Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza progresivních HW řešení pro zpracování real-time medíí
Režný, Jan ; Vrba, Kamil (oponent) ; Sysel, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na výběr vhodného HW řešení pro paralelní zpracování několika zdrojů zvukového signálu. Porovnává několik různých platforem založených na architekturách ARM, x86 a Epiphany, porovnává jejich výkon při sériovém a paralelním zpracování dat, jejich spotřebu energie a cenu.
Porovnání možností komprese multimediálních signálů
Špaček, Milan ; Mišurec, Jiří (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním možností komprese multimediálních signálů se zaměřením na videosignál a užívané kodeky. Detailně popisuje především kódování a dekódování videosignálu dle standardů MPEG. V teoretické části jsou uvedeny charakteristické vlastnosti obrazového signálu a zdůvodnění potřeby použití komprese pro jeho záznam a přenos. Dále jsou vysvětleny metody s jejichž pomocí je odstraněna nadbytečnost (redundance) a zbytečnost (irelevance) z kódovaného obrazového signálu. Rovněž jsou diskutovány způsoby měření kvality obrazového signálu. Samostatná kapitola je věnována charakteristickým rysům v současnosti používaných a perspektivních kodeků. V praktické části práce byly vytvořeny funkce v prostředí Matlab, implementované do grafického uživatelského rozhraní, jenž simulují činnost funkčních bloků kodéru a dekodéru. Na základě uživatelsky zadaných vstupních parametrů provádí kódování a dekódování obrazu složeného ze snímků ve formátu RGB a následně zobrazí grafické i numerické výstupy z jednotlivých funkčních bloků. Implementovány jsou algoritmy pro úvodní zpracování vstupní sekvence snímků včetně podvzorkování, dále též DCT, kvantování, kompenzace pohybu a k nim inverzní operace. Samostatné kapitoly jsou věnovány popisu realizace kodeku v prostředí Matlab a výstupům z jednotlivých kroků zpracování. Dále jsou též diskutovány srovnání kompresních algoritmů a vliv změny parametrů na výstupní podobu signálu. V závěru práce jsou shrnuty zjištěné poznatky.
Moderní metody kódování řeči pro přenos po mobilní síti
Krásný, Vojtěch ; Sysel, Petr (oponent) ; Smékal, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje popisu metod kódování řečového signálu používaných především v 2G a 3G mobilních sítích, popisuje jejich vývoj a zaměřuje se na detailnější popis v současné době nejperspektivnějšího způsobu kódování založeného na technologii ACELP, kodeku AMR-WB.
Codec Detection from Speech
Jon, Josef ; Matějka, Pavel (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
This thesis deals with codec detection from compressed speech signal. The primary goal was to identify which features distinguish selected codecs, and then create an environment facilitating experiments with various types of classifiers and their configurations. Support vector machines and neural networks, modeled using the Keras library, were used. The main contribution of this work is the experimental part, in which the effects of the neural networks parameters are discussed. After tuning the parameters and finding their optimal values, the network achieved accuracy over 98% on a test set comprising data from six different codecs.
Zabezpečení přenosu dat BCH kódy
Kašpar, Jaroslav ; Křivánek, Vítězslav (oponent) ; Němec, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce Zabezpečení přenosu dat BCH kódy se zabývá významnou skupinou cyklických kódů, které jsou schopny zabezpečit binární data před nezávislými chybami. Bose, Chaudhuri a Hocquenghem (BCH) kódy využívají Galoisova tělesa. Kódování je stejné jako u cyklických kódů a může být použit lineární zpětnovazební posuvný registr. Dekódování je složitější a lze využít několik algoritmů - v této práci jsou zmíněny dva: Petersonův a Berlekam-Massey. Cílem této práce je nalézt BCH kód opravující až t = 6 nezávislých chyb v posloupnosti n = 150 bitů, poté prostudovat možné realizace a podle kritérií vybrat a navrhnout kodek vybraného kódu. Tuto práci lze pomyslně rozdělit do tří částí: nejprve je uveden teoretický popis kódování a dekódování BCH kódem, následuje výběr kódu a realizace (byl vybrán kód BCH (63, 30) a realizace pomocí FPGA obvodu). V poslední části je uveden návrh kodéru a dekodéru BCH kódu.
Video mixer/translátor pro webové videokonference
Hutar, Jan ; Balík, Miroslav (oponent) ; Číka, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřená na základní popis, srovnání a zpracování video standardů H.264 a VP8 v reálném čase. Jedná se především o podporu videokonferenčních systémů, které pracují s těmito vzájemně nekompatibilními standardy. Práce prozkoumává a testuje dva nejvýznamnější softwarové prostředky vyhovující základním požadavkům na práci s videem v reálném čase, dostupné s LGLP licencí a to FFmpeg a GStreamer. Práce navrhuje postup provádění video mixu vstupních datových proudů a způsob pro- vedení překódování do požadovaného výstupního proudu. Pro realizaci a zprávu mixe- ru/translátoru je použit nástroj FFmpeg a vytvořeno jednoduché rozhraní dostupné z webového prohlížeče za pomocí podpory HTML, PHP a Javascript.
Vysílání multimediálního obsahu s využití kompresních technik
Tesař, Pavel ; Číka, Petr (oponent) ; Müller, Jakub (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o přenosu multimédií po síti za pomoci komprimačních algoritmů užívaných v kodeku MPEG-4 part 10 a Real Time Protokolu (RTP). Čtenář zde bude seznámen se základními pojmy ohledně multimédií. Bude pojednáno o principech komprimačních technik pro audio i video a bude odůvodněna nutnost použití komprimace při přenosu multimediálních dat po síti. Rovněž budou popsány principy a vlastnosti protokolu RTP, jež je pro stream audia a videa navržen. Budou vybrány vhodné kodeky (Theora pro video a Vorbis pro audio) pro implementaci dvou aplikací (server, klient), jež mají za úkol načíst surová data, zkomprimovat je pomocí kodeku Theora (Vorbis), přenést po síti v podobě RTP paketů, zachytit klientem a reprodukovat koncovému uživateli. Samozřejmostí je kompletní popis implementace obou aplikací napsaných v jazyce C/C++ a Java. Čtenáři by si měl z práce odnést základní přehled o celé problematice a načerpat zkušenosti s implementací, jež jsou zde shrnuty.
Obousměrný přenos digitalizovaného hlasu s mikrokontrolérem
Kapitančik, Maroš ; Kaczmarczyk, Václav (oponent) ; Bradáč, Zdeněk (vedoucí práce)
Cieľom práce je zoznámenie sa s digitalizovaním prenosu reči s obmedzením dátovým tokom a vytvorenie zariadenia, komunikujúceho na tejto úrovni. Teoretická časť popisuje princíp vzniku zvuku, vnímanie zvuku a problematiku pri digitalizácii. Navrhnuté zariadenie využíva hardvérového kodeku VS1063a. Pre kódovanie sa vyžíva IMA ADPCM, pričom vstupný rozsah analógového zvukového signálu môže byť až 4kHz. Vnútro systému riadi mikrokontrolér, ktorý obstaráva niekoľko súčiastok. Pre komunikáciu medi modulmi sa využíva rádiový prenos, pomocou rádiového modulu. Softvérová časť oboznamuje konfiguráciu a výber nastavení jednotlivých častí. Ďalej je vysvetlený princíp funkčnosti celého celku. Pre prenos boli zimplementované paketové štruktúry dát, čo trocha zvýšilo dátový tok, no zlepšilo odolnosť voči chybným stavom pri prebiehajúcom prenose.
Bezeztrátová komprese videa
Kafka, Jan ; Polok, Lukáš (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá bezeztrátovou kompresí videa s použitím 3D predikce. Nejdříve je uvedena nezbytná teorie kolem úpravy obrazových dat a bezeztrátové komprese. Tato část slouží k vymezení důležitých pojmů, které jsou potřeba k samostatné tvůrčí činnosti. Následuje návrh několika variant struktury kodeku, výběr metod k implementaci a popis očekávaných vlastností. Zde lze získat první představu o způsobu fungování kodeku. Poté jsou popsány některé implementační detaily, které pomohou vytvořit přehled o vnitřní architektuře. Vlastnosti výsledného kodeku jsou nakonec otestovány a porovnány s jinými kodeky. Ukázalo se, že vlastní kodek používající 3D predikci dokáže kompresním poměrem překonat všechny ostatní kodeky v testu.
Masivní streaming v prostředí českého internetu
VOJTA, Tomáš
Streaming je technologie šíření audiovizuálního obsahu po internetu. Se streamováním se setkáváme v současnosti stále častěji, například v podobě vysílání různých rozhlasových a televizních stanic po Internetu. A právě streaming v prostředí českého internetu bude hlavním tématem práce. V první, teoretické části bude popsána technologie streamingu. V druhé části bude provedena analýzu použitého hardwarového a softwarového vybavení (platformy Adobe, Windows Media, Real Media).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.