Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením
Filipková, Žaneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.
Dramaterapie u osob s mentálním postižením
Klausová, Markéta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem využití dramaterapeutických technik při práci s osobami s mentálním postižením. Práce zahrnuje problematiku mentální retardace, vymezuje dramaterapii a využití jejích technik při práci s osobami s mentálním postižením. Cílem bakalářské práce je představit návrh konkrétního dramaterapeutického programu pro osoby s mentálním postižením, který je zaměřen na oblast emočního prožívání.
Literární výchova v rámci volnočasové aktivity v základní škole
ŠLECHTOVÁ, Václava
Hlavním tématem předkládané diplomové práce je seznámení čtenáře se základní terminologií volnočasové problematiky a objasnění forem, metod a technik literárně-dramatické výchovy a jejich možné využití v praxi při zájmovém vzdělávání. První kapitola práce pojednává o problematice volného času, o vědních disciplínách, které se jím zabývají. V druhé kapitole jsou jednotlivě uvedeny pojmy zájem, hra, zájmová činnost a jejich rozdělení se zaměřením na zájmové činnosti esteticko-výchovné. Stěžejní částí práce je třetí kapitola, ve které je popisováno uplatnění literární a dramatické výchovy ve volném čase. V poslední čtvrté kapitole je popsána projektová metoda a druhy projektů. Součástí této kapitoly je i plánování, realizace a hodnocení projektu. Příloha I obsahuje fotodokumentaci projektu. V příloze II je uveden tiskopis žádosti Povolení rodičů o zveřejnění fotografií dětí.
Dramatická výchova jako nástroj integrace osob s mentálním postižením
BREUEROVÁ, Lucie
Hlavním tématem této bakalářské práce je využití dramatické výchovy při práci s jedinci s mentálním postižením. Teoretická část obsahuje pojem dramatická výchova, mentální postižení, ale také v neposlední řadě nastínění rozdílu mezi dramatickou výchovou a dramaterapií. Důležitou součástí je stručné vysvětlení metod a cílů dramatické výchovy vhodných při práci s cílovou skupinou klientů. Praktickou částí je měsíční dramatický projekt zaměřený na práci s mentálně postiženými jedinci. Cílem je pomocí vhodných aktivit a činností napomoci kladnému rozvoji osobnosti, integraci do společnosti a orientaci se při běžných činnostech v životě každého člověka. Možnost aplikovat daný projekt mi byla umožněna v divadelní společnosti KULA v Jičíně.
Příprava a realizace literární předlohy a její využití při práci s dětským kolektivem (s využitím dramatické výchovy)
ZÁBILKOVÁ, Zdeňka
Práce je zaměřena na vliv umění, zejména vliv divadla a dramatického umění na emocionální a intelektuální rozvoj dětské psychiky, a popisuje, jak divadlo seznamuje zábavnou formou děti se světem, ve kterém žijí, učí je vnímat krásu literárních odkazů minulosti i získávat přehled o literatuře současnosti. Dále zkoumá význam dramatické výchovy, která formou hry a improvizace přijatelným způsobem rozvíjí dětské dovednosti jazykové a pohybové a učí je dovednosti mezilidské komunikace. Také je v ní rozebírán konkrétní příklad této moderní formy výchovy s použitím dramatu, kdy vedoucí skupiny (učitel) zvolí pro skupinu atraktivní nebo vysoce aktuální téma a děti pak rozvíjejí příběh, ve kterém se dívají na problém z různých úhlů, zamýšlejí se nad důsledky různých činů, a hledají optimální řešení problému, což rozvíjí jejich sociální inteligenci.
DRAMATERAPIE A JEJÍ VYUŽITÍ U SENIORŮ JAKO MOŽNOST SMYSLUPLNÉHO VYPLNĚNÍ VOLNÉHO ČASU, ZEJMÉNA V DOMOVECH PRO SENIORY
PARTLOVÁ, Ivana
Hlavním tématem bakalářská práce je dramaterapie, jedna z možností, jak smysluplně vyplnit volný čas určité cílové skupiny, v tomto případě seniorů. Práce popisuje léčebně-výchovnou metodu všeobecně, a poté její konkrétní využití u seniorů. Seznamuje nás s projektováním dramaterapeutického procesu, s konkrétním projektem a jeho realizací. Dává odpověď na otázku, zda lze tuto metodu zařadit mezi volnočasové aktivity v domovech pro seniory.
Využití dramatické výchovy v terapii
KOKRMENTOVÁ, Lucie
Celá práce se zabývá vývojem, charakteristikou a využitím dramaterapie. Obsahuje popis paradivadelních systémů, jejich odlišnost a práci s dramatickými prostředky. Ukazuje rozdílné tváře dramatu. Podává definice dramaterapie, které pomáhají vymezit význam, cíle a místo v systému. Práce se zabývá také historickými kořeny dramaterapie, které jsou spojeny už s antickým světem, a současným využíváním této psychoterapeutické techniky u nás i ve světě. Poslední kapitola obsahuje popis využití technik dramaterapie v praxi. Zmínky o práci s rodinou, s dětskými pacienty, s klienty, kteří vyžadují specifický přístup{\dots} V České republice není dramaterapie zatím tak rozšířená jako jinde ve světě, i když v posledních letech došlo k jejímu výraznému posunu jakožto oboru.
Užití dramatu v psychoterapii
BROŽ, Michal
Diplomová práce je věnovaná využití dramatu v psychoterapii. Do problematiky se vstupuje částí věnovanou dramatu a divadlu, jejich spojení s rituály, historii a především teorií. V části věnované teorii se uvádí několik podstatných termínů z divadelní teorie a zmiňují se zde i někteří významní divadelní teoretikové, jejichž myšlenky jsou pro kontext práce významné. V další části věnované spíše psychoterapii se vymezují možnosti použití dramatických technik. Nejdříve mezi psychoterapeutickými prostředky, pak v rámci jednotlivých vybraných směrů. Konec teoretické části je věnován psychodramatu a dramaterapii. V závěrečném rozhovoru s dramaterapeutkou jsou shrnuty některé důležité myšlenky týkající se možnosti využití dramatu v terapii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.