Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,367 záznamů.  začátekpředchozí23358 - 23367  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.83 vteřin. 


Analýza faktorů úspěšnosti podniků
Šašek, Jiří ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Losos, Jan (oponent)
Cílem této práce je zhodnotit hospodaření společnosti od jejího založení v roce 2006 s důrazem na její středisko Realizace staveb a rok 2009. V práci je detailně popsána společnost spolu s jejími specifiky, provedena finanční analýza mapující vývoj ve společnosti a proveden rozbor vlivu střediska Realizace staveb na hospodaření společnosti a především jedné jeho zakázky, která velice negativně ovlivňuje hospodaření společnosti. Tato odhalila slabé stránky společnosti. V práci jsou popsány příčiny, které způsobily problémy v roce 2009, a jsou zde také popsána přijímaná nápravná opatření.



Analýza positioningu značek na českém trhu dekorativní kosmetiky
Seidelová, Lucie ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Řiháček, Zdeněk (oponent)
Globální kosmetický trh každoročně dosahuje silného růstu v absolutním i relativním vyjádření. Předpovědi jeho dalšího vývoje jsou velmi pozitivní, hovořící o možném pokoření hranice $300 mld. v roce 2011, což by představovalo 16% růst za pětileté období. Pro oblast rychloobrátkového spotřebního zboží jsou to vysoké hodnoty, které jsou mimo jiné faktory odrazem rostoucího světového bohatství a stále zvětšujícího se důrazu spotřebitelů na svůj vzhled. Tato diplomová práce analyzuje kosmetický trh a jeho sekci, trh dekorativní kosmetiky z hlediska faktorů makroekonomických, demografických a spotřebních, přispívajících k modelování tohoto sektoru. Zároveň nastiňuje nové trendy v této oblasti s odkazy na nejmodernější příklady v praxi, a to jak globálně, tak se zaměřením na Českou republiku. Jejím hlavním výstupem je analýza positioningu značek, která čerpá z pozorování a dotazování českých spotřebitelek na základě vlastního výzkumu.

Osobnostní faktory podmiňující účinnou komunikaci zdravotnických záchranářů v krizových situacích.
JURIGOVÁ, Martina
Komunikace je klíčovým aspektem vztahu mezi zdravotníkem a klientem a pomáhá nám ucelit si o něm obraz a vnímat ho jako bio-psycho-socio-spirituální bytost. V souvislosti s tím jsou ale dnes kladeny mnohem větší nároky na komunikační kompetenci zdravotníků, které ještě rostou spolu se stále větším mediálním zájmem o jejich profesi. V oblasti přednemocniční péče jsou nároky na pracovníky Zdravotnické záchranné služby ještě vyšší, neboť mnohdy pracují v improvizovaných podmínkách a v časové tísni. Proto se ve své práci věnuji tématu osobnostních faktorů podmiňující účinnou komunikaci v krizových situacích. Výzkum probíhal kvantitativní metodou, šetření proběhlo formou dotazníku mezi zdravotnickými záchranáři výjezdového stanoviště Teplice a Ústí nad Labem. Dále mezi laickou veřejností a laiky, kteří v minulosti Záchrannou službou byli ošetřeni. Cílem bylo přispět k rozvoji komunikační kompetence pracovníků Záchranné služby prostřednictvím výzkumu sledujícího dominantní komunikační dispozice záchranářů v jejich vlastních očích i v očích veřejnosti. První hypotéza, kterou jsem si stanovila, předpokládala, že pracovníci Záchranné služby považují za potřebné osobnostní dispozice podmiňující účinnou komunikaci záchranáře v krizových situacích odolnost, schopnost improvizace a důslednost. Všechny tyto vlastnosti označilo jako na numerické škále nejvyšším číslem pět více než 75% respondentů, tato hypotéza se tedy potvrdila. Druhá hypotéza, kterou jsem si stanovila, předpokládala, že laická veřejnost považuje za potřebné osobnostní dispozice podmiňující účinnou komunikaci záchranáře v krizových situacích ochotu riskovat, odvahu a empatii. Všechny tyto vlastnosti označilo jako na numerické škále nejvyšším číslem pět více než 85% respondentů, tato hypotéza se tedy také potvrdila. Třetí hypotéza vyjadřovala premisu, že zdravotničtí záchranáři mají zájem se vzdělávat v oblasti profesní komunikace s pacientem. Tato hypotéza byla taktéž splněna, protože 64% respondentů odpovědělo kladně. Pro zlepšení rozvoje komunikační kompetence zdravotnických záchranářů bych navrhovala kladení většího důrazu na účast a vzdělávání záchranářů v oblasti profesní komunikace a častější pořádání akcí věnující se problematice profesní komunikace s pacientem.

Výpočet únavové zbytkové životnosti železničního dvoukolí
Náhlík, Luboš ; Hutař, Pavel ; Knésl, Zdeněk ; Matušek, P.
V příspěvku je popsán postup použitý pro výpočet únavové zbytkové životnosti železničního dvoukolí. Počáteční defekt je modelovaný jako polokruhová trhlina, která se šíří přednostně v normálovém módu namáhání kolmo na osu nápravy. Pro stanovení únavové zbytkové životnosti nápravy s definovaným defektem typu trhlina byl zvolen konzervativní přístup vycházející z lineárně elastické lomové mechaniky (LELM). Cílem výpočtů je stanovit odpovídající počet zátěžných cyklů, který umožní další bezpečný provoz nápravy, tj. stanovit závislost hloubky trhliny na počtu cyklů pro zadané zatěžovací spektrum. Klíčovým bodem takových výpočtů je stanovení K-kalibrační křivky, tj. závislosti velikosti faktoru intenzity napětí K na velikosti trhliny (v tomto případě charakterizovanou hloubkou trhliny).

Analýza komunikační kampaně vybraných produktů společnosti L'Oréal
Maljaček, Jozef ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce)
Název mé diplomové práce zní Analýza komunikační kampaně vybraných produktů společnosti L'Oréal. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická východiska mi posloužila k nastudování problematiky měření efektivnosti komerčních komunikací, které se v České Republice věnuje pouze několik renomovanějších výzkumných agentur. Vzhledem k tomu, že problematika hodnocení efektivnosti komunikačních kampaní je složitá kvůli ne zcela jednoznačnému a jednoduchému způsobu kvantifikování efektů kampaní, není zatím v České Republice na klientské straně dostatečný prostor a know-how k vytváření objektivních měřítek vyhodnocování efektivity. V zemích s vyspělým tržním prostředím jako jsou USA nebo Velká Británie se stále častěji stává součástí odměňování komunikačních agentur vyhodnocení efektivity uskutečněných kampaní za použití složitých ekonometrických modelů, které berou v úvahu působení mnoha faktorů na celkový obchodní dopad kampaně. Tyto přístupy jsou objektivní v tom, že používají statistické modelování vývoje prodejů a vícefaktorové obchodní analýzy za podpory matematických metod a postupů.

Technology Assessment jako aplikovaná etika techniky
Machleidt, Petr
Postupy, které charakterizují sociální hodnocení techniky, tedy Technology Asessment,zažívají v poslední době v evropském prostoru určitou renesanci. Příkladem je projekt 7.rám. programu EU s názvem PACITA – Parliaments and Civil Society in Technology Assessment. Důležitou roli TA pro ČR je možno vidět ve vytváření podmínek pro akceptaci technického rozvoje ve veřejnosti. Obstát v budoucnosti znamená i pro Českou republiku vytvořit takové prostředí, které bude "přátelské" k technologiím. Řada problémů etiky techniky má proto obsahové rozhraní k etice vědy, k ekologické etice či k lékařské etice. Má také strukturální rozhraní k Technology Assessment, k etice politiky a k etice ekonomiky a podnikání. Aplikovaná etika techniky spolu s analýzou lidského faktoru ve sféře rizik se zdůrazňováním významu informovanosti veřejnosti a se sledováním zranitelnosti (vulnerability) techniky, tj. s výzkumem dostatečné robustnosti technologických systémů, naznačuje také další směřování vývoje TA v ČR.

Analýza sociální situace domácností v České republice
Myšička, Martin Bc. ; Bartošová, Jitka (vedoucí práce) ; Bína, Vladislav (oponent)
Práce se především zaměřuje na modelování příjmů domácností logaritmicko-normálním rozdělením. Text dále vyhodnocuje možnost použití některého z alternativních modelů. Analýza je provedena na dvou souborech dat z let 2002 a 2005. Podkladem těchto souborů se stala šetření Mikrocenzus a SILC v uvedených letech. V druhé části práce se autor zaměřuje na výběr důležitých faktorů, ovlivňujících výši příjmů domácností.