Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 255 záznamů.  začátekpředchozí223 - 232dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Geografická analýza potřebnosti a využívání environmentálních center (center EVVO) na území ČR
Agentura Koniklec, o. s., Praha
Analýza vnáší do geografické interpretace pokrytí/nepokrytí území ČR službami EVVO prvek kapacity/nabídky služeb center a prvek poptávky - počet potenciálních klientů - který se v jednotlivých oblastech liší a zpřesňuje stanovení a interpretaci spádovosti, resp. dopravní dostupnosti jednotlivých center podle standardizovaných metod. Hlavním pilířem analýzy je projekt geografického informačního systému (GIS), který umožňuje hodnotiti situaci z více různých pohledů včetně syntetického zobrazení všech prvků a vazeb. Dokument popisuje metodiku pořizování a zpracování dat, charakterizuje jednotlivé výstupy a obsahuje i interpretaci těchto výstupů. Analýza je podkladem pro hodnocení konkrétních projektů pro regionální pokrytí službami environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty za účelem optimalizace a efektivního využití stávajících a nových center.
Analýza potřebnosti a využívání environmentálních center na území České republiky
Brontosauří ekocentrum Zelený klub (BEZK), Praha ; Agentura Koniklec, o.s., Praha ; Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory - SEVER, Brontosaurus Krkonoše, Horní Maršov ; Činčera, Jan ; Kunssberger, David ; Lupač, Miroslav ; Činčera, Pavel ; Gollová, Dita ; Kulich, Jiří
Studie podrobně analyzuje stávající nabídku, ale i poptávku pro poskytování enviromentálního vzdělávání se zaměřením na mimoškolskou oblast a na posouzení infrastruktury environmentálních center z hlediska jejiho současného složení, trendů rozvoje a potřebnosti. Zkoumanou skupinou byla střediska a insituce provádějící EVVO v mimoškolní oblasti a okrajově též instituce tuto činnost plánující a mající pro ni potenciál. Práce se zabýva evaulací a efektivitou programů, které střediska připravují. V příloze je uveden seznam jednotlivých ORP dle IDC EVVO
Analýza potřebnosti a využívání environmentálních center na území České republiky: Katalog subjektů skupiny A
Brontosauří ekocentrum Zelený klub (BEZK), Praha ; Agentura Koniklec, o.s., Praha ; Středisko ekologické výchovy a etiky Rýchory - SEVER, Brontosaurus Krkonoše, Horní Maršov ; Činčera, Jan ; Kunssberger, David ; Lupač, Miroslav ; Činčera, Pavel ; Gollová, Dita ; Kulich, Jiří
Katalogové listy klíčových subjektů, kteří jsou nositeli většiny stávajících aktivit EVVO v ČR. Jsou uvedeny údaje: název organizace, kontaktní údaje, provozoval, údaje o činnost střediska, cílové skupiny, geografický dosah, fotografie zařízení.
Výzkum odcizování člověka přírodě
Zájmové sdružení Toulcův dvůr, provozovatel Ekologického centra hl. m. Prahy, Praha ; Zelenka, Josef ; Weigertová, Gabriela ; Vostradovská, Helena ; Krajhanzl, Jan ; Klofnarová, Hana ; Kapuciánová, Magdalena ; Jechová, Květa ; Felcmanová, Zdeňka ; Franěk, Marek ; Strejčková, Emilie
Výzkum vlivu působení přírodního a antropogenního prostředí na vnímání a chování především dětí. Navržení řešitelných opatření k optimalizaci dalšího vývoje.rozpracování metodiky výzkumu vlivu působení přírodního a antropogenního prostředí na duševní a fyzický vývoj dětí. Vytvoření souboru dat, který může sloužit pro komparaci v budoucnosti; návrh indikátorů charakterizujících mentální vývoj a chování dětí. Provedení odhadu budoucího vývoje a vyvození důsledků. Navržení pozitivních změn v oblasti výchovy, vzdělávání a výzkumu. Kapitola Východiska a strategie projektu charakterizuje přístup řešitelů k problematice. Kapitola Zkoumání vztahu dětí k přírodě zahrnuje charakteristiku vztahu dnešních dětí k přírodě, přehled literatury, vymezuje základní metodologické přístupy pro výzkum v této oblasti a obsahuje řadu souvisejících metodik připravených pro další realizaci. kapitola Podmínky pro utváření vztahu dítěte k přírodě se zaměřuje na popis a analýzu současnosti z perspektivy předpokladů pro vývoj biofilního zaměření jedince. Ukazuje, jaké mají děti reálné možnosti v kontaktu s přírodou, jakou roli hraje při formování jejich vztahu k přírodě české školství a jaká je struktura jejich prázdninového období.
Výzkum metod aktualizace a modifikace informačních a vzdělávacích zdrojů s ohledem na aktuální potřeby resortu MŽP a konkrétní podmínky cílových skupin v ČR
RENTEL, a.s., Praha
Cílem je analýza a rešerše stávajících řešení včetně zahraničních (EU). Realizace pilotního běhu vybraného e-kurzu. Realizace expertního šetření e-kurzu a evaluace, optimalizace návrhu metody včetně podpůrných softwarových nástrojů. V roce 2005 byly realizované činnosti spojené s analýzou cílové skupiny - úředníci územně samosprávných celků. Proběhlo expertní šetření pilotních běhů e-kurzů a optimalizace návrhu metodiky. V rámci ověření metody byl realizován pilotní běh kurzu pro vybranou skupinu úředníků územně samosprávných celků a zástupců NNO.
Vypracování krátkodobé prognózy uplatňování informačních systémů pro aktivní informovanost úředníků územně samosprávných celků a veřejnosti v oblasti EVVO
RENTEL, a.s., Praha
Cíle projektu: 1. Zpracovat analýzy a rešerše využívaných informačních systémů v rámci členských států EU, 2. Výzkum konkrétních forem prosazování směrnice č. 90/313 EHS ve vybraných zemích EU, 3. Analýza stávajícího informačního systému, 4. Prognóza a návrh informačního systému s využitím moderních vzdělávacích technologií, 5. Návrh metodiky tvorby, údržby a aktualizace vzdělávacího obsahu v informačním systému, 6. Pilotní ověření informačního systému, 7. Metodika a návrh forem přípravy pracovníků územně samosprávných celků v rámci EVVO. Výsledky dosažené v roce 2005 jsou uvedené v přílohách.
Strategie a metodická podpora udržení a rozvoje zeleně v urbanizovaném prostoru: Využití zeleně jako nástroje podpory a účinného faktoru pro zvýšení ekologického cítění občanů v místech jejich soustředěného pohybu a pobytu
Löw & spol., s.r.o., Brno ; Zimová, Eliška
První rok řešení projektu byly provedeny analýzy různých materiálů zabývajících se vztahem zapojení veřejnosti do řešení problematiky zeleně, řešení bylo aplikováno na Agendu 21. Ve druhém roce řešení byl projekt zaměřen na možnosti environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty při zapojování společenství občanů a veřejnosti do problematiky týkající se životního prostředí, resp. zeleně v urbanizovaném prostoru.
Implementace Evropské úmluvy o krajině v rámci výukového projektu EKOLOGICA
PRAAM spol. s r.o., Písek
Projekt ECOLOGICA je určen pro pedagogy, zájmové pracovníky a rodiče, aby jim pomohl připravit a iniciovat zajímavé a poutavé vyučování a osvětu metodami projektové výuky pro jejich děti, žáky a studenty. ECOLOGICA podněcuje a pomáhá objevovat a pracovat v krajině, realizovat přímou akci, uvažovat a pracovat v souvislostech, v kolektivu si určovat své role a zájmy tak, aby výsledek práce – zejména v rámci segmentového Výukového programu ECOLOGICA – byl kolektivním dílem různě zaměřených žáků a studentů (např. redaktor, fotograf, DTP pracovník a programátor, etnograf, mediální a PR odborník, novinář, projektový manažer a další). Je zároveň i osvětovou kampaní, která probíhá v souvislosti s realizací vzdělávacího projektu ve školách. Tato kampaň má informovat veřejnost o změnách v krajině, o historických tradicích a souvislostech, o duši krajiny, která ovlivňuje její obyvatele. CD-ROM obsahuje soubor s popisem projektu (www.ecologica.cz), závěrečnou zprávu projektu a soubor s výukovým projektem.
Využití botanických zahrad pro ekologickou výchovu veřejnosti
Botanická zahrada v Troji, Praha ; Mandáková, Věra
Botanické zahrady mohou přispívat k ekologické výchově, osvětě, návštěvníků tím, že mají nezastupitelnou úlohu ve zprostředkování vztahů mezi rostlinami a jejich abiotickým prostředím, mezi rostlinami navzájem a mezi rostlinami a člověkem. Poznání těchto souvislostí a toho, že rostliny jsou primárními producenty, a tedy počátkem potravních řetězců, je zde chápáno jako základní kámen ekologické výchovy v botanických zahradách. Jsou uvedeny botanické zahrady v České republice se stručnou charakteristikou. Náměty na ekologickou výchovu jsou rozvedeny pro jednotlivé cílové skupiny a jsou doplněny příklady vhodných učebních materiálů.
Studie využití muzeí‚ planetárií a dalších kulturních zařízení pro ekologickou výchovu a osvětu
Křesťansko-demografický Institut, Praha
Výsledky šetření o pořádání akcí souvisejících s ekologickou výchovou a osvětou v kulturních zařízeních, planetáriích a muzeích. Výsledky jsou založené na dotazníkovém šetření a na rozhovorech s pracovníky institucí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 255 záznamů.   začátekpředchozí223 - 232dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.