Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 266 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Alternativní a hybridní pohony automobilů
Trněný, Pavel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá alternativními palivy pro spalovací motory, hybridními pohony automobilů a v neposlední řadě také elektromobily. Vytváří přehled v současné době používaných alternativních technologií pohonů automobilu.
Rankin-Clausiův cyklus využívající odpadního tepla v automobilech
Kučinský, Josef ; Fiedler, Jan (oponent) ; Brázdil, Marian (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá Rankin-Clausiovým cyklem jako způsobem zužitkování odpadního tepla automobilu. Nejdříve je stručně popsán spalovací motor a vybrané technologie k využití odpadního tepla. V další části je vysvětlen princip fungování Rankin- Clausiova cyklu a jeho využití v automobilu. Na konci jsou shrnuty výsledky simulací a experimentů týkajících se daného tématu. V závěru se uvádí, že v případě využití odpadního tepla v automobilu je Rankin-Clausiův cyklus nadějná technologie, ale není ještě vhodná pro široké využití.
Moderní trendy v přeplňování spalovacích motorů
Podhora, David ; Zubík, Martin (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je shrnutí základních poznatků o přeplňování spalovacích motorů, přičemž důraz je kladen zejména na moderní trendy tohoto oboru. První dvě kapitoly jsou zaměřeny na základní principy a důvody použití přeplňování. Dále jsou v práci popsány jednotlivé prvky systémů přeplňování a jejich možné uspořádání. Poslední část se zabývá nejaktuálnějšími moderními trendy v přeplňování spalovacích motorů.
Snižování třecích ztrát kontaktních dvojic
Novotný, Marek ; Raffai, Peter (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mechanické účinnosti kontaktních dvojic v aplikaci na klikový mechanismus spalovacího motoru. Úvodní část pojednává o účinnosti spalovacího motoru jako celku, dále pak popisuje oblasti, kde primárně dochází k mechanickým ztrátám. Další kapitoly popisují mechanismus vzniku třecích ztrát, hlavní faktory ovlivňující jejich výši a nejmodernější způsoby zvyšování mechanické účinnosti. V závěrečné části jsou uvedeny základní výpočetní vztahy popisující velikost mechanických ztrát. Práce má za úkol seznámit čtenáře s významností mechanické účinnosti v oblasti spalovacích motorů.
Návrh moderního spalovacího motoru konstrukce V8
Šebesta, Radek ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukčního řešení vidlicového osmiválcového motoru s požadavkem malých rozměrů a nízké hmotnosti, za použití velkosériově vyráběných komponentů z jiných motorů. Snahou bylo všechny výchozí komponenty převést na 3-D modely v programu Pro/Engineer, vytvořit potřebné nové díly a sestavit do jednoho celku. Hlavní částí konstrukce byl návrh nové klikové hřídele, klikové skříně a mazacího systému motoru. Kliková skříň byla podrobena výpočtové analýze v programu Pro/Mechanica, využívající k výpočtu MKP.
Spalovací motory pro sportovní účely
Smékal, Tomáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje popis základního principu spalovacího motoru, součástí, které zajišťují chod motoru a také popis možných úprav pro motoristický sport. Uvedl jsem několik zajímavých řešení praktických závodních pohonů a pokusil jsem se stručně charakterizovat několik nejznámějších šampionátů automobilového motorsportu. Zaměřil jsem se na pochopení chodu spalovacího motoru, což je obecným předpokladem pro možné úpravy ať už na úrovni špičkových závodů nebo civilní úpravy sériových pohonů.
Simulace přechodového režimu spalovacího motoru
Forbelský, Antonín ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na simulaci přechodových režimů motoru. V simulačním programu Lotus Engine Simulation byl vytvořen model jednoválcového motoru. Následně byla provedena simulace jednotlivých přechodových režimů. Práce se snaží popsat vliv momentu setrvačnosti motoru, výchozích otáček motoru a průběhu otevření škrticí klapky na průběh přechodových režimů. Pro všechny režimy také porovnává dva způsoby regulace paliva.
Přídavný pohon jízdního kola s benzinovým motorem a elektrickým přenosem výkonu
Doležal, Lukáš ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout nový výkonový měnič pro motokolo s elektrickým přenosem výkonu. Měnič je řízen mikroprocesorem a řídicí algoritmus je navržen s ohledem na maximální účinnost spalovacího motoru. V práci je navržen hardware, firmware i kovová krabice, ve které je umístěn měnič a servopohon ovládající škrtící klapku spalovacího motoru.
Válce čtyřdobých spalovacích motorů
Vanda, Marek ; Řehák, Kamil (oponent) ; Dlugoš, Jozef (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce jsou pracovní válce čtyřdobých pístových spalovacích motorů. První část práce obecně popisuje princip čtyřdobého pracovního cyklu, konstrukci zážehových a vznětových motorů. Další části jsou zaměřeny na popis funkcí a požadavků pracovních válců. Uveden je také vliv válců na samotný chod motoru a jeho životnost. Dále je pozornost zaměřena na jednotlivé způsoby konstrukce válců, materiály a jejich použití v minulosti a dnes.
Povrchové úpravy součástí spalovacích motorů
Toman, Josef ; Novotný, Pavel (oponent) ; Maršálek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je odbornou rešerší zabývající se nejčastěji používanými druhy povrchových úprav aplikovaných na namáhané součásti spalovacích motorů. Uvádí jejich rozdělení, přínosy automobilovému průmyslu a důvody jejich tvorby. Dále se zaměřuje na definice používaných technologií, charakteristiky procesů a povlaků, dokončovací operace následující po povrchových úpravách a aplikace těchto úprav na součásti spalovacích motorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 266 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.