Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aerodynamika automobilů v poválečném období
Šmerda, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním vývoje automobilové aerodynamiky v poválečném období. Je zaměřena na principy, kterými se návrh automobilu řídil. Vývoj je demonstrován automobily aerodynamicky významnými a neobvyklými, a to včetně závodních a rekordních vozů. V neposlední řadě práce srovnává tehdejší vozy s těmi dnešními a uvádí nedostatky automobilů daného období z dnešní perspektivy.
Design městského elektromobilu
Soušek, Vít ; Bukvald, Jiří (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá designem městského elektromobilu. Její analytická část popisuje vývoj designu tohoto vozidla a následně porovnává technické možnosti řešení a vizuální podobu současné produkce. Hlavním cílem práce je pak návrh designu exteriéru čtyřmístného kompaktního elektromobilu, určeného převážně pro městskou a příměstskou osobní dopravu. V této části je popsáno vlastní designérské řešení, propojující estetiku, funkčnost, ergonomii a moderní technologie.
Počátky automobilové aerodynamiky
Sunek, Ondřej ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním rané fáze vývoje automobilové aerodynamiky přibližně v době 1. poloviny 20. století. Popisuje postupy, které se uplatňovaly při návrzích jednotlivých vozů, a okolnostmi, které vedly k navržení přelomových vozů. Práce současně uvádí aerodynamické nedostatky automobilů daného období z dnešní perspektivy.
Analýza biomechanické zátěže dětského cyklisty při střetu s osobním vozidlem
Schejbalová, Zuzana ; Lenková, Alžběta ; Mičunek, Tomáš
Bezpečnost chodců a cyklistů je zcela opodstatněně zdůrazňována především z hlediska prevence. Příspěvek se proto zabývá analýzou biomechanické zátěže působící na dětského cyklistu při konfiguraci typické pro náhlé vjetí cyklisty do vozovky či nedání přednosti ( konkrétně čelo osobního automobilu – levý bok cyklisty). Byly provedeny dva testy ve stejné konfiguraci a nominální střetové rychlosti, jeden s cyklistickou přilbou a druhý bez přilby. Pomocí akcelerometrů v hlavě, hrudníku, pánvi a koleni figuríny jsou detekována akcelerační pole, kterým je cyklista během primární a sekundární kolize vystaven. Závěrem jsou uvedeny výsledky biomechanické zátěže a formulace závažnosti potenciálních poranění včetně kinematických a dynamických odlišností od kolize s chodcem.
Analýza jízdy osobního vozidla s přívěsem
Šujan, Tomáš ; Kropáč, František (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je analýza negativních jevů souvisejících s provozem přívěsného vozíku za osobním vozidlem se zřetelem na konstrukční rychlost, provádění technických kontrol a rozbor související legislativy. Podklady pro práci byly získány vlastním měřením, spoluprací s předním českým výrobním závodem přívěsů Vezeko s.r.o., organizací zabývající se prováděním technických kontrol Dekra Automobil a.s., a z dostupné literatury včetně elektronických zdrojů. Výsledky práce vyúsťují v návrh konkrétních opatření minimalizující zjištěné negativní jevy.
Detekce a lokalizace pohybujících se objektů
Škuta, Pavel ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce byl návrh systému, pro konkrétní praktickou aplikaci, monitorování vjezdu vozidel s automatickým sběrem dat a identifikaci automobilu. Systém umožňuje identifikovat projíždějící vozidlo pomalou rychlosti a to bez nutnosti dalšího zařízení uvnitř vozidla a umí dané vozidlo identifikovat, najít oblast registrační značku na vozidle. V rámci práce byl proveden teoretický rozbor možných metod pro řešení daného problémů detekci vozidel a jejich lokalizaci. Z vybraných možností řešení daného problému bylo vybrané řešení pomocí kamerového systému. Bylo pořízeno několik sad snímků vozidel, které odpovídají realné scéně, na kterých byly dále laděny algoritmy pro detekci oblastí registrační značky automobilu. Navržený systém je možné použít pro automatické monitorování vjezdu vozidel.
Nápravy moderních osobních automobilů
Okáník, František ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání vlastností náprav používaných v osobních automobilech dnešní doby, kinematiku zavěšení kola, výhody a nevýhody jejich konstrukce. Součástí práce je i popis jednotlivých komponent nápravy, jejich konstrukce a funkce. Část práce je zaměřena i na popis náprav závodních vozů a na rozdíly mezi konstrukcí náprav závodních a osobních vozů. Závěrečná kapitola je věnována několika zajímavým inovativním prvkům nápravy, které se výrazně odlišují od standartních komponent.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů pro osobní automobily
Ševčík, Michal ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současným stavem a vývojovými tendencemi v konstrukci motorů pro osobní automobily. Bude tady ukázán poměr u různých rozdělení motorů, závislosti výkonových parametrů, množství emisí CO2, spotřeby, a také tendence ve vývoji do budoucích let. Vývojové tendence získáme porovnáním hodnot získaných z let 2003 a 2008.
Asijský automobilový průmysl: vliv na evropský trh
Benc, Tomáš ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Kašpar, Václav (oponent)
Cílem práce je popsání automobilových průmyslů nejvýznamnějších států v asijském regionu. Celá práce je zaměřena na osobní automobily. Práce se zaměřuje na následující státy: Japonsko, Jižní Koreu, Čínu a Indii. Dalším cílem práce je analýza působení vybraných automobilek z těchto států na evropském trhu. Jedním z cílů je také uvedení budoucích trendů automobilového průmyslu v Asii se vztahem k Evropě. Posledním dílčím cílem práce je odhadnout, kdy se čínské automobilky zařadí mezi světové automobilové výrobce.
Financování osobních automobilů
Klímová, Marie ; Randáková, Monika (vedoucí práce) ; Vintr, Jiří (oponent)
Cílem práce je porovnat a zjistit výhodnost jednotlivých způsobů financování z různých hledisek a zároveň také zjistit, podle kterého hlediska se firmy nejvíce řídí. První část popisuje 4 nejčastěji využívané způsoby pořízení osobního automobilu - financování z vlastních zdrojů, čerpáním úvěru, prostřednictvím finančního a operativního leasingu. Část práce je věnována dopadům daňových a legislativních změn, které ovlivňují výběr způsobu financování a jejich vývoj v posledních několika letech. V závěru práce je porovnán finanční leasing a úvěr prostřednictvím metody čisté výhody leasingu a metody diskontovaných výdajů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.