|
Výroba pístu diskové brzdy objemovým tvářením
Toman, Svatopluk ; Samek, Radko (oponent) ; Forejt, Milan (vedoucí práce)
Projekt diplomové práce vypracovaný v rámci inženýrského studia oboru 23-03-T002 předkládá návrh technologie výroby polotovaru pístu diskové brzdy osobního automobilu z uhlíkové oceli 12 010.3. Předpokládaná roční výrobní série je 300 000 ks. S využitím poznatků z literární studie problematiky objemového tváření kovů za studena byly navrženy tři varianty postupu výroby. Vybraná varianta, pro kterou byly provedeny technologické a energetické výpočty, se skládá ze dvou tvářecích operací. K realizaci výroby součásti byl zvolen třípostupový tvářecí automat TPD 630 (výrobce Šmeral Brno) s nominální tvářecí silou 6 300 kN. Materiálem průtlačníku zvolena NO 19 571, v případě průtlačnice rychlořezná ocel 19 830 a objímka je vyrobena z oceli 19 733. Tepelné zpracování nástrojů voleno podle doporučených hodnot. Optimalizace rozměrů nástroje proběhla na PC.
|
|
Píst čtyřdobého vznětového motoru o výkonu 77kW
Štol, Michal ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Anotace Michal Štol Píst čtyřdobého vznětového přeplňovaného motoru pro osobní automobil ÚADI, 2008, str. 39, obr. 18. V této bakalářské práci se budeme zabývat především popisem jednotlivých částí pístní skupiny čtyřdobého vznětového motoru pro osobní automobil a jejich charakteristickými znaky a jednotlivými typy, dále probereme postup základního návrhu pístu a pevnostní kontrolu kritických průřezů pístu.Po těchto krocích dále vytvoříme výkresovou dokumentaci pro píst vznětového motoru
|
|
Klikové ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Cetkovský, Martin ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cíl, kterého má být v bakalářské práci dosaženo, je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového tříválcového vznětového motoru, provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Následně vypočtené hodnoty porovnat s hodnotami reálného vznětového motoru. Na úvod je vysvětlen základní princip vznětových motorů spolu s charakteristickým konstrukčním řešením. Vlastní práce obsahuje popis výpočtu a přílohu, ve které je výpočet proveden. Výpočet je proveden ve třech krocích. V prvním je řešen termodynamický cyklus, v druhém jsou počítány síly působící na pístní skupinu a ve třetím kroku je proveden pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. Závěr je zaměřen na zhodnocení vypočtených hodnot a na současná řešení vznětových motorů.
|
|
Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru
Stejskal, Miroslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Miroslav STEJSKAL Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru V úvodu práce je stručně popsána funkce dvoudobého motoru. Dále je dle zadaných základních geometrických a termodynamických parametrů určen maximální tlak ve válci během jednoho cyklu motoru. Pro vybrané provozní režimy je provedena pevnostní kontrola pístu a horního oka ojnice. Na závěr jsou dosažené výsledky zhodnoceny.
|
|
Úprava pístu pro zážehový motor Suzuki Swift 1,3 GTi
Bastl, Ondřej ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úpravou pístu na konkrétním typu motoru G13B vozidla Suzuki Swift 1,3 GTi. Cílem práce je zachovat některé hlavní rozměry pístu a změnit ty zbylé tak, aby píst odolal veškerému namáhání a zároveň pomohl k zvýšení výkonu motoru. Nezbytnou součástí práce je i pevnostní výpočet, aby píst vydržel po celou dobu životnosti motoru.
|
|
Hnací ústrojí zkušebního jednoválcového zážehového motoru
Číp, Tomáš ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je, pro zadané geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky zkušebního jednoválcového zážehového motoru, provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. V úvodu je uvedeno základní použití vznětových motorů, princip na kterém pracují a základní rozdělení. Vlastní práce se skládá z výpočtu, který je průběžně popisován. Výpočet se skládá ze čtyř částí. V první části se počítá termodynamický cyklus, v druhé se provádí návrh pístní skupiny, v další se určují síly působící na pístní skupinu a ve čtvrté části, se provádí pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
|
|
Obecné řešení ztrát klikového mechanismu
Honc, Robert ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem tření v klikovém mechanismu a uvádí a popisuje možnosti experimentálního zjišťování třecích ztrát klikového mechanismu a možnosti výpočetního řešení třecích ztrát klikového mechanismu. Hlavním tématem je tvorba programového zpracování zvolených výpočetních řešení, které umožní výpočet třecích ztrát klikového mechanismu. Diplomová práce popisuje zvolené výpočetní metody a následnou tvorbu programu. Po aplikaci programu na zvolený spalovací motor vyhodnocuje výsledky a vyvozuje z nich závěry o funkčnosti programu.
|
|
Typické poruchy pístních kroužků a jejich nápravná opatření
Orság, Josef ; Knotek, Jiří (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nejčastějšími poruchami pístních kroužků. První část práce je zaměřena na konstrukční provedení pístních kroužku a na zatížení, která na ně působí. Druhá část práce představuje jednotlivé druhy mazání. V této části je také uvedeno, k jakým stavům mazání dochází za provozu spalovacích motorů. Poslední část je věnována nejčastějším poruchám pístních kroužků, a jak lze zabránit, aby k těmto poruchám docházelo.
|
|
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 108kW
Burýšek, Karel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtovým a konstrukčním návrhem pístu čtyřdobého zážehového motoru pro osobní automobil se zaměřením na hlavní rozměry pístu tak, aby byl schopen pracovat v podmínkách ke kterým je určen, po celou dobu jeho životnosti. Pro tento návrh potřebujeme stanovit pevnostní výpočty které jsou neodmyslitelnou součástí postupu návrhu.
|
| |