National Repository of Grey Literature 59 records found  beginprevious21 - 30nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Assessment of the Economic Situation in the Corporation, Proposals and Recommendations for its Improvement
Volánková, Nikola ; BA, Renata Šrámková (referee) ; Hanušová, Helena (advisor)
The diploma thesis deals with an assessment of the economic situation of the selected limited liability company (hereinafter referred to as “PODNIK”) and introduces a number of proposals for its improvement. The company operates in the field of industrial filtration and manufactures custom technological complexes. Strategic analysis was used to evaluate external and internal factors that have an impact on the company. This evaluation reveals the strengths and weaknesses of the company and what opportunities and threats the company faces. The results put forward the proposals on the basis of which the economic situation of the company can improve.
Marketing Communication
Bulínová, Sabina ; Ing. Jitka Veselá, Ph.D (referee) ; Schüller, David (advisor)
This diploma thesis deals with marketing communication of the Hervis company. The first part of the thesis contains theoretical knowledge. The second part introduces the company, marketing mix and communication mix. Recommended suggestions for improvement of communication mix with aim to approach new and current customers and therefore raise the awarness of the company, is based on performed analyses and questionnaire survey.
Compact Sensors for Evaluation the Thermal Comfort
Kazkaz, Mohammad ; Fiľakovský, Karol (referee) ; Šafařík,, Pavel (referee) ; Pavelek, Milan (advisor)
Teplota vzduchu je nejčastěji používaná k posouzení tepelného stavu vnitřního prostředí. Avšak teplota vzduchu sama o sobě, je v mnoha případech pro toto posouzení nedostatečná. Hlavním cílem disertační práce je vyhodnotit tepelný stav vnitřního prostředí a specifikovat parametry, které na něj mají vliv. Teplota vzduchu, střední radiantní teplota, rychlost vzduchu a vlhkost vzduchu jsou čtyři základní parametry, které určují tepelný stav vnitřního prostředí. Vzhledem k tomu, že tepelný stav prostředí závisí na mnoha aspektech, byly odvozeny veličiny, které zahrnují kombinovaný účinek několika nebo všech těchto parametrů k určení tepelného stavu prostředí. Jedná se např. o efektivní teplotu, teplotu kulového teploměru, operativní teplotu, ekvivalentní teplotu, PMV a PPD indexy... aj. V dnešní době existuje spousta vysoce přesných senzorů, které mohou zhodnotit tepelný stav vnitřního prostředí. Z důvodu jejich vysoké ceny jsou používané převážně pro účely výzkumu. Předkládaná práce se převážně soustředí na vývoj kompaktního deskového senzoru pro vyhodnocení tepelného stavu vnitřního prostředí. Zaměřuje se hlavně na nízkou cenu senzoru společně s dostatečnou přesností. K dosažení cíle této práce jsou provedeny následující postupy: • Analýza environmentálních faktorů ovlivňujících tepelný stav prostředí. • Studium dopadu teploty vzduchu, střední radiantní teploty a rychlosti proudění vzduchu na tepelné indexy: teplotu kulového teploměru a operativní teplotu. • Teoretické porovnání teploty kulového teploměru a operativní teploty. • Navržení, rozvoj a konstrukce nového deskového senzoru pro posouzení tepelného stavu vnitřního prostředí. • Navržení a konstrukce testovací komory pro porovnávání senzorů tepelného stavu prostředí. • Kalibrace zkonstruovaného senzoru měřením fyzikálních veličin charakterizujících tepelný stav prostředí. • Testy směrové závislosti vyvinutého deskového senzoru a porovnání s kulovým teploměrem v testovací komoře. • Srovnání teoretických řešení s provedenými měřeními v testovací komoře. Výsledkem této práce je vlastní teoretické srovnání teploty kulového teploměru a operativní teploty ve vybraném rozsahu teploty vzduchu, střední radiantní teploty a rychlosti vzduchu pro možnost hodnocení tepelného stavu vnitřního prostředí pomocí kulového teploměru. Hlavním výstupem je však navržení a zhotovení jednoduchého deskového senzoru, který by byl dostatečně přesný pro měření tepelného stavu prostředí. V rámci disertace byla postavena také testovací komora a bylo provedeno testování vyvinutého senzoru pomocí měřicího systému INNOVA.
Strategic analysis
Čížek, Jan ; Krause, Josef (advisor) ; Sieber, Patrik (referee)
The topic of this bachelor's thesis is strategic analysis of company Pivovar Vysoký Chlumec a.s. The main targets of this thesis are analysis of company's position and try to recommend some suggestions to the future with some tools of strategic analysis, which should help for develop the company. For the evaluation of actual position will be used methods like PEST analysis, Porter model of 5 forces, VRIO analysis, financial analysis and SWOT analysis that summarize the whole strategic analysis. On the basis of the SWOT analysis there will be formulated the strategic recommendation for the future that should help the company in the beer market. These strategies can be also an inspiration for management and their plans for developing the company.
Strategic analysis of the company
Šeberka, Jiří ; Mikovcová, Hana (advisor) ; Mašínová, Anna (referee)
This diploma thesis deals with the strategic analysis of L'Oréal, the company active on the market of fast moving consumer goods in the field of cosmetics. Based on strategic analysis, the main aim of thesis is to create a revenue growth strategy, identify competitive benefits, and identify threats. The theoretical part explains the basic concepts of strategic analysis. External environment of company is described by using PEST analysis and explaining new trends in the field of fast moving market. Internal environment of company is described by using analysis of competition, evaluation of the company's resources and Porter's five forces analysis. The methods and analysis described in theoretical part are used for LOréal and its surroundings in practical part of thesis. The company's portfolio is evaluated by using BCG matrix. Based on the results summarized in the SWOT analysis author come up with suggestions and recommendations for the future of the company.
Application of the theory Service-Profit Chain on the example of sport event Gigathlon Czech Republic 2016
Svárovský, Vojtěch ; Šíma, Jan (advisor) ; Voráček, Josef (referee)
Title: Application of the theory Service-Profit Chain on the example of sport event Gigathlon Czech Republic 2016 Objectives: The main objective of this thesis is application of the theory Service-Profit Chain on the example of sport event Gigathlon Czech Republic 2016. Another partial task is to evaluate the internal and external environment of the race Gigathlon Czech Republic and on the basis of data analysis to determine the suggestions and recommendations for improvement that will be passed to race organizers. Methods: Using the theory of Service-Profit Chain and its individual parts, the sport event Gigathlon Czech Republic 2016 is analyzed. Data concerning internal environment of the event are obtained using methods of semi-structured interview with the main event organizers. To analyse the external environment is used the online questionnaire distributed among the participants of the race. These methods are supplemented by own participant observation during the sport event. Results: After application of the theory of Service-Profit Chain on the example of Gigathlon Czech Republic in 2016 it is not possible to fully confirm all the supposed relationship between different parts of the chain. Despite the fact that the internal environment and services do not completely correspond to the ideas...
Development of Business Activities of Companies TOS KUŘIM-OS, a.s. and ČKD BLANSKO-OS, a.s.
Havlík, Pavel ; Kalinová, Ivana (referee) ; Šimberová, Iveta (advisor)
The diploma thesis focuses on the development of business activities of company TOS KURIM a CKD BLANSKO. The thesis summarizes the analysis of external and internal environment alongside with the main factors and provides a SWOT analysis. The results are proposals and recommendations which can be beneficial to the company to improve and contribute to the long term development through sales increase, competitiveness of the company, as well to build a stable position in the global market.
Company Communication Strategy
Benešová, Eliška ; Lola, Martin (referee) ; Schüller, David (advisor)
This diploma thesis deals with marketing strategy of small hotel. Theoretical bases of work create theoretical background for next part of diploma thesis, which introduces hotel and used marketing mix. The improvements in tools of marketing mix are recommended based on performed analyzes and questionnaire survey and help to create suggestions to increase awereness of existence a company by potential customers and increase amount of reservations in the hotel.

National Repository of Grey Literature : 59 records found   beginprevious21 - 30nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.