Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nabídka volnočasových aktivit pro středoškolskou mládež ve vybraném regionu
Macháček, Daniel ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Cílem práce je shrnutí současných poznatků o volném čase a výchově ve volném čase, přehled nabídky volnočasových aktivit a zájem žáků o výchovu ve volném čase. V teoretické části jsem se zabýval shrnutím současných poznatků o volném čase, volnočasových aktivitách a poté v praktické části průzkumem nabídky volnočasových aktivit a charakteristikou školských a mimo školských zařízení. V praktické části výzkumu jsem chtěl dosáhnout co nejobjektivnějšího výsledku, a proto jsem zvolil k doplnění teoretického přístupu také praktický výzkum. Díky němu se mi podařilo získat důležité aktuální informace o dnešní středoškolské mládeži ve zvoleném regionu a o tom, jak tráví svůj volný čas. Jako výzkumný nástroj jsem použil dotazníkovou metodu, jelikož jsem chtěl získat co nejobjektivnější výsledky, oslovil jsem studenty a studentky z učebních i studijních oborů.
Vliv dětských organizací na způsob trávení volného času dětí a mládeže
Mikulenková, Michaela ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Resumé Vliv dětských organizací na způsob trávení volného času dětí a mládeže Michaela Mikulenková, DiS. Resumé Účelem této bakalářské práce je poukázat na význam a vliv dětských organizací na volný čas dětí a mládeže. Je zde vymezen volný čas, jeho historický vývoj, různá hlediska, funkce, smysl a možné ohrožení. Dále je zmíněna výchova ve volném čase a její funkce. V neposlední řadě je zde kapitola věnována dětským organizacím a jejich činnost. Praktická část je věnována výzkumu na volný čas dětí a výsledky jsou porovnány s mým obdobným výzkumem z roku 2010. Cílem výzkumu bylo nalézt odpovědi na využití volnočasových subjektů a způsobu trávení volného času žáků základní školy ve Štěchovicích.
Prevence rizikového chování na druhém stupni základních škol ve vztahu k problematice volného času
ZEVLOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problematikou prevence rizikového chování v souvislosti s významem volného času u žáků druhého stupně základních škol. V teoretické části se zabývá charakteristikou volného času a jeho významem, příčinami rizikového chování a možnostmi prevence. V praktické části jsou zkoumány názory žáků a rodičů a pedagogických pracovníků na problematiku rizikového chování a volného času. Cílem práce bylo analyzovat způsob trávení volného času a dalších souvisejících jevů u vybrané skupiny žáků druhého stupně základních škol. Byl zvolen kvantitativní přístup, metoda získávání dat pomocí dotazníkového šetření. Na základě výzkumného šetření jsou formulovány doporučení pro výchovu ve volném čase.
Dopady kurikulární reformy na oblast výchovy ve volném čase
ČERMÁK, Jaromír
Práce se zabývá kurikulární reformou a jejím přesahem do výchovy ve volném čase. Po ujednocení pojmového aparátu, který je v dané sekci mimořádně nejednotný, se snaží vyhledat cíle vzdělávání typické pro společnostní model kurikula. Při nalezení klíčových kompetencí jakožto primárně chápaného prostředku naplňujícího cíle reformy se pokouší tyto kompetence mapovat. V praktické části se práce zaměřuje na dokumenty obsahující cíle volnočasových zařízení na území okresu České Budějovice a hledá v nich, nakolik se jejich cíle shodují s cíly po kurikulární reformě a zda se k naplnění cílů plánuje použití klíčových kompetencí.
Křesťanské výtvarné umění při práci ve výtvarném kroužku
KLADIVOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá možnostmi práce ve výtvarném kroužku pro děti mladšího školního věku, s cílem poznávat umění a rozvíjet vnímavost k umění v souladu s cíli Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Na základě křesťanského výtvarného umění je nabídnuto poznávat umění v kontextu historickém, uměleckém i etickém. Kromě vysvětlení základních pojmů, které jsou důležité pro práci s uměleckými díly ve výtvarném kroužku, je popsán vývoj křesťanského výtvarného umění od počátků křesťanství přes středověk, renesanci až po současnost v kontextu určitého období. Dále je uvedena charakteristika dítěte mladšího školního věku a charakteristika vlastní činnosti kroužku s vymezením jeho hlavních cílů. Zdůrazněny jsou následující cíle výtvarného kroužku: rozvoj vnímavosti k umění, uchopení námětu díla a práce s ním, praktické důsledky vlastní práce s uměleckým dílem - např. různé činnosti s náměty uměleckých děl.
Využití volného času v rodině s dětmi mladšího školního věku na Pelhřimovsku
PETRŮ, Jana
Diplomová práce se zabývá volným časem v rodinách s dětmi mladšího školního věku na Pelhřimovsku. Popisuje pojetí společného volného času v rodinách s jedním a více dětmi. Teoretická část práce pojednává o rodině, zabývá se jejím smyslem a funkcemi v životě člověka. Je zde krátce popsán vývoj rodiny v moderní době a některá specifika rodin s dětmi mladšího školního věku. Dále jsou zde popsány vztahy v rodině v závislosti na počtu dětí a proces mezigeneračního učení v rodině. Další část je věnována volnému času a jeho úloze v životě člověka. Najdeme zde definování volného času, krátký pohled na vývoj tohoto fenoménu v moderní době a některá jeho specifika v životě současné rodiny. Práce se dále zabývá některými sociálně-psychologickými charakteristikami dětí mladšího školního věku s ohledem na volný čas. Jsou zde také uvedeny některé charakteristiky okresu Pelhřimov z hlediska volného času. Výzkumná část práce popisuje, jak vypadá pojetí společného volného času v rodinách s dětmi mladšího školního věku na Pelhřimovsku a upozorňuje na některé rozdíly v tomto pojetí mezi rodinami s jedním a více dětmi. Ve vybraném vzorku populace proběhlo šetření pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Ty byly následně zpracovány pomocí trojího kódování zakotvené teorie.
ŽIVOTNÍ DÍLO PHDR. BŘETISLAVA HOFBAUERA
VYTERNOVÁ, Lenka
Práce se zabývá rozborem životního díla PhDr. Břetislava Hofbauera. Na začátku je uveden jeho životopis, který zajišťuje snadnější zařazení kontextu jeho tvorby v jednotlivých životních etapách. Následně se práce věnuje zmapování, rozboru a analýze publikacích sepsaných Hofbauerem jako autorem či spoluautorem. Zmiňuje autory, kteří měli vliv na jeho filosofické myšlení a jeho celkový pohled na volný čas, výchovu a pedagogiku volného času. Dále zpracovává získaná data a rozděluje je do tří tematických oblastí, které je možné definovat jako stěžejní. Následně formuluje závěry a uvádí celkový přínos Hofbauera jak na poli teorie v oblasti zhodnocování volného času a pedagogiky volného času. V příloze předkládá kompletní přehled jím publikovaných článků a knih.
Rozvoj empatie jako cíl výchovy a vzdělávání
NOVÁČKOVÁ, Lenka
Tato práce představuje empatii jako jeden z cílů výchovy a vzdělávání. Vymezuje termíny emoce a emoční inteligence. Dále seznamuje s pojmem výchova ve volném čase, její charakteristikou, cíli, a metodami. Zabývá se možnostmi rozvoje empatie ve výchově ve volném čase. Popisuje také cíle předškolního a základního vzdělávání. V kapitole věnované empatii se zabývá historickým vývojem pojmu, vývojovými předpoklady empatie a souvislostmi s morálním vědomím. V poslední kapitole popisuje některé z faktorů, které rozvíjejí empatické chování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.