Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí21 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zavedení systému záloh na PET lahve v ČR
Matějovská, Jana ; Čamrová, Lenka (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Práce se zabývá systémem záloh na PET lahve, o jehož zavedení v současnosti Ministerstvo životního prostředí uvažuje. Cílem práce je zjistit, zda je nutné tento systém zavádět, jaký vliv bude mít na chování spotřebitele a kdo stojí za tím, aby byly zálohy zavedeny a kdo naopak proti. Nejprve je popsána legislativa českého odpadového hospodářství, fungování systému nyní a ekonomické teorie týkající se chování spotřebitele. Dále se práce zabývá výhodami a nevýhodami systému záloh, popisuje faktory ovlivňující chování spotřebitele, zpracovává výsledky dotazníkového šetření a uvádí, které subjekty se vyslovily pro nebo proti systému a z jakých důvodů. Závěrem je rozhodnutí o tom, zda je systém pro ČR spíše výhodný nebo nevýhodný.
Vliv referenčních skupin na spotřební chování studentů gymnázií
Vodsloň, Ondřej ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Brejchová, Jiřina (oponent)
Práce pojednává o vlivu referenčních skupin a aplikaci marketingových technik na ovlivňování spotřebního chování gymnaziálních studentů. Práce se snaží nalézt odpověď na otázku, zda existuje rozdíl v působení referenčních skupin na spotřební chování studentů státních a soukromých gymnázií v Praze. V rámci práce jsou nastíněny nejvhodnější marketingové techniky pro efektivní působení na cílovou skupinu gymnazistů. Součástí práce je analýza dvou dotazníkových výzkumů, a jedné provedené focus group.
Vnímání ceny zákazníkem vybraných retailingových řetězců ve vztahu k jejich image
Šmukařová, Kateřina ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Práce je rozdělena do pěti kapitol. Teoretická část práce obsahuje kapitoly Cena, Image, Chování spotřebitele a Současné trendy v retailu, praktická část práce zahrnuje kapitolu Výzkum v hypermarketu Globus. Teoretická část práce vystihuje hlavní teoretické poznatky z oblasti problematiky tvorby a vnímání cen, vysvětluje pojem image a zabývá se způsoby jeho analýzy, popisuje faktory, které ovlivňují chování spotřebitele a vystihuje hlavní současné trendy v retailu zejména v České republice. Praktická část obsahuje výsledky cenového výzkumu a zhodnocení image hypermarketu Globus.
Consumer Behavior in Brazil
Gombošová, Radka ; Machková, Hana (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Cieľom práce je analýza spotrebného chovania v Brazílii, s ohľadom na kultúrne, ekonomické, demografické a sociálne rozdiely v spoločnosti a poukázanie na niektoré inovatívne prístupy aplikované miestnymi spoločnosťami, ktoré by mohli slúžiť aj ako príklad v podmienkach Českej alebo Slovenskej republiky. Špeciálna pozornosť je venovaná spotrebnému chovaniu nižšej sociálnej triedy. Cieľom je poukázať na to, že tento tržný segment predstavuje perspektívny trh a je nástrojom rastu, po ktorom bude musieť siahať čoraz viacej medzinárodných spoločností v snahe nestratiť konkurencieschopnosť.
Marketingové strategie kosmetických firem na trhu České republiky
Dvořáčková, Barbora ; Bílková, Jana (vedoucí práce) ; Týra, Karel (oponent)
Diplomová práce analyzuje situaci na českém kosmetickém trhu, definuje hlavní hráče na trhu, jejich strategie, hlavní značky a produkty v jednotlivých kategoriích kosmetiky. Odkrývá potenciální cílové skupiny pro jednotlivé oblasti trhu, které na základě kvalitativního výzkumu dále charakterizuje dle jejich nákupního a spotřebního chování.
Kulturní diference a jejich význam v chování spotřebitele
Březíková, Markéta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Mottlová, Libuše (oponent)
Diplomová práce sleduje kulturní diference a jejich význam v chování spotřebitele. V první části jsou vysvětleny pojmy jako kultura, její vliv na spotřebitele a jsou analyzovány také nehmotné prvky kultury jako neverbální komunikace, hodnoty či body image. Následuje krátký a obecný popis sledovaných krajin co se týče historie a přírodních podmínek. Zmíněny jsou také kulturní dimenze dle Geerta Hostedeho. Další část diplomové práce vychází z dotazníkového šetření zaměřující se na vymezení analyzovaných prvků kultury obsahující stravovací a mediální zvyky, vztah ke značkových produktům a módním trendům, dále na nákupní rozhodovací proces a postavení muže a ženy ve společnosti. které je poté analyzováno a jsou vyvozeny závěry. Je také na začátku stanoveno několik hypotéz, které jsou na konci diplomové práce potvrzeny či vyvráceny. V dotazníku je použita analýza I. stupně a využity jsou také křížové tabulky.
Nákupní chování českého spotřebitele
Cimrmanová, Jana ; Bursíková, Marcela (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Práce se zaobírá nákupním chováním českého spotřebitele, definuje rámec nákupního chování a vlivy, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů. Dále obsahuje vysvětlení kupního rozhodovacího procesu a jeho etap. Praktická část popisuje současnou všeobecnou situaci v České republice, zabývá se maloobchodními řetězci a odhaluje postoje a chování specifické právě pro české spotřebitele. Tato část navíc obsahuje zpracování výsledků průzkumu Market&Media&Lifestyle společnosti Median z roku 2004 a postihuje odlišnosti nákupního chování mužů a žen a rozdíly v nákupním chování mezi věkovými kategoriemi.
Udržitelná spotřeba z hlediska domácností
Kožíšková, Pavlína ; Šauer, Petr (vedoucí práce) ; Fišerová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá obecnými zákonitostmi udržitelné spotřeby a vývojem ochrany životního prostředí směrem k udržitelné spotřebě. Cílem je zjistit možnosti dosahování a dodržování udržitelné spotřeby v domácnosti - tj., co dělají spotřebitelé pro zmírnění dopadů svého spotřebního chování a jak jsou informováni o možnostech udržitelné spotřeby. Použito dotazníkové šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí21 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.