Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Emulace paměťových subsystémů v multiprocesorovém prostředí
Rajčok, Andrej ; Husár, Adam (oponent) ; Přikryl, Zdeněk (vedoucí práce)
Táto práce rozebíra problém návrhu emulačné platformy pro mutiprocesorové systémy so sdílenou paměťí. V tejto práci je řešený problém multiprocesorove komunikace, rozebírají se různé komunikační systémy používané na komunikáci medzi procesormi a protokoly zajišťujícího koherenci dat. Jedno z řešenní je vybraté a je vypracován návrh a implementace do integrovaného vývojového prostredí. Na konci se analyzuje vytvořen emulačný systém s ohledem na jeho vlastnosti jako rýchlost a  paměťová náročnost.
Klasifikační systémy v nemocnicích
Valla, Radek ; Sekora, Jiří (oponent) ; Balogh, Jaroslav (vedoucí práce)
Klasifikační systémy ve zdravotnictví se v České republice dostávají stále více do popředí při účtování za služby poskytované nemocnicemi. Tato práce předkládá základní přehled klasifikačních systémů a je zaměřená na systémy zabývající se ekonomickou náročností hospitalizace (DRG) u nás i v zahraničí. V České republice se do popředí zájmu dostává systém IR-DRG, proto je mu věnována samostatná kapitola. Dále práce zahrnuje návrh webové aplikace s využitím technologií firmy InterSystems. Aplikace slouží jako modul Nemocničního informačního systému Clinicom pro výpočet ceny hospitalizace pacienta pomocí klasifikace do systému DRG.
Vizualizace činnosti vyrovnávacích pamětí procesoru
Peřina, Daniel ; Sekanina, Lukáš (oponent) ; Mrázek, Vojtěch (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a implementovat simulátor činnosti vyrovnávací paměti procesoru. Protože v dnešních počítačích je řádový rozdíl mezi výkonem procesoru a hlavní paměti je nutné používat vyrovnávací paměti jako mezivrstvu. Simulátor má vizuálně demonstrovat vliv těchto pamětí na různých algoritmech a problémy, které se mohou vyskytnout při jejím nevhodném využití. Pro jednoduché použití je simulátor implementován jako webová aplikace pomocí frameworku Vue.js. Aplikace umožňuje zadat assembler kód a ten poté vykonat na různých typech vyrovnávací paměti. Aplikace vizualizuje tok dat mezi vyrovnávací a hlavní pamětí. Pro simulátor byly také vytvořeny ukázkové programy, které předvádějí různé vlastnosti a problémy vyrovnávacích pamětí. Díky této aplikaci je možné názorně předvést význam těchto pamětí.
Webové vývojářské nástroje pro systém Caché
Lola, Martin ; Očenášek, Pavel (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření webového vývojářského nástroje pro systém Caché. Tento nástroj bude umožňovat vytváření a editaci tříd, rutin a metod. Při tvorbě bylo dbáno na to, aby výsledná aplikace využívala nastavení uživatelských práv ze systému Caché, a aby byla jednoduše šířitelná i rozšířitelná. Aplikace bude využívat skriptovací jazyk ObjectScript systému Caché a obvyklé webové technologie (HTML, CSS, Javascript). Text této práce popisuje kompletní vývojový cyklus aplikace od rozboru současného stavu, přes popis potřebných částí systému Caché, analýzu požadavků a návrh systému až po implementační detaily a rozbor testování a dosažených výsledků.
Návrh pokročilé architektury procesoru v jazyce VHDL
Slavík, Daniel ; Šimek, Václav (oponent) ; Straka, Martin (vedoucí práce)
Cílem projektu bylo prostudovat zřetězené architektury procesorů, dále pak architektury instrukčních a datových cache. Vybraná zřetězená architektura měla být navržena včetně instrukční a datové cache a implementována v jazyce VHDL. Projekt jsem pojal tak, že jsem implementoval nejprve subskalární architekturu, poté tři verze skalární architektury. Byla provedena syntéza těchto architektur do FPGA a na zvoleném algoritmu porovnána jejich výkonnost. V další části práce jsem navrhl a implementoval instrukční i datovou cache pro obě architektury. Tyto cache se mi však už nepodařilo syntetizovat. Závěrečná kapitola této práce pojednává o superskalární architektuře, což je architektura používaná v dnešní době.
Potenciál geocachingu jako nástroje pro poznávání regionu a krajiny.
BLÁHA, Martin
Geocaching je venkovní aktivita, při které účastníci využívají GPS technologii k nalezení skrytých schránek. Tyto schránky jsou lokalizovány pomocí souřadnic poskytovaných online. Hráči se poté vydávají přímo do terénu s cílem najít tyto schránky. Cílem diplomové práce je blíže prozkoumat vliv geocachingu na poznávání krajiny v regionu. Vysvětlit čtenářům některé základní pojmy užívané v geocahingu, základních principů hry a dalších souvislostí. Výzkumná část poté plynule navazuje na stanovené výzkumné otázky a snaží se vysvětlit i některé další souvislosti v širším kontextu. V rámci doporučení jsou zpracovány přehledové sumáře některých, subjektivně vybraných keší. Vybraným keším bylo přiděleno subjektivně udělené hodnocení na základě předem stanovených kritérií.
Grafický simulátor superskalárních procesorů
Horký, Jakub ; Šimek, Václav (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá popisem jednotek v procesoru a způsobem jejich propojení ve skalárním a superskalárním procesoru. Dále se zaměřuje popisem problematiky práce s pamětí a zejména popisem mezi-pamětí. Popisuje fungování překladače z~vyššího programovacího jazyka do jazyka symbolických instrukcí. Dále prozkoumává dostupné simulátory procesorů a mezi-pamětí, zaměřuje se zejména na simulátor, na který tato práce navazuje. Na základě analýzy byly navrženy a následně implementovány rozšíření současného simulátoru o paměťový subsystém, podporu vyššího programovacího jazyka a sbírání většího množství statistik. Závěr práce shrnuje kvalitu implementace a možný přínos simulátoru při výuce předmětu Architektury výpočetních systémů.
Optimisation of Testing Environment Allocation in Testing Farm Service
Šimko, Daniel ; Burget, Radek (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to implement shelving, and pre-provisioning of guest virtual machines as optimizations in the VM provisioning component of a test pipeline. This work describes the process of provisioning of virtual machines in the context of the Artemis service, and the Testing Farm service environment, and modifications made to the provisioning pipeline in order to decrease the time between making a new provisioning request and receiving a fully-provisioned mechine.
Experimentální infrastruktura pro elektronický geokešing
Škrhák, Pavel ; Komosný, Dan (oponent) ; Burda, Karel (vedoucí práce)
Cílem práce je nastudovat problematiku běžného a elektronického geocachingu a provést implementaci navržené infrastruktury pro elektronický geocaching. Práce popisuje běžný geocaching, jeho historii a současnost a také co je samotná keš a co obsahuje. Dále je popsána infrastruktura pro elektronický geocaching, její části a komunikace mezi nimi. Práce dále uvádí návrh jednotlivých částí nové infrastruktury a jsou vybrány vhodné technologie pro jejich implementaci. Pro serverovou aplikaci byl vybrán framework Django a databáze PostgreSQL. Byl také proveden návrh jednotlivých modelů pro serverovou aplikaci. Pro klientskou aplikaci byl vybrán framework Angular. Pro klientskou aplikaci byly navrženy jednotlivé stránky a funkce těchto stránek. Následně jsou v práci otestovány již vytvořené aplikace pro chytrý telefon a čipovou kartu a je rozhodnuto, zda budou aplikace převzaty či nikoliv. V další části práce je provedena samotná implementace jednotlivých aplikací. U klientské aplikace je popsáno vytvoření komponentů stránek a jejich funkcí a také komunikace se serverovou aplikací. Část implementace serverové aplikace obsahuje vytvoření navržených modelů a databáze a také serializátorů modelů a přístupových bodů API (Application Programming Interface), díky kterým bude moci klientská a mobilní aplikace komunikovat se serverovou aplikací. V mobilní aplikaci byly vytvořeny jednotlivé aktivity a fragmenty a implementována komunikace se serverovou aplikací a čipovou kartou. Aplikace pro čipovou kartu byla převzata a jen mírně upravena. Práce dále popisuje testování jednotlivých aplikací a výsledky tohoto testování.
Caché Server Pages
BROMOVÁ, Jana
Cílem této bakalářské práce je vytvořit uživatelskou příručku pro tvorbu interaktivních webových aplikací Caché Server Pages a soubor několika tutoriálů vhodných pro výuku. Základem pro práci a tvorbu CSP aplikací je znalost HTML, bez které se nelze obejít, a tato znalost se v této práci předpokládá. Tištěná práce je doplněna o přílohu ve formě přenosného media CD, kde lze najít nejen soubor výukových tutoriálů, ale i uživatelskou příručku ve formátu PDF a všechny v ní použité příklady.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.