Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výroba pístu diskové brzdy objemovým tvářením
Toman, Svatopluk ; Samek, Radko (oponent) ; Forejt, Milan (vedoucí práce)
Projekt diplomové práce vypracovaný v rámci inženýrského studia oboru 23-03-T002 předkládá návrh technologie výroby polotovaru pístu diskové brzdy osobního automobilu z uhlíkové oceli 12 010.3. Předpokládaná roční výrobní série je 300 000 ks. S využitím poznatků z literární studie problematiky objemového tváření kovů za studena byly navrženy tři varianty postupu výroby. Vybraná varianta, pro kterou byly provedeny technologické a energetické výpočty, se skládá ze dvou tvářecích operací. K realizaci výroby součásti byl zvolen třípostupový tvářecí automat TPD 630 (výrobce Šmeral Brno) s nominální tvářecí silou 6 300 kN. Materiálem průtlačníku zvolena NO 19 571, v případě průtlačnice rychlořezná ocel 19 830 a objímka je vyrobena z oceli 19 733. Tepelné zpracování nástrojů voleno podle doporučených hodnot. Optimalizace rozměrů nástroje proběhla na PC.
Píst čtyřdobého vznětového motoru o výkonu 77kW
Štol, Michal ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Anotace Michal Štol Píst čtyřdobého vznětového přeplňovaného motoru pro osobní automobil ÚADI, 2008, str. 39, obr. 18. V této bakalářské práci se budeme zabývat především popisem jednotlivých částí pístní skupiny čtyřdobého vznětového motoru pro osobní automobil a jejich charakteristickými znaky a jednotlivými typy, dále probereme postup základního návrhu pístu a pevnostní kontrolu kritických průřezů pístu.Po těchto krocích dále vytvoříme výkresovou dokumentaci pro píst vznětového motoru
Klikové ústrojí řadového tříválcového vznětového motoru
Cetkovský, Martin ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cíl, kterého má být v bakalářské práci dosaženo, je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového tříválcového vznětového motoru, provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. Následně vypočtené hodnoty porovnat s hodnotami reálného vznětového motoru. Na úvod je vysvětlen základní princip vznětových motorů spolu s charakteristickým konstrukčním řešením. Vlastní práce obsahuje popis výpočtu a přílohu, ve které je výpočet proveden. Výpočet je proveden ve třech krocích. V prvním je řešen termodynamický cyklus, v druhém jsou počítány síly působící na pístní skupinu a ve třetím kroku je proveden pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. Závěr je zaměřen na zhodnocení vypočtených hodnot a na současná řešení vznětových motorů.
Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru
Stejskal, Miroslav ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Miroslav STEJSKAL Válcová jednotka dvoudobého motocyklového motoru V úvodu práce je stručně popsána funkce dvoudobého motoru. Dále je dle zadaných základních geometrických a termodynamických parametrů určen maximální tlak ve válci během jednoho cyklu motoru. Pro vybrané provozní režimy je provedena pevnostní kontrola pístu a horního oka ojnice. Na závěr jsou dosažené výsledky zhodnoceny.
Úprava pístu pro zážehový motor Suzuki Swift 1,3 GTi
Bastl, Ondřej ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úpravou pístu na konkrétním typu motoru G13B vozidla Suzuki Swift 1,3 GTi. Cílem práce je zachovat některé hlavní rozměry pístu a změnit ty zbylé tak, aby píst odolal veškerému namáhání a zároveň pomohl k zvýšení výkonu motoru. Nezbytnou součástí práce je i pevnostní výpočet, aby píst vydržel po celou dobu životnosti motoru.
Hnací ústrojí zkušebního jednoválcového zážehového motoru
Číp, Tomáš ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je, pro zadané geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky zkušebního jednoválcového zážehového motoru, provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. V úvodu je uvedeno základní použití vznětových motorů, princip na kterém pracují a základní rozdělení. Vlastní práce se skládá z výpočtu, který je průběžně popisován. Výpočet se skládá ze čtyř částí. V první části se počítá termodynamický cyklus, v druhé se provádí návrh pístní skupiny, v další se určují síly působící na pístní skupinu a ve čtvrté části, se provádí pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Obecné řešení ztrát klikového mechanismu
Honc, Robert ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem tření v klikovém mechanismu a uvádí a popisuje možnosti experimentálního zjišťování třecích ztrát klikového mechanismu a možnosti výpočetního řešení třecích ztrát klikového mechanismu. Hlavním tématem je tvorba programového zpracování zvolených výpočetních řešení, které umožní výpočet třecích ztrát klikového mechanismu. Diplomová práce popisuje zvolené výpočetní metody a následnou tvorbu programu. Po aplikaci programu na zvolený spalovací motor vyhodnocuje výsledky a vyvozuje z nich závěry o funkčnosti programu.
Typické poruchy pístních kroužků a jejich nápravná opatření
Orság, Josef ; Knotek, Jiří (oponent) ; Raffai, Peter (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nejčastějšími poruchami pístních kroužků. První část práce je zaměřena na konstrukční provedení pístních kroužku a na zatížení, která na ně působí. Druhá část práce představuje jednotlivé druhy mazání. V této části je také uvedeno, k jakým stavům mazání dochází za provozu spalovacích motorů. Poslední část je věnována nejčastějším poruchám pístních kroužků, a jak lze zabránit, aby k těmto poruchám docházelo.
Píst čtyřdobého zážehového motoru o výkonu 108kW
Burýšek, Karel ; Dundálek, Radim (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výpočtovým a konstrukčním návrhem pístu čtyřdobého zážehového motoru pro osobní automobil se zaměřením na hlavní rozměry pístu tak, aby byl schopen pracovat v podmínkách ke kterým je určen, po celou dobu jeho životnosti. Pro tento návrh potřebujeme stanovit pevnostní výpočty které jsou neodmyslitelnou součástí postupu návrhu.
Realizace 3D modelu spalovacího motoru aditivní metodou Fused Deposition Modeling
Kadlec, Stanislav ; Kolář, Ladislav (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a následná výroba 3D modelu části spalovacího motoru s využitím moderní aditivní technologie Rapid Prototyping. Virtuální model byl vytvořen v parametrickém softwaru Autodesk Inventor 2014. Výsledný tisk byl realizován na 3D tiskárně uPrint využívající technologie Fused Deposition Modeling. Závěr práce tvoří diskuzi o vzniklých problémech během tvorby části sestavy modelu spalovacího motoru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.