Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Skupina Cobra v kontextu umění 40. a počátku 50. let 20. století
Strasserová, Anna ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Práce se zabývá experimentální uměleckou skupinou Cobra, ve které se po druhé světové válce sjednotili umělci tří zemí - Dánska, Belgie a Nizozemí. Toto hnutí trvalo pouhé tři roky, mezi léty 1948 až 1951, začátky skupiny však sahají již do předválečného období, kdy byli její budoucí členové ovlivňováni tehdy převažujícími směry. Stejně tak nelze říci, že by vliv tohoto mezinárodního uskupení rokem 1951 skončil. Cobra v sobě i přes své krátké trvání sjednotila širokou škálu umělců různých zemí, kteří ovlivnili řadu pozdějších umělců i uměleckých hnutí. Práce proto zmiňuje aktivitu členů skupiny ještě před jejím založením, snaží se podrobně popsat působení skupiny Cobra v letech jejího trvání a naznačit její pozdější směřování. Samostatná kapitola je věnována spojení skupiny Cobra s českým uměním. Hlavní inspiraci pro svoji tvorbu čerpali umělci Cobry z uměleckého projevu specifických skupin jako je tvorba dětí, duševně nemocných či umění přírodních národů, a také lidového umění. Zároveň si vytvořili vlastní, svébytný styl založený především na kolektivní práci, spontánní tvorbě a svobodném uměleckém projevu. Jedním z charakteristických znaků skupiny byla její mnohostrannost uměleckého projevu a vztah k jiným uměleckým odvětvím - poezii, hudbě a filmu. Klíčová slova: Cobra, Nizozemí, Dánsko, Belgie,...
Vztah hierarchie a úspěšnosti v kognitivních úlohách u holubů
Janská, Iveta ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Sedláček, František (oponent)
Diplomová práce obecně porovnává individuální úspěšnost holubů v prostorových úlohách různé složitosti (v úloze vyžadující abstrakci vizuálních stimulů reprezentujících prostorové vztahy na dotykovém monitoru za použití dvou odlišných strategií a v prostorové úloze hledání prostřední misky z řady misek s různými variantami umístění) s hierarchickým postavením samců a samic ve skupině. Specificky diplomová práce porovnává individuální úspěšnost holubů v prostorových úlohách různé složitosti. Nejobtížnější úloha vyžaduje určitou míru abstrakce vizuálních stimulů reprezentujících prostorové vztahy za použití dvou experimentálně navozených strategií: mapové strategie nebo asociace specifické značky s určitou pozicí v prostoru. Úloha je testována na dotykovém monitoru za pomoci operantního podmiňování. Obtížnost v jednotlivých fázích stoupá, poslední fázi úlohy tedy zvládnou jen někteří jedinci. Naopak v jednodušší úloze v reálném prostoru má pták za úkol hledat střed mezi objekty v různých variantách umístění v rámci arény. Obtížnost úlohy se nezvyšuje a mohou ji řešit i jedinci, kteří se nenaučili operantnímu podmiňování v případě předchozí úlohy. Výkon v kognitivních úlohách by mohl být ovlivněn hierarchickým postavením zvířete ve skupině. Postavení holubů v hierarchii bylo testováno opakovaně...
Abstraktní úlohy u ptáků - prostorový vs neprostorový typ úlohy
Janská, Iveta ; Landová, Eva (vedoucí práce) ; Vlček, Kamil (oponent)
Práce porovnává abstraktní úlohy prostorového typu (radiální bludiště a jeho analogy, vnímání geometrie prostoru) s abstraktními úlohami neprostorového typu (tvorba konceptu, kategorizace, transitive inference) u ptáků. Protože každá z úloh má svoji specifickou metodiku, jsou porovnány podle typu metodiky v jednotlivých tématických skupinách, které jsou dále mezi sebou diskutovány. Práce je dále doplněna o teorie srovnávající kognitivní schopnosti ptáků se schopnostmi člověka jako je koncept seberozpoznávání (self-recognition), epizodická paměť (episodic-like memory) a koncept "theory of mind".
Hannes Beckmann (1909-1977). Desava - Praha - New York
Kuzica Rokytová, Bronislava ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Rousová, Hana (oponent) ; Klimešová, Marie (oponent)
Hannes Beckmann (1909-1977). Desava - Praha - New York Tématem této disertační práce se stala výjimečná, přesto doposud opomíjená osobnost, umělec německého původu Hannes Beckmann |1909-1977|, absolvent Bauhausu, jeden z uprchlíků před nacismem do Československa, a v neposlední řadě ředitel fotografického oddělení Guggenheimova muzea v New Yorku. Svou prací Beckmann naplňoval avantgardní myšlenky o syntéze uměleckých oborů: byl malířem, fotografem, scénografem, uměleckým teoretikem a pedagogem, ale i tvůrcem abstraktních objektů, pohybujících se na pomezí minimalistických a kinetických konstrukcí. Jeho životní osud a vytvořené dílo začalo získávat zřetelnější podobu v rámci výzkumu o výtvarných umělcích, kteří nalezli v meziválečném Československu útočiště před demagogickými politickými systémy. Do té doby byl Hannes Beckmann zcela neznámým nejen české historii umění. Svědčí o tom absence jeho jména v české odborné literatuře, ale i to, že nebyl nikterak zmiňován ani v publikacích vydávaných německým Bauhausem, kde nějaký čas působil. Dostupné byly pouze kusé informace o jeho pedagogickém a uměleckém působení v oblasti op-artu (optického umění) ze šedesátých až sedmdesátých let 20. století ve Spojených státech amerických, které zmiňovaly katalogy vydané k zde uspořádaným Beckmannovým výstavám. Práce se z...
Portrét skály
Svatoš, Jan ; Mikolášek, Martin (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává vzpomínku na islandskou skálu skrze sérii abstraktních obrazů ukotvených v estetice procesuální malby. Obrazy autor maluje na základě syntézy osobního prožitku, metaforického pojetí geologických procesů a čerpání z digitální fotografické předlohy a sleduje vztah malíře a jeho obrazu ve smyslu budování obrazu jakožto entity se subjektivními potřebami. Práce zároveň zkoumá přesahy a možnosti abstraktní malby podněcovat imaginaci, která mění výsledný význam a obsah ve vztahu k jejímu tvůrci nebo k divákovi.
Rozložení přítomnosti
Tesařová, Anna ; Daněk, Josef (oponent) ; Trnková, Barbora (vedoucí práce)
Jádrem diplomové práce jsou tarotem inspirované velkoformátové obrazy, se kterými autorka pracuje obdobně jako s tradičním balíčkem vykládacích karet. Výsledkem bude instalace obrazů a záznam z akcí, na kterých bude probíhat vykládání těchto velkoformátových obrazů.
Generování stromových struktur pro účely testování informačních systémů
Rozsíval, Michal ; Hruška, Martin (oponent) ; Smrčka, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit nástroj automatizující testování informačních systémů. Nástroj vytváří testovací zprávy podobné těm v reálném provozu, přičemž podobností se v rámci této práce rozumí podobnost struktur posílaných dat. Princip činnosti spočívá ve zpracování záznamu komunikace, který si nástroj načte a jednotlivé v něm obsažené zprávy převede do uniformního formátu. Takto uložené zprávy klasifikuje do skupin, které abstrahuje do podoby vhodné pro následné generování náhodných testovacích zpráv. Podporována je komunikace prostřednictvím protokolu REST API a OPC UA a stromově strukturovaná data ve formátu JSON a XML . Nové zprávy jsou vytvářeny na základě kombinačního testování s pokrytím Pair-Wise . Výsledná funkcionalita nástroje byla ověřena na reálných záznamech komunikace.   
KOMUNIKAČNÍ PROSTŘEDKY V SOUČASNÉ MALBĚ
Kopecká, Marie ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Kornatovský, Jiří (oponent)
Obsahem této bakalářské práce je komplexní vhled do problematiky komunikace v umění s cílem aplikace konkrétních teoretických principů v umělecké praxi a především estetické výchově. Teoretická část této práce obsahuje dva oddíly. První z nich je zaměřen na historický vývoj role umění ve společnosti, jeho vnímání a východiska, která vedla umělce ke konkrétním krokům. Druhý oddíl se věnuje současnosti. Zmiňuji zde teoretické přístupy k problematice vnímání umění a vizuální komunikace, zabývám se tím, jakou roli hraje v procesu komunikace jeho divák, a rozebírám komunikační strategie vybraných současných českých malířů. V praktické části pojednávám o přístupu ke své vlastní výtvarné činnosti, která je konkrétní aplikací závěrů popsaných v teoretické části práce. V této části práce se komplexněji věnuji procesu vlastní malířské tvorby, volbě jednotlivých námětů, jejich konkrétnímu zpracování a následné reflexi s cílem ověření předem stanovených účinků jednotlivých prostředků, jež by měla být nedílnou součástí každé tvorby. Didaktická část obsahuje teoretická východiska, která mne vedla k vytvoření didaktické řady a samotný návrh didaktické řady pro první stupeň základní školy se zaměřením na výtvarnou výchovu. Tématem didaktické řady jsou emoce, námětem pak vyjadřování emocí pomocí rozdílných...
Nová synagoga Opava
Bartošová, Monika ; Baranyai, René (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem nové synagogy v Opavě. Řešené územíje vymezeno na místě bývalé synagogy nedaleko centra města za dnesuž neexistujícími městskými hradbami, jak bylo pro lokaci židovských obcí typické. Na místě původního opevnění se dnes z velké části nachází pás městských sadů, jejichž pomyslným zakončením je historická budova obchodního domu Breda. Fakt,že řešené území přiléhá k těmto sadům, hrál v návrhu důležitou roli. Dalším podstatným faktorem vstupujícím do návrhu byla okolní bloková zástavba. Z těchto vstupních činitelů pak vzešel koncept uspořádáním území, spočívající ve vytvoření polootevřeného bloku směrem k zelenému okružnímu pásu, v jehož centrálním místě je dále umístěna solitérní budova nové synagogy. Budova komunitního centra dotvářející stávající blokovou zástavbu pak tvoří spíše pozadí pro tuto synagogu. Koncept samotné budovy synagogy nevzešel z konkrétního symbolu, ale spíše abstraktna, které vnímám jako typické pro víru, protože i písmo svaté je přeci pouhou interpretací určitých událostí, které si při jeho čtení či výkladu každý může představovat jinak. Objekt synagogy tak levituje v oblaku měnícím se v závislosti na úhlu pohledu. Je více či méně patrný – je i není. Přesah navrhované stavby pak spočívá v dalším umístění sloupů tvořících oblak i v důležitých bodech města. Na sloupech můžeme najít židovské verše v obou jazycích, jejichž písmo se po setmění rozzáří.
Grafická úprava obálek edice Malá řada soudobé světové prózy v letech 1961-1971.
SVATOŠOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Grafická úprava obálek edice Malá řada soudobé světové prózy v letech 1961-1971 je rozdělena do dvou částí. V první je představena edice Malá řada společně s historickým kontextem vzniku a historie nakladatelství Odeon, ve kterém byla publikována. Ve druhé části jsou popsány a charakterizovány jednotlivé roky v edici, současně představeny ikonické obálky. Dále je pak práce zaměřena na vybrané umělce, konkrétně Zbyňka Sekala, Jiřího Svobodu, Jana Kotíka, Evu Svobodovou a Danu Puchnarovou, kteří mají velký podíl na celkové estetické podobě edice. Práce představuje jejich životopisné údaje, větší část pak věnuje popisu a interpretaci jejich práce na knižních obálkách či korespondence s jejich pracemi ve volném umění. Bakalářská práce obsahuje též dvě přílohy, první je kompletní soupis vydaných knih Odeonu v edici Malá řada v letech 1961 až 1971 a druhá je obrazová, kde jsou některé návrhy obálek výše zmíněných umělců. Cílem bakalářské práce je představit a analyzovat podobu vydávaných obálek v edici a současně klást důraz na grafický design jakožto nositele umělecké hodnoty a výtvarný projev, který by v dobové charakteristice neměl být opomíjen.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.