Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multi-agentní strategická hra s mravenci
Šimetka, Vojtěch ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou koncepce a vývoje multi-agentní strategické hry hrané v reálném čase. Práce analyzuje teorii těchto her a agentních systémů a výsledky této analýzy následně zohledňuje v koncepci samotné hry. Ta kromě herních prvků a ovládání běžně dostupných v současných RTS hrách implementuje několik úrovní umělé inteligence, kde každá jednotka je agent. Navíc nabízí jedinečný mód kooperace - společné ovládání jednotek umělou inteligencí a hráčem. Zároveň je hra koncipovaná tak, aby byla snadno rozšířitelná o nové umělé inteligence a mohla být využita pro výuku agentních systémů. Záverečná část práce se soustředí na srovnání jednotlivých umělých inteligencí a zhodnocení efektivity implementace hry. Za tímto účelem byla provedena série automatizovaných testů.
Hyperparameter optimization in AutoML systems
Pešková, Klára ; Neruda, Roman (vedoucí práce) ; Awad, Mariette (oponent) ; Kordik, Pavel (oponent)
Zpracování dat se v posledních letech stalo nedílnou součástí mnoha oblastní lidské činnosti. Spolu s tím prudce roste zájem o automatické systémy strojového učení, které využívají metaučící postupy k tomu, aby usnadnily proces strojového učení, navrhli jeho optimální průběh a na- stavení. V této práci jsme navrhli algoritmy metaučení pro optimalizaci hyper- parametrů, zužování rozsahů hyperparametrů a doporučování metod strojového učení pro zcela nová data. Implementovali jsme dva systémy automatického strojového učení (AutoML), ve kterých jsme použili navržené metaučící techniky. V práci prezentujeme výsledky rozsáhlých experimentů, ve kterých tyto techniky vyhodnocujeme a porovnáváme.
Inteligentní křižovatka
Škopková, Věra ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Forst, Libor (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou rozvrhování průjezdů autonomních vozidel inteligentní křižovatkou. Jsou zde popsány existující návrhy na řešení tohoto problému, rozebrány různé přístupy, jak je možné k problému křižovatky teoreticky přistupovat, a je vybrán jeden konkrétní přístup, na jehož základě je navržen deklarativní model pro řešení problému křižovatky. Následně je tento model použit pro provedení teoretických experimentů, které testují propustnost a kvalitu cest v křižovatkách popisovaných různými grafy. Poté jsou tyto teoretické plány překládány na akce pro reálné roboty a spouštěny na nich. Je přitom sledována míra desynchronizace jednotlivých robotů a úspěšnost provádění těchto plánů z pohledu počtu kolizí. Jelikož přímé provádění teoretických plánů na reálných robotech není příliš úspěšné, jsou zde popsána vylepšení překladu jednotlivých akcí, s nimiž dokážou roboti plány provádět úspěšněji.
Koaliční hry v dynamickém multiagentním prostředí
Hamran, Peter ; Uhlíř, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Podstatou tejto bakalárskej práce bolo implementovať algoritmus na zostavenie schopných koalícií v multiagentnom systéme. Pod pojmom schopných koalícií rozumieme koalície, ktoré nie sú v superaditívnom prostredí, čiže záleží na ich veľkosti a kompetentnosti členov. Cieľom práce je upraviť algoritmus budovania koaličných väzieb medzi agentami tak, aby bol aplikovateľný pri multiagentnej súťaži MASSIM. Kľúčovými aspektami sú množstvo správ zaslaných medzi agentmi na ustanovenie koalície a rýchlosť výpočtu koaličných hodnôt. Cieľovým scenárom je súperenie dvoch multiagentných systémov o zdroje.
Rozhraní pro propojení strategických her s multiagentními systémy
Válek, Lukáš ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh frameworku, který usnadní tvorbu počítačem řízených protivníků ve strategických hrách. V práci se soustředíme na analýzu typů strategických her a systémů umělé inteligence používaných v současných hrách. Budou vysvětleny problémy, jež se u těchto systémů vyskytují a jak je agentní systémy řeší. Dále je s využitím těchto poznatků navržen a implementován framework, který slouží jako podpora pro tvorbu inteligentních systémů ve strategických hrách.
Adaptive Matchmaking Algorithms for Computational Multi-Agent Systems
Kazík, Ondřej ; Neruda, Roman (vedoucí práce) ; Paprzycki, Marcin (oponent) ; Diamantini, Claudia (oponent)
Multi-agentní systémy (MAS) se ukázaly být vhodným rámcem pro imple- mentaci rozsáhlých softwarových systém·. Za pomoci organizačního modelu založeného na pojmu role provádíme v této práci analýzu a návrh MAS za- měřeného na úlohu dobývání znalostí. Tento organizační model byl společně s modelem metod dobývání znalostí formalizován za pomoci deskripční logiky. Matchmakingem, který je hlavním tématem výzkumu, rozumíme doporučování výpočetních agent·, tedy agent· zapouzdřujících některou výpočetní metodu, podle jejich schopností a předchozích výsledk·. Matchmaking se zde tedy skládá ze dvou složek: dotazování nad ontologickým modelem a meta-učení. Byly rozpracovány tři scénáře meta-učení: optimalizace v prostoru parametr·, vícekriteriální optimalizace proces· dobývání znalostí a doporučování metod. Provedli jsme v těchto scénářích sérii experiment·. 1
Modern ways to design fully distributed, decentralized and stealthy worms
Szetei, Norbert ; Krištofič, Milutín (vedoucí práce) ; Balyo, Tomáš (oponent)
V práci se zabývám studiem počítačového červa splňujícího námi stanovená kriteria (distribuovatelnost, decentralizovatelnost, minimalizace problému odhalitelnosti). Tyto vedou k anonymitě, delší životnosti a lepšímu zabezpečení červa. Po představení aktuálních architektur a nových technologií analyzujeme stávající známé implementace. Navrhneme řešení s novým designem spolu s možnými vylepšeními. Následuje kapitola, ve které zkoumáme známé biologické koncepty vhodné pro nový způsob replikace. Zde implementujeme podstatné části funkcionality ve vyšším programovacím jazyce, protože jsme platformovou nezávislost při návrhu považovali za klíčový prvek. Výsledny červ se tedy dokáže šířit téměř v libovolném počítačovém prostředí v závislosti od implementace potřebných modulů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Distributed Monte-Carlo Tree Search for Games with Team of Cooperative Agents
Filip, Ondřej ; Lisý, Viliam (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Cílem této práce je návrh, implementace a experimentální evaluace distribuovaných algoritmů pro plánování akcí týmu kooperujících autonomních agentů založených na Monte-Carlo tree search algoritmu. Jednotlivé algoritmy vyžadují rozdílné množství komunikace. V práci jsou shrnuty relevantní poznatky o Monte-Carlo tree search algoritmu, jeho paralelizaci a distribuovatelnosti a~algoritmech pro distribuovanou koordinaci autonomních agentů. Navržené algoritmy jsou testovány v prostředí zjednodušené hry Ms Pac-Man. Testována je síla jednotlivých algoritmů v závislosti na času výpočtu, množství komunikace a robustnosti vůči selhání komunikace. Jednotlivé algoritmy jsou dle těchto charakteristik porovnány. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Agent optimization by means of genetic programming
Šmíd, Jakub ; Neruda, Roman (vedoucí práce) ; Kazík, Ondřej (oponent)
Tato práce se zabývá problémem výběru nejvhodnějšího agenta pro novou, agenty doposud neviděnou úlohu z oblasti dobývání znalostí. Je navržena metrika na prostoru úloh z oblasti dobývání znalostí a na základě této metriky je vybráno několik nejbližších úloh. Tento výběr je předložen jako vstup programu, který byl vyvinut pomocí genetického programování a který odhaduje výsledky agentů na nové úloze jak z pohledu chybovosti, tak z pohledu časové náročnosti. Je implementován JADE agent poskytující rozhraní umožňující získat výsledky odhadu ostatním agentům v reálném čase.
Multi-Agent systems and organizations
Kúdela, Lukáš ; Štěpánek, Petr (vedoucí práce) ; Neruda, Roman (oponent)
Multiagentové systémy (MAS) sa ukazujú ak sľubná paradigma pre konceptualizáciu, návrh a implementáciu rozsiahlych heterogénnych softvérových systémov. Hlavná výhoda nazerania na komponenty v takých systémoch ako na autonómne agenty spočíva v tom, že ako agenty sú schopné flexibilnej samoorganizácie, namiesto toho, aby boli rigidne zorganizované systémovým architektom. Avšak, samoorganizácia je ako evolúcia-vyžaduje veľa času a výsledky nie sú zaručené. Systémový architekt má často predstavu o tom, ako by sa mali agenti organizovať-aké typy organizácií by mali vytvárať. V našej práci sme sa pokúsili vyriešiť problém modelovania organizácií a ich rolí v MAS, nezávisle na konkrétnej agentovej platforme, na ktorej MAS napokon pobeží. V prvom rade sme navrhli metamodel na popis platformovo nezávislých organizačných modelov. Ďalej sme navrhnutý model implementovali pre agentovú platformu Jade ako modul rozširujúci tento framework. Napokon sme predviedli použitie nášho modulu namodelovaním troch konkrétnych organizácií: vzdialené volanie funkcie, vyhodnotenie aritemetického výrazu a aukcia obálkovou metódou. Naša práca ukazuje ako oddeliť rolou nadobudnuté chovanie od chovania, ktoré je neoddeliteľnou súčasťou agenta. Táto separácia umožňuje, aby boli organizácie vyvýjané nezávisle od agentov, ktoré v nich budú...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.