National Repository of Grey Literature 26 records found  beginprevious21 - 26  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Strategic Brand Development
Laníková, Dana ; Borek, Jiří (referee) ; Zich, Robert (advisor)
The diploma thesis focuses on brand development of a chosen company in Olomouc, a sweet and coffee shop called Zmrzlinárium Café Centro, that specializes in fabrication and sale of ice cream. On theoretical bases this thesis analyses outside and inside environment of the coffee shop and evaluates its current situation. Analysing competitors, customers, suppliers and suplements, there is defined the brand positioning on the market of coffee shops and sweet shops in Olomouc and surrounding area. Analysing brand identity there are detected competitive and risk areas in the field of further development of the brand, which are then incorporated into proposals of solving the brand concept in order to support its competitiveness in future.
Branding Development at Insurance Company
Taťáková, Zuzana ; Chlebovský, Vít (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Předložená diplomová práce je zaměřená na použití konceptů a strategie značky sloužící k rozvoji značky Pojišťovny České Spořitelny a.s.., Vienna Insurance Group. Základem jsou teorie marketingových guru Ko Floora, Kapferera, Kellera a konceptů brand identity a brand prismu které jsou použity k analýze současného stavu branding značky. Současně jsou provedeny analýzy konkurentů a prostředí k určení pozice značky na trhu. Na základě výsledků provedených analýz jsou stanoveny návrhy řešení konceptu rozvoje značky.
Branding Strategy of Company for the Czech Market Entry
Šoukal, Michal ; Hoffmann, Přemysl (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Diplomová práce je zaměřena vstupní strategii značky Virtika na český trh. Za účelem dosažení tohoto cíle author zkoumal literaturu zaměřenou na metodiku značky od Ko Floora a koncept Brand Prizm. V analytické části byly provedeny analýzy prostředí Českého trhu, analýza odvětví, klíčových konkurentů a vnímání značky zakazníky. Tyto analýzy pomohly autorovi identifikova budoucí pozici značky na Českém trhu. Na základě výsledků analýz, autor vytvořil návrh řešení vstupní strategie značky and zvýšení její konkurence schopnosti na Českém trhu.
Strategic Brand Development of Company
Kružík, Jiří ; Čechmánková, Silvie (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Diploma thesis is focused on the brand building proces of the retail chain with sports equipment Decathlon. Appropriate theoretical concepts for brand development and for identification of competition are identified in the thesis. On the basis of this knowledge and using the methodology of market and competition analysis, the next part of the thesis analyzes the brand and its position towards competition, the market, as well as the survey of customer perception. The final step is to formulate suitable measures for brand development in the chosen market, which are based on the previous parts of the work.
Application of Branding Concepts for Development of Competitiveness
Tesařová, Mariana ; Schüller, David (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Předložená diplomová práce je zaměřena na aplikaci konceptů značky sloužící k rozvoji konkurenceschopnosti produktu instituce vysokoškolského vzdělávání, konkrétně studijního oboru “Entrepreneurship and Small Business Development”. Na základě teoretických poznatků, metodiky dle Ko Floora a konceptu Brand Prismu je zhodnocena stávající situace studijního oboru. Zároveň jsou provedeny analýzy konkurentů a požadavků zákazníků, společně s analýzou odvětví k určení pozice značky studijního oboru na trhu. Na základě výsledků ze všech provedených analýz jsou následně stanoveny návrhy řešení konceptu značky na podporu rozvoje konkurenceschopnosti studijního oboru.
Application of Branding Concepts for the Development of the Competitiveness of Bank
Bělovská, Lucie ; Dobeš,, Kamil (referee) ; Zich, Robert (advisor)
The diploma thesis is focused on utilization of development concepts of the brand of Air Bank for strengthening the competitiveness. Based on the theoretical knowledge and methodology according to Ko Floor, the current situation of the company is assessed. Subsequently, analyzes are made to determine the brand position on the market. Results of these analyzes set out proposals for solutions to support brand development.

National Repository of Grey Literature : 26 records found   beginprevious21 - 26  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.