Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj třetí role univerzit: regionální specifikum, nebo otázka národní úrovně? Případová studie českých regionů.
Špaňhel, Miroslav ; Čadil, Vladislav (oponent) ; Žížalová, Pavla (vedoucí práce)
Role univerzit v regionálním rozvoji se za poslední dvě desetiletí velmi změnila. Současná diskuze v odborné literatuře staví před univerzity výzvy v souvislosti s konceptem třetí role, kterou by univerzity měly plnit v regionálních inovačních systémech. Jedná se o komplex regionálně zaměřených aktivit, prostřednictvím kterých se univerzity postupně stávají hlavními hybateli regionálního rozvoje. Tato práce se snaží toto téma aplikovat na české prostředí a zjistit, jak se s těmito výzvami vyrovnávají české univerzity. Jádro práce tvoří případová studie dvou odlišných českých regionů, Jihočeského a Moravskoslezského kraje. Cílem je ověřit, zda v odlišných podmínkách dochází k odlišnému způsobu a intenzitě vytváření kontaktů a formování spolupráce mezi akademickou a soukromou sférou, nebo zda je hlavním faktorem ovlivňujícím roli českých univerzit specifický národní kontext. Klíčová slova: univerzity, spolupráce se soukromým sektorem, regionální inovační systém, třetí role
Formy bydlení a ubytování studentů a jejich vliv na danou lokalitu
Velek, Jan ; Koutný, Jan (oponent) ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Budkeová, Branislava (oponent) ; Glosová, Dagmar (vedoucí práce)
Práce se zabývá formami bydlení a ubytování studentů a jejich vlivem na danou lokalitu.
Návrh multimediální podpory prezentace firmy
Raszka, David ; Mráček, Pavel (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Práce se snaží analyzovat stávající situaci v oblasti multimediálních prezentací vysokých škol. Součástí této práce je i návrh multimediální prezentace ve formě videoklipů, které byly realizovány v rámci této práce a následně analyzovány a vyhodnoceny.
Marketingová strategie studentských průkazů ISIC v ČR a Kanadě
Böhm, Tomáš ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Práce se zabývá světem průkazů ISIC a jejich fungování ve dvou různých státech. Autor využívá svých zkušeností ze svého působení na českém a kanadském trhu, a proto přináší na problematiku unikátní pohled, podpořený svou zkušeností. V praktické části pak předkládá návrh strategie pro zavedení průkazů ISIC na kanadském trhu. Čtenáři tak předkládá ucelený prohled na strategii dvou odlišných společností, které však vydávají stejný produkt, který je součástí života čtvrt milionu studentů v ČR.
Podpora konkurenceschopnosti vysokých škol ze strukturálních fondů
FIALOVÁ, Hana
Cílem práce je analyzovat a definovat jak strukturální fondy mohou podpořit konkurenceschopnost vysokého školství v České republice. Úvodní část obsahuje souhrn fondů Evropské unie a operačních programů s důrazem na operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK)se zaměřením na zlepšení kvality a modernizaci systémů počátečního, terciárního a dalšího vzdělávání a zlepšení podmínek ve výzkumu a vývoji. Analýza konkrétních projektů podporovaných z operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost je představena ve druhé části.
Šedá literatura na Mendelově univerzitě v Brně
Svobodová, Věra ; Perlová, Vladimíra
The paper summarizes the experience of a university library which has not started building institutional repository and which lacks conceptual treatment of work with grey literature. The MENDELU Library deals primarily with university final theses which are after their defense submitted to the library in printed copies and made further available in electronic forms within the University Information System. In addition, the paper focuses on current cooperation between MENDELU and NRGL (National Repository of Grey Literature) and our experience with data preparation for harvesting through the OAI-PMH protocol.
Plný text: nusl-126792_2 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: nusl-126792_1 - Stáhnout plný textPDF; nusl-126792_3 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: nusl-126792_4 - Stáhnout plný textMP4
The Role of Scientometric Criteria in the Formation of Budget and Qualification Growth at Pavol Jozef Šafárik University in Košice, the Slovak Republic
Černák, Juraj
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach počtom študentov (cca 8 700) patrí medzi menšie verejné vysoké školy v Slovenskej republike. Hlavnú časť jej príjmov (cca 2/3) predstavuje priama štátna dotácia. Jej výšku určuje každoročne upravovaná Metodika rozpisu dotácií zo štátneho rozpočtu verejným vysokým školám (http://www.minedu.sk/index.php?lang=sk&rootId=377). Ako vstupné údaje do tejto metodiky vstupujú viaceré údaje súvisiace s úrovňou vedeckovýskumnej činnosti ako sú výsledky ostatnej komplexnej akreditácie, objem získaných finančných prostriedkov za domáce, resp. zahraničné granty, ale aj publikačná činnosť zamestnancov a študentov univerzity a ďalšie. Publikačná činnosť ako scientometrické kritérium sa začalo používať v metodike rozpočtu od roku 2005 a jej váha pri určení výšky štátnej dotácie v ostatnom období výrazne narástla, takže má motivačný charakter smerom k univerzitám. Publikačná činnosť predstavuje významný aspekt aj pri kvalifikačnom raste zamestnancov univerzity. Požiadavky, ktoré musí spĺňať uchádzač o tituly docent a profesor, sú rámcovo definované viacerými legislatívnymi dokumentmi a podrobne sú rozpracované Vedeckou radou univerzity. Kvalifikačný rast zamestnancov je významný aj pre samotnú univerzitu, nakoľko existujúca kvalifikačná štruktúra takisto ovplyvňuje výšku štátnej dotácie. V rámci prednášky sa predstaví význam publikačnej činnosti ako jedného z scientometrických kritérií v živote univerzity, spôsob jej evidencie na úrovni Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu, ako aj univerzity a s tým spojené klady a zápory.
Prezentace: idr-470_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-470_1 - Stáhnout plný textMP4
Přístupnost webových stránek významných českých univerzit
Svoboda, David ; Sklenák, Vilém (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou přístupnosti webových stránek. Jejím cílem je zanalyzovat weby nejvýznamnějších českých univerzit a vyhodnotit, jakou úroveň přístupnosti svým uživatelům poskytují. Jako základ pro toto hodnocení posloužila metodika WCAG 2.0, která nejlépe odpovídá současným požadavkům na přístupnost. Smyslem teoretické části práce je seznámit čtenáře s problematikou webové přístupnosti. Je zde definována především samotná přístupnost a také skupiny handicapovaných uživatelů Internetu, pro které má dodržování zásad přístupnosti zásadní význam. Dále je zde nastíněna legislativní úprava přístupnosti v České republice a představeny metodiky tvorby přístupných webových stránek. Praktická část práce obsahuje jednotlivé analýzy přístupnosti, popis hodnocených webů a závěrečné shrnutí výsledků testování. Hlavním přínosem práce je objektivní zhodnocení stavu, ve kterém se webové stránky českých univerzit z hlediska přístupnosti nacházejí. Toto zhodnocení může sloužit jako vodítko pro případnou nápravu nedostatků, které se na testovaných webech vyskytují.
Knowledge, Research & Education at University and in Industry
Vobecký, Jan
After twenty five years of experience in the research, education and industrial cooperation at the Czech Technical University in Prague, the author of this contribution left into the industry. Working in the field of research and technology development of the multinational high-tech company, he has received a complementary picture on the organization, methodology and control strategies governing the Knowledge, Research and Education (KRE) in the industry. With the personal experience from these two worlds, he will talk about contemporary approaches to the KRE at both the University and Industry. He will present state-of-the-art practices from Knowledge Management Control, planning, reviewing and efficiency metrics of Research, the application of Learning Management Systems, etc. Their brief discussion aims to answer the question: What can today's University learn from modern Industry and vice versa in favor of a future growth?
Prezentace: Stáhnout plný textPDF
New roles of libraries in Teaching, Learning and Research
Geleijnse, Hans
The Open Access movement started as an answer to the ‘journals crisis’ and has developed into worldwide initiatives to speed up and renew the process of scholarly communication and to improve the access to research publications and data. Open Access is currently being promoted by researchers and librarians, but also by university boards, national governments, funding bodies and the European Commission. The development of University mandates, Open Access Journals, institutional and subject repositories will be discussed. The focus will be on the developments in Europe and on the involvement and role of research libraries. Experiences with repositories learn that it is important that the deposit of publications is integrated in the workflow of the researcher and that repositories are seamlessly linked with the research information system. It is a great challenge to renovate the process of scholarly communication in such a way that open access can be provided to scholarly information, with maintaining the principles of quality control, certification and peer review. Research communities can play a key role in the development of new models and the creation of sustainable solutions, but leadership of university managers is essential to pave the way and to create the conditions for change.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.