Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21,047 záznamů.  začátekpředchozí21038 - 21047  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.49 vteřin. 

Odcizení člověka přírodě
Prokopiusová, Květa ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
8/67 Abstrakt Diplomová práce se zabývá odcizením člověka přírodě. Teoretická část si klade za cíl odpovědět, co je to příroda a vztah k přírodě. Dále popisuje, jak se vyvíjel vztah člověka k přírodě. Neopomene ani působení pobytu člověka v přírodě - rekreace a zahrádkářské osady. Také se zaměřuje na dítě a přírodu kolem něj. Hledá propojení se školou, ekocentry a Rámcově vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Pokouší se pohlédnout na příčiny a důsledky vzdalování se přírodě. Hledá odpověď jak oddálit odcizení člověka přírodě. Vlastní výzkum zjišťuje, v jakých typech prostředí žáci pátých ročníků základních škol v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi tráví svůj volný čas. Zda město Brandýs nad Labem - Stará Boleslav nabízí žákům přírodní prostory, kde by mohly odpočívat, hrát si, provozovat sport atd. Zajímá se, s kým děti pobývají venku ve volných chvílích, kdo je jim společníkem nebo průvodcem. Klíčová slova Příroda, vztah k přírodě, zahrádkářské osady, střediska ekologické výchovy, ekocentra, výuka ve školní zahradě, environmentální výchova, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.

Proměny médií v Novém Jičíně a okolí v období 1945 až 1948
Juráková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Krejcar, Robert (oponent)
4 Bibliografický záznam JURÁKOVÁ, Tereza. Proměny médií v Novém Jičíně a okolí v období 1945 až 1948. Praha, 2011. 97 s. Diplomová práce (Bc.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Doc. PhDr. Barbara Köpplová, CSc.. Abstrakt Diplomová práce "Proměny médií v Novém Jičíně a okolí v období 1945 až 1948" pojednává o lokálních médiích, které vycházely v oblasti Novojičínska v období let 1945 až 1948. Práce se zaměřuje především na jejich podřízenost se skladbou obyvatelstva a také s politickou reprezentací. Práce se také snaží o přiblížení témat, kterým se dané lokální tiskoviny věnovaly. Na praktické ukázce titulu Nové Kravařsko je ilustrováno jak tematické zaměření titulu, tak také jeho propojení s místní politickou scénou. Na tomto příkladu je dále ilustrována proměna témat titulu a proměna stylu jednotlivých příspěvků. Práce zároveň přináší první ucelenější přehled lokálních titulů, které v oblasti vycházely v době těsně před 2. světovou válkou, až do roku 1948. Abstract Diploma thesis "The Changing of the Media in Nový Jičín and its surroundings from 1945 to 1948" deals with the local media, which were based in the region of Nový Jičín in the period from 1945 to 1948. The work focuses mainly on their...

Jak učit filosofii na gymnáziích? Příspěvek k didaktice filosofie.
Šebešová, Petra ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent) ; Pavličíková, Helena (oponent)
Název práce: Jak učit filosofii na gymnáziích? Příspěvek k didaktice filosofie Autorka: Mgr. Petra Šebešová Abstrakt: Předkládaná práce je prvním pokusem o ucelený návrh didaktické koncepce pro gymnaziální výuku filosofie v České republice. Autorka tím reaguje na nedostatečné propojení mezi klíčovými kompetencemi v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia a příslušným obsahem vzdělávacího oboru Občanský a společenskovědní základ i na nedostatek české literatury k didaktice filosofie. Za hlavní výukový cíl předkládané koncepce je považován rozvoj filosofického myšlení studentů. Toto tvrzení je podloženo argumenty vycházejícími ze specifické povahy filosofie i ze zahraniční literatury k didaktice filosofie. Filosofické myšlení je pro účely výuky rozčleněno do těchto filosofických kompetencí: porozumění a interpretace textu, psaní vlastního textu, diskuse, práce s pojmy, argumentace, řešení problémů, reflexe (včetně kritického ověřování a hodnocení), odpovědné rozhodování a jednání. Tyto kompetence jsou rozpracovány do dílčích dovedností, umožňujících jejich postupný nácvik. Prostředky doporučované k naplnění těchto cílů vycházejí z pedagogického konstruktivismu, je zdůrazněn zejména problémový přístup k filosofickým obsahům a strukturovaná práce s prekoncepty studentů. Práce dále představuje specificky...

Možnosti sportovního vyžití z hledisku cestovního ruchu v rámci regionu Teplicka
Vlková, Kateřina ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název: Možnosti sportovního vyžití z hlediska cestovního ruchu v rámci regionu Teplicka. Cíl práce: Představit region jako atraktivní destinaci cestovního ruchu ve spojení se sportovním vyžitím. Nabídnout možnosti regionu návštěvníkům ke strávení pobytu na Teplicku. Zdůraznit důležitost lázeňství pro rozvoj regionu. Metodika: Pozorování, popisná analýza, SWOT analýza, osobní dotazování - interview, písemné dotazování- dotazníky. Výsledky: Díky hluboké analýze regionu zlepšení pohledu na Teplicko jako destinaci cestovního ruchu s možnostmi sportování. Návrh pobytů pro několik různých skupin účastníků cestovního ruchu. Návrhy na zlepšení nabídky sportovních a rekreačních služeb. Propojení sportu a lázeňství je příležitostí pro rozvoj cestovního ruchu. Klíčová slova : Cestovní ruch, turista, Teplice, lázně, lázeňství, pobyt, sport, sportovní vyžití. 2

PSYCHOHYGIENA DÍTĚTE PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU SE ZAMĚŘENÍM NA MEDIÁLNÍ VLIVY
KOLÁŘOVÁ, Jaroslava
Tato bakalářská práce pojednává o vzájemném propojení psychického a fyzického zdraví dětí předškolního věku. Kladen je důraz zejména na prevenci ve formě relaxačních metod, se změřením na muzikoterapii. Jsou zmíněny pokroky a vyspělost dnešní doby, které se konkrétně zabývají problematikou relaxačních metod a muzikoterapie. Je zde popsána konkrétní aplikace muzikoterapie ve školském zařízení, a její následné zhodnocení. Práce je doplněna výzkumným šetřením a grafy, zaměřenými na výsledky působení muzikoterapie u předškolních dětí.

Fenomén sociální sítě Facebook v soudobé komunikaci
Mareš, Jakub ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Kalina, Jaroslav (oponent)
Transdisciplinárně zaměřená práce se zabývá komunikací na sociální síti Facebook. Autor nejdříve předkládá teoretické uvedení do problematiky sociální komunikace a následně do komunikace na sociálních sítích. Přibližuje koncept Nových médií a webu 2.0 jakožto zásadní myšlenkové platformy pro možnost plného rozvinutí potenciálu Facebooku. Autor dále diskutuje pojem online sociálních sítí a sociálního kapitálu, na kterých demonstruje zákonitosti propojení lidí; mimo jiné i na teorii Malého světa. Následnou analýzu potom věnuje Stránkám a Skupinám na Facebooku. Na vybraných kategoriích autor zjišťuje obsah komunikovaných sdělení, motivace lidí se k nim připojovat a také přesah online aktivit do reálného světa.

Systémy a projekty e-Customs a jejich implementace v Celní správě ČR
Harantová, Lenka ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Uhlíř, Karel (oponent)
Diplomová práce nazvaná "Systémy a projekty e-Customs a jejich implementace v Celní správě ČR" poskytuje čtenářům přehled systémů, projektů a jejich hlavních kompetencí v souvislosti s vývojem iniciativy evropského elektronického celního řízení a popisuje jejich současný stav zejména v české celní správě. Předmětem e-Customs je soubor informačních celních systémů a projektů sloužících pro bezpečnou výměnu dat a vzájemnou komunikaci celních orgánů a hospodářských subjektů. Systémy a projekty e-Customs jsou uspořádány do jednotlivých částí předmětné práce, přičemž důraz je kladen na propojení právních, provozních a technologických prostředků na úrovni Evropského společenství i ČR za účelem jejich efektivní implementace do elektronického celního řízení. Součástí práce je i vyhodnocení úspěšně zavedeného a dnes již stabilního tranzitního a vývozního systému a doporučení k přijetí opatření vedoucích k vyšší efektivnosti z pozice české celní správy. Práce je dostatečným informačním zdrojem programu e-Customs věnovaná nejen pracovníkům Celní správy ČR, nýbrž všem subjektům dotčeným celním řízením.

REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Bartošová, Klára ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Květná zahrada byla navržena v duchu renesanční představy světa ( vztahu kosmu, přírody a člověka) jako pomyslné divadlo odehrávající se v kulisách stěn a objektů. Původní kompozice byla orientována na vstup do areálu ze středu kolonády. Jako doplňkové prostory - předpolí zahrady- fungovala Oranžérie, Holandská zahrada a Menažérie. Tyto prostory již nepodléhaly přísnému řádu zahrady. Byly „jiným“ světem. Do jednotlivých částí se vstupovalo přímo ze zahrady. V 18. století byl hlavní vstup přesunut do nově vzniklého atria Čestného dvora - v předpolí zahrady. Tímto zásahem byl potlačen původní záměr kompozice zahrady. V průběhu let prošly proměnami i prostory předpolí. Postupně došlo k jejich vzájemnému propojení a vytvoření osy procházející jednotlivými částmi. Do prostor předpolí začaly také pronikat dílčí osy kompozice vlastní zahrady. Revitalizace prostor předpolí zahrady nabízí možnost nasměrovat návštěvníka k původnímu vstupu do zahrady. A umožnit tak seznámení se se zahradou v jejím původním záměru. Koncept prostorů předpolí je syntézou původního charakteru těchto prostor a jejich průběžného vývoje. Je novou vrstvou v řadě vrstev minulých i budoucích. Je vrstvou, která respektuje dominantu Květné zahrady a objektu Čestného dvora. Zároveň je vrstvou, která moderuje všechny funkční složky areálu.

Ještědské romány Karoliny Světlé ve světle romantických konceptů žen
Votrubová, Renata ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Menclová, Věra (oponent)
Tématem diplomové práce Ještědské romány Karoliny Světlé ve světle romantických konceptů ženy je snaha postihnout hlavní hrdinky ještědských románů Karoliny Světlé v několika aspektech. Vycházet budeme z teoretické části, která se zabývá inspiračními zdroji, jež Karolinu Světlou ovlivnily. Nejprve se pokusíme nastínit problematiku rané německé romantické filosofie. V českém prostředí jako první Arne Novák ve svém díle Podobizny žen poukázal na propojení díla Karoliny Světlé s německým romantismem. V počátcích se zaměříme na obecné tendence této filosofické koncepce. Následně se budeme zabývat konceptem nové mytologie a fenoménem romantického génia. Schlegel, Fichte a Schelling budou pro nás svými pracemi představovat zdroj nezkreslených úvah o německé romantické filosofii. V rámci romantické koncepce se pokusíme definovat pojem romantismus. Druhým výchozím inspiračním zdrojem se stane samostatná kapitola ženyspisovatelky!. Nejprve si utřídíme dějinná fakta (kdy vstupují ženy-autorky do literatury ajakjsou přijímány nejen čtenáři, ale hlavně svými kolegy muži-spisovateli) a následně se budeme věnovat významné ženské spisovatelce 19. století George Sand. George Sand bude představovat přímý inspirační vzor, na který Karolina Světlá ve své tvorbě navazuje. Třetí oblastí, kterou budeme sledovat, je učení...

Vysokoškolské vzdělávání v Rakousku: právní úprava, případová studie a implikace pro ČR
Kravcivová, Aneta ; Neumann, Pavel (vedoucí práce) ; Antal, Jarolím (oponent)
V roce 2015 se Wirtschafsuniversität Wien umístila v žebříčku ekonomických univerzit pravidelně zveřejňovaným na stránkách Financial Times na pozici číslo 42. Vysoká škola ekonomická se poslední tří roky pohybuje kolem 80. místa. Proč tomu tak je? V rámci této diplomové práce dochází k analýze nejenom právních předpokladů k úspěšnému absolvování studia v rámci magisterského programu Finance a účetnictví, ale zabývá se i praktickým využítí znalostí na trhu práce resp., jak vypadá aktuální nezaměstnanost absolventů, v jakých oborech mohou pracovat, atd. V této práci je uvedena i teorie lidského kapitálu, která zkoumá motivy k vyššímu vzdělání. Jsou zde uvedeny rozdílné podmínky během studia na WU a VŠE, stejně jako vývoj nástupních platů po absolvování vysoké školy. V poslední kapitole najdete příklady, které by bylo dobré aplikovat v českém vysokoškolském vzdělávacím systému. Otázkou nadále zůstává, proč se WU umisťuje na lepších pozicích než VŠE? Dle názoru autorky je to investice do vědy a výzkumu v Rakousku - současně investují téměř 2 % HDP, dále 100-letý vývoj WU, kdy se bez přerušení mohli rozvíjet ekonomické toerie a jejich aplikace v praxi, stejně jako propojení univerzitního vědění s praxí.