Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5,659 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

Formy reklamy na sociálních sítích a ochrana spotřebitele
Žďárský, Jiří ; Vavrečka, Jan (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Tématem této práce jsou formy reklamy na sociálních sítích a ochrana spotřebitele. Výzkum je prováděn zejména na základě rešerší odborné literatury, článků, internetových a dalších zdrojů ve spojení s vlastním pozorováním a analýzou právních předpisů a v neposlední řadě komparací s vlastní nabytou profesní praxí. Výsledkem této práce je ucelený přehled a uvedení do problematiky práva v rámci sociálních sítí a reklamy, prokázání důležitosti a významu tohoto tématu a nakonec zhodnocení efektivnosti právní úpravy, které chrání spotřebitele v prostředí sociálních sítí.

Sociální služby pro osoby bez přístřeší v Pardubicích
Špaček, Miroslav ; Dočkal, Jan (vedoucí práce) ; Dočkal, Jan (oponent)
Cílem mé práce bylo porovnat rozsah poskytovaných sociálních služeb pro osoby bez přístřeší v Pardubicích s jejich potřebami. Potřeby byly posuzovány v závislosti na počtu osob bez přístřeší, na výsledcích dotazníkového řešení mezi těmito osobami a na prognóze vývoje počtu a struktury této skupiny obyvatel. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Podpora důstojného života seniorů - terénní sociální služby
Tvrdíková, Lucie ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Čabanová, Bohumila (oponent)
Diplomová práce "Podpora důstojného života seniorů - terénní sociální služby" se zaměřuje na terénní sociální služby pro seniory, jejichž hlavní funkcí je umožnit seniorům co nejdelší setrvání v místě bydliště i přes potíže se samostatností a soběstačností, což vede k jejich kvalitnějšímu životu. Vlivem stárnutí populace a nových trendů ve způsobu péče o seniory, bylo nutné v České republice zásadně změnit způsob poskytované péče - současnými požadavky jsou kvalita života, individuální přístup a subsidiarita. K vytvoření zázemí umožňujícímu poskytovat kvalitní služby a péči byla potřeba změna zákona. V roce 2007 vešel v platnost zákon 108/2006 Sb. o sociálních službách, který změnil nastavení sociálních služeb, jejich rozlišení, práva a povinnosti, způsob financování, ale také přesunul zodpovědnost za poskytování služeb a kontrolu jejich kvality na kraje, stejně tak i za dostupnost služeb. Současně byly učiněny kroky, které měly podpořit tržní chování poskytovatelů služeb, aby bylo dosaženo jejich místní i finanční dostupnosti a kvality. Obsahem této práce je zhodnocení zákona o sociálních službách ve vztahu k evropským trendům péče a posouzení zákona, jeho aplikovatelnosti a návrhy změn z pohledu poskytovatelů služeb, tedy přímých účastníků procesu. Zároveň bude na příkladu Středočeského kraje...

Měření komunikace a chování firem na sociálních sítích
Němec, Milan ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Jelínek, Ivan (oponent)
Diplomová práce se zabývá měřením chování a komunikací firem na sociálních sítích. Pro zachycení interakce mezi firmou a jejími uživateli využívá webové a analytické nástroje. Proto je hlavním cílem práce analýza těchto nástrojů. Pro splnění tohoto cíle charakterizuje práce jak sociální sítě, tak i jejich marketingové možnosti pro podporu podnikání. Díky tomu byla identifikována potřeba využití těchto nástrojů. Jedná se o potřeby konkurenční analýzy, optimalizování komunikace, měření dosahování cílů nebo odhalení virálního šíření u konkurence. Na základě zjištěných důvodů byly stanoveny výzkumné otázky, na které byla v analýze nástrojů hledána odpověď. Výsledkem je, že nástroje díky různým pohledům na data vytváří komplexní systém pro měření a analyzování chování a komunikace firem na sociálních sítích. Výsledky analýzy byly ověřeny v případové studii, zaměřené na facebookový profil Vysoké školy ekonomické v Praze. Ve studii byla analyzována interakce školního profilu a jeho uživatelů a porovnána s jinými školami. Ve výsledku je kromě ověření nástrojů uděleno škole doporučení pro zvýšení engagementu. Práce poukázala na přínosy a nedostatky nástrojů pro měření firemního chování a komunikace na sociální síti. Bylo zjištěno široké uplatnění těchto nástrojů. Lze je využít pro poznání firemního profilu, jeho uživatelů, pro účely konkurenční analýzy, sledování naplňování firemních cílů nebo pro optimalizaci komunikace na sociální síti.

Dilemata sociálních pracovníků pracujících v zařízení pro seniory
JELÍNKOVÁ, Veronika
Práce se zabývá dilematy sociálních pracovníků, kteří pracují se seniory. V teoretické části jsou vydefinovány pojmy jako senior a stáří, základní fyzické a psychické změny, které provázejí toto období. Dále je zde charakterizována problematika sociální práce s touto skupinou. Vhledem k problematice práce se seniory lze předpokládat vznik dilemat. Ta jsou charakterizována podle L. Musila. Při definování výchozích hledisek pro rozhodování jsou v práci popsány také etické směry a jejich využití při rozhodování sociálních pracovníků. Praktická část obsahuje výzkumnou sondu. Ta je koncipována jako pilotní výzkum. Výzkumná sonda zkoumá, zda se sociální pracovníci setkávají s dilematy a jaká dilemata to jsou. Jsou zde shrnuty zjištěné výsledky a uvedeny možnosti změn a úprav ve výzkumné sondě.

Podporované zaměstnávání z pohledu zaměstnavatelů
MYŠÁKOVÁ, Hana
Filosofie podporovaného zaměstnávání se v českém prostředí vyvíjí přes dvacet let, přesto je nadále opomíjenou službou, kterou realizuje několik málo neziskových organizací. Nejenže chybí legislativní ukotvení této služby, ale podobně nejasný pohled na zaměstnávání lidí se zdravotním postižením přichází ze strany společnosti. Současná situace na trhu práce není nijak příznivá. Pro lidi se zdravotním postižením se tak podpora při hledání zaměstnání stává stále více nezbytnou a žádanou pomocí. Důležitým článkem celé problematiky jsou zaměstnavatelé, jejichž postoj k myšlence podporovaného zaměstnávání hraje významnou roli. Bakalářská práce na téma "Podporované zaměstnávání z pohledu zaměstnavatelů", jak napovídá sám název, má ambici nahlédnout na podporované zaměstnávání z úhlu pohledu těch, kteří nejsou aktivními iniciátory této služby, avšak jsou důležitými aktéry pro její úspěšnou realizaci, tedy zaměstnavatelé. Teoretická část práce má snahu přiblížit základní problematiku. Popisuje službu podporované zaměstnávání od historického vývoje po její neodmyslitelný význam. Blíže se zaměřuje na specifika zdravotního postižení a s tím spojený sociální dopad na člověka. Závěr je věnován pracovním možnostem lidí se zdravotním postižením v podmínkách současné legislativní i ekonomické situace. Praktická část práce je zpracována formou kvalitativního výzkumu. Pro účely výzkumu byla použita metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pro výzkumné šetření bylo zvoleno 8 informantů, a to prostřednictvím záměrného výběru. Získaná data z rozhovorů byla vyhodnocena metodou otevřeného kódování. Hlavním cílem práce bylo zmapovat zkušenosti zaměstnavatelů se službou podporované zaměstnávání. Dalším zájmem zkoumání byla motivace zaměstnavatelů k realizaci této služby. Výzkumná otázka zněla: "Jaké důvody pro realizaci podporovaného zaměstnávání u zaměstnavatelů převládají?" Výzkum poukázal na nejčastější skutečnosti, které zásadním dílem předurčují možnost integrace lidí se zdravotním postižením na otevřený trh práce. Na základě rozhovorů a zodpovězení výzkumné otázky bylo možné charakterizovat zkušenosti zaměstnavatelů se službou podporované zaměstnávání i hlavní motivy zaměstnavatelů k její realizaci. Z výpovědí bylo zjištěno, že zkušenost zaměstnavatelů se službou podporované zaměstnávání je poměrně omezená. Zaměstnavatelé se s ní seznamují nejčastěji prostřednictvím agentury pro podporované zaměstnávání, která je nejenom iniciátorem spolupráce, ale sehrává významnou roli při přijetí uživatele do pracovního poměru. Spokojenost zaměstnavatele s agenturou bývá často i důležitým kritériem úspěšného průběhu tohoto zaměstnávání. Zaměstnávání lidí se zdravotním postižením přináší určitá rizika spojená s limity, jež s sebou nese zdravotní postižení. Toho jsou si vědomi také zaměstnavatelé umožňující těmto lidem pracovat. Impuls k zaměstnání bývá různorodý, od finančních zvýhodnění, firemní filantropie po osobní solidaritu zaměstnavatele. Společenská odpovědnost firmy je trend, s nímž se mnozí zaměstnavatelé teprve seznamují, avšak lze usuzovat, že může mít nemalý vliv na stále více samozřejmé zaměstnávání lidí se zdravotním postižením a tím i častější vyhledávání služby podporovaného zaměstnávání z řad zaměstnavatelů. Tato bakalářská práce může přispět k pochopení významu práce v životě lidí se zdravotním postižením. Přinese informace o tom, jaké jsou zkušenosti zaměstnavatelů s využitím služby podporovaného zaměstnávání a jaká je jejich motivace k realizaci této služby. Stejně tak může pomoct odhalit překážky integrace lidí se zdravotním postižením na otevřený trh práce.

Facebook jako marketingový nástroj
Nováková, Vendula ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Bakalářská práce pojednává o sociální internetové síti Facebook a jejímu potenciálu pro marketing. V prvních dvou teoretických částech se autorka podrobně zabývá virálním marketingem a sociálními sítěmi obecně. Dále rozebírá uživatele Facebooku s důrazem na aktuální data pocházející z výzkumu "Uživatel Facebooku" provedeného v květnu 2009. Získané teoretické poznatky a analýza uživatelského prostředí ústí do stěžejní části práce, která nabízí podněty a tipy pro uplatnění marketingu na Facebooku. Celý text je provázán množstvím příkladů, které slouží k hlubšímu pochopení tématu.

Recovering of Company's Website
Lang, Michal ; Lohr, Václav (vedoucí práce) ; Martin, Martin (oponent)
Summary Small business operating in villages usually face the problem of lack of customers, especially if they offer luxury products. The budget of such companies is often limited and therefore they cannot afford an expensive advertising. The company website is one of the few solutions that can get customers from outside the rural areas and thus create new business opportunities and increase revenues of such companies. The main goal of the thesis is to attract customers to a company website and thus help small businesses seeking customers in their difficult situation. The theoretical part starts with the basics. It describes what systems are suitable for different kind of web pages and the main part is focused on factors that influence an overall website performance. The second part shows how to achieve the stated goal on an example of a small joinery company Atyp truhlářství Lang. The company is present on the Internet since April, 2009. The work with a real website allows to compare results before and after the changes implementation. The practical part starts with an analysis of the original website. It determines strengths and weaknesses of the web and it provides suggestions for improvement. After this, the academic work deals with the implementation of suitable factors. The final chapter evaluates the original and new version of the site and represents how the made changes are reflected in the site traffic. Keywords Website design, SEO, on-page factors, off-page factors, CMS, Content Management Systems, increase site traffic Objectives and Methodology The main objective of diploma thesis is to increase the website traffic, its attractiveness for customers and thus help small companies located in rural areas to get new clients. The first part helps to achieve the stated goal by dealing with aspects influencing the overall web page performance and also provide basic knowledge related to the website design. Consequently, the sub-objective of this part is an identification of factors that significantly affect the site traffic. The second part aims to apply the gained knowledge on an example web page of small company Atyp truhlářství which faces a problem of a lack of customers. It starts with the analysis of the original website that shows its strangeness and weaknesses. This will provide an information about possible improvements. The part of authors own work aims to implement suitable factors from the theoretical part into the website design. The objective of the final part is to compare the changes made with the original design and determine if the new site solution has really improved the number of visits and its attractiveness for customer. 2 The essential information for the masters thesis elaboration were obtained from an analysis of printed sources as professional books, journals, annual reports and online resources as well. Statistical data reflecting the original website traffic were extracted from MySQL database. The new data about number of visitors were already get in friendlier form of Google Analytics outputs. In addition to that, author also discussed his academic work with website experts and used his own knowledge acquired during the university studies of information technology. Results and Conclusion The website overall performance is greatly influenced by the system on which it operates. For this reason, the literature review provides an overview about Content Management Systems and Static Site Generators. There are explained differences between these two approaches to a website design and are given recommendations about what kind of pages are suitable for each approach. The main part identifies 30 on-page and off-page factors that have a positive or negative impact on the final website traffic. The practical part consists an analysis of the examined site. It discovered the following weaknesses. The positioning is very bad in Search Engine Result Page and it is almost impossible to find the web without an exact knowledge of the company name or its location. Content can be considered as extremely poor with overall 279 words only. There were also two technical issues. The first caused a traffic data loss for the last five years due to exceeding 50MB of MySQL memory limit. The second was related to plugins deployment that used up the whole PHP memory limit. It resulted in WordPress strong unstability. The website speed test was disastrous. The small page size of 762,52kB was loaded for 4,38 seconds. An acceptable result would be less than 2 seconds. Concerning security, the site did not use secured protocol and the next risk could pose deployed plugins that are frequent targets of hacker attacks. The used template was not mobile-friendly and therefore it was difficult to browse the pages on mobile device. In addition to that the graphical appearance had a low attracting power, it was not able to adequately impress the customers. The site was visited by an average of 25 people a day in 2011. Furthermore, only 63% of visitors come from the Czech Republic. Unfortunately, more actual data could not be obtained because of the data loss. After considering of all mentioned issues above was proposed a complete website recovery with an implementation of suitable factors from literature review. The examined website is extremely static without a dynamic content and the frequency of updates is relatively low. The web pages are managed by a technical contributor and it is the reason why graphical user interface of CMS is not required. After evaluation of all previous technical, speed and security issues was selected a static site generator for the website design. 3 The important chapter is represented by implementation of suitable factors that should as a complex lead to an increase of a site traffic. First important factor is a content. The original word count of 279 words was improved to 1809 words which is 7 times more than in the past. Before writing the articles, an analysis of relevant terms were made. Those terms are included across the web content. The new articles are meaningful and they provide product details and customer reviews. Moreover, the content is structured, there are 9 unordered lists included and main titles are differentiated by importance. Each page has internal links to other subpages. The text clarity and an inclusion of relevant terms are equal to a better rank of a page. The number of images has decreased from 112 original images to selected 42 images on the new website. This is because of a very bad image quality of most old pictures. The high quality images can cause customer interest for the product, higher time on site and lower bounce rate. Meta descriptions were implemented individually for each web page with regard to the page content. The new website was accepted by a certification authority (CA) and the unsecured Hypertext Transfer Protocol was replaced by Secured Hypertext Transfer Protocol (HTTPS). It means the site is trustable and secure for browsing. There are no plugins used and therefore an attack risk is much lower. The template was tested on 17 screen resolutions. All tests were successful and the site is fully responsive. Almost 33% of customers use some mobile device to browse a web. The current web eliminates the loss of visitors coming from mobile devices. Furthermore, Google officially announced that secured and responsive websites get priority. The site speed test had two rounds. The first test can be considered as very good. The page load time was 842ms and overall page size was 1.1.MB. Nevertheless, after the compression of large files the site became even faster. The page size decreased by 30% to 771,6kB and the final load time speed up by 31% to 580ms. Currently, the website is faster than 96% of all tested domains which is a perfect score. The adjusted site speed is 7,5 times faster than the original speed. No flash, advertisement or other disruptive elements are available on the web. The web page is newly available on Google+, Pinterest and Twitter. These factors are able to boost direct page traffic. The design is clean and simple just to avoid leaving customers confused. The readability is also very good. Combination of black/blue text on the white background or white text on the black/blue background doesnt cause any readability issues. Social buttons and a quick company contact is present on each page in header and footer section. Another change was made in traffic measurement. The website started to use Google Analytics for tracking visitors. The actual traffic data are more accurate and the possibility of data loss is reduced. The main goal of diploma thesis was to improve the website traffic. The web page was measured from 01.12.2015 to 29.02.2016. The average site traffic was 23,0 visits a day in December 2015. This number reflects the original site traffic which was around 25 visits a day with a decrease of 8%. The biggest change in traffic development was found between 08.01.2016 to 13.01.2016 when the average site traffic was 77,2 visits a day. Those changes are explained by an influence of social media. Author has written a post about Atyp truhlářství on Facebook on 8th January 2016. The post was shared by 8 people and it attracted many people to visit the website. 4 From January 14th to the end of the month, the average daily traffic was 32,3 visits. The last month was noted slightly higher traffic of 32,6 visits a day. The comparison of data from December 2015 and from February 2016 shows a visible increase in number of visits in February 2016 where the traffic was higher by 41,7%. There is a positive increasing trend in a number of visits since the beginning of December 2015. Moreover, majority of visitors 81,3% come from the Czech Republic and it is a better result than by the original web pages with 62% only. The recovery of a small joinery website atyptruhlarstvi.cz was successful. It improved the website traffic and many other aspects as content, speed, security, responsiveness, social media etc. The web design itself and implemented factors can be considered as crucial elements that influence the final number of visits. For this reason, the made changes on a web page can really help small business in rural areas to get new customers. There were also identified factors that affect an overall website performance with an emphasis on a positive site traffic development. An overview about different website design approaches is provided as well. References SEARCHMETRICS. Search Ranking Factors and Rank Correlations: Understand how the deck is stacked [online]. San Mateo, 2015. Accessible from: http://www.searchmetrics.com/wpcontent/uploads/Ranking-Factors-2015-Whitepaper-US.pdf COSTELLO, Vic, Susan A YOUNGBLOOD a Norman YOUNGBLOOD.Multimedia foundations: core concepts for digital design. New York: Focal press, Taylor & Francis group, 2013. ISBN 978-0-240-81394-3. FIELDING, Jonathan. Beginning responsive web design with HTML5 and CSS3 / Jonathan Fielding. New York, New York: Apress, 2014. Experts voice in Web development. ISBN 9781430266945. MITCHELL, Melanie. Standing out with Seo: Expert advice from Melanie Mitchell (collection). United States: FT Press, 2013. ISBN 978-0-13-344320-2. BROWN, Bruce C. How to build your own web site with little or no money: the complete guide for business and personal use. Ocala, Fla.: Atlantic Pub. Group, c2010. ISBN 1601383045. ELMANSY, Rafiq. Search engine optimization. Indianapolis, IN: John Wiley & Sons, Inc., 2013. Teach yourself visually. ISBN 1118470664.

Pohřební rituály Benuaqů
Trnková Lorencová, Radmila ; Vrhel, František (vedoucí práce) ; Navrátilová, Alexandra (oponent) ; Maiello, Giuseppe (oponent)
Předmětem předkládané disertační práce jsou dajakové Benuaq a jejich pohřební rituály ve vztahu k identitě. Cílem práce je zodpovědět otázku, jakou roli hraje rituál při utváření, zachovávání či přetváření objektivizované reality a sociálních vztahů, jak může posloužit v případě krize skupiny, ať už je tato krize způsobena úmrtím jednoho z jejích členů a nebo vnějšími vlivy, a jakou hraje úlohu při formování a prezentování kolektivní identity skupiny. V práci je nejprve nastíněna stručná historie dajaků ve vztahu k jejich identitě a pohřebním rituálům jakožto uvedení do socio-kulturního kontextu, ve kterém se Benuaqové nacházejí. V další části je předložen popis několikafázového pohřebního rituálu Benuaqů Idatn. Ve třetí části práce je aplikován Bergerův a Luckmannův přístup a je vysvětleno, jak je skrze rituál konstruována realita a identita participantů a zároveň jakým způsobem může rituál sloužit při konstruování a prezentování kolektivní identity.

Digitální dědictví v sociální síti Facebook
Chvojka, Cyrill ; Feige, Tomáš (vedoucí práce) ; Molnár, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce zkoumá pojem digitální dědictví optikou sociálních sítí, se zaměřením na prostředí sítě Facebook. Ve spojitosti s pojmem digitální dědictví na sociální síti Facebook, se zaměřuje na popis uživatelského chování, popis možností sítě jak nakládat s osobními daty uživatelů, možnosti uživatelů jak ovlivnit jejich digitální dědictví ve formě profilu na síti Facebook, a předkládá a interpretuje výsledky dotazníkového šetření mezi uživateli na toto téma. Dále práce nabízí možné vývojové směry, v oblasti návrhu nových řešení pro digitální dědictví v prostředí sociální sítě, a nabízí také stručný a přehledný návod pro laického uživa-tele, ve kterém definuje proč by se o něj měl zajímat, a jak by mohl své digitální dědictví ošet-řit.