Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv provozních podmínek na hluk tramvaje v reálném provozu
Lounek, Kryštof ; Galas, Radovan (oponent) ; Valena, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce zkoumá vliv povětrnostních podmínek na kvílivý hluk produkovaný kontaktem kola s temenem kolejnice. Povětrnostními podmínkami se zde rozumí vlhkost vzduchu, teplota vzduchu a přítomnost deště. Dále práce porovnává konkrétní tramvaje z hlediska jejich tendence produkovat kvílivý hluk a také dle parametrů produkovaného hluku. Datové soubory použité v analýze pocházejí z období jednoho měsíce ze stacionárního modulu umístěného v blízkosti traťového oblouku v tramvajové smyčce Brno-Komín. Grafické závislosti, které jsou výstupem práce, popisují klesající tendenci průměrné hladiny hluku v závislosti na vlhkosti a stoupající tendenci průměrné hladiny hluku v závislosti na teplotě. Také ukazují výraznou redukci výskytu kvílivého hluku během deště. Z hlediska porovnání tramvají nejčastěji produkuje kvílivý hluk tramvaj č. 1713 a to v 86 % případů. Zároveň má i jedny z nejvyšších hodnot všech parametrů hluku. Závěry zjištěné touto prací mohou pomoci objasnit proměnlivé chování kvílivého hluku a také mohou sloužit pro identifikaci konkrétních hlučných tramvají.
Začlenění tramvajové tratě do struktury města
Škopková, Klára ; Plášek, Otto (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tramvajová doprava je nedílnou součástí hromadné dopravy mnoha měst. Její tratě vedou různým prostředím. Začleněním tramvajové trati do urbánního prostředí – urbanistických struktur, se zabývá tato práce. Cílem práce je zjistit u několika českých i zahraničních měst, jakými způsoby je trať integrována v odlišných urbanistických strukturách. A následně u analyzovaných měst identifikovat a porovnat jejich přístupy k vedení tramvajových tratí v různých urbanistických strukturách.
Vybavení a technické řešení zastávek městské hromadné dopravy
Ludvíková, Jana ; Ludvík, Matěj (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tématem vybavení a technických řešení tramvajových zastávek, které jsou jedním z prvků osobní dopravy ve městech. Práce byla rozšířena o autobusovou a trolejbusovou dopravu. Byl zpracován katalog možných prostorových vedení městské hromadné dopravy, typů zastávek a jejich vybavení. Součástí této práce je dotazník zabývající se majetkoprávními vztahy a realizacemi zastávek v jednotlivých krajích ČR. Na základě těchto informací byl zpracován postup jak by měl projektant přistupovat k navrhování zastávek městské hromadné dopravy.
Indikátory zranění krku v oblasti automotivu ve vazbě na interakci figurína - tramvaj
Ország, Artur ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
Název: Indikátory zranění krku v oblasti automotivu ve vazbě na interakci figurína-tramvaj Cíle: Cíl práce je zhodnotit provedené crash testy mezi figurínou a vozidlem z hlediska ohrožení zdravotního stavu krku a určit, který typ tramvaje vytváří nejmenší riziko na zdravotní stav krku (krční páteře) ve stanovených rychlostech. Metody: Diplomová práce je vedena formou pilotní studie. První část práce obsahuje teoretická východiska ohledně probíraného tématu. Druhá část rozebírá výsledky crash testů a zodpovídá výzkumné otázky a prověřuje zadané hypotézy. Výsledky: Nejnebezpečnější pro strukturu krku byly nárazy v rychlosti 20 km/h. V této rychlosti vyšly nejvyšší hodnoty a také hodnoty pravděpodobnosti vzniku poranění v AIS hodnotě 2+ i 3+. Nejbezpečnější typ tramvaje je nový typ 15T a naopak nejnebezpečnější jsou tramvaje typu T3 a KT8. Klíčová slova: Tramvaj, tramvajová doprava, krk, poranění krku, crash test, kritéria poranění, struktura krku.
Brno opět žije na Veveří
Nováková, Barbora ; Kaštánková, Jana (oponent) ; Františák, Luboš (vedoucí práce)
Bytové domy v Brně na ulici Veveří jsou navrženy s ohledem na pohyb lidí a přirozené pěší trasy v okolí Tomu je přizpůsoben tvar a funkčnost bytového komplexu. Prostorová koncepce domů je navržena s cílem maximalizovat pohodlí obyvatel. Hlavní principy prostorového uspořádání zahrnují minimalizaci přístupových koridorů, orientaci bytů ke světovým stranám a možnost příčného provětrání bytů. Zároveň jsou společné prostory navrženy tak, aby byly atraktivní pro všechny obyvatele. Ambicí návrhu je osvěžit některé osvědčené principy výstavby bytových, zejména i pavlačových domů, návrh zdůrazňuje funkci vstupních prostor do bytových jednotek jako místo k setkávání. Záměrem je tak zvýšit kvalitu bydlení a vytvořit prostředí, ve kterém obyvatelé budou moci užívat společné prostory a potkávat se s ostatními obyvateli domu i lidmi z okolí. Věnuji zvláštní pozornost vytváření prostor, které nebudou sloužit pouze nájemníkům navržené budovy, ale i širší komunitě lidí. Tento návrh tak zahrnuje prostor, který bude otevřený i pro okolní obyvatele a vytvoří tak veřejné prostranství, které přispěje k životu městského prostředí. Mimo jiné, návrh umožňuje obyvatelům domu užít si i vnitroblok, který je dostatečně velký a nabízí tak prostor pro společenské aktivity, hry a relaxaci. Díky tomu bude moci každý obyvatel najít v domě a jeho okolí vhodné místo pro sebe a své zájmy.
Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy
Kopecký, Vojtěch ; Všetečka, Martin (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Práce Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy se zabývá otázkou tramvajové dopravy jako hlavního dopravního módu ve městě Brně. Důraz je kladen na historii brněnského systému, včetně jeho spojení s dopravou trolejbusovou. Dále je detailně popsán současný stav brněnské pouliční dráhy a rychlé tramvaje a jejich doplnění trolejbusovou dopravou, včetně zpracování socioekonomických dat, která systém determinují. V porovnání s jinými městy v České republice, ale i v zahraničí, jsou pak identifikovány jeho pozitivní a negativní aspekty. Za základě těchto informací je pak zpracován potenciální budoucí rozvoj systému, zejména budování nových tratí a zkvalitnění stávajících drah.
Traumatické důsledky interakce chodec tramvaj a specifika v případě chodce -dítěte
Belková, Natália ; Jelen, Karel (vedoucí práce) ; Tlapáková, Eva (oponent)
Název: Traumatické důsledky interakce chodec tramvaj a specifika v případě chodce - dítěte Cíle: Cílem práce je na základě dostupných literárních zrojů v souladu s výběrovými kritérii analyzovat ze zdravotního pohledu problematiku dopravních nehod chodec - tramvaj. Speciální pozornost je věnována problematice nehod dětí v dopravním provozu. Práce je součástí grantu ANALÝZA NEHODOVÝCH DĚJŮ CHODEC TRAMVAJ. Práce si klade za cíl vyhodnotit výskyt, typ a charakter zranění při střetu chodce s tramvají. Metody: Diplomová práce je zpracována formou literární rešerše. Vzhledem k šíři interdisciplinárnímu charakteru problematiky byly literární zdroje práce vyhledávané v databázích NCBI, Sciencedirect, Springerlink, Researchgate, PubMed. První část práce obsahuje teoretický úvod do problematiky tramvajové dopravy a vymezení základních pojmů, úrazy jednotlivých části pohybového systému a mechanismy úrazu z hlediska biomechaniky. Druhá část práce má deskriptivně - analytickou povahu a obsahuje analýzu jednotlivých studií, které se zabývají zdravotním hlediskem při nehodě chodce / dítěte v souvislosti s tramvají. Výsledky: Po ukončení rešerše vyhovovalo výběrovým kritériím 64 studií. Jako způsobilé pro zařazení do výzkumu bylo vybraných a podrobně rozebraných 6 studií, které analyzovaly charakter, výskyt,...
Prodloužení tramvaje v Řečkovicích
Tomašov, Filip ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Hlavním cílem práce byla úprava ulice Terezy Novákové z důvodu prodloužení tramvajové trati směrem k plánovanému hřbitovu, včetně návrhu samotné tramvajové trati. Podrobně byla zpracována jedna varianta, přičemž alternativní varianty jsou zobrazeny ve vzorových příčných řezech.
Náměstí Míru v Brně
Nováková, Barbora ; Págo, Tomáš (oponent) ; Františák, Luboš (vedoucí práce)
Cílem návrhu bylo urbanistické vymezení nového prostoru náměstí pro společenský a kulturní život občanů. Podél ulice Lerchova je umístěn polyfunkční dům, který prostor náměstí uzavírá. Na druhé straně je náměstí pohledově otevřené směrem do parku na Kraví hoře. Dominantou náměstí na severní straně je stávající kostel sv. Augustina. Kulturní centrum uzavírá náměstí z jižní strany a je propojeno s komunitní zahradou. Primárním záměrem byla změna dopravní situace, která je aktuálně na náměstí Míru komplikovaná, bylo jí dosaženo napojením ulice Údolní a Březinova s propojením kolmé ulice před kostelem křižovatkou tvaru T a posunutím tramvajové smyčky směrem do parku. Hlavním objektem je pětipatrový polyfunkční dům v elementárním konceptu hmoty s průchodem, který určuje přirozenou osu pohybu lidí z náměstí ke škole na ulici Lerchova. Koncept budovy se odráží i na navrženém náměstí pomocí kontrastu barev a materiálů povrchů. Polyfunkční dům je v 1. NP řešen jako parter s komerčním využitím, podlaží nad ním slouží pro bydlení, podzemní podlaží pro parkování. Hmoty pro bydlení jsou rozděleny na část jednopatrových řadových bytových jednotek přístupných z platformy nad parterem a na jednotky ve čtyřpatrové hlavní budově. Do návrhu byly zakomponovány prvky modrozelené infrastruktury - travnaté plochy pro vsakování vod, stromy na náměstí a trvalkový záhon uprostřed smyčky.
Tramvajová síť nového územního plánu města Brna
Grishchuk, Dmitrii ; Seitl, Jan (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá navrhováním linek a jejich provozních parametrů pro tramvajovou síť Brna v souladu s vedením tratí, se kterým počítá připravovaný územní plán města. V práci se hodnotí provozní i investiční náklady spojené s fungováním a rozšířením tramvajového systému. Zjišťují se počty obyvatel a pracovních míst spadajících do 300metrových zón kolem zastávek tramvají. Vypočtené hodnoty se porovnávají se stávajícím stavem. Na základě výsledků se doporučuje vhodná skladba vozového parku a pořadí výstavby nových úseků. Jsou navržena další opatření pro zlepšení pokrytí území Brna tramvajovým systémem, zejména budování tratí do jiných hustě osídlených oblastí a organizace vybraných přestupních bodů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.