Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza praktické části závěrečných zkoušek na konkrétní střední odborné škole
Mašatová, Kateřina ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na analýzu závěrečných praktických zkoušek žáků na odborném učilišti zakončeném výučním listem. Analýzu jsem provedla ve školním roce 2014/2015 a 2012/2013. Cíl práce bylo porovnat kvality a úrovně písemných, praktických a ústních zkoušek. V práci porovnávám výsledky původních závěrečných zkoušek a zkoušek dle jednotného zadání. Závěrečné zkoušky dle jednotného zadání jsou pro žáky snadnější a přijatelnější. V teoretické části se zaměřuji na osobnost žáka, typologii učitele a části závěrečných zkoušek. V praktické části se zaměřuji na průběh závěrečných zkoušek, jak dle jednotného zadání, tak i původního zadání. Tím dochází k porovnání jejich výsledků.
Prevence rizikového chování žáků na vybrané střední odborné škole
Šmejkalová, Markéta ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Prevence rizikového chování žáků na vybrané střední odborné škole se zabývá rizikovým chováním žáků a jeho prevencí na Střední odborné škole stavební a zahradnické v Praze. Teoretická východiska bakalářské práce vymezují základní pojmy a charakteristiky vztahující se k danému tématu, jako je adolescence, rizikové chování, typy rizikového chování, prevence rizikového chování, legislativa v oblasti primární prevence, minimální preventivní program, koordinace preventivních programů a zásady efektivní prevence rizikového chování. Vlastní práce obsahuje stručnou charakteristiku Střední odborné školy stavební a zahradnické a popis prevence rizikového chování žáků na zmíněné škole. Následuje rozbor výsledků dotazníkového šetření, zjišťujícího povědomí žáků o prevenci rizikového chování, a ověření stanovených hypotéz. Součástí bakalářské práce je zhodnocení výsledků vlastní práce a návrh doporučení, jak postupovat při prevenci rizikového chování.
Příprava žáků středních odborných učilišť na vstup na trh práce
Podzemská, Sylva
Bakalářská práce se věnuje tématu přípravy žáků středních odborných učilišť na vstup na trh práce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, popsána příprava žáků středních odborných učilišť na vstup na trh práce v rámci formálního kurikula a kariérového poradenství. Metodami použitými v teoretické části bakalářské práce jsou analýza odborných literárních zdrojů, syntéza a komparace zjištěných poznatků. V praktické části bakalářské práce je provedena analýza školního vzdělávacího programu, zejména té části, která se věnuje přípravě žáků na vstup na trh práce, dále jsou prezentovány výsledky vlastního průzkumu. V průzkumném šetření je analyzován způsob přípravy žáků vybraného středního odborného učiliště na vstup na trh práce. Zjišťovány jsou znalosti žáků potřebné ke vstupu na trh práce a také zdroje, ze kterých tyto informace dostávají. Metodami použitými v praktické části práce jsou analýza dokumentů a dotazník.
Výchova k podnikavosti žáků SOŠ
Homolová, Kateřina ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Langer, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výchovu k podnikavosti. První část obsahuje teoretická východiska dané problematiky. Je věnována definování základních pojmů, je zde vysvětlen význam podnikatelské výchovy a popsány subjekty, které se zabývají jejím rozvojem. Dále se tato část zabývá také aktuálními projekty rozvoje podnikavosti, které v současné době probíhají a to nejen v České republice, ale i v rámci Evropské unie a rovněž v rámci celosvětových organizací. Cílem empirické části je analyzovat konkrétní školní vzdělávací program a zhodnotit nakolik je v něm zahrnuta problematika podnikavosti a podnikání jako takového, zjistit postoje žáků k podnikání a ověřit jejich znalosti a podnikatelské dovednosti. Pro tento účel byl podle vzdělávacího programu sestaven didaktický test, který prokázal nedostatečnou úroveň znalostí o podnikání. Cílem této části práce je proto také navrhnutí doporučení na zlepšení výchovně vzdělávacího procesu, která by vedla žáky k většímu zájmu o podnikání, větší samostatnosti, vlastní aktivitě a kreativitě.
Zájmy a využívání volného času dívkami ve výchovném ústavu v porovnání s jejich vrstevnicemi vyrůstajícími v rodinném prostředí (navštěvujícími učiliště nebo střední odbornou školu)
DREVIANKOVÁ, Lenka
Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. V teoretické části jsou rozebírána stěžejní témata, z nichž vychází výzkum v praktické části práce, v osmi hlavních kapitolách. Jedná se o tyto kapitoly: 1) Charakteristika věku adolescence; 2) Definice a vymezení pojmu volný čas; 3) Výchova mimo vyučování; 4) Rodina; 5) Škola jako instituce působící na volný čas adolescenta; 6) Poruchy chování; 7) Právní základ k problematice volného času a 8) Mladiství ve výchovném ústavu. Hlavní kapitoly jsou dále členěny do podkapitol, které jsou v některých případech ještě dále rozčleněny do dalších podkapitol. Ve druhé praktické části práce jsou stanoveny cíle výzkumu a hypotézy opírající se o předešlou teoretickou část. Je zdůvodněno použití metod výzkumu a je popsán výzkumný vzorek. Platnost hypotéz byla testována výzkumnými technikami dotazník, doplňkovou technikou byl rozhovor. Výzkum byl zaměřen na zmapování oblasti zájmu dívek žijících ve Výchovném ústavu a dívek vyrůstajících v rodinném prostředí, navštěvujících střední odborné učiliště nebo střední odbornou školu a na zjišťování, jaké jsou jejich nejsilnější vzory. Bylo zjištěno, že se zájmy porovnávaných skupin dívek oproti očekávání výrazným způsobem neliší.
Problematika šikany na středních odborných učilištích
Čorňák, Petr
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany na středních odborných učilištích v Brně. Formou dotazníkového šetření zjišťuje úroveň informovanosti žáků o problematice, výskyt a stupně stádií vývoje šikany a úroveň naplňování poslání pedagogického sboru škol v této oblasti. Obsahuje doporučení k zavedení systému poznávání a řešení případů šikany na těchto školách již v zárodečném vývojovém stádiu.
Interaktivní výuka vybraných témat z algebry na SOU s využitím matematických programů - rovnice, finanční matematika
KOCUM, Václav
Tato diplomová práce obsahuje dvě základní témata při vzdělávání studentů na středních odborných učilištích (dále jen SOU). Prvním tématem jsou rovnice, které tvoří základní stavební kámen studia matematiky a jejichž chápání je tedy nutnou podmínkou k úspěšnému zvládnutí studia. Druhým tématem je finanční matematika, které žákům poskytuje základní znalosti z této oblasti a vymezuje zásadní pojmy. Úspěšný absolvent SOU je tedy seznámen s pojmy, které bude potkávat každý další den.
Motivy k užívání drog u studentů středních škol v Jindřichově Hradci
VESELÁ, Alice
V dnešní době má česká mládež čím dál více zkušeností s návykovými látkami, především s alkoholem, nikotinem a s marihuanou. Z toho důvodu se autorka rozhodla zjistit nejčastější motivy vedoucí k užívání drog a jejich rozšířenost u studentů středních škol. Dále se autorka rozhodla zmapovat region města Jindřichův Hradec vzhledem k nedostatku informací pro tuto oblast. Statistiky týkající se problematiky užívání drog se totiž vztahují pouze na kraje či celou ČR. Autorka provedla kvantitativní výzkum metodou dotazování, technikou anonymního dotazníku. Soubor byl stanoven kvótním, náhodným výběrem, kdy kvótou byl věk, pohlaví a typ studované školy. Základní výzkumný soubor se skládal ze tří podsouborů. Výzkumný soubor A byl nasycen respondenty z gymnázia, výzkumný soubor B respondenty ze střední školy a výzkumný soubor C respondenty z učiliště. Výzkum ukázal, že motivy k užívání drog se u studentů v jednotlivých typech škol příliš neliší. Nejčastějšími z nich jsou podle studentů středních škol v Jindřichově Hradci touha po neobvyklých zážitcích a neschopnost vyřešit svůj problém či životní krizi jiným způsobem než užitím návykové látky. Dále bylo prokázáno, že studenti učiliště mají četnější zkušenosti s užíváním drog než studenti gymnázia i střední školy. Přínosem bakalářské práce je samotné zmapování středních škol regionu Jindřichův Hradec v oblasti drogové problematiky, které podle slov ředitelů škol chybělo k vytvoření uceleného pohledu na problematiku užívání v této oblasti. V rámci návrhů řešení drogové problematiky by bylo podle autorky potřebné provést výzkumy především v menších regionech. Autorka dále doporučuje častější přednášky o drogové problematice a exkurze do zařízení pro drogově závislé osoby

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.