|
Segmentace obrazu pomocí GPU
Bravenec, Tomáš ; Mego, Roman (oponent) ; Frýza, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na využití potenciálu grafických karet v oblasti paralelního zpracování dat, přesněji na zpracování obrazu. Zabývá se určením rozdílu v rychlosti zpracování pomocí grafické karty a běžného přístupu pomocí procesoru. Práce se dále zabývá snímáním obrazu pomocí webkamery.
|
|
Hardwarové komponenty počítačů a jejich vývoj
Mička, David ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce) ; Pavlík, Jan (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku hardwarových komponent počítače, nutných k jeho chodu.
Nejdříve se zabývá historickým vývojem, lidmi a společnostmi důležitými pro vývoj komponent. Zachycuje mezníky historie důležité pro vývoj a také nepoužitá řešení v dalším vývoji.
Praktická část se věnuje funkčnosti komponent jako celku i jednotlivě na nejnižší úrovni a jejich komunikaci. Jsou zmíněny nejnovější technologie a jejich další vývoj do budoucnosti. V přílohách jsou názorné ukázky instalace komponent, testy výkonu a jejich analýza pro demonstraci.
|
|
Trendy v oblasti technického vybavení počítačů
Snížek, Marko ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce) ; Nouza, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vytvoření přehledu o současných trendech, technologiích a budoucím vývoji u vybraného typu technického vybavení osobního počítače. Teoretická část je věnována představení problematiky procesorů, grafických karet a SSD disků. Praktická část obsahuje přehled nových i současných technologií a trendů. Dále zahrnuje pozorování přínosu nových technologií nebo řešení formou testování vybraných komponent a nastínění budoucího vývoje.
|
|
Automatizované testování obrazových kompresí
Matela, Vít ; Madzin, Matúš (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problémem automatického testování software na kompresi obrazu a videa vyvíjeného ve firmě Comprimato. V práci je analyzováno současné testovací prostředí ve firmě. Na základě této analýzy byl navržen a implementován nový automatizovaný testovací systém. Součástí je souhrn ekonomických dopadů a doporučení pro budoucí nákup nového testovacího hardware.
|
| |
|
Algoritmy číslicového zpracování obrazu na grafických kartách
Bielczyk, Marek ; Lattenberg, Ivo (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Cílem práce je ukázat možnosti využití grafických karet při zobrazování obrazového signálu. Práce je zaměřena obzvlášť na technologie CUDA a OpenCL. V řešení se nejdříve zaměříme na samostatnou grafickou kartu a ukážeme si postupný vývoj jejich komponentů a následný projevený efekt ve výkonu grafické karty. Poté si ukážeme samotné technologie CUDA a OpenCL, a také ukázky z kódů s vysvětlením , co který kód způsobí. Výstupem práce je několik programů, definovaných pro obě technologie a pro oba vykonavatele (CPU vs GPU). Přínosem této práce je vidět rozdíly mezi vykonavateli a tím i poukázaní na správnou volbu při návrhu vlastních algoritmů.
|
|
Akcelerovaná dekomprese obrázků ve formátu JPEG na grafických kartách
Janošík, Ondřej ; Polok, Lukáš (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku dekomprese JPEG, návrh algoritmů pro provedení dekomprese na grafické kartě a jejich implementaci. Podrobněji se pak zabývá konkrétním postupem implementace včetně možných alternativ a optimalizací. Postup je popisován podle pořadí jednotlivých kroků JPEG dekomprese. Cílem této práce je snaha o redukci času, který je potřeba pro nahrání textury do paměti grafické karty použitím JPEG komprimované textury a dekomprese na straně grafické karty. Kromě úspory času je další výhodou takového přístupu snížení zátěže procesoru, což může být v některých případech žádoucí.
|
|
Ray tracing na architektuře CUDA
Bidmon, Lukáš ; Polok, Lukáš (oponent) ; Bařina, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím grafických karet podporujících CUDA pro výpočet ray tracingu. Nejdříve je představen klasický rekurzivní algoritmus pro ray tracing a je uveden matematický základ, použitý při výpočtech, pro implementovaná tělesa. Dále je představena architektura nVidia CUDA a jsou uvedeny odlišnosti od výpočtů prováděných na CPU. Následuje návrh algoritmu, kde jsou rozebrány úpravy nutné pro běh na GPU. Část o implementaci se zabývá průběhem programu a využitím paměti. Nakonec jsou uvedeny výsledky testování a porovnání výkonu CPU a GPU implementace.
|
|
Knihovna pro zpracování obrazu v GPU
Čermák, Michal ; Španěl, Michal (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá architekturou grafických karet Nvidia a s ní související programátorské rozhranní CUDA, které je využito při tvorbě knihovny akcelerující algoritmy zpracování obrazu. Velký důraz je kladen na testování výkonnostního zisku oproti optimalizované a používané knihovně OpenCV.
|
|
GPU raytracer pro OSG
Kantor, Jiří ; Horváth, Zsolt (oponent) ; Starka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce popisuje tvorbu jednoduchého raytraceru pro OpenSceneGraph, který běží na grafické kartě. V práci jsou popsány věci, které bylo nutné provést v OpenSceneGraphu, aby bylo možno předávat data do GPU a také několik metod pro hledání průsečíků paprsku a trojúhelníku, což je klíčový algoritmus v raytracingu.
|