Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 161 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Umělé oplodnění pohledem partnerského páru
HOŠKOVÁ, Izabela
Tato bakalářská práce se zabývá vnímáním situace okolo umělého oplodnění partnerským párem. Teoretická část se zabývá informacemi z oblasti neplodnosti, jejího vyšetření a možnostmi léčby, a především psychologickými aspekty, které vyvstávají při léčbě neplodnosti. Výzkumné šetření je založené na kvalitativním výzkumu, při kterém byla využita metoda polostrukturovaného rozhovoru s šesti oslovenými respondenty, kteří podstoupili umělé oplodnění s úspěšným koncem. Tito respondenti byli dotazováni na subjektivní zkušenosti s celým procesem jejich léčby, pohledem na ní a vnímanými vlivy, které měla na jejich život. Výsledky práce zahrnují jednotlivé kazuistiky, které popisují jedinečné příběhy respondentů. Data byla analyzována za použití otevřeného kódování a zpracována formou případových studií. Z výsledků vyplývá, že respondenti považují proces umělého oplodnění jako psychicky náročnou situaci, která ovlivňuje nejenom samotné jedince a jejich život, ale zasahuje i do jejich partnerského vztahu a vnějšího okolí.
Evironmentální výchova v mateřských školách s různým vzdělávacím programem
PLETÁNKOVÁ, Petra
V bakalářské práci byly zkoumány enviromentální vzdělávací programy mateřských škol. Rozhovor a vypracovaný dotazník pro učitele se stal nástrojem pro porovnání vzdělávacích programů. Dotazník zaměřený na vztah dětí k neoblíbeným živočichům vyplnilo 35 dětí. Rozhovor s dětmi vedl k zjištění vztahu dětí k pobytu v přírodě. Výsledky dotazníků s dětmi byly porovnány s výzkumem Petry Juhasové. Výsledky byly dále zpracovány a porovnávány v souvislosti s environmentálními vzdělávacími programy v mateřských školách.
Vliv studia hry na hudební nástroj v ZUŠ na směřování života žáků a absolventů
HENIŠOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce "Vliv studia hry na hudební nástroj v ZUŠ na směřování života žáků a absolventů" má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části se zabývá problematikou volného času, výchově ve volném čase v ČR, vývojové charakteristice období školního věku a osobností pedagoga volného času. Empirická část popisuje, jaký vliv mělo studium hry na hudební nástroj v Základní umělecké škole v Třeboni na volný čas svých žáků, jaké výhody a nevýhody žáci během studia pociťovali, jaká byla motivace žáků ke studiu na ZUŠ, jaké vztahy si žáci utvářeli mezi sebou a svým učitelem a jak byli žáci ovlivněni ZUŠ při výběru svého budoucího povolání. Výzkumné šetření proběhlo formou polostrukturovaného rozhovoru s žáky a absolventy ZUŠ Třeboň.
Psychologické aspekty náhradní rodinné péče
ŽELINOVÁ, Zuzana
Tématem práce jsou psychologické aspekty náhradní rodinné péče. Cílem práce je definovat psychologické aspekty u dětí v náhradní rodinné péči, dopady adopce a pěstounské péče na děti, ale také na pěstouny, osvojitele. Práce popisuje základní rozdíly mezi osvojením a pěstounskou péčí. Zabývá se motivací žadatelů o náhradní rodinnou péči a poukazuje na rozdíl v postavení osvojitele a pěstouna. Jsou popsány psychické potřeby dítěte a možné dopady psychického strádání, jako je deprivace. Dalším aspektem je citová vazba a její případné poruchy a možnosti nápravy. Práce poukazuje na poruchy chování, jako nápadnosti v chování, se kterými se v rámci NRP mohou zájemci u dětí setkat, a možnosti, jak s těmito poruchami pracovat. Práce také poukazuje na adaptaci dítěte v náhradní rodině, která je ovlivněna minulou zkušeností. Práce obsahuje téma minulosti dítěte a důležitost práce s ní, jako důležitý aspekt pro budování identity dítěte.
Vnímání hodnoty komunikace v ošetřovatelské péči z pohledu sester
ZIKOVÁ, Iva
Hlavním cílem bakalářské práce na téma: "Vnímání hodnoty komunikace v ošetřovatelské péči z pohledu sester." je zmapovat, jaký vztah mají sestry k pacientovi a jak během ošetřovatelské péče vnímají hodnotu komunikace. Teoretická část bakalářské práce byla soustředěna na obecnou charakteristiku komunikace, rozdělení a dále popis verbální a neverbální komunikace. Z obecné charakteristiky přechází teoretická část do specifičtějších oblastí jako jsou chyby a náročné komunikační situace během ošetřovatelské péče. Vzhledem k psychicky náročné profesi sestry se práce soustředí i na popsání psychických důsledků profese sestry, osobnostních předpokladů sestry a v závěru i popisu péče o duševní zdraví. Empirická část byla zpracována kvantitativní metodou výzkumného šetření. Sběr dat byl proveden formou dotazníků. 150 dotazovaným respondentům bylo položeno 18 otázek, kdy odpovědělo celkem 133 sester. Otázky byly položeny sestrám v online podobě i v tištěné podobě dotazníků ve 3 nemocnicích a na celkem 12 odděleních. Dotazníky byly zcela anonymní a byly rozdány bez jakékoliv selekce. Bylo zkoumáno, jak vnímají hodnotu komunikace sestry, na základě odlišného vzdělání nebo věku. Obě hypotézy byly na základě získaných dat vyhodnoceny takto: H1: Vnímání hodnoty komunikace v ošetřovatelské péči sestrami nesouvisí s jejich věkem. H2: Vnímání hodnoty komunikace v ošetřovatelské péči sestrami nesouvisí s jejich vzděláním. Informace obsažené v této práci by mohly být použity jako studijní materiál pro studenty oboru ošetřovatelství. Díky této práci by si mohly rozšířit vědomosti i sestry, které již působí na pracovišti.
Vývoj vztahu rodiče a dítěte v prenatálním období
Radová, Tereza ; Franke, Helena (vedoucí práce) ; Páchová, Anna (oponent)
Práce se zabývá vztahem rodičů k dítěti v prenatálním období a klade si za cíl porozumět prožívání tohoto vztahu a zmapovat jeho vývoj. Dále odpovídá na otázky, jaké strategie rodiče užívají k rozvoji vztahu s dítětem a jaká jsou specifika vztahu k dítěti u žen a u mužů. Úvodní kapitolu teoretické části tvoří pojednání o prenatální vazbě a jejích aspektech. V další části je popsán prenatální vývoj funkcí, které mají vliv na utváření prenatální vazby. Poslední kapitola se věnuje psychickým změnám během těhotenství u rodičů. Výzkum byl proveden kvalitativní formou za použití polostrukturovaného rozhovoru. Jeho probandy bylo 5 párů, tedy 5 žen a 5 mužů, přičemž ženy byly ve třetím trimestru těhotenství. Výsledky ukazují, že vztah rodičů k dítěti v prenatálním období je multidimenzionální konstrukt, který zahrnuje více aspektů. Byly objeveny tři základní roviny vztahu: kognitivní, emocionální a behaviorální. V rámci těchto rovin jsou popsány konkrétnější aspekty prenatální vazby důležité pro rodiče, kterými jsou představy a fantazie o dítěti, počátky genderové identity, intuitivní spojení, pozitivní emoce, obavy, potřeba být připraven, potřeba pečovat o dítě skrze matku a komunikace. Za důležité mezníky ve vývoji vztahu k nenarozenému dítěti rodiče považují první ultrazvuk a prvotrimestrální screening,...
Představy katoliček a nevěřících o podobách intimity a jejím významu v dlouhodobých partnerských vztazích; případová studie dívek z Českého Krumlova
Proboštová, Jana ; Martinová, Marta (vedoucí práce) ; Kotík, Michal (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na kvalitativní výzkum postojů k podobám partnerských vztahů věřících a nevěřících dívek. Text je pokusem o určení významu intimity pro tyto dvě skupiny a rozdílu mezi nimi. V části týkající se teoretických východisek výzkumu je důraz kladen na představení problematiky intimity, lásky a sexuality v jejich konceptuálním rámci a dále jsou zde popsány některé aspekty vztahů mezi věřícími katolíky a nevěřící částí současné české společnosti. Tato část má explanační charakter. Základem výzkumu je hypotéza, že pomocí otázek na představy obou skupin dívek bude možné určit, jaký význam přikládají intimitě a v čem se jejich přístupy liší. V analytické části je práce rozdělena do několika oblastí týkajících se jednotlivých okruhů výzkumu - partnerský vztah, partner, rodina, fyzická stránka vztahu a reflexe vzájemného vztahu mezi věřícími a nevěřícími dívkami. Na základě prvních čtyř řečených kategorií je definován rozdíl ve významu intimity mezi zkoumanými skupinami. Pátá kategorie vystupuje samostatně a představuje obraz toho, na čem stojí hlavní problémy ve vztahu nevěřících ke katolickým dívkám.
Vztahy k rodině u homosexuálů a lesbiček
Škoulová, Monika ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Resumé/Anotace Tato práce vychází z individuálních polostandardizovaných rozhovorů s gay a lesbičkami, jež byli do této práce získáni především metodou sněhové koule a oslovením na webových portálech. Rodinné historie a biografie gayů a lesbiček byly zaznamenány na diktafon a následně doslovně přepsány. Hlavní cíle této práce jsou dva a dotýkají se rodiny. Jedná se o: "zmapování vztahů homosexuálů a lesbiček v rodinném prostředí (primární rodina)" a "vztahy lesbiček a homosexuálů ke své prokreační (sekundární) rodině". Autorka získává individuální pohled samotných gayů a lesbiček na danou problematiku. Rozhovor poskytla i jedna bisexuálka, která dlouho žila lesbický život a současně je již několik let vdaná.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 161 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.