Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hercovo Bytí
Krupa, Martin ; MÁLKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MAZÚCH, Branislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem samotného a rozvíjejícího se Hercova bytí. Hereckého subjektivního pohledu na sedm let strávených na dvou uměleckých školách a pobytu v programu Erasmus+. Autor se v této práci usiluje o vývoj, poznání a stagnaci svého hereckého života stráveného v různých školských podmínkách a divadelních prostředích. Od prvního studia na Janáčkově konzervatoři, pokračující DAMU, ale i zahraničního pobytu v Londýně Rose Bruford College a následného návratu na DAMU. Dále se zabývá dvěma autorskými projekty a to kolektivnímu přestavení Barunka is Leaving a druhému sólovému přestavení Bordeline-Syndrom. Téma Hercovo bytí je čistě subjektivní, sebepoznávací. Vytváří pohled na to, jak umělecký život dokáže při studiu herectví změnit mentalitu, názor, vývoj a postoj mladého člověka a začínajícího herce.
Herecká práce v kontextu jógového psychofyzického tréninku
Čižinská, Lucia ; ŠPLÍCHALOVÁ, Kateřina (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Cílem této práce je prozkoumání procesu herecké tvorby, konkrétně během zkoušení absolventské inscenace Barunka is leaving v divadle DISK, v kontextu jógového psychofyzického tréninku. Ráda bych si ověřila, jak tento trénink může v herecké práci pomoci a jak může naopak svazovat. Nakolik může napomáhat schopnosti koncentrace na jevišti i během zkušebního procesu divadelního útvaru. Dalším záměrem této práce je zjistit, jestli může pravidelné praktikování jógy pomoct v upevňování kruhu veřejné samoty a jakým způsobem dosáhnout, aby tato specifická cvičení nefungovala jenom jako introvertní soustředění. V práci se dále zaměřím na různé eventuality aplikování jógy na hereckou tvorbu v průběhu zkoušení divadelní inscenace podle cvičení, které aplikovali Konstantin Stanislavskij a Jerzy Grotowski. Už v minulosti se nemálo divadelníků zaobíralo aplikováním jógy. Mezi nejdůležitější z nich pro mou dosavadní zkušenost patří právě K. Stanislavskij a J. Grotowski. Tato práce reflektuje postupy, kterým se reformátoři věnovali, z jakých inspiračních zdrojů čerpali a zároveň co je vedlo k pátrání skrze jógu. Cílem této bakalářské práce je shromáždit poznatky o vylepšování herecké kondice díky jógovým technikám - fyzickým (asánám), psychickým (koncentrace, zklidnění mysli) a jak tyto poznatky následně využít v procesu zkoušení divadelní inscenace.
Zpřítomnění, otevření a sebekontrola na jevišti
Berecková, Andrea ; MÁLKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; JIŘIČKA, Lukáš (oponent)
Práce je koncipována jako reflexe od studia na Janáčkově konzervatoři až po absolventskou inscenaci ADA. Mapuje především práci s emocí na jevišti, jejím otevíráním, spouštěním, uchopováním, vývojem v rámci dramatického oblouku, pociťováním v rámci různých divadelních žánrů a následným uzavíráním emoce. Práce je psána spíše jako osobní výpověď a mapuje osobní tvůrčí vývoj.
Aspekty herecké práce s důrazem na autenticitu
Kubištová Máčiková, Adriana ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel František (oponent)
Disertační práce Aspekty herecké práce s důrazem na autenticitu s podtitulem Kočovné divadlo jako cesta k autentickému herectví, mapuje fungování kočovného Divadla koňa a motora. Dokládám to deníkovými záznamy ze samotného putování s koněm a maringotkou v okolí Nitry, v oblasti Šluknovského výběžku a na východním Slovensku. Na základě prožitků z kočování a hraní po vesnicích pro divadla neznalé diváky se snažím nacházet cestu k hereckému růstu. Snažím se pojmenovat konkrétní problémy v herectví, se kterými jsem se sama potýkala během svého studia a praxe. Jejich možné řešení se snažím nacházet ve svých osobních zážitcích z kočování.
Vnitřní procesy herce
Kukuczková, Anna ; SOPROVÁ, Jana (vedoucí práce) ; HYVNAR, Jan (oponent)
Práce se zabývá procesy probíhajícími v mysli herce, a to jak při práci na postavě v průběhu zkoušení, tak i při jejím dalším životě na jevišti v reprízách inscenace. Věnuje se popisům příprav na zkoušky a představení, jednotlivým druhům zkoušek a rozmanitým způsobům práce s textem. Na vše nahlíží s vědomím specifických odlišností divadelních žánrů. Autorka vychází převážně ze svých zkušeností.
Co to znamená být na začátku II.
Šimek, Jiří ; LJUBKOVÁ, Marta (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
V této diplomové práci se pomocí zpětné analýzy procesu vzniku dvou vlastních autorských inscenací GoG a LONELiNESS & STUFF snažím popsat základní způsoby a předpoklady pro vlastní autorskou práci bez scénáře, kdy na počátku stojí pouze téma nebo literární předloha (která je chápána spíše jako hlavní inspirační zdroj). Tyto způsoby a předpoklady nazývám Začátek, což je slovo, které je nejlépe jednoslovně popisuje, což je také důvodem, proč se celá práce jmenuje Co to znamená být na začátku II. Tento název by měl symbolizovat moje neustále hledání dalších a sofistikovanějších způsobů práce na vzniku autorského inscenace. Celá práce začíná kapitolou Východiska, což je soubor toho nejdůležitějšího z mého studia na Katedře alternativního a loutkového divadla. Kapitola je rozdělena do podkapitol podle pedagogů, kteří se obměňovali ve vedení hlavního předmětu Herecká tvorba. V každé podkapitole jsem se snažil zachytit to, jakým způsobem vybrané osobnosti ovlivnily moji vlastní autorskou práci. Následují kapitoly GoG a LONELiNESS & STUFF, které popisují moji vlastní práci na konkrétních příkladech z procesu vzniku obou inscenací. V obou kapitolách popisuji vlastní „nové“ postupy a zkušenosti. Dávám do vzájemného kontextu procesy obou představen a popisuji vzájemné rozdíly. Snažím se také hledat propojení mezi podkapitolami z kapitoly východiska s konkrétními příklady z vlastní autorské práce. Celá práce končí kapitolou Co to znamená být na začátku, kde shrnuji a zobecňuji problémy, se kterými jsme se museli v rámci naší autorské práce vypořádat, a stanovuji požadavky pro vskutku kreativní proces vzniku autorské inscenace. V závěru celou práci hodnotím jako ohlédnutí za vlastními zkušenostmi. Dále stanovuji pravidla - z mého pohledu ideálního způsobu práce, a definování diváka jako rovnocenného spoluautora divadelního představení. Nicméně tento ideální způsob práce v podstatě neexistuje, protože pointou je zušlechťování vlastní schopnosti se neustále přizpůsobovat a měnit, jednat intuitivně.
Herec nebo tanečník
Šurková, Julie ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; TRPIŠOVSKÝ, Lukáš (oponent)
Tato bakalářská práce je teoretickým shrnutím studia současného a moderního tance na taneční konzervatoři Duncan Centre a následného studia na katedře alternativního a loutkového divadla Akademie múzických umění v Praze. Zabývá se srovnáváním tak blízkých a zároveň vzdálených profesí jakými jsou herectví a tanec. Jejím cílem je pojmenovat v čem se obory shodují a kde se naopak rozcházejí. Zda je pro tanečníka těžké stát se hercem, zda je pro herce těžké stát se tanečníkem. A za jakých okolností je možné naplnit profesi tanečníka i herce na plný úvazek. V první části se práce opírá o mou vlastní zkušenost a můj osobní pohled na herce a tanečníka. Snaží se vyvrátit nevhodné pojmenování-performer, které běžně používáme pro všechny, jež naplňují více než jednu uměleckou činnost. V druhé části se práce zabývá fyzickým tréninkem obou profesí a snaží se pojmenovat, co musí tanečník přidat ke svému vzdělání, chceli se stát hercem. V poslední části se pak zaměřuje na zkušební proces, hledá chvíle ve kterých se obory stoprocentně protínají a schází se tak v jednom bodu.
Herec a objekt jako rovnocenní partneři (z pohledu režiséra)
Maksymov, Jakub ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
V této bakalářské práci se autor zabývá reflexí svých čtyř režijních projektů, dvou školních (Růst krystalu a Tisíc tuctů) a dvou mimoškolních (Paprsky slunce a Já jsem Krabat). Na základě těchto konkrétních příkladů uvažuje o možnostech a vnitřních mechanismech loutkového a objektového divadla se zaměřením se na partnerství herce a loutky/objektu. Dále se věnuje analýze a komparaci tvůrčích procesů daných projektů z pohledu režiséra a pokouší se vysledovat, za jakých podmínek vzniká v inscenačním týmu tvůrčí pnutí. Nakonec se vztahuje k výrazným tvůrcům pracujícím s objekty či loutkami, se kterými měl možnost se blíže setkat v rámci workshopu nebo asistence a jejichž tvorbu sleduje.
TERRA HISTRIONIS: ZKOUMÁNÍ HERECKÉHO UMĚNÍ
Adamová, Marie ; ETLÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Práce se zabývá ustanovením základního pohledu na herce jako na herecký komponent a sleduje jeho tvorbu nejen během představení, ale také postupy a herecké techniky při zkoušení divadelní inscenace.
Herecká příruška Daria Fo v kontextu vývoje výuky herectví
Berčíková, Anežka ; SIEGLOVÁ, Tereza (vedoucí práce) ; MIKEŠ, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl přiblížit čtenářům knihu italského divadelníka Daria Fo Manuale Minimo dell´attore (Minimální příručka herce) vydanou v roce 1987. Výchozím podnětem k napsání práce byla skutečnost, že publikace nebyla dosud přeložena do češtiny. Přibližuje život, hereckou a pedagogickou zkušenost držitele Nobelovy ceny za literaturu (1997) Daria Fo. Práce také shrnuje strukturu zkoumané herecké příručky po formální stránce. Dále se zabývám různými tématy popsanými v herecké příručce, které následně komparuji s názory dalších divadelníků. Mezi daná témata patří například improvizace, střet obsahu a formy, inspirace orientem nebo práce s maskou. Hlavním přínosem této práce je, že se čtenář seznámí s dosud nepřeloženou publikací a má tak možnost nahlédnout, jak určitá témata vidí nejen Dario Fo, ale i další divadelníci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.