Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 113 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pecárová, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ Michaela Duchanová ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na zařazení prvků z juda v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je navrhnout a v praxi ověřit výukový program, který by odpovídal dovednostem a schopnostem žáků prvního stupně. Jedná se o ucelený program pohybových dovedností z oblasti průpravných cvičení a základních technik, který je určen začátečníkům v oblasti juda. Vytvořený program je ověřen za pomoci pedagogického výzkumu v několika skupinách žáků 1. stupně, různého věku. Navržený program je funkční a pro žáky atraktivní. Získané poznatky mohou posloužit jako návod či motivace, jak a proč pracovat s judem v rámci tělesné výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA judo, principy juda, úpoly, první stupeň ZŠ, základní techniky, výukový program
Prožitkové učení na téma Voda jako nepostradatelná součást života
BUZICKÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na environmentální výukový program v předškolním vzdělávání. Z oblasti životního prostředí se soustředí na problematiku vody. Cílem je rozšíření povědomí o důležitosti vody na naší planetě a pro náš každodenní život. Teoretická část popisuje vznik vody, její vlastnosti, použití a koloběh vody. Dále pojednává o environmentální výchově v předškolním vzdělávání. Praktická část obsahuje jednotýdenní výukový program, který byl vyzkoušen a zrealizován ve třídě předškolních dětí. Nedílnou součástí je záznam průběhu projektu, fotodokumentace, pracovní listy a evaluace každého dne týdenního programu.
Sladkovodní svět - environmentální výukový program v předškolním vzdělávání
RIGOVÁ, Eva
Tématem bakalářské práce je environmentální výukový program na téma sladkovodní svět. Hlavním cílem je rozvíjet u dětí předškolního vzdělávání kladný vztah k okolní přírodě a životnímu prostředí. Dílčím cílem bakalářské práce je vypracovat aktivity prolínající se vzdělávacími oblastmi předškolního vzdělávání, jejichž tmelícím prvkem je téma sladkovodní svět. Jednotlivé náměty obsahují detailní metodický popis a případné doprovodné materiály. Teoretická část se zabývá sladkou vodou, živočichy a rostlinami žijícími ve sladké vodě. Obsahuje také proměnu obojživelníka (žáby) a soustředí se na koloběh vody v přírodě. Část praktická je pojata formou jednotýdenního projektu, který lze využít jako metodiku pro učitele nejen v mateřských školách. Bakalářská práce předkládá návrh environmentálního výukového programu pro mateřskou školu. Environmentální výukový program byl vyzkoušen u předškolních dětí mateřské školy a setkal se s kladným ohlasem. Bakalářská práce obsahuje evaluaci proběhlých aktivit.
Výukový program představující žákům 2. stupně základní školy činnosti spojené s rybničním hospodářstvím
ČERMÁKOVÁ, Simona
Cílem diplomové práce bylo vytvořit výukový program představující žákům 2. stupně základní školy činnosti spojené s rybničním hospodářstvím, který byl následně ověřen žáky v praxi. Výukový program byl vytvořen na základě zpracování dvou analýz. První analýza zahrnuje téma ryby a rybniční hospodářství v učebnicích pro základní školy. Druhá analýza se týkala ŠVP vybraného vzorku základních škol v České republice. Výukový program tvoří exkurze v rybničním hospodářství, práce s pracovním listem, jehož součástí je úloha s prvky badatelského vyučování, brainstorming a tvorba myšlenkové mapy. Celý výukový program byl ověřen žáky sedmého ročníku základní školy ve Žďáře nad Sázavou v polovině března. V rybničním hospodářství vedl exkurzi místní rybář. Žáci viděli živého kapra, candáta a štiku. Rybář žákům vysvětlil, jak to na sádkách po celý rok funguje, společně jsme se podívali do rybí líhně. Pracovní list vypracovali žáci bez menších problémů. Měli k dispozici celou řadu pomůcek. Při aktivitě brainstorming jsem získala přehled o tom, co si žáci představí pod pojmem ryby a rybniční hospodářství. Na základě získaných pojmů z brainstormingu a z pracovního listu zpracovali žáci originální myšlenkové mapy. V úloze s prvky badatelského vyučování žáci zjistili, jak funguje plynový měchýř ryb. Výukový program je v praxi funkční a využitelný v regionu Žďárska. Po úpravách je možné ho realizovat i v jiných regionech republiky.
Výuka tématu první pomoc a anglického jazyka (metoda CLIL) na 2. stupni základní školy
BÍLKOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá vyučováním první pomoci a anglického jazyka (metoda CLIL). Hlavním cílem bylo navrhnout pět výukových CLIL aktivit k tématu první pomoci. Dané aktivity byly následně ověřeny v praxi. První část práce se zaměřuje na CLIL metodu a její principy, téma první pomoci a jeho ukotvení v RVP ZV. Druhá část práce je zaměřena na samotnou tvorbu aktivit a jejich ověření na druhém stupni ZŠ, které proběhlo v devátém ročníku v časovém rozsahu tří vyučovacích hodin. Zjistilo se, že metoda CLIL negativně neovlivnila znalosti žáků, neboť dosahovali podobných výsledků jako žáci, kteří byli vyučováni pomocí mateřského jazyka.
Přírodovědné výukové programy s prvky projektového vyučování pro 2. třídu ZŠ
ŠLAPÁKOVÁ, Hana
V rámci předložené diplomové práce vznikly čtyři výukové programy "Mravenci", "Letíme do Afriky", "Společenství lesa" a "Vodní svět" pro žáky 1. stupně základních škol. Jejich součástí je sada didaktických pomůcek a aktivit pro učitele a žáky 2. tříd základních škol(ZŠ). Projekty vznikly na základě analýzy několika vybraných témat - voda v krajině, život na jiném kontinentu, společenstvo lesa, svět a život drobných živočichů (mravenců). Vytvořený materiál obsahuje informace a pomůcky k jednotlivým programům, pomáhá žákům přiblížit charakteristiku daných témat a předat další nové informace o popisované problematice. Materiál respektuje základní pedagogické dokumenty - Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program a dalších informační zdroje. Je tvořen sérií několika aktivit a úkolů. Dále pak pracovními listy, které posloužily v rámci pre-testu, post-testu č. - 1 a post-testu č. - 2. Aktivity byly částečně prakticky ověřeny u vybrané skupiny žáků 2.tříd na Základní škole v Táboře-Čekanicích. Vzhledem k pandemické situaci byly v praxi zrealizovány pouze dva výukové programy ("Mravenci" a "Letíme do Afriky"). Tyto projekty měly na žáky z hlediska formování kognitivních znalostí poměrně velký vliv. Žáci dle dotazníků programy vyhodnotili jako velmi zábavné. Zpětnou vazbou jim pak bylo obdržení doplňkových vysvědčení po absolvování projektů.
Možnosti implementace tématiky opylovačů do učiva ZŠ
MAŠKOVÁ, Anna
Diplomová práce se zabývá obsahem učiva tématiky "opylovači", především možností implementace ve výuce na základní škole. Rešeršní část se věnuje opylování, významu opylovačů, ukotvení tématiky v Rámcově vzdělávacím programu, a především analýze řad učebnic přírodovědy a přírodopisu pro základní školy z hlediska tématu opylovači. K získání potřebných dat byly v metodické části vytvořeny didaktické testy a výukový projekt pro žáky 4. a 6. ročníků základních škol. Na základě získaných poznatků byl vyřčen závěr ohledně možného zařazení tématiky do výuky na základní škole.
Pěstování a využití bylinek na 1. stupni základní školy
KŮŽELOVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce je zaměřena na pěstování a následné využití bylinek (léčivých rostlin) ve výuce na 1. stupni základní školy. V literární části jsou obsaženy informace o pěstování a sběru bylinek, přehled vybraných druhů a účinky těchto léčivých rostlin. Součástí diplomové práce je tvorba výukového programu pro žáky vybrané třídy na téma pěstování a využití bylinek. Práce se dále zabývá i dotazníkovým šetřením na vybraných základních školách, kde byla zjišťována aktuální úroveň pěstování a využívání bylinek na 1. stupni základních škol. Výsledky dotazníku slouží k vytvoření obrazu o tom, zda pedagogové využívají školní zahrady či vnitřní prostory škol k pěstování léčivých rostlin neboli bylinek.
Výuka tématu poruchy příjmu potravy na 2. stupni základní školy
FAJFÁRKOVÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce bylo vytvoření výukového programu na téma poruchy příjmu potravy. Tento program byl následně ověřen na 2. stupni základní školy v Plzeňském kraji. Vzhledem k situaci vše proběhlo online formou. Tohoto programu se účastnili žáci dvou paralelních tříd 8. ročníku. Náhodně byla vybrána jedna třída jako experimentální, kde výuka proběhla podle autorského programu, který sestával jak z prezentace vytvořené v Powerpointu, tak ze zapojení aplikace Kahoot!, brainstormingu a ukázkou skutečných příběhů. Ve druhé třídě - kontrolní skupině - výuka proběhla klasickým výkladem doprovázeným prezentací též vytvořené v Powerpointu. Autorský výukový projekt v experimentální skupině a výuka běžná téhož tématu v kontrolní skupině byly na podkladě výsledků Pretestu a dvou Posttestů statisticky vyhodnoceny za pomoci programu MS Excel 2016 a Statistica v. 12.
Vzdělávací program zaměřený na denní motýly a význam lučních ekosystémů
KYTLEROVÁ, Petra
Cílem této bakalářské práce bylo navrhnout výukový program zabývající se denními motýly a ochranou lučních ekosystémů. Literární přehled je věnován významu lučních ekosystémů, biologii motýlů a také charakteristice vybraných druhů denních motýlů. Následně je navržen výukový program určený pro žáky 2. stupně základních škol, případně pro zájmové kroužky mimoškolního vzdělávání. Výukový program zahrnuje nejen podrobný popis průběhu aktivit, ale také návodné texty pro lektora. Součástí bakalářské práce je i příloha k výukovému programu, která obsahuje pracovní listy, kartičky a texty k jednotlivým aktivitám.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 113 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.