Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 468 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

Federico García Lorca - Krvavá svatba kostýmní výprava
Růžičková, Eva ; ZÁBRODSKÁ, Dana (vedoucí práce) ; VOHLÍDALOVÁ, Ivana (oponent)
Tématem magisterské práce je divadelní hra Krvavá svatba napsaná F.G.Lorkou. Studie se v teoretické části zabývá stručným životopisem autora a nahlédnutím do jeho celoživotní dramatické tvorby. Dále rozborem díla Krvavá svatba se zaměřením na symboliku a metafory vyskytující se v Lorkově tvorbě. Ke konci teoretické části jsem vybrala tři představení hry Krvavá svatba od různých španělských režisérů, které zde popisuji a doplňuji fotografiemi z představení. V praktické části popisuji a objasňuji můj vlastní koncepční přístup a inspiraci. Zabývám se zde rozborem jednotlivých dramatických postav a vysvětluji tak použití kostýmů. Na závěr přikládám ukázky kostýmních kreseb.

Hra
Kubišta, Adam ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
V této práci si kladu zásadní otázku: "Jak došlo k tomu, že jsem se dostal od dětských her až k hraní divadla?" Sleduji vývoj v hraní her a hraní si vůbec od dětství přes léta dospívání až do dospělosti. Porovnávám dva paralelní vývoje. Cestu her sportovních a cestu mimetických her. Vyvstává tak mnoho dalších otázek. Na ně hledám odpovědi v momentech, okamžicích, jež mi utkvěly v paměti pro svá někdy jasná a někdy zahalená sdělení. Zároveň se na hraní her dívám z pohledu již známých teorií. Kromě toho se snažím vidět i něco mimo ně. Pojmenovávám zde podobnosti i rozdíly mezi hraním divadla a sportovními zápasy. Většina textu se vztahuje k osobní zkušenosti. Oporu hledám v již publikovaných pracích na příbuzná témata. Na závěr shrnuji poznání, jež mi sepsání práce přineslo. Na jeho základě se snažím zjistit, jak si hrát.

Hra
Konvalinka, Jiří ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; BEČKA, Marek (oponent)
HRA není hra. HRA všechny hry přesahuje a pokud možno spojuje. HRA jako fenomén je existenciálem provázejícím lidstvo od jeho počátků. Podobně jako práce, boj, láska a smrt (smrtelnost) i HRA poučuje člověka o podmínce či o rámci konceptu jeho identity. HRA je princip. V této práci se pokusím zabývat HROU a jejím vztahem s herectvím a s hereckou výchovou a naopak herectvím a hereckou výchovou a možnostmi využívání zkušeností hereckou výchovou získaných ve HŘE a vůbec vztahem herectví, HRY a světu jako celku.

Obsluhoval jsem anglického krále
Krčmářová, Petra ; VOHLÍDALOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; ZBOŘILOVÁ, Jana (oponent)
Tématem magisterské práce je divadelní hra Obsluhoval jsem anglického krále napsaná Bohumilem Hrabalem. Studie se v teoretické části zaměřuje na stručný životopis autora, rozbor jeho literárního rukopisu a přehled divadelních her tohoto dramatického textu, uzavřené zkrácený obsahem hry. Praktická část navazuje stručným popisem dějin odívání a dějin Československé republiky v příslušném období. V první řadě zde však objasňuji svoji vlastní koncepci a zvolené inspirační zdroje. Popisuji jednotlivé dramatické postavy a zdůvodňuji použití příslušného kostýmu. Na závěr jsou přiložené ukázky kostýmních návrhů jednotlivých postav.

Mirth and matter understanding and staging of The Witch o f Edmonton
Barriere, Alexandre ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; NEUMANN, Julius (oponent)
Tato práce je postavena na autorově zkušenosti s režií hry J. Forda, Th.Dekkera a W. Rowleyho Čarodějnice z Edmontonu (1621) v Divadle Disk, v únoru2012, jakožto závěrečné inscenace při studiu magisterského oboru Režie činoherního divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Co je v sázce při oživování téměř neznámé, jakobínské hry a při jejím uveden ív České republice? Může být text psaný jako reakce na konkrétní událost (reálný soudní proces s čarodějnicí) a vystavěný na kvazi dokumentárním líčení společnosti v určité historické době, bez znalosti estetického kódu té doby,vhodným materiálem pro živou a aktuální inscenaci? Tato práce tvrdí, že ano, že Čarodějnice z Edmontonu může být odrazovým můstkem divadelního tvaru,který můžeme nazvat ?politickým divadlem? a to ve formě, která nejenže náleží k dlouhé tradici angažované zábavy (hra nám v prologu slibuje ?zábavu i závažnost?), ale je hlavně také divácky i umělecky aktuální. První část práce je zaměřena na kontextuální analýzu hry, historického období, ve kterém byla napsána a podmínek pro inscenování v té době. Tento materiál vychází z toho,že text byl napsán jako ?poltický?. Druhá část se soustředí na autorův analytický pokus o vytržení textu z historického kontextu, zejména prostřednictvím srovnávací historie a historie a dějin idejí a používáním pojmů Brechtova epického divadla. Líčí také, jak tento průzkum slouží jako příprava konceptu inscenace a tento koncept je potom do detailů vyložen. Třetí a poslední část je krátký výčet a reflexe procesu zkoušení a jeho konečného výsledku z pohledu režiséra. Také přináší závěrečné konstatování dosaženého praktického výstupu

Sarah Kane's Play 4.48 Psychosis at Czech Stages
Vondráková, Adéla ; JOBERTOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; SCHLEGELOVÁ, Martina (oponent)
This bachelor thesis deals with the work of the English playwright Sarah Kane especially with her last play 4.48 Psychosis and its two Czech productions ? the Czech premier at the Kolowrat theatre staged in 2003 and its latest production so far staged in HaDivadlo in 2010. Using the dramaturgical analysis this thesis compares the dramaturgical concepts of both productions. It also makes a short excursion into the life and works of Sarah Kane and mentions the other four plays Blasted, Phaedra's Love, Cleansed, Crave and a short screenplay Skin. This thesis attempts to summarize the main characteristics and principles of Sarah Kane?s plays. It also mentions Sarah Kane?s era - i.e. the nineties of the twentieth century, the era of in-yer-face theatre and new British drama (in the Czech Republic known as cool drama).

Hravé chování hulmana posvátného (Semnopithecus entellus)
Petrů, Milada ; Špinka, Marek (vedoucí práce) ; Sedláček, František (oponent) ; Nekovářová, Tereza (oponent)
10 Souhrn Hravé chování je velmi zajímavou oblastí chování, přes značný zájem však stále zůstává oblastí nedostatečně prozkoumanou. Vědci se především snaží hru co nejjednoznačněji charakterizovat, objasnit otázky kolem její ontogeneze a zodpovědět také otázku z mnoha pohledů nejzajímavější a to je funkce hravého chování. Toto jsou hlavní otázky, kterými se zabývám ve své dizertační práci a to konkrétně detailní analýzou hravého chování na základě dat získaných z vlastních videonahrávek hravého chování volně žijících hulmanů posvátných (Semnopithecus entellus) v lokalitě Bhangarh v severozápadní Indii. Dizertační práce jako celek si klade za cíl rozebrat hravé chování z několika pohledů. Prvním z nich a základním je charakterizace hry, kategorizace jednotlivých typů hry a vypracování herního etogramu. V popředí zájmu mého studia hravého chování je sebehandicapování. Toto chování je typické a jedinečné pro hru a nebylo dosud zcela uspokojivě objasněno. Jednotlivým prvkům etogramu hravého chování hulmana posvátného ale i dalších druhů se věnuji v první z publikací, které jsou součástí dizertační práce. Výsledky ukázaly, že sebehandicapující prvky a prvky nepodobné prvkům "vážného" chování tvoří podstatnou část repertoáru hravého chování. Hra je velice variabilní a její různé části mohou mít odlišnou funkci....

Alternativní metody při léčbě profesioná lních onemocnění pianistů
Hasmanová, Adéla ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; LEICHNER, Emil (oponent)
Hra na klavír je jednostranná pohybová aktivita, při které je velice zatěžována horní polovina těla, především horní končetiny a záda. Při přetěžování jednotlivých částí může dojít k onemocnění hracího aparátu. Cílem této práce je zmapovat nejčastější onemocnění, která mohou pianisty potkat, zaměřit se na jejich příznaky a příčiny a především na možnosti alternativní léčby těchto onemocnění. Práce bude zaměřena na podrobný popis dvou metod – Feldenkraisovy metody a Alexanderovy techniky.

Rozhodovací stromy
Jahoda, Miroslav ; Gregor, Petr (oponent) ; Mrázová, Iveta (vedoucí práce)
Mezi známé metody dobývání znalostí patří neuronové sítě, ILP, asociační pravidla, Bayesovské sítě, klastrování, rozhodovací stromy a další. Tato práce se zabývá právě rozhodovacími stromy, jejich implementací, vizualizací, extrakcí pravidel a také porovnáváním různých rozhodovacích stromů a modelů pro klasifikaci dat vůbec. Nedílnou součástí procesu dobývání znalostí je také předzpracování dat, které hraje důležitou roli a je také rozebíráno v této práci. Součástí této práce je i porovnání různých modelů rozhodovacích stromů jako CART, CHAID, C5.0 (See5) a jiných na množině 3 druhů dat. Nakonec jsou výsledky porovnány s výsledky na předzpracovaných datech pomocí PCA analýzy.

Historie československého volejbalu do roku 1945
LIŠKA, Jaroslav
Tato bakalářská práce pojednává o historii volejbalu v období mezi světovými válkami v Československu. Volejbal vznikl zásluhou Williama George Morgana v USA roku 1895. Tato nová hra si rychle vydobyla popularitu a začala se šířit z USA do dalších zemí světa. Do Československa se volejbal dostal roku 1919, a to díky organizaci YMCA. Z předkládané práce se dozvíme, jak se volejbal v Československu šířil pomocí armádních kurzů a vysokoškolského sportu. O jeho šíření a zpopularizování se však rovněž značně zasloužili tehdejší významní tělovýchovní funkcionáři, a to např. Josef Amos Pipal, Josef František Machotka, J. W. Yonger, Bohučest Škarda, František Miloslav Marek či Lewis William Riess. Volejbal tak začala v meziválečném Československu pěstovat řada organizací, jakými byly YMCA, YWCA, ČOS, DTJ, RTJ či FPT. Nezanedbatelnou roli v rozvoji a šíření volejbalu sehrály v Československu také trampské osady. Popularita volejbalu v průběhu 20. a 30. let neustále rostla. Jeho vývoj nezastavila ani druhá světová válka, která ho pouze zpomalila a připravila o řadu skvělých hráčů.