Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vizualizace činnosti multi-agentního systému pomocí enginu Unity
Prokop, Jaroslav ; Zbořil, František (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat základní vlastnosti multi-agentního systému Jason a herního enginu Unity3D. Následně se práce zabývá vytvořením vizualizační aplikace, s kterou bude přes síťovou komunikaci navazovat spojení aplikace napsaná ve frameworku Jason pro modelování multi-agentního prostředí. Ta bude zasílat požadavky na vizualizaci agentů a jejich prostředí na straně vizualizační aplikace.
Kooperativní hra v multi-agentním prostředí Jason
Husa, Jakub ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou hry založené na multi-agentním systému. Práce začíná seznámením se s teorií multi-agentních systémů, strategických počítačových her, jazyka AgentSpeak a jeho nástavby Jason použitých při implementaci. Dále je navržena tahová strategická hra Útěk z vězení, která proti sobě staví dva asymetrické týmy inteligentních agentů s rozdílnými cíli. Pro oba týmy jsou navrženy tři režimy inteligentního chování, lišící se svojí komplexností a mírou spolupráce agentů. Jeden z týmů může být ovládán hráčem, nebo oba ovládány počítačem. Hra je podrobena analýze na množině testovacích map. Práce srovnává jednotlivé režimy inteligence a hodnotí jejich schopnost uspět proti různým typům soupeřů a rychlost uvažování.
Inteligentní řízení světelné signalizace
Skoták, Miloš ; Samek, Jan (oponent) ; Malačka, Ondřej (vedoucí práce)
V této práci rozebereme multiagentním systémem pro ovládání světelné signalizace. Pro vytvoření reálných situací byl implementován simulátor dopravní situace v jazyce Java, který je založen na celulárním automatu. V multiagentní systému nedochází pouze ke komunikaci mezi agentem a prostředím, ale také i mezi agenty. K implementaci pravidel byl použit rozšířený AgentSpeak s interpretem Jason. Experimenty byly provedeny na reálném silničním úseku ve městě Brně.
Simulace spolupráce agentů v prostředí Jason
Kříž, Jakub ; Zbořil, František (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou simulátoru multiagentního systému, ve kterém agenti spolupracují. Čtenář se nejprve seznámí se základy agentních systémů, jejich tvorbou a modelováním. V práci je popsán návrh prostředí, v němž se budou agenti pohybovat, a úlohy, jakou budou řešit. Dále je navrženo a implementováno chování tří režimů inteligence racionálních BDI agentů, s různou úrovní spolupráce - bez spolupráce, mírná spolupráce a komplexní spolupráce. Celý systém je realizován ve frameworku Jason a rozsáhle otestován. Na základě simulačních experimentů je vyhodnoceno chování a porovnána účinnost jednotlivých režimů inteligence. Dosažené výsledky dokazují převahu týmu, ve kterém agenti více spolupracují.
Grafické vývojové prostředí agentního jazyka ALLL
Kürti, Szabolcs ; Zbořil, František (oponent) ; Horáček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a implementace grafického vývojového prostředí pro agentní jazyk ALLL. Jazyk ALLL bude představen detailně. Čtenář bude seznámen s frameworkem ANTLR pro generování nástrojů pro rozpoznávání jazyka. Teoretické základy multiagentních systémů a možnosti zvolené platformy budou taky rozebrány. Po popisu implementace komplexního grafického vývojového prostředí jsem zařadil popis testování a ohodnocení dosažených výsledků.
Automatický systém pro hraní hry Starcraft
Skácel, Dalibor ; Škoda, Petr (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na principy umělé inteligence použité v počítačových hrách a jejich demonstraci za pomoci implementovaného automatického systému pro hraní hry Starcraft. Tento systém využívá technik, jako jsou: rozhodovací stromy, konečné automaty a řeší rozhodování v reálném čase, ovládání množství rozdílných jednotek s různými schopnostmi a práci s nekompletní informací o nepříteli. Starcraft: Broodwar je jedna z nejznámějších her typu strategie v reálném čase (Real-time strategy game) a pro tuto práci byla vybrána kvůli své vyváženosti a dostupnému aplikačnímu rozhraní pro ovládání hry. Cílem je ukázat techniky umělé inteligence v praxi a vytvořit systém, který bude konkurenceschopný proti jiným systémům v soutěži SSCAI (Student Starcraft AI Tournament) i živým hráčům.
Simulátor umělého života
Popek, Miloš ; Grulich, Lukáš (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Oblast umělého života je velmi rozsáhlá. Tato práce je zaměřena na simulace s reaktivními agenty. Je popsán návrh simulátoru umělého života a jazyka pro definování chování agenta. Jsou popsány návrhy a výsledky provedených simulací.
Rozhraní pro tvorbu herních agentů v prostředí Jason
Rusnák, Jakub ; Samek, Jan (oponent) ; Král, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou rozhraní pro vytváření agentů v jazyce Jason pro hru Unreal Tournament 2004. Čtenář se seznámí s teorií agentních systémů, s hrou Unreal Tournament a prostředím GameBots. V práci je popsán návrh tohoto rozhraní a jeho implementace. Řeší také problém hledání cesty na mapě. Popisuje vytvoření vlastního bota pro hraní deathmatch módu. Na závěr je vyhodnocena efektivita implementovaného řešení.
Simulační model řízení obchodní jednotky
BRYCHCÍN, Karel
V této diplomové práci je shrnut teoretický základ o maloobchodu a simulačních modelech využitelných jako podpora rozhodování při řízení maloobchodních jednotek. Jsou zde popsány specifika maloobchodu a specifika maloobchodních jednotek z pohledu jejich členění a základní teoretická východiska pro tvorbu simulačních modelů. Dále je v práci popsán výchozí multiagentní simulační model vytvořený vedoucím této práce, panem Ing. Viktorem Vojtkem, Ph.D., na kterém tato diplomová práce staví. V rámci této práce je popsána tvorba případových studií využívající multiagentní simulační model chodu maloobchodní jednotky, a to včetně procesu kalibrace modelů pro tyto případové studie. Na základě tvorby případových studií je dále vypracována obecná metodika tvorby takovýchto případových studií. Vytvořená metodika je následně ověřena scénáři a v poslední části práce jsou popsány návrhy na další úpravu simulačního modelu.
Modelování nákupního chování
SOUBUSTA, Václav
Práce se zabývá problematikou modelování pomocí agentů v multiagentních systémech, kde bude vytvořena java aplikace v programu Greenfoot. Tato aplikace bude sloužit jako simulace nákupního chování různých zákazníků při výběru pro ně vhodného obchodu pro nákup. Celá aplikace bude vizualizovaná v programu Greenfoot a řádně zdokumentována na uživatelské úrovni a úrovni javadoc.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.