Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zákon o státní službě se zaměřením na úřednickou zkoušku
Leipertová, Lucie ; Neděla, Radek (vedoucí práce) ; Stárková, Eva (oponent)
Předmětem bakalářské práce je zákon o státní službě a s ním související právní předpisy, především upravující úřednickou zkoušku. Úvodní část je věnována samotnému zákonu o státní službě, na kterou dále navazuje podrobnější rozpracování právní úpravy úřednické zkoušky. Teoretickou část potom doplňuje kapitola o jejím průběhu na jednom z úřadů státní správy, a to na Správě státních hmotných rezerv (SSHR). Hlavním cílem této práce je poskytnout čtenáři základní informace o zákonu o státní službě a především ucelený přehled o veškerých náležitostech úřednické zkoušky včetně pohledu na její průběh v praxi.
Právní postavení úředníků v ČR
Blažek, Jaroslav ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Rys, Rudolf (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku státní služby, jejíž vývoj a současná situace ukazují, na značnou názorovou heterogenitu a politickou rozepři s ní spojenou. Bližšímu pohledu na současný stav, předchází nástin charakteristik základních systémů státní služby, v rámci právní teorie rozlišovaných. Učiněn je také historický exkurz od roku 1918 s respektem k časové a významové posloupnosti. Stěžejní část práce je věnována obsahovému rozboru služební pragmatiky, návrhu zákona o státních úřednících, služebnímu zákonu a jeho novelám. V závěru práce se autor uchyluje k formulaci čtyřech variant, řešící současný stav státní služby, ze kterých mimo jiné vyplývá, že je žádoucí revidovat platný služební zákon návrhem novely č. 71/9, s přihlédnutím především ke kariérním prvkům a zřetelem na současnou situaci státní správy.
Analýza účetnictví městského úřadu a vývoj hospodaření s majetkem v městě Dačice
ŠPIČKOVÁ, Tereza
V této diplomové práci je zobrazeno vedení účetnictví a hospodaření s majetkem v městě Dačice. Smyslem práce je rozpoznat odlišnosti ve vedení účetnictví před rokem 2010 a po něm. V roce 2010 došlo k zavedení účetní reformy v oblasti veřejných financí. Analyzovaná účetní jednotka byla nucena tuto reformu respektovat a provést ve svém řízení určité změny. Změny se týkaly zejména směrné účtové osnovy, způsobů účtování a vystavování účetních výkazů účetní závěrky. Dalším cílem této práce bylo zobrazit hospodaření s majetkem v městě Dačice. Bylo zjištěno, že město Dačice se svým majetkem hospodaří dobře, neboť v uvedeném období vykazovalo kladné hodnoty dlouhodobého majetku. Město Dačice muselo tedy po roce 2010 udělat ve vedení účetnictví určité změny, které se ovšem neprojevily na jeho hospodaření.
Analýza současného stavu udělování povolení oprávněným osobám k nakládání s vybranými autovraky v jednotlivých krajích ČR
EURO env. in s.r.o., Praha
Monitoring zájmu podnikatelských subjektů v jednotlivých krajích ČR v oblasti autovraků. Situace v jednotlivých krajích ČR při udělování povolení k nakládání s autovraky z pohledu státní správy. Statistické přehledy při udělování souhlasů ke sběru, výkupu a zpracování v jednotlivých krajích ČR. SWOT analýza. Závěrečné zhodnocení situace nakládání s autovraky, návrh opatření včetně návrhu souvisejících právních předpisů.
Řízení rizik IT ve státní správě
Ambrož, Ondřej ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Drtil, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku řízení bezpečnostních rizik informačních technologií. Řízení rizik je uceleným procesem, jehož hlavní částí je analýza rizik. Na analýzu rizik je kladen největší důraz v této práci. Nejprve je ve zkratce představena historie řízení rizik a historie bezpečnosti informací. Následuje vymezení základních pojmů a teoretických součástí systému řízení rizik. Důležitou částí této práce je vymezení státní správy a některých jejích specifik. V rámci praktické části je popsán aktuální stav IT v organizaci státní správy a následně je provedena analýza rizik bezpečnosti informací v této organizaci a jsou navržena opatření snižující identifikovaná rizika.
Vzdělávání zaměstnanců veřejné správy - Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a Městský úřad Praha 13
Szakálová, Lucie ; Vláčil, Jan (vedoucí práce) ; Žák, Květoslav (oponent)
Diplomová práce pojednává o vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě, přičemž se zaměřuje na rozdíly mezi státní správou a samosprávou. Zástupcem pro oblast státní správy je Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy a zástupcem pro oblast samosprávy je Městský úřad Praha 13. Vzdělaní zaměstnanci jsou nejen cenným kapitálem organizace, ale především také základním předpokladem pro efektivní poskytování služeb a stabilitu organizace. Cílem práce je klasifikovat strukturu a využití metod vzdělávání zaměstnanců ve státní správě a samosprávě, vymezení rozdílů a stanovení doporučení. Teoretická část práce je zaměřena na význam vzdělávání, vzdělávání jako personální činnost, formy a metody vzdělávání zaměstnanců a představuje i legislativu, jíž je oblast vzdělávání zaměstnanců upravena ve veřejné správě. Praktická část na základě výstupů z expertních rozhovorů a dotazníkového šetření, které byly provedeny na výše zmíněných úřadech, prezentuje nejen současný stav vzdělávání zaměstnanců ve veřejné správě, ale mimo jiné i používané metody vzdělávání a spokojenost zaměstnanců se vzděláváním. Na základě těchto informací jsou popsány hlavní rozdíly mezi státní správou a samosprávou v oblasti vzdělávání zaměstnanců a zmíněna vhodná doporučení.
Motivace ve státním sektoru
Jandurová, Kateřina ; Fučíková, Jana (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
V své bakalářské práci se zaměřuji na motivaci zaměstnanců, jakožto důležitou součást personální činnosti. Soustředím se především na motivaci zaměstnanců ve státní sféře. V teoretické části se zabývám vysvětlením pojmů motivace a stimulace, vybranými motivačními teoriemi, základními principy motivace a také definicí státní správy a jejími specifiky. Na tento základ navazuje část praktická, kde se soustředím na aplikaci získaných teoretických poznatků a vyhodnocuji výsledky šetření na Vojenském úřadě sociálního zabezpečení. Cílem mé práce je zjistit, jak jsou pracovníci tohoto úřadu motivovaní, a navrhnout případná řešení nedostatků v oblasti motivace státních pracovníků.
Úřednická kariéra mezi Brnem a Vídní
Vyskočil, Aleš
Jednu z mnoha vazeb mezi Brnem a Vídní udržovali státní zaměstnanci. Služba ve Vídni představovala běžnou součást kariérního profilu úředníka. Tři osudy moravských úředníků jako příklad politické soutěže mezi českým a německým světem na přelomu 19. a 20. století.
Státní správa a samospráva na přelomu 19. a 20. století a v prvních desetiletích 20. století na příkladu města Prostějova
Vyskočil, Aleš
Sonda do vztahu státní správy a samosprávy na přelomu 19. a 20. století na příkladu města Prostějova.
Komparace personálního řízení ve veřejné správě
Hošková, Dana ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Adamcová, Jana (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je na základě analýzy personálního řízení ve veřejné správě postihnout nové možnosti řízení lidských zdrojů ve veřejné správě. Hlavní pozornost je věnována zhodnocení personálního řízení v konkrétním úřadě samosprávy a státní správy. Hlavními zdroji informací a dat jsou data publikovaná v odborném tisku z daného tématu, a výsledky empirických výzkumů i poznatky z konkrétních úřadů, které slouží pro srovnávací pohled o personálních přístupech a rozhodovacích procesech ve veřejných a samosprávných institucích. Největší důraz je kladen na formy výběrových řízení, způsoby a důvody odměňování zaměstnanců, jejich hodnocení, kontrola a motivování, a na celoživotní průběžné vzdělávání. Ze zjištěných údajů jsou vyhodnoceny jednotlivé závěry

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.