Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 233 záznamů.  začátekpředchozí223 - 232další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Styl vedení sester manažerek z pohledu směnných sester
BRILOVÁ, Marie
V ošetřovatelském procesu se nejvíce uplatňuje inspirace ošetřovatelského týmu a jednotlivce, ovlivňování myšlení a chování jednotlivých členů ošetřovatelského týmu za účelem ovlivnění výsledku a úspěchu celé skupiny. Mezi klíčové prvky ovlivňování druhých patří manažerský styl vedoucího pracovníka. První cíl bakalářské práce bylo zjistit, jaký styl vedení je sestrami manažerkami v praxi nejvíce využíván. Pro hodnocení stylu vedení sester manažerek byla použita manažerská mřížka. Stanovena byla H1: Vedoucí sestry nejvíce využívají styl ?týmového řízení?. Druhým cílem bylo zjistit, zda jsou směnné sestry považovány za partnery svých sester manažerek. Pro hodnocení partnerského vztahu mezi směnnými sestrami a vedoucími sestrami bylo vybráno pět tvrzení vztahujících se k vyjádření partnerského vztahu (spolupráce, osobní a pracovní prostor, pracovní schopnosti, cíle a lidské vztahy, respekt). Byla stanovena H2: Směnné sestry hodnotí vztah s vedoucí sestrou jako ?partnerský?. První část bakalářské práce je věnována teoretickým poznatkům z oblasti vedení a řízení, dělení stylů vedení a jejich využití v systému vedení a poskytování ošetřovatelské péče. Zpracování empirické části bakalářské práce bylo realizováno na základě použití kvantitativní metody výzkumu. Pro získání údajů a potřebných dat bylo použito dotazování technikou dotazníku určeného pro směnné sestry. Výzkumné šetření bylo provedeno v Nemocnici Rudolfa a Stefanie Benešov, a.s., nemocnici Středočeského kraje. Šetření bylo provedeno na celkem 21 stanicích lůžkových oddělení. Celkem bylo rozdáno 190 dotazníků. Návratnost činila 92 %. Zpracováno bylo 175 dotazníků. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že nejvíce využívaný styl pro vedení směnných sester je styl ?střední cesta?, s výsledkem průměru 4,46, těsně následovaný stylem ?týmového řízení? s výsledkem průměru 4,44. Předpokládaná H1 byla nepotvrzena. Hodnocení vztahu mezi směnnými a vedoucími sestrami jako partnerského bylo stanoveno souhlasnými stanovisky v 85 % k pěti vybraným tvrzením. Předpokládaná H2 byla potvrzena. V praxi je možné navázat na zjištěné skutečnosti nejvíce využívaných stylů vedení. Sestry manažerky je tak možné na základě vyhodnocených stylů vedení vzdělávat v technikách vedení, rozvoji jednotlivých činností manažerů a jejich aplikaci v praxi. Budoucí manažery důsledně vybírat, pečlivě připravovat na manažerskou pozici a učit manažerským dovednostem.
Styly vedení lidí a možnosti jejich hodnocení
VELCOVÁ, Stanislava
Cílem bakalářské práce bylo provést analýzu a hodnocení stylu vedení ve vybrané společnosti z pohledu koncových jednotek s případným návrhem změn vedoucích ke zlepšení stávajícího stavu. První část práce se zabývá osobností manažera, teoriemi vedení lidí a motivací, druhá část popisuje historii, současnost, organizační strukturu a analýzu stylu vedení vybrané společnosti.
Vedení lidí a organizace ve vybraném podniku
VRBA, Miroslav
Cílem práce bylo popsat a zhodnotit systém organizace a vedení lidí ve firmě Seznam.cz, a. s. a navrhnout případné změny, které by vedly ke zlepšení současného stavu. Na základě teoretických poznatků uvedených v literární rešerši byla analýza stylu vedení a organizace v podniku zjišťována pomocí dotazníkového šetření a rozhovoru s jedním manažerem firmy. Pomocí dotazníkového šetření bylo zjištěno, že je ve firmě preferován demokraticko-konzultativní styl vedení, tzn., že manažer předkládá své myšlenky a návrhy, které se po konzultaci s podřízenými mohou změnit spolu se stylem, že vedoucí nechává podřízené, aby si sami stanovili vlastní cíle i prostředky k jejich dosažení. Dále byla potvrzena hypotéza, že většina manažerů je mladšího věku. Toto propojení ve firmě funguje ke spokojenosti všech zaměstnanců a manažerů, ale i tak jsou určitě ?mezery?, které je možno zlepšovat.
Efektivní vedení a motivace pracovníků ve vybraném podniku
VLÁŠKOVÁ, Dagmar
Tato práce se zabývá oblastí vedení a motivování pracovníků. Hlavním cílem bylo odhalit nejčastější chyby, kterých se manažeři vybrané organizace v této oblasti dopouštějí. Dílčím cílem bylo analyzovat spokojenost zaměstnanců s vedením jejich nadřízených a zjistit styl vedení jednotlivých vedoucích pracovníků. Závěr práce obsahuje mé vlastní návrhy a doporučení, které by vedly k odstranění zjištěných chyb a zlepšení stávající situace ve firmě.
Výzkum vůdčích schopností
Davidová, Renata ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Drozen, František (oponent)
Cílem této bakalářské práce je seznámit se základní charakteristikou vedení a přístupy k vedení lidí, v praktické části poté zjistit, které schopnosti předurčují člověka stát se vůdcem, a následně zdali a do jaké míry se liší tyto schopnosti u vedoucích pracovníků v porovnání se studenty vysokých škol, ve kterých dovednostech mají tyto cílové skupiny rezervy a jak by se daly tyto schopnosti rozvíjet.
Analýza předpokladů manažerů pro vedení lidí
Pop, Michal ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Pauknerová, Daniela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá předpoklady manažerů pro vedení lidí. V teoretická části se zabývá vysvětlením významu hlavních pojmů, vývojem pohledů na řízení lidí, manažerským stylům a vedení lidí. Cílem praktické části je určení nejvhodnějšího kandidáta pro vedení z analyzované firmy.
Analýza chování manažerů ve Španělsku
Tišlová, Petra ; Dědina, Jiří (vedoucí práce) ; Cejthamr, Václav (oponent)
Seznámení se s problematikou manažerských stylů vedení a řízení. Jak ovlivňuje španělská kultura manažerské styly vedení. Problematika španělského vedení z pohledu top španělských lídrů roku 2008. Průzkum silných a slabých stránek španělských manažerů z pohledu jejich zaměstnanců. Porovnání obou pohledů. Analýza výsledků a doporučení pro české firmy vstupující na španělský trh.
Podpora vedení bakalářských a diplomových prací
Winkler, Jakub ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Bartoš, Jan (oponent)
Proces práce na bakalářských a diplomových pracích v současné chvíli trpí řadou nedostatků. Mezi hlavní z nich patří absence centrálního úložiště pro informace vážící se k tvorbě a vedení bakalářských či diplomových prací. To v praxi znamená, že se informace jako zápisy z konzultací či připomínky k práci často ztrácí a student ani vedoucí práce nemá možnost nahlížet do uceleného přehledu vývoje práce. Dále chybí evidence termínů konzultací a odevzdávání práce. Tím trpí jak plynulost tvorby a vedení prací, ale také je tím snižována výsledná kvalita práce. Jako řešení se nabízí podpora procesu tvorby a vedení prací za pomoci softwarových prostředků. Variant takových softwarových prostředků je mnoho a tato práce si klade za cíl najít optimální variantu. Po analýze současné situace a identifikaci hlavních problémů, práce formuluje nároky kladené na hledanou softwarovou aplikaci. Ta by měla především přinášet kýžené zlepšení současné situace a zároveň být uživatelsky, provozně a ekonomicky přijatelná. Široké spektrum možných řešení se zúžilo díky vyčlenění řešení, která nesplňovala základní kritéria, jako jsou: uživatelské rozhraní v českém jazyce, schopnost ukládat dokumenty či možnost vytvoření dostatečného počtu uživatelských účtů. Finální množina potenciálních řešení se podrobila detailní analýze využitelnosti pro podporu vedení bakalářských a diplomových prací. Tato analýza identifikuje nejoptimálnější řešení problému. Práce přináší analýzu využitelnosti běžně dostupných webových služeb či hostovaných aplikací pro podporu vedení bakalářských a diplomových prací. Tím, že jsou řešení zajišťována bez zvláštních nároků na IT vybavení univerzity a dále, že jsou finančně nenáročné, je možné jejich implementaci do aktivního používání provést velmi rychle. Práce dále demonstruje použitelnost vítězného řešení Microsoft SharePoint Services 3.0, poskytovaných formou pronájmu, jako vhodného řešení pro podporu vedení prací. Využití vítězné aplikace je dále v práci rozvedeno i pro variantu provozování aplikace na vlastních IT zdrojích a jejího využití pro podporu dalších procesů.
Vedení a motivace lidí na základě zkušenosti z AIESEC
Fous, Zdeněk ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Turnerová, Lenka (oponent)
Cílem této práce je na základě vlastních zkušeností z AIESEC a nastudované literatury navrhnout komplexní model ideálního týmu a popsat jeho charakteristiky, analyzovat a zhodnotit fungování týmů pod mým vedením a porovnat je s navrženým modelem týmu ideálního. Smyslem práce je ucelená a podrobná sebereflexe mého působení jako vedoucího několika týmů v AIESEC a vyvození patřičných závěrů pro mé kvalitnější vedení týmu v budoucnosti.
Manažerské dovednosti v procesu jednání a vyjednávání
Píša, Ondřej ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Fabian, Jiří (oponent)
Obsahem této práce je popis manažerských dovedností v procesu jednání a vyjednávání a jejich důsledky na rozvoj firmy. Hlavní zaměření je orientované na důležitost komunikace a komunikačních technik během všech procesů uvnitř i vně firmy. Následně jsou popsány funkce, které manažer ve firmě vykonává a jejich rozdělení dle různých aplikovaných modelů. Práce je strukturována do dvou celků, teoretické a praktické části. Teoretické poznatky získané studiem odborné literatury jsou uvedeny v první části. Pro druhou, praktickou, část byly vybrány dvě firmy, které se od sebe významně odlišují. Na základě pozorování jsou popsány metody a činnosti, které manažeři v daných firmách vykonávají. V závěru jsou uvedeny rozdíly a příčiny těchto rozdílů ve stylech řízení mezi firmami navzájem i mezi realitou a teorií obsaženou v odborné litaratuře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 233 záznamů.   začátekpředchozí223 - 232další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.