Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 228 záznamů.  začátekpředchozí219 - 228  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Srovnání úrovně bezbariérového prostředí městské hromadné dopravy v Praze a v Amsterdamu pro osoby s disabilitou
Hložková, Dagmar ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Kozlerová, Štěpánka (oponent)
bakalářské práce: Tato bakalářská práce pojednává o stavu bezbariérové přístupnosti veřejné dopravy v Praze a Amsterdamu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje úvod, popis jednotlivých bariér prostředí, popis bezbariérové přístupnosti a legislativu. V praktické části jsou uvedeny konkrétní poznatky o stavu veřejné dopravy v Praze a Amsterdamu, dále výsledky dotazníkového šetření, diskuze a závěr. Na konci bakalářské práce je uveden seznam použité literatury a přiložené přílohy.
Alberta Infant Motor Scale - Motorický vývoj dítěte do jednoho roku
Krylová, Adéla ; Vítová, Veronika (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
bakalářské práce: Cíle - Cílem této práce je představit kanadský standardizovaný test - Alberta Infant Motor Scale (AIMS) odborné veřejnosti. Test hodnotí motorický vývoj dětí od narození do osmnáctého měsíce věku. Teoretická část - V této části shrnuji potřebu standardizovaného hodnocení pro ergoterapeuty a význam včasné intervence u dětí do jednoho roku života. Další kapitola pojednává o psychomotorickém vývoji novorozence a kojence. Hlavní část je věnována informacím o testu AIMS. Poslední část poskytuje přehled metod používaných v dětské ergoterapii. Praktická část - Vyzkoušela test AIMS v praxi a formu kazuistiky předkládám výsledky testování a praktické návrhy ergoterapeutické intervence.
Set modelových činností předpracovní rehabilitace pro osoby s disabilitou
Čermáková, Michaela ; Svěcená, Kateřina (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
BAKALÁ SKÉ PRÁCE Jméno: Michaela ermáková Vedoucí práce: Mgr. Kate ina Sv cená Oponent práce: Název bakalá ské práce: Set modelových inností p edpracovní rehabilitace pro osoby s disabilitou. Abstrakt bakalá ské práce: Bakalá ská práce si klade za cíl vytvo ení setu modelových inností pro osoby s disabilitou. Tento set byl zpracován pro praktické využití ve form manuálu. Manuál obsahuje celkem sedm modelových inností: manuální práci s ná adím, kancelá skou práci, práci s pen zi, skládání prádla, práci na po íta i, p ípravu topinky a mytí nádobí. Set jsem aplikovala na šest r zných osob s disabilitou a vyhodnotila jejich pracovní potenciál. Práce je rozd lena na dv ásti - teoretickou a praktickou. První z nich nasti uje tématiku zdravotn postižených, zabývá se významem práce pro osoby s disabilitou a problematikou získávání zam stnání u t chto osob. Dále popisuje n která edpracovní hodnocení. V druhé, praktické ásti, je prezentována metodologie a postup p i aplikaci setu modelových inností na zdravé populaci a osobách s disabilitou. Jsou zde uvedeny moje poznatky a zkušenosti z aplikace setu a jsou diskutovány dosažené výsledky. Nakonec odpovídám na výzkumnou otázku, zda je možné použít set vybraných modelových inností u osob s disabilitou za ú elem navržení vhodného zam stnání. Klí ová slova:...
Fyzioterapeutické postupy zaměřené na jemnou motoriku u osob s hemiparézou po cévní mozkové příhodě
DAMBOROVÁ, Barbora
Tématem mé bakalářské práce jsou "Fyzioterapeutické postupy zaměřené na jemnou motoriku u osob s hemiparézou po cévní mozkové příhodě." Cévní mozková příhoda je neurologické onemocnění, které je způsobeno vaskulární poruchou s příznaky odpovídajícími postižené části mozku. Toto onemocnění patří mezi nejčastější a snížit jeho výskyt se nedaří ani přes velkou informovanost populace o rizikových faktorech, které může každý sám ovlivnit. Hlavním cílem práce bylo zmapovat problematiku cévní mozkové příhody a její vliv na jemnou motoriku u postižených jedinců. Dále navržení, realizace a zhodnocení fyzioterapeutických postupů u tří probandů. Na základě daných cílů byla stanovena výzkumná otázka: K jakým změnám v kineziologickém vyšetření dojde po realizaci navržených fyzioterapeutických postupů u pacientů s poruchou jemné motoriky po CMP? Práce se v teoretické části zabývá problematikou cévní mozkové příhody, jejími projevy podle postižené části mozku a jejím dopadem na člověka. Je zde popsána jemná motorika, manipulace, úchopy, a testování jemné motoriky. Poslední kapitola zahrnuje terapii z pohledu fyzioterapie, ergoterapie a také terapii pomocí robotické technologie Armeo Spring a Amadeo. V praktické části byl použit kvalitativní výzkum, který zahrnoval kompletní kineziologický a neurologický rozbor a testování úchopových funkcí jedinců. Na základě vyšetření byl sestaven krátkodobý a následně dlouhodobý rehabilitační plán. Výzkum probíhal u pacientů v subakutní fázi cévní mozkové příhody, kteří byli hospitalizováni na Rehabilitačním nebo Neurologickém oddělení v Nemocnici České Budějovice a.s. Fyzioterapie probíhala po dobu dvou týdnů za hospitalizace jednotlivých probandů na daném oddělení. Během terapie došlo ke zlepšení jemné motoriky u všech probandů. Výzkum lze tedy považovat za přínosný.
Zkušenosti ergoterapeutů s výsledky terapie (a dopad ergoterapie na školní výsledky žáků na 1. stupni ZŠ)
BARTOŠOVÁ, Dana
V teoretické části diplomové práce je vysvětlen termín ergoterapie, práce ergoterapeuta, možnosti jeho působení a vliv ergoterapie na prospívání žáků na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je zjistit zkušenosti ergoterapeutů s výsledky jejich terapie a vysvětlit dopad ergoterapie na školní výsledky žáků na 1. stupni ZŠ. Teoretická část seznamuje širokou veřejnost s náplní práce ergoterapeuta a naznačuje důležitost této terapie. Pro výzkumné šetření je použita metoda rozhovoru a také přímé nestrukturované pozorování. Jedná se o kvalitativní šetření. Ve výzkumné části byly prováděny rozhovory s jednotlivými profesionálními ergoterapeutkami, zaměřené především na výsledky jejich terapie. Dále zde byly zpracovány čtyři případové studie orientované na děti mladšího školního věku, ve kterých je propojena ergoterapie a její vliv na prospívání žáků na 1. stupni ZŠ. Součástí těchto případových studií jsou také rozhovory s ergoterapeutkami, pedagogy i matkami. Na základě získaných výsledků lze ergoterapii chápat jako velice prospěšnou terapii, která rozhodně vliv na školní výsledky žáků na 1. stupni má. Pokroky jsou znatelné zejména v oblasti jemné motoriky, která je během terapií trénována, a její pravidelné procvičování zlepšuje školní dovednosti žáků, jako je především psaní, kreslení, malování a stříhání. Ergoterapie pomáhá klientům zlepšit vykonávání činností, které jsou pro ně problematické, a měla by se stát nedílnou součástí péče o tělesně či mentálně postižené děti a přispět tak k jejich celkově lepšímu prospívání ve škole.
Význam ergoterapie pro klienty v sociálních a zdravotnických zařízeních
KRÁLOVÁ, Alexandra
Ve své práci zjišťuji význam ergoterapie pro klienty v sociálních a zdravotnických zařízeních. V teoretické části se snažím popsat skupiny klientů, kteří se mnou spolupracovali a vyplnili mi dotazník pro výzkum, a jaký význam pro ně ergoterapie má nebo by mohla mít. Jedná se o seniory, osoby závislé na alkoholu či drogách a o osoby s poruchami osobnosti a chováním.
Technologické postupy pletení z papíru
KOZELKOVÁ, Libuše
Bakalářská práce je zaměřena na velmi známý materiál ? na papír ? jeho historický vývoj, ruční i strojní výrobu, jeho druhy a vlastnosti. Práce ukazuje jeho využití při pletení užitkových předmětů a nabízí možnost aplikovat při tomto zpracování techniky tradičních lidových řemesel: zejména košíkářství a zpracování slámy. Bakalářská práce předkládá základní technologické postupy pletení z papíru. Tato činnost probouzí v člověku kreativitu. Dává mu možnost ze starého a nepotřebného vyrobit plnohodnotné nové výrobky. Jejich podobu si výrobce sám navrhne a poté i zhotoví. Pomůcky i materiál pro tuto činnost jsou každému dostupné a oproti jiným materiálům finančně nenákladné. Pletení z papíru se dá využít při volnočasových aktivitách a v ergoterapii.
Kooperace sestry a lékaře v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů
RAZIMOVÁ, Lada
Onemocnění pohybového aparátu patří v současné době k velmi častým. Postihuje všechny věkové kategorie, zahrnuje vrozené vady, úrazy, záněty, degenerativní onemocnění a další. V České republice je mnoho center, která sdružují pacienty se stejným onemocněním. Avšak centra pro ortopedické pacienty chybí. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena obecně na problematiku výměny kloubů, rehabilitaci a vztah zdravotníků a pacienta. Cílem práce bylo 1. Zjistit, zda informace o ošetřovatelské péči v pooperačním období poskytované v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů splňují očekávání pacientů a naplňují jejich potřeby. 2. Zjistit, zda sestry na oddělení vnímají rozdíl v zapojení pacienta do ošetřovatelské péče, podle toho, zda informační centrum navštívil nebo nenavštívil. 3. Zjistit, zda existují nějaké problémy při provozu centra z pohledu pacientů, sester na oddělení a z pohledu lékařů. Výzkumná část práce byla realizována kombinací kvalitativního a kvantitativního šetření. Pro kvantitativní šetření byla zvolena metoda dotazování technikou dotazníků pro pacienty (kteří podstoupili aloplastiku kolenního či kyčelního kloubu) v České republice a v Rakousku, a pro sestry pracující na ortopedickém oddělení a jednotce intenzivní péče v nemocnici Pelhřimov. Byly stanoveny tři hypotézy. 1. Informace o ošetřovatelské péči v pooperačním období poskytované v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů naplňují potřeby pacientů. 2. Sestry na oddělení hodnotí významný rozdíl mezi spoluprací s pacientem, který centrum pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů navštívil nebo ne. 3. Při provozu centra pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů existují problémy z pohledu sester na oddělení. Pro kvalitativní část šetření byla zvolena metoda dotazování technikou polostrukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkumný soubor tvořili pacienti po aloplastice nosného kloubu. V této části jsme zjišťovali odpovědi na tři výzkumné otázky. 1. Jaká je souvislost mezi činností sestry v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů a sestry na oddělení, a spokojenosti pacientů v oblasti jejich potřeb? 2. Jaké informace pacienti v centru postrádají? 3. Hodnotí pacienti informace podané v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů jako orientační, nebo jsou významné pro snadnější zvládání pooperační péče? Výsledky výzkumného šetření byly analyzovány a zneseny do schémat. Pacienti mají narušené fyzické i psychické potřeby, tudíž smyslem spolupráce je spokojený a plně informovaný pacient. Z výsledků je patrné, že sestra v centru úzce spolupracuje se sestrami na oddělení. Šetřením bylo zjištěno, že pacienti v centru žádné informace nepostrádají. Pacienti jsou připraveni na operaci, orientují se v problematice a vědí co obnáší rehabilitace, jakožto důležité součásti pooperační fáze. Lze tedy usuzovat, že pacienti jsou připraveni pro snadnější zvládání pooperační péče. Na základě analýzy odpovědí respondentů bylo zjištěno, že nemocní podstupující aloplastiku nosných kloubů mají dostatek informací. Přestože sestry na oddělení a lékaři vnímají rozdíl mezi pacientem, který centrum navštívil a pacientem, který centrum nenavštívil, podnětem pro další šetření by mohlo být, jak pacienti vnímají rozdílnost informací podaných v centru a mimo něj. Výsledky šetření by mohly být podnětem pro vznik nových center nejen na Vysočině, ale i v Rakousku. V souvislosti s výsledky práce a na základě informací podávaných v centru, kdy pacienti hodnotí informace za dostačující, byl vytvořen informační leták. Práce by mohla sloužit jako informační materiál pro studenty studující nejen v oboru ošetřovatelství.
Význam ergoterapie pro rehabilitaci seniorů
PULKERTOVÁ, Jindřiška
Celkově lepší životní a pracovní podmínky, kvalitnější zdravotní péče a sociální ochrana vedou k tomu, že stále více lidí prožívá delší život než v minulosti. Mluvíme o jevu nazývaném stárnutí populace. Nemoc či poranění ve vyšším věku s sebou přináší řadu specifických problémů, jež zasahují všechny složky osobnosti staršího člověka, tj. fyzický a psychický stav, sociální i duchovní oblast. Obnovit či zabezpečit všechny oblasti člověka po poranění nebo nemoci je úkolem rehabilitace. Existuje celá řada profesí, které se na rehabilitaci podílejí. Jednou z těchto profesí je i ergoterapie. Hlavním cílem této diplomové práce bylo objasnit význam ergoterapie pro rehabilitaci seniorů. Důležitým cílem práce pak bylo zasadit Mezinárodní klasifikaci funkčních schopností, disability a zdraví (MKF) do klinické praxe ergoterapie a nalézt její praktické využití pro ergoterapii.
Postavení ergoterapie v systému rehabilitace
PULKERTOVÁ, Jindřiška
Rehabilitace je obecně chápána jako disciplína zabývající se výhradně řešením obtíží spjatých s pohybovým aparátem člověka. Pojem rehabilitace je však mnohem obsáhlejší, neboť jde o celospolečenský systém, v němž případná obnova pohybových funkcí může být pouze dílčím cílem na cestě opětovné socializace člověka. V rámci tohoto systému existuje celá řada profesí, které se na procesu rehabilitace jedince podílejí. Jednou z těchto profesí je i ergoterapie. Hlavním cílem této práce je představit obor ergoterapie a vystihnout jeho šíři a pozici v systému rehabilitace. Práce zodpovídá otázku co ergoterapie nabízí lidem vyžadujícím rehabilitaci a zda a jak intervence ergoterapeuta může ovlivnit rehabilitanta. Porovnává pozici oboru u nás a v Evropě a na základě získaných dat formuluje nové hypotézy k danému tématu, které mohou být podkladem následného zkoumání. Jako hlavní přístup pro naší práci byl zvolen kvalitativní výzkum. Zvolili jsme typ osobní případové studie a participantní pozorování. Vše bylo doplněno o techniku sekundární analýzy dat. V případových studiích a dle zkušeností z Londýnské nemocnice bylo zjištěno, že ergoterapie se zaobírá všemi složkami, které se podílejí na výkonu činností člověka. Hodnotí a terapeuticky působí na funkce senzomotorické, kognitivní i psychosociální. Ústředním cílem ergoterapie je umožnit osobám zapojit se do aktivit každodenního života. Poznatky ze stáže autorky v londýnské nemocnici na oddělení ergoterapie a předložené statistické údaje zmapovaly a ozřejmily pozici ergoterapie u nás a v Evropě. Patrný je rozdíl v kompetencích. V ČR jsou kompetence ergoterapeuta oproti Velké Británii omezené. Rozdíl je patrný i v počtu terapeutů, kterých je v ČR podstatně méně než je průměr států v EU. Ze zjištěných informací byly vytvořeny nové hypotézy čímž práce splnila oba vytčené cíle.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 228 záznamů.   začátekpředchozí219 - 228  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.