Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Calibration of the high-speed traffic microsimulation
Korček, Pavol ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Pospíchal, Jiří (oponent) ; Sekanina, Lukáš (vedoucí práce)
This dissertation thesis is focused on the high-speed simulation of road traffic and its precise calibration with different types of traffic data. The thesis surveys the state of the art in traffic simulation, with a special focus on traffic simulators and the data they utilize. A new traffic microsimulation model inspired by existing cellular automaton-based model is proposed and its features and parameters are discussed. The proposed acceleration techniques allowed the utilization our microsimulation model beyond the real-time simulation even for large scale systems. The complex process of quality assurance is tightly associated with the model calibration. A brand new calibration methodology that is based on the evolutionary algorithms is proposed. It was found that the proposed method does not require a sensitivity analysis. The method is also capable of determining the parameters that are hard to estimate with other well know techniques. The quality of the resulting optimized models was experimentally analyzed and discussed at both the macroscopic and microscopic traffic levels. The method is robust enough to deal with missing samples and other imperfections of the real data. Properties of the proposed model such as the scalability and accuracy were evaluated with respect to the existing solutions, showing a considerable improvement of the state of the art. The software tools that were created within the research are briefly presented. Finally, the thesis also outlines further steps of research and development, especially the use of the proposed tools in practice.
Ověření urbanistického návrhu Mendlova náměstí z pohledu dopravy
Zelinka, Petr ; Všetečka, Martin (oponent) ; Apeltauer, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním dopravy v lokalitě Mendlova náměstí dle podkladů Kanceláře architekta Města Brna. Proces modelování probíhá v programu Aimsun. Výsledkem práce je porovnání dat s poskytnutými výsledky dle normy, zjištění výsledných výstupních hodnot ze softwaru a určení problémových míst ovlivňujících individuální a městskou hromadnou dopravu.
Mikrosimulační model dopravního uzlu Malá Amerika
Horák, Michal ; Mikolášek, Igor (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním dopravního proudu ve více navržených variantách uspořádání dopravní sítě. Varianty jsou vymodelovány pomocí programu Aimsun. Data současného provozu byla získána pozorováním v terénu. Ve vytvořených modelech je simulován dopravní proud stávajících i výhledových intenzit dopravy. Na základě výstupů simulovaného provozu jsou varianty vyhodnoceny. Navržené varianty jsou porovnány a je z nich vybráno nejvhodnější uspořádání.
Microscopic traffic simulation in urban areas
Bátora, Filip ; Plášek, Josef (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
The main goal of my bachelor's thesis is to provide a theoretical insight on the topic of traffic modelling, as well as finding a practical solution to a specified issue. I will use the Aimsun software to create a microscopic model of a traffic junction using two different modes of traffic light signals. With the help of various methodical directions, I will provide an economical evaluation and comparation of the overall junction travel time.
Mikroskopické modely dopravy v intravilánu města
Brožek, Jan ; Plášek, Josef (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním dopravy jak z pohledu teoretického, tak prak-tického. Za pomocí softwarového nástroje Aimsun byl vytvořen mikroskopický model dopravy pro různé situace, které byly následně mezi sebou porovnány.
Mikroskopický model dopravy ulic Veveří a Kounicova.
Válková, Michaela ; Všetečka, Martin (oponent) ; Apeltauer, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá mikroskopickým modelem dopravy v ulicích Veveří a Kounicova včetně přilehlé silniční sítě. Tento model byl vytvořen v softwaru Aimsun na základě podkladů, které se sestávají z map, provedeného směrového průzkumu, intenzit dopravy na vybraných křižovatkách a signálních plánů. Vypracovaný model stávajícího stavu řešené lokality byl následně kalibrován dle intenzit dopravy na vjezdových a výjezdových komunikacích. Dále byly navrženy a vytvořeny tři možné varianty řešení ulic Veveří a Kounicova. Všechny varianty byly nakonec porovnány a vyhodnoceny.
Ekonomické posouzení dopravní situace
Doležel, Robin ; Matuszková, Radka (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá modelováním a následným ekonomickým posouzením dopravní situace konkrétní křižovatky, při uplatnění pravidla o odbočení vpravo na červený světelný signál. Práce je rozdělena na část teoretickou, která popisuje pravidlo odbočení, obecný postup vytváření dopravní mikrosimulace a metodiku hodnocení ekonomické efektivnosti dle ŘSD. V Části praktické je zájmová oblast popsána a v programu Aimsun vytvořena mikrosimulace stávající a návrhové varianty. Výstupy z programu Aimsun jsou dále porovnány a ekonomicky vyhodnoceny.
Mikrosimulační model křižovatky I/41 a I/42
Kaňok, Vojtěch ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním a porovnáním dopravního řešení za pomocí mikrosimulačního modelování dopravního proudu. Dopravní data byla zpracována v programu Aimsun a bylo vytvořeno několik variant návrhu, které byly mezi sebou porovnány, a následně doporučeno nejefektivnější řešení.
Analýza spojování jízdních pruhů a návrh možných opatření
Mikolášek, Igor ; Ščerba, Marek (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá spojováním jízdních pruhů. V úvodu je představena teorie dopravního proudu a je aplikována k popisu dějů při spojování dopravních proudů. Je vysvětlena tvorba kolon v místě spojování pruhů, pokles kapacity způsobený kongescí a chování dopravního proudu v místě spojení pruhů. Dále je představen přehled aktuálně běžně využívaných dopravních opatření v místech pracovních míst a jiných míst poklesem počtu jízdních pruhů. Bylo provedeno měření dopravního proudu na třech lokalitách se znížením počtu jízdních pruhů. Jsou popsány jednotlivé lokality, průběh měření a metodika analýzy dat a jsou představeny a diskutovány výsledky měření. Ta potvrzují pokles kapacity v době trvání kolony a poskytují podporu navrhovanému konceptu regulace dopravního proudu. Také se ukázalo, že chování řidičů v oblasi spojování pruhů má významný vliv na kapacitu. V neposední řadě je představeno současné využití svetelné signalizace k účelu regulace dopravního proudu, zejména ramp metering, a také zatím nepraktikovaný návrh využití u poklesu počtu jízdních pruhů. Je navržen zcela nový systém regulace dopravního porudu před zůžením komunikace s pomocí světelné signalizace a to včetně několika možných modifikací a rozšíření. Tento systeém je na závěr otestován v simulačním software Aimsun. Tyto simulace dávají příslib využitelnosti podobných systémů v praxi. Měly by přinést významné zvýšení kapacit a v důsledku toho ještě výraznější zlepšení časových ztrát a cestovního času v návaznosti na snížení délky kolon.
Mikrosimulační model světelné křižovatky Hlinky/Bauerova
Kadlček, Jakub ; Novák, Martin (oponent) ; Apeltauer, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je namodelovat, posoudit a navrhnout úpravu stávající křižovatky Hlinky/Bauerova pomocí softwaru pro mikrosimulační modelování dopravního proudu. Následně ze získaných dat posoudit kapacitu světelné křižovatky pro následující roky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.