| |
|
Reologický profil motorového oleje používaného ve čtyřdobých pístových motorech
Kumbár, Vojtěch
Tato disertační práce popisuje reologické a tokové chování motorového oleje používaného ve čtyřdobých pístových motorech. K experimentům byly vybrány motorové oleje používané v motocyklech, v automobilech a v zemědělské technice. Byly odebírány vzorky upotřebeného motorového oleje, které byly dále analyzovány. Měřena byla časová závislost dynamické viskozity a smykového napětí motorového oleje, smykové napětí v závislosti na smykové rychlosti motorového oleje, teplotní závislost hustoty motorového oleje a teplotní závislost dynamické a kinematické viskozity motorového oleje. K zjištění stavu degradace motorového oleje byly naměřené výsledky upotřebeného motorového oleje porovnány s naměřenými výsledky nepoužitého (nového) motorového oleje stejné značky a specifikace. K naměřeným výsledkům byly následně sestaveny matematické modely. Mezi naměřenými a vypočtenými hodnotami byly zjišťovány a hodnoceny korelační koeficienty a koeficienty determinace. Vytvořené matematické modely mohou sloužit k predikci chování motorových olejů a kapalin podobných vlastností.
|
| |
| |
|
Vliv konstrukce na užitné vlastnosti traktorů
Liška, Martin
Bakalářská práce se zabývá konstrukcemi traktorů a to emisemi spalovacích motorů, převodovkami mechanickými a hydromechanickými, regulační hydraulikou. První část bakalářské práce obsahuje úvod do motorů, emise spalovacích motorů, emisní předpisy a normy a zařízení pro snižování emisí. Druhá část popisuje převodovky mechanické a hydromechanické a regulační hydrauliku traktorů. Třetí část obsahuje porovnání skupiny traktorů od 100 do 120 kW a vyhodnocení jednotlivých skupin.
|
| |
|
Úplná charakteristika spalovacího motoru a její využití při provozu vozidla
Kopr, Pavel
Tato diplomová práce je zpracovaná na téma "Úplná charakteristika spalovacího motoru a její využití při provozu vozidla." Pojednává o tepelné bilanci zážehového motoru. Práce je rozdělaná na dvě části. V první části diplomové práce se zaměřuji na jednotlivé části vozidla, které přímo souvisí s tepelnou bilancí, jako jsou motor, chladící soustava a výfuková soustava. Tyto části vozidla se budu snažit blíže popsat a rozdělit. V druhé části diplomové práce je popisována metodika měření tepelné bilance na zážehovém motoru v motorové zkušebně Ústavu techniky a automobilové dopravy Mendelovy univerzity v Brně. Práce se zaměřuje na spotřebu paliva, změny v teplotách chladicí kapaliny, nasávaného vzduchu a výfukových plynů a na výpočet tepelné bilance.
|
| |
| |
| |