Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 254 záznamů.  začátekpředchozí212 - 221dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prototypování fotografické kompozice pomocí rozšířené reality
Palata, Petr ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvoření aplikace, díky které by uživatel mohl vytvářet v něko- lika jednoduchých krocích zajímavé a realisticky vypadající fotomontáže za pomoci mobil- ního telefonu. Důraz je kladen na jednoduchost aplikace, uživatelskou přívětivost a rychlost pořízení výsledné montáže. Práce diskutuje možné přístupy k vytvoření takové aplikace, algoritmy k tomu potřebné a problematiku implementace algoritmů počítačového vidění na mobilních zařízeních. Dále diskutuje možnosti urychlení algoritmů pomocí paralelizace na novějších zařízeních s operačním systémem iOS.
Point to Line Mappings and Other Line Parameterizations not only for Hough Transform
Havel, Jiří ; Kälviäinen, Heikki (oponent) ; Lefevre, Sebastien (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
This works focuses on the Hough transform (HT). The HT is mostly used for the detection of lines or curves, but was also generalized for detection of arbitrary shapes. The main theme of this work are line parameterizations, especially the Point-to-Line mappings. These parameterizations share the property, that a point in the image maps onto a line in the parameter space. This work presents proofs of some properties of PTLMs, notably the existence of a practical pair of PTLMs for line detection and the effect of a convolution in the image space on the contents of the parameter space. Two realtime implementations of HT are presented in this work. Both accelerate HT using graphical hardware. One uses GPGPU API CUDA and the other the rendering API OpenGL. As an application of the line detection, this work describes part of the detection of checkerboard marker usable for the augmented reality.
Využití VR headsetu pro výuku hry na klavír/klávesy
Chomo, Michal ; Polok, Lukáš (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tahle práce se zabývá návrhem a implementací aplikace pro chytrý telefon s operačním systémem Android, která zpracuje obraz snímaný kamerou telefonu, detekuje v něm klávesy a pak na obrazovce telefonu zobrazí reální obraz z kamery doplněn o akordy nebo stupnice přímo na klávesách. Displej telefonu je rozdělen na dvě polovice, tedy pro každé oko uživatele je samostatný obraz a telefon je vložen do headsetu Google Cardboard. Aplikace je implementována v jazyce Java a s použitím Native Development Kitu také v C++, na zpracování obrazu je použita knihovna OpenCV.
Aplikace s vkládáním virtuálních předmětů do záběru kamery
Popelka, Karel ; Milet, Tomáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout aplikaci pro mobilní platformu s možností vkládání virtuálních předmětů do záběru kamery s minimální rušivostí ve scéně. Aplikace je implementovaná na platformě Windows 8.1 a Windows Phone 8.1. Samotné vykreslování objektů je řešené pomocí DirectX v programovacím jazyce C++ a uživatelské rozhraní je navržené v XAML. V práci jsou rozebrané potřebné základy pro znalost programování rozšířené reality pro daný systém a pokročilé programovací techniky, jako asynchronní načítání zdrojů nebo pokročilé zobrazování scény pomocí techniky post processing. Výsledkem projektu je mobilní aplikace, která umožňuje vložení virtuálního objektu a jeho stínu do záběru kamery. Dále je možné nastavit vlastnosti světla a pořídit výslednou fotografii s virtuálním objektem ve vysokém rozlišení.
Augmented reality for mobile devices
Ürgeová, Lucia ; Číka, Petr (oponent) ; Dvořák, Pavel (vedoucí práce)
This paper is dealing with present possibilities of application augmented reality in mobile devices. The work also describes alternatives in a field of developing mobile applicatons by means of comparison of present avalaible software development kits, which are focused on 3D object tracking. This feature was tested on selected software development kits.
Augmented reality applications in embedded navigation devices
Jaroš, Martin ; Slanina, Martin (oponent) ; Frýza, Tomáš (vedoucí práce)
This work deals with application of augmented reality in navigation devices. It describes possibilities of video processing, rendering a virtual scene by using data measured by satellite and inertial navigation subsystems. Special care is taken into account for use of modern graphic accelerator hardware available in microprocessors. Design of the application is supplemented with prototype realization.
Ako bysme mohli googliť efektivnejšie ?
Kolesárová, Lucia ; Shapiro, Irina (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Google v súčasnosti poskytuje takmer všetky typy informácií podobným spôsobom - užívateľovi ponúka zoznam web stránok. Ale Každá informácia potrebuje iný spôsob sprostredkovania. Iný spôsob vizualizácie. Preto som sa rozhodla vytvoriť Google budúcnosti. Zameriavam sa na nový spôsob šírenia informácií a komunikácie. Vytvorila som nové nástroje, ktoré pomáhajú k dosiahnutiu tejto vízie. Tieto nástroje fungujú v rozšírenej realite. Moja diplomová práca je predovšetkým dielom design fiction a informačného designu. Extrapoláciou vytváram možné scenáre budúcnosti. Možnosti nástrojov Googlu budúcnosti sú odvodené zo súčasných technológií.
Magická projekce
Kaisler, Vojtěch ; Polok, Lukáš (oponent) ; Zachariáš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a tvorbou aplikace, která promítá obraz na pohyblivé plátno. Tímto plátnem uživatel pohybuje v projekčním prostoru projektoru. Projekce je vždy soustředěna pouze na toto plátno. Práce řeší sledování pohybu, rotace a naklopení plátna, které je osazeno infračervenými LED diodami, pomocí kamery s infračerveným filtrem. V této práci jsou uvedeny dva rozdílné druhy projekce.
Rozšířená realita pro iPhone
Bednář, David ; Herout, Adam (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce byla vypracována na studijním pobytu na "Technische Universität Graz" v Rakousku, a byla zpracována v angličtině. Tato práce se zabývá rozšířenou realitou pro mobilní zařízení, především pak pro Apple iPhone. V teoretické části jsou zmíněny dostupné knihovny pro práci s rozšířenou realitou a také popis samotného zařízení a vývoje aplikací pro tuto platformu. Praktická část se pak zabývá implementací ukázkové aplikace, která využívá oblíbenou knihovnu pro počítačové vidění OpenCV, pro zpracování obrazu zachyceného kamerou zařízení. Aplikace dále umožňuje náhled kamery překrýt vizuálními informacemi bez i za užití privátních API, a zarovnat kameru OpenGL knihovny s pozicí kamery iPhone v reálném světě.
Uniform Marker Fields pro Android
Salát, Marek ; Szentandrási, István (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací vlastního detektoru Uniform Marker Fields a ladící aplikace pro mobilní zařízení. Implementace detektoru přináší alternativní postupy k původnímu řešení, tak aby co nejvíce vyhovovala málo výkonným zařízením. Hlavním cílem této práce je nalézt pozici a rotaci modulu markeru, případně pozici kamery v prostoru. Výsledné řešení je možné využít jako knihovnu pro detekci modulu markeru nebo základ pro aplikace využívající rozšířenou realitu s použitím Uniform Marker Fields.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 254 záznamů.   začátekpředchozí212 - 221dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.