| |
| |
| |
| |
| |
|
Využívání vzdělávacích portálů jako jedna z forem mimoškolního vzdělávání
Kašparová, Veronika ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Zelinková, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využíváním vzdělávacích portálů dostupných na internetu. Práce se zaměřuje na důvody využívání vzdělávacích portálů z pohledu jejich uživatelů a na důvody zřízení z pohledů jejich zřizovatelů. Dále se práce věnuje popisu tohoto typu neformálního vzdělávání probíhajícího za pomoci informačních a komunikačních technologií. Také se zabývá otázkou nabídky a poptávky ve vztahu ke vzdělávání a vzdělanostními nerovnostmi. Veškerá zjištění vznikla na základě expertních rozhovorů se zřizovateli a online dotazníkového šetření s uživateli vybraných vzdělávacích portálů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Význam mimoškolního vzdělávání ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
BENDOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá tématem mimoškolního vzdělávání zeměpisu na 2. stupni základních škol s důrazem na aktivity spolku Pionýr. Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je význam mimoškolního vzdělávání zeměpisu a vytvoření praktických výstupů zaměřených na spolek Pionýr. Teoretická část práce se věnuje zařazení tématu práce do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, zároveň mimoškolnímu vzdělávání zeměpisu a představení spolku Pionýr a jeho aktivit. Praktická část práce je zaměřena na souhrn akcí Pionýrské skupiny Kamarád se sídlem v Jihlavě. Akce se zeměpisným zaměřením jsou potom podrobně rozebrány z hlediska obsahu, zařazení do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a průřezových témat. Na tomto základě pak autorka vytvořila několik vlastních návrhů a rozšíření proběhlých aktivit použitelných na akcích spolku Pionýr.
|
|
Knihovnická regionální vzdělávací centra (analýza činnosti)
Kniezková, Michaela ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Stöcklová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá systémem návazného vzdělávání knihovníků, které je realizováno prostřednictvím regionálních vzdělávacích center působících v krajských knihovnách. V jeho centru stojí Národní knihovna ČR, která ve spolupráci s odbornými institucemi metodicky řídí a koordinuje činnost poskytovaných služeb provozovanými regionálními centry. Cílem práce je poskytnout relevantní informace, které mohou být využity při koncipování vzdělávacích aktivit knihovnických regionálních vzdělávacích center. Součást práce tvoří průzkum zaměřený na analýzu dílčích aspektů, které mohou mít vliv na kvalitu a výkon činnosti center.
|
|
Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,...
|
|
Cooking Stone Soup: Porous Workforce Training at the Czech National Library of Technology as a Supplement to (Impermeable) University Education
Chodounská, Alena ; Krueger, Stephanie
As in many other countries around the world, STEM (science, technology, engineering, and mathematics) libraries in the Czech Republic are facing the difficult challenge of meeting the rapidly-evolving service needs of the communities they support in an environment in which the current university educational system does not provide graduates—neither those from STEM subjects nor those graduating from Czech library/information professional schools—with the appropriate set of skills needed for working in today’s specialized information provision settings. As a result, the Czech National Library of Technology (NTK) has been forced to provide on-the-job workforce training since early 2015 to its reference, instructional, and front-lines services staff simply in order to keep pace with STEM library developments outside the Czech Republic. This weekly workforce training effort, christened NTKu (short for NTKyouniversity), does not resemble traditional university education with its rigid structures and focus on the attainment of a degree. NTKu is, instead, porous: traditional “impermeable,” less flexible university curricula are supplemented with on-demand, ever-changing targeted instruction on specific issues, topics, and skills applied immediately to real-work settings. This manner of instruction, as the authors discuss in the paper, can yield highly effective results; however, unique challenges can emerge in an instructional environment lacking traditional measures of effectiveness (i.e., grades) and requiring voluntary participation by both learners and instructors. Such porous instructional efforts resemble those of open source software (OSS) communities, in which voluntary effort can produce results benefiting a particularly community—but only to the degree of investment provided by contributors. Such initiatives resemble cooking stone soup: the results can be tasty, but everyone involved needs to bring something to the table.
Plný text: idr-1016_1 - PDF Prezentace: idr-1016_2 - PDF
|