Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti financování českých středních škol z evropských strukturálních fondů
KAINZ, Aleš
Tato bakalářská práce se zabývá tématem financování středních škol z pohledu možností čerpání finančních prostředků z fondů Evropské unie v programových obdobích 2007 2020 s přihlédnutím ke zkušenostem z období 2007 2013. Téma financování a podpory školství je v poslední dekádě velmi skloňovaným tématem, na všech úrovních politického i společenského života. V návaznosti na diskuzi o důležitosti středoškolského vzdělaní a jeho úpadku po roce 1989, je téma jeho financování jedním z nejdůležitějších. Základem předkládané práce je zhodnocení Operačního programu "Vzdělávání pro konkurenceschopnost" z minulého programovacího období 2007 - 2013 na základě projektů a zkušeností ředitelů z vybraných škol v Českých Budějovicích, na základě rešerší knih a informačních zdrojů. Dílčím cílem je zjistit jejich očekávání a případné první zkušenosti s Operačním programem "Výzkum, vývoj a vzdělávání" z programovacího období současného, na základě porovnání úspěšných projektů. Současně pomocí analýzy a dotazníkového šetření, odpovědět na otázky možností financování středních škol v Jihočeském kraji. V závěrečné části bakalářská práce je prezentována sumarizace získaných výsledků z dotazníkového šetření a potvrzení nebo vyvrácení výzkumných předpokladů. Na úplný závěr bakalářská práce je uveden pohled autora na zkoumanou problematiku, nastínit jeho chápání problému, člověka - sice dnes již z části znalého problematiky, ale hlavně laika, a jeho osobního pohledu na problém financování škol.
Prezentační software fyziky pro ZŠ a SŠ
Matoušek, Miroslav ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá softwarem pro podporu výuky formou prezentování fyzikálních dějů. Konkrétně se jedná o kinematiku na úrovni základní a střední školy. Dále jsou popsány základy pedagogiky, didaktiky, modelování a simulace týkající se navrhovaného programu a ze získaných poznatků je navrhnut systém a jeho grafické uživatelské rozhraní, které je následně implementováno.
Motivační výuková hra na platformě Android
Kučera, Martin ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Kreslíková, Jitka (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření prototypu výukové hry, která by měla usnadnit rozhodování při výběru zaměření budoucího studia nebo záliby. Záměrem hry je poskytnout názorný a především velmi pozvolný úvod do problematiky logických systémů. Teoretická část práce se zabývá tématy potřebnými pro návrh hry. Vysvětluje logické systémy, hradla, klopné obvody, věnuje se žánrům počítačových her a zaměřuje se zejména na puzzle hry včetně jejich historie. Dále diplomová práce představuje problematiku multiplatformního vývoje pro mobilní zařízení i počítače, stručně popisuje několik známých multiplatformních knihoven. K závěru předvádí a srovnává několik vybraných aplikací, které slouží pro podporu výuky logických systémů.
Softwarová podpora výuky klasické kryptoanalýzy
Fojtová, Lucie ; Hajný, Jan (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Některé z dneších moderních šifrovacích systémů obsahují ve svých základech myšlenky klasických symetrických šifer, jako je např. transpoziční princip v šifře DES. Pro úspěšnou kryptoanalýzu těchto druhů šifer je třeba znát základní krypoanalytické metody. Z toho plyne důležitost výuky klasické kryptoanalýzy - aby studenti co nejlépe pochopili danou problematiku, je třeba použít názorné pomůcky. Tato práce shrnuje poznatky teorie klasické kryptografie a krypotanalýzy vybraných druhů šifer - monoalfabetické a polyalfabetické substituce a dále jednoduché transpozice. Na základě této teorie je vytvořena softwarová podpora výuky klasické kryptoanalýzy - konkrétně formou webových stránek a aplikace umožňující šifrování a luštění klasických druhů šifer.
Softwarová podpora výuky kryptosystémů založených na problému faktorizace velkých čísel
Vychodil, Petr ; Martinásek, Zdeněk (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá softwarovou podporou výuky asymetrických šifrovacích algoritmů, založených na problematice faktorizace velkých čísel. Byl vytvořen vzorový program, který umožňuje provádět operace spojené se šifrováním a dešifrováním s interaktivním ovládáním, s jehož pomocí lze jednoduchým způsobem pochopit princip šifrovací metody RSA. V kapitolách 1 a 2 je rozebrána problematika šifrovacích algoritmů všeobecně. Kapitoly 3 - 5 se již podrobně věnují problematice šifrovacího algoritmu RSA, principům získání, správy a použití šifrovacích klíčů. Kapitola 5 popisuje možnosti zvolení vhodné technologie pro vytvoření konečného softwarového produktu, která by umožňovala vhodným způsobem prezentovat vlastnosti tohoto rozšířeného šifrovacího algoritmu RSA. Konečným softwarovým produktem je java aplet, popsán v kapitole 6 a 7, který je rozdělen na teoretickou a praktickou část. Teoretická sekce prezentuje všeobecné informace o šifrovacím algoritmu RSA. V praktické části si uživatelé programu vyzkouší vlastní výpočetní úkony spojené s algoritmem RSA. Informace získané uživatelem v různých sekcích programu jsou dostačující k pochopení principu fungování tohoto algoritmu.
Softwarová podpora výuky kryptografie
Stančík, Peter ; Vyoral, Josef (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo prostudování, výběr a popis technik vhodných pro názornou počítačovou výuku kryptografie. Pro tyto zvolené techniky měla být nalezena pedagogicky vhodná prezentace jejich principu a použití. Dalším z~cílů bylo vytvoření jednotného webového rozhraní a modulární řešení softwaru pro podporu výuky, specializovaného na kryptografické výpočty. Vhodnost technik byla hodnocena na základě v nich používaných výpočetních postupů a také na základě míry, do jaké je možné danou techniku názorně prezentovat. Byl navržen a implementován software usnadňující výpočty používány v symetrické i asymetrické kryptografii. Jeho součástí je webové rozhraní a jedna jeho část je také zaměřena na steganografické techniky. Na straně druhé se nepovedlo nalézt vhodnou pedagogickou metodu propojující tento software s teoretickými poznatky z daného oboru.
Návrh a tvorba videotutoriálů pro podporu výuky informatiky
Haberzettl, David ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pražský, Petr (oponent)
Cílem této práce je analýza potřeb pro tvorbu video tutoriálů, a navržení metodiky jejich tvorby pro podporu výuky informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Hlavní cíl představuje vytvoření jednotné metodiky tvorby video tutoriálů, splňujících potřeby výuky na katedře informačních technologií. Práce se dále věnuje analýze a testování dostupných softwarových řešení umožňujících tvorbu video tutoriálů a screencasting. Teoretická část obsahuje úvod do oblasti e-learningu a využití informačních technologií při výuce a definuje požadavky na video tutoriál a hledané softwarové řešení, pro které je vytvořena jednotná metodika práce s tímto softwarovým řešením.
Využití diskusních skupin pro podporu výuky na vysokých školách
Rumplíková, Blanka ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Zaměřením práce je problematika webu 2.0 vztažená na oblast vzdělávání na vysokých školách. Pojem web 2.0 je definován v první části práce, kde jsou uvedeny jeho charakteristické znaky a přehled nejvíce využívaných nástrojů. Konkrétně je tématem práce jeden z nástrojů webu 2.0, kterým jsou diskusní skupiny a jejich vliv na podporu výuky. Diskusní skupiny jsou obecně charakterizovány v druhé části, kde jsou vytvořena kritéria pro jejich srovnání a zhodnocení. Třetí část je věnována čtyřem vybraným školním diskusním fórům, která jsou popsána na základě dříve vytvořených kritérií a zhodnocena z různých pohledů. Dalším z cílů práce je zmonitorovat využívání internetových diskusních skupin studenty vysokých škol pomocí dotazníkového šetření, kterému je věnována poslední čtvrtá část této práce.
Podpora výuky počítačových kurzů na Univerzitě 3. věku
Filippi, Tomáš ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Seghmanová, Michaela (oponent)
Práce se zabývá výukou počítačových kurzů na univerzitách třetího věku a možnostmi podpory výuky seniorů. Nejdříve sleduje a porovnává předměty zaměřené na výuku práce s PC pro seniory na vybraných univerzitách. Mezi vybranými jsou Univerzita Karlova v Praze, České vysoké učení technické, Vysoká škola ekonomická v Praze a Vysoká škola báňská při Technické univerzitě Ostrava. Analyzuje specifika a odlišnosti výuky kurzů pro seniory, které dále srovnává se standardní současnou koncepcí výuky studentů v rámci studia. Cílem práce je porovnání dostupných softwarových nástrojů pro podporu výuky, na základě zvolených kritérií výběr nejvhodnějšího nástroje a pro tento popsat podrobný návod pro tvorbu výukového tutoriálu v praktické aplikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.