, základ-ní funkční prvky a rozdělení typů spalovacích motorů. V závěru je zhodnocení pohonu. Další část je zaměřena na bližší specifikaci elektromotorů a zdrojů jejich energie – akumulátorů. Následně je popsán hybridní pohon. Základní funkční prvky a rozdělení typů těchto vozidel. V závěru je zhodnocení. Další kapitola se zaměřuje na pohon elektrický. Také je zde zmíněna problematika dobíjení a závěrečné zhodnocení. Závěr se zabývá vlastní analýzou technických parametrů s přehledem vybraných konvenčních, hybridních a elektrických vozidel, jež jsou v současnosti užívána v běžném provozu. Dále hodnotí ekonomický pohled na provoz vybraných vozidel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 73 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.