Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dvouválcový čtyřdobý plochý zážehový motor
Dragoun, Jan ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi návrhu klikové hřídele pro dvouválcový čtyřdobý plochý zážehový motor, použitelný do městského vozidla. V práci je uvedeno silové působení na klikový mechanizmus, možné vyvážení klikové hřídele, torzní namáhání a výpočtová metoda kontroly pevnosti. V závěrečné části práce je nastíněn návrh klikové hřídele.
Pohony ventilového rozvodu ozubenými koly
Drdla, Adam ; Rasch, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je získat všeobecný přehled o tomto způsobu pohonu ventilových rozvodů.Úvod se zabývá druhy ozubených kol a jejich použitím ve spalovacích motorech. Vlastní text práce se skládá ze tří částí. V první části je důkladně rozebrán pohon ventilového rozvodu ozubenými koly. V krátkosti jsou zde také popsány jednotlivé součásti ventilového rozvodu a jiné způsoby pohonu ventilových rozvodů. V rozboru pohonu ventilových rozvodů ozubeným soukolím je popsán princip záběru ozubených kol, přenos sil mezi ozubením, výhody použití čelních ozubených kol s šikmými zuby oproti přímým zubům, možné způsoby výroby ozubených kol, nejvhodnější materiály, tepelné zpracování ozubených kol a nejčastější poruchy ozubených kol. Druhá část práce se zabývá výhodami a nevýhodami použití ozubeného soukolí pro pohon ventilových rozvodů. Ve třetí časti jsou uvedeny příklady použití pohonu ventilových rozvodů ozubenými koly v praxi u traktorů, nákladních automobilů, lodí, lokomotiv, osobních automobilů a motocyklů. Závěr obsahuje přínos použití ozubeného soukolí u této problematiky a celkové zhodnocení práce.
Hnací ústrojí nekonvenčního vidlicového vznětového šestiválce s viskózním tlumičem
Hejda, Tomáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh hnacího ústrojí nekonvenčního vidlicového šestiválce s úhlem rozevření řad válců 90 stupňů a přesazením ojničních čepů 30 stupňů. Je proveden rozbor vyváženosti klikového mechanismu, návrh vývažků, sestavení diskrétního modelu torzního systému, návrh viskózního tlumiče torzních kmitů, porovnány výsledky pevnostního výpočtu klikové hřídele bez tlumiče a s tlumičem.
Parametry kluzných ložisek moderních spalovacích motorů
Dvořák, Martin ; Píštěk, Václav (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je podat všeobecné informace o kluzných ložiskách, jejich výhodách a nevýhodách. Práce je rozdělena na pět částí, v nichž jsou rozebírány jednotlivé otázky. V první části se zabývá samotnými ložisky, jejich rozdělením a vývojem. V druhé části jsou uvedeny výhody a nevýhody kluzných ložisek v porovnání s valivými ložisky. Další část pojednává o jejich hlavních parametrech, mezi které patří ztráty třením a způsoby mazání. Ve čtvrté části je v krátkosti shrnuto několik příkladů z praxe, mezi které patří mazání v extrémních pracovních podmínkách a přehled jejich poruch. Poslední část se zabývá konstrukcí kluzných ložisek, používaných ve spalovacích motorech, materiály, ze kterých jsou kluzná ložiska vyráběná a problematikou mazání, která je u těchto ložisek velice důležitá.
Pětiválcový řadový vznětový motor s vyvažovací jednotkou
Štefaňák, Petr ; Dundálek, Radim (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh řadového vznětového pětiválcového motoru se zadanými počátečními parametry. V práci bude proveden rozbor vyváženosti motoru, odstranění vlivu nevyvážených hmot pomocí vývažků na klikové hřídeli a samostatné vyvažovací jednotky. Dále bude proveden rozbor torzního kmitání hnacího ústrojí, následovaný minimalizací vlivu tohoto kmitání pomocí pryžového tlumiče torzních kmitů. Na závěr bude provedena modální a napěťová analýza klikové hřídele pomocí MKP programu.
Konstrukce klikových hřídelí
Tetour, Stanislav ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Šopík, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním provedením klikových hřídelí u spalovacích motorů a porovnáním jednotlivých konfigurací automobilových motorů. Dále se věnuje technologii výroby a povrchovým úpravám klikových hřídelí s přehledem materiálů pro dané účely. Práce popisuje příčiny nevyváženosti motoru a jejich možné vyvažování.
Modální vlastnosti klikového ústrojí čtyřválcového traktorového motoru
Ehrenberger, Pavel ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje z části souhrn obecných informací o torzním kmitání klikové hřídele. Hlavním úkolem je příprava pružného modelu klikové hřídele v MKP programu ANSYS a následný export do multi body systému ADAMS/Engine. Zde je podle zadaných parametrů vytvořen výpočtový model čtyřválcového řadového traktorového motoru s pružnou klikovou hřídelí. Klikový mechanismus je podroben analýze pro zjištění vlastních frekvencí a vlastních tvarů. Výsledky jsou na závěr zhodnoceny a porovnány s analytickým výpočtem.
Tlumič torzních kmitů pro řadový pětiválcový motor
Polášek, Michal ; Svída, David (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu klikového mechanismu v MBS systému ADAMS Engine. Je provedena výpočtová kontrola klikového hřídele z hlediska torzních kmitů a následně jsou navrženy základní parametry i s rozměry tlumiče torzních kmitů pro řadový pětiválcový motor. Vliv tlumiče na torzní kmity klikového hřídele je demonstrován v MBS systému ADAMS Engine.
TECHNICKO-EKONOMICKÉ ASPEKTY VOLBY DOBY ŽIVOTNOSTI VOZIDLA
Hemala, Michal ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Práce shrnuje hlavní důvody zaměření výrobců na konkrétní dobu životnosti vozidla. Zkoumá současný stav vozového parku a optimální životnost automobilu. Dále předkládá několik metod řešení únavové životnosti a popisuje základní faktory, které ji ovlivňují. Tyto poznatky jsou následně demonstrovány na příkladu zvýšení životnosti klikové hřídele.
Návrh jednoválcového vznětového motoru
Němec, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Zabývá se konstrukcí celého spalovacího motoru, provedení klikové hřídele, pístu, ojnice, lehce nastiňuje centrální mazání, chlazení, vstřikovací čerpadlo, dopravní čerpadlo a zubového čerpadlo, filtrovaní paliva, vstřikování paliva, řešení uspořádání rozvodu. Čtyřdobý vznětový motor pracuje na 4 doby ,kde v první době dochází k sání ¨čistého¨ vzduchu a píst se pohybuje z dolní úvrati do horní a dochází ke kompresi ve válci díky nastavení předstihu, který je nastaven pomocí rozvodů dojde ke vstříknutí paliva do válce ještě před dosažením horní úvrati.Při prudkém pohybu pístu do horní úvrati dojde ke zvýšení tlaku a teploty na tolik ,že dojde ke vznícení paliva, tento tlak bývá okolo 26 atm což odpovídá 2,634Mpa a teplotě okolo 600 °C .Palivo prohořívá ideálně v kulových vlnoplochách.Palivo je vstříknuto pod vysokým tlakem z důvodu vzniku aerosolu.Expanzí paliva dochází ke zvetšení objemu a píst jde do dolní úvrati.A to je jeho jediná pracovní doba.Píst jde z dolní úvrati do horní a zároveň se otevírá výfukový ventil, kterým odchází horké spaliny a vše se znovu opakuje. Provedení jednotlivých dílu shlédnete v animaci. Modelování a simulace byly provedeny pomocí CAD systému. Vše je podložené výpočty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.