|
Implementace požadavků normy ČSN EN ISO 9001:2009 v organizaci SIR extra, s.r.o.
Hlaváček, Vladimír ; Hykš, Ondřej (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Diplomová práce připravuje malou firmu z oboru internetového marketingu na řízení managementu jakosti dle vybrané normy. Shrnuje problematiku výběru normy či obecně dostupného rámce. Dále popisuje implementaci ISO 9001 pro konkrétní firmu. Jsou popsány poţadavky na správu dokumentu normy ČSN EN ISO 9001:2009. Práce definuje základní postupy, organizační strukturu, stanovuje postupy při získání klienta, vývoji nové sluţby, tvorbě sluţby, řízení neshodném produktu. v závěru je shrnuté, co implementace pro firmu bude znamenat a následující doporučení.
|
|
Analýza trhu v odvětví služeb na příkladě malého podniku
ČÍŽKOVÁ, Jana
Na dnešním trhu se pro firmu Bemos nabízí mnoho příležitostí, které mohou přinést firmě značené výnosy. Jedním z nich je například schopnost programování ústředen na dálku, čímž se podstatně snižují náklady, tudíž i cena za montáž a omezí se relevantní konkurence. Na druhé straně je také nutné omezit ohrožení, kterým je bezesporu nastalá hospodářská krize, která může způsobit odliv zákazníků. Na tuto situaci ale musí být podnik připravený, aby tento odliv neohrozil její existence. Musí proto odstranit veškeré, nebo alespoň klíčové slabé stránky, v případě firmy Bemos je to špatná organizace práce, a vyzdvihnout silné stránky, které podniku pomohou přežít kritické roky. Touto silnou stránkou jsou bezesporu stálí zákazníci (smluvní zákazníci), kteří firmě přinášejí stálé zisky a s těmito zákazníky je nutné udržovat stálé kontakty a plnit jejich přání. K tomu může firmě pomoci správný software s aplikací CRM. Získávat kvalifikovanou pracovní sílu a orientovat se na dnešním trhu práce je složitý a nákladný proces. Firmám v tomto ohledu své služby poskytují agentury zaměřené na vyhledávání pracovních sil. Nejen, že pracovníka naleznou, ale také otestují, zda je pro podnik vhodný. Dokonce na něj poskytují i {\clq}qzáruku``. Firmám tak šetří čas vynaložený na výběrové řízení. Tento čas pak firma může využít pro zdokonalování své činnosti. V současné době se trh vyskytuje v druhém stadiu Customers Relationship Managementu, kdy nestačí se zákazníkem uzavřít obchod, ale je důležité se zabývat i poprodejním chováním tj. spokojeností zákazníka v záruční i pozáruční lhůtě výrobku, tzn. mít od trhu zpětnou vazbu. Je důležité přeměňovat nové zákazníky ve stálé zákazníky a budovat s nimi dlouhodobá partnerství. Pomocníkem by v tomto směru měly být softwary umožňující řízení informačního toku v celém podniku a samozřejmě řízení vztahů se zákazníky. Aby se podnik v současných podmínkách na trhu udržel v životaschopném stavu, je nutné sledovat a přizpůsobovat se novým trendům a konkurenci. Jedním z takových trendů je zavádění managementu jakosti v podnicích. Stále více zákazníků uvádí zavedení systémů jakosti jako důležitý, někdy i klíčový prvek při výběru svého dodavatele. Je proto nutné začlenit požadavky norem do podniku, seznámit zaměstnance s nutností zavedení systémů QMS a kontrolovat dodržování těchto norem. Jen tak je podnik schopen udržet krok s konkurencí.
|
|
Úloha certifikovaných systémů řízení ve stavebnictví
Eger, Pavel Antonín ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Šplíchalová, Monika (oponent)
Hlavním cílem práce je zjistit primární důvody pro zavádění normativních systémů řízení (kvality, environmentu a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci) ve stavebních společnostech podnikajících v České republice. Dílčími cíli jsou pak zhodnocení přínosu těchto systémů a jejich vypovídací schopnosti. Dále práce popisuje historická východiska daných podoblastí managementu, subjekty, které v této oblasti působí, legislativní a normativní rámec, kterým se tyto systémy řídí a stručně nastiňuje teoretické aspekty, tedy principy a zásady, těchto systémů řízení. Záměrem práce je zasazení problematiky těchto systémů řízení do širších souvislostí a otevření diskuse na téma vypovídací schopnosti certifikátů o shodě s požadavky relevantních norem.
|
| |
| |
| |
| |
|
Zkušenosti se zavedením a uplatňováním požadavků na systém managementu jakosti dle ISO 9001 ve vybrané firmě.
Jiránek, Milič ; Janoušková, Alena (vedoucí práce) ; Šindelář, Petr (oponent)
Seznámení s problematikou systému managementu jakosti. Historie a pojetí jakosti, důvody zájmu o jakost, přístupy k zabezpečování jakosti, přístupy k zabezpečování jakosti ve smyslu norem řady ISO 9000, Mezinárodní organizace pro normalizaci ISO, vývoj systému managementu jakosti podle souboru norem ISO 9000, struktura revidovaných norem, principy norem ISO 9000, procesní přístup, obecný obsah normy ISO 9001. Poskytnutí návodu, jak budovat QMS v organizaci. Popsání zkušeností se zavedením a uplatňováním požadavků na systém managementu kvality dle normy ISO 9001 v malé firmě podnikající v oboru zahradnictví. Posouzení přínosů i nevýhod spojených s implementací QMS do podnikové praxe.
|