Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,409 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální
HAVLÍČKOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce zpracovává téma Metodik školní prevence a jeho role na základní škole praktické a speciální. Teoretická část je rozdělena na čtyři hlavní kapitoly, které se zabývají vzděláváním v ČR se zaměřením na děti se speciálními vzdělávacími potřebami, definováním sociálně patologických jevů a rizikového chování a prevencí rizikového chování. Poslední kapitola je věnována primární prevenci na školách se zaměřením na minimální preventivní program a metodika školní prevence včetně jeho činností. V praktické části jsem využila kvalitativní typ výzkumu za použití polostrukturovaných rozhovorů s metodiky školní prevence na vybraných praktických a speciálních základních školách. Prvním cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké poradenské služby nejčastěji využívají rodiče na základní škole praktické a speciální. Dalším cílem bylo zjistit, jaká specifika musí zohlednit metodik školní prevence při tvorbě minimálního preventivního programu. Výzkumné otázky jsem zkonstruovala tak, abych zjistila, jak probíhá spolupráce mezi rodiči a školou v oblasti prevence na základní škole praktické a speciální a kdo další ze zaměstnanců školy se kromě metodika školní prevence podílí na tvorbě a realizaci minimálního preventivního programu. Pro potřeby rozhovoru jsem oslovila šestnáct základních škol praktických a speciálních z Jihočeského kraje. Odpověď na svou žádost jsem obdržela od deseti škol, z toho šest škol souhlasilo s účastí v mém výzkumu. Dvě školy, které byly ochotny spolupracovat, byly z krajského města, další čtyři z menších měst o přibližně stejné velikosti. Rozhovory probíhaly s metodiky školní prevence a otázky byly zaměřeny především na spolupráci rodičů a školy v oblasti prevence a možná specifika lokality školy, která by mohla být zohledněna v minimálním preventivním programu.

Tonální a harmonické cítění jako základ tvořivého projevu v hudební výchově
Beránková, Petra
Práce se zabývá tvořivým rozvojem tonálního a harmonického cítění v hudební výchově na základní škole. V úvodu nahlíží na tonálně harmonické vztahy z teoretického hlediska a v oblasti hudební psychologie začleňuje tonální a harmonické cítění do systému hudebních schopností. Definuje pojem tonalita a vymezuje její vztah ke sledovaným schopnostem. Následuje vývoj postavení tonálního a harmonického cítění v testech hudebních schopností a prezentace diagnostických metod. Hudební ontogeneze dítěte se zaměřením na rozvoj zkoumaných schopností a vliv rodinného i školního prostředí jsou zachyceny v kapitole týkající se osobnosti žáka. V souvislosti s kreativitou a integrací jsou popsány i pedagogické aspekty rozvoje sledovaných schopností. Teoretickou část uzavírá metodika, která je po stanovení základních principů rozvoje tonálního a harmonického cítění rozpracována do systematických algoritmů v rámci jednotlivých ročníků. Nejrozsáhlejší částí práce je výzkum tvořivého rozvoje tonálního a harmonického cítění na základní škole, jenž zahrnuje popis jednotlivých částí experimentu i interpretaci výsledků. Součástí této práce jsou i modely vyučovacích hodin a ukázky samostatné práce žáků. Výzkum potvrdil, že rozvoj tonálního a harmonického cítění uskutečňovaný prostřednictvím tvořivých aktivit žáků má na výuku...

Hudební vývoj a výchova v předškolním věku a počátky hry na housle.
Paříková, Barbora ; Malý, Lubomír (vedoucí práce) ; Pěruška, Jan (oponent) ; Tomášek, Jiří (oponent)
Práce je rozdělena do dvou nestejně dlouhých částí. První, obsáhlejší, část se zabývá hudebním vývojem dítěte od narození po nástup do základní školy, jednotlivými vývojovými etapami a možnostmi, jak efektivně dítě vést k zájmu o hudbu a správně rozvíjet jeho hudebnost.Druhá část je jakýmsi stručným a věcným popsáním základních principů při práci se začátečníkem, kterému je zřeba vštípit první správné návyky ve hře na housle.

Analýza příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření
Vojtušová, Radmila ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Vyšínová, Pavlína (oponent)
Smyslem diplomové práce bylo zjištění nejčastějších příčin odkladů školní docházky v rámci regionálního šetření a porovnání s názory rodičů, učitelů ZŠ a MŠ. V souvislosti s tímto tématem se autorka zabývala v první části práce charakteristikou dítěte předškolního věku se zaměřením na diagnostiku školní zralosti a problematiku odkladů školní docházky. Hlavní výzkum byl realizován v Pedagogicko-psychologické poradně v Kladně ve třech vybraných letech v rozmezí let 1999-2010. Ke sběru dat byla využita metoda analýzy dokumentů. Dotazníková sonda formou anonymního dotazníku objasnila názory vybraných respondentů a na základě pozorování byla sestavena kazuistika dítěte se specifickými potřebami a OŠD dokládající další vývoj dítěte po nástupu školní docházky. Předložené výsledky práce potvrdily názory odborníků a výzkumů týkajících se problematiky odkladů školní docházky. Bylo zjištěno, že nejčastějšími příčinami odkladů školní docházky ve sledované lokalitě jsou obtíže v oblasti řeči, zrakového a sluchového vnímání, grafomotoriky a pracovní zralosti. Toto zjištění se shodovalo s názory respondentů dotazníkové sondy, kteří označili psychickou oblast školní zralosti za nejvíce problematickou.

Mediální působení na dítě předškolního věku
ASCHENBRENNEROVÁ, Romana
Ve své bakalářské práci se chci zabývat tématem, jak silné je mediální působení na dítě předškolního věku a jak se na dětech projevuje. Svou práci rozděluji na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se budu zabývat obecnou specifikací médií. Co to vlastně média jsou, jaký je jejich význam a kde všude s nimi přicházíme do styku. Praktická část bakalářské práce je tvořena výzkumným šetřením, které probíhalo na dvou mateřských školách ve městě a na vesnici. Cílem šetření bylo zjistit, zda rodiče mají přehled o tom, jak silně nechají na své dítě působit média. Co v dětech média zanechávají a jaký druh aktivit u dětí převládá. Dále jsem se chtěla zabývat tím, jak silně působí média na dítě ve městě a na vesnici. Výsledky šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny.

Zdroje inspirace pro hereckou výchovu na základní umělecké škole
Maděryč, Vojtěch ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Práce se zabývá dětským dramatickým projevem v kontextu dramatické výchovy. Mapuje způsoby práce v různých druzích dramatické výchovy a zaměřuje se na literárně-dramatický obor na základní umělecké škole, kde je estetické a umělecké působení na žáky nezbytnou součástí dramatickovýchovného procesu. Jedním z prostředků, který k dosahování dramatických a uměleckých cílů směřuje, je herecká výchova. Za metodologický základ herecké průpravy pro žáky dramatické výchovy je obecně považován Stanislavského systém herecké výchovy zohledňující vývojová specifika dítěte. Na hereckých technikách Michaila Čechova a Jerzy Grotowského jsou naznačeny možnosti, jak metodiky, které na Stanislavského systém tvůrčím způsobem reagovaly, mohou posloužit jako inspirace při práci s dětmi na rozvoji jejich divadelních dovedností. V závěru je jako jedna z možností současného eklektického přístupu k této problematice nastíněna metodika Václava Martince.

Řešení agresivity žáků I. stupně ZŠ prostřednictvím pohádky a metod dramatické výchovy
Šebesta, Jakub ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Má diplomová práce se zabývá využitím pohádky a metod dramatické výchovy při zvládání agresivity dětí I. stupně ZŠ. V teoretické části se pokouším charakterizovat tyto fenomény: agrese, agresivita, pohádka, hra v roli a improvizace. V praktické části diplomové práce se zabývám uskutečněným projektem, který se opírá o metody dramatické výchovy. Jeho součástí jsou scénáře lekcí a jejich zhodnocení.

Mimoškolní aktivity sluchově postižených dětí staršího školního věku
Horáková, Pavlína ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zjištění, jakým způsobem tráví sluchově postižené děti svůj volný čas, jaké možnosti jeho využití jim nabízí školská zařízení v ČR. Dále si klade za cíl získat přehled mimoškolních aktivit vybraných základních škol pro sluchově postižené a odhalit míru zájmu sluchově postižených dětí o využití této nabídky. Teoretická část seznamuje s problematikou sluchového postižení, je zde charakterizována osobnost a podmínky vývoje sluchově postiženého dítěte, formy možnosti komunikace a stručný přehled organizace péče o sluchově postižené u nás. Závěr teoretické části popisuje obecné poznatky o obsahu, formách a institucích výchovy mimo vyučování. Praktická část zahrnuje samotné šetření a základní informace o školách pro sluchově postižené v ČR, na nichž šetření probíhá. K ověření stanovených předpokladů je použito dotazníkové metody. V závěru diplomové práce jsou všechna zjištěná fakta shrnuta.

Zavedení in-line bruslení do škol
Hodicová, Lenka ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Teoretická část diplomové práce je řešena na základě uplatnění hned několika metod. Jedná se především o metody vyhledávání a porovnávání údajů, které se týkají vývoje in-line bruslení, přehledu druhů in-line bruslí a nejvhodnějších doplňků a údajů o správném fyzickém vývoji dítěte. Materiál byl získáván převážně studiem odborné literatury a tištěných pramenů a internetových zdrojů. V teoretické části byly též užity metody analýzy, syntézy, srovnávání, zobecňování a konkretizace, indukce a dedukce.

Význam rodiny ve společnosti
JEREMIÁŠ, Luděk
V teoretické části diplomové práce se zaměřuji na trojúhelník vztahů a vazeb rodina {--} dítě {--} učitel (škola). Snažil jsem se popsat, jak rodina kooperuje se školou, jestli vůbec stojí o partnerství se školou, zda je naopak škola ochotna spolupracovat s rodinou a zda může rodič měnit obsah a formu výuky. Zabýval jsem se zde také historií a teorií rodiny, problémem současné rodiny a vztahy ve společnosti. V neposlední řadě se také zmiňuji o dnes hodně diskutovatelném tématu {--} reformě školství. V praktické části zpracovávám formou dotazníku názor či pohled učitelů a rodičů žáků na kulturu školy na 2. stupni ZŠ. Jakým způsobem vůbec rodič či učitel hodnotí školu, zda jsou spokojeni s chodem a organizací školy, zda by chtěli něco zlepšit, změnit nebo dokonce zrušit. Tyto názory a pohledy následně porovnávám a vyhodnocuji pomocí statistických metod a grafických studií.