| |
|
Rekonstrukce železničního nádraží
Bolješik, Martin ; Vlček, Ing Karel (oponent) ; Vlček, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována na úrovni projektové dokumentace pro provádění stavby. Tématem je projekt rekonstrukce železničního nádraží v obci Velká nad Veličkou. Rekonstrukce pozůstává z opravy stávající budovy a ubourání části a postavení nového objektu muzea a dispečerského pracoviště. Nový objekt je navržen z vápenopískových cihelných bloků KM Beta a zateplen bude systémem ETICS s jádrem z polystyrenu. Stropy jsou skládané z dílců Ytong Ekonom. Střecha je dřevěná tvořená stojatou stolicí. Před nádražím bude zřízena nová zpevněná plocha pro cestující.
|
| |
|
Sedací prvek na vlakovém nádraží
Vacková, Anna
Práce se zabývá tvorbou sedacího prvku do interiéru vlakového nádraží s přímou vazbou na exteriér. Teoretická část práce je zaměřena na analýzu literárních poznatků na dané téma a na aspekty, které musí být brány v úvahu při řešení vlastního návrhu. Úkolem vlastního návrhu uváděného v praktické části práce je konstrukční a celkové řešení atypického prvku, dodržení požadavků na nábytek do veřejného prostoru, volba vhodných materiálů a docílení komfortu uživatele. Práce přináší nové poznatky v řešení sedacího prvku do namáhaného prostředí veřejného interiéru a zohledňuje aktuální požadavky globální enviromentální ekonomiky. Kromě sezení prvek plní řadu dalších funkcí (přídavný stolek, nabíjení, zabudovaný display, LED osvětlení aj.).
|
|
Vlakové nádraží Praha - Vyšehrad
Krausová, Maria ; Vajčner, Jiří (vedoucí práce) ; Zídek, Martin (oponent)
Vlakové nádraží Praha - Vyšehrad Anotace Bakalářská práce se zabývá budovou vlakového nádraží Praha-Vyšehrad. Zaměřuje se nejen na její historii a architektonické řešení, ale především na možnost její záchrany a případné související kroky do budoucích let. Práce se tak snaží poukázat na důležitost ochrany kulturního dědictví v širokém okruhu a vyzdvihnout potřeby záchrany hmotných dokladů naší kultury.
|
| |
| |
|
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Sedláček, Jakub ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh nového brněnského hlavního nádraží. Řešené území novostavby protíná hranice tří katastrálních území Brna, konkrétně se jedná o Komárov, Štýřice a Trnitou. Zahrnuje samotné drážní těleso, přednádražní prostor a zanádražní prostor, které jsou v bezprostřední návaznosti na nábřeží řeky Svratky. Nádražní objekt je potom řešen jako mostová konstrukce, která posouvá jednotlivé prostory kolejišť a nástupišť do úrovně +7,65 m nad okolní terén. Drážní těleso tudíž netvoří územní bariéru. Hlavním konceptem návrhu nádraží je prodloužení osy nového městského bulváru skrze nádražní těleso a vytvoření výškové dominanty v zanádražním prostoru. Osa se potom propisuje do provozní struktury a formy zastřešení. Samotné nádraží je v návrhu rozčleněno do dvou podzemních a dvou nadzemních podlaží. Podzemní podlaží zahrnují parkování P+R, zásobovací úsek, technologické provozy a terminál podzemní dráhy SJKD. První nadzemní podlaží je potom hlavním provozním uzlem. Nachází se v něm převýšená vstupní hala, hlavní obchodní pasáž, autobusový terminál, odbavovací prostory a komunikační koridory. Druhé nadzemní podlaží zahrnuje prostory nástupišť a prostor pro čekání ve vstupní hale. Základní konstrukční systém zahrnuje dvě hlavní části. Na masivní konstrukci drážního tělesa navazuje železobetonová konstrukce podzemního podlaží, která je založena na vrtaných železobetonových pilotách. Zastřešení nástupišť je řešeno formou ocelové konstrukce. V nižší části se jedná o příhradové vazníky a ocelové sloupy v úrovni nástupišť, převýšenou část v ose bulváru potom tvoří příhradová mostová konstrukce s charakteristickým profilem. Objekt nádraží bude tvořit novou bránu do města, a stane se tak zásadní spojnicí mezi plánovanou novou čtvrtí Trnitou a historickým centrem města.
|
| |
| |