Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití SIP serveru na FIT pro IP telefonii
Hýbner, Lukáš ; Ráb, Jaroslav (oponent) ; Matoušek, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá možností připojení serveru SIP do telefonní sítě FIT. Účelem je, aby mohli volat zaměstnanci na univerzitu, pokud jsou mimo fakultu. Pro řešení využijeme SIP server Asterisk, který bude sloužit jako autorizační server pro uživatele. Dále server bude zajišťovat převod čísel na adresu SIP s využitím ENUM. V praktické části ověříme funkčnost, toho systému.
Přenos hlasu nespolehlivou sítí
Rozman, Jiří ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Polívka, Michal (vedoucí práce)
Obsahem této práce je analýza internetové telefonie. Je zaměřena především na analýzu hovorů VoIP po metalické a bezdrátové síti využívající virtuální telefonní ústředny s hardwarovými a softwarovými telefony a také alternativní programy k přenosu hlasu jako jsou Skype a Windows Messenger. Zabývá se také simulací parametrů ovlivňující přenos hlasu, jako jsou jitter, zpoždění a ztrátovost. K simulaci byl použit systém WANem. Nakonec se zaměřuje na problematiku zajištění bezvadné hlasové komunikace po internetu a to zejména na zajištění kvality služeb.
Hlasová služba v integrovaných sítích
Yeftsifeyeu, Aliaksandr ; Polívka, Michal (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá směrovacími protokoly, uvádí komunikaci protokolu SIP a SCCP, podrobně popisuje moderní VoIP technologie a její konfigurace. Na základě rozvoje globální sítě se zvětšuje použití její doplňujících služeb jako IP telefonie. Jedna z největších její výhod je především lacinost. Malé a velké podniky jsou schopni nastavením své privátní VoIP sítě rapidně snížit náklady použití vnitřního telefonování. Při využití této technologie, se přenáší obrovské množství dat, bud’ privátních nebo veřejných, které podle využití doplňujících služeb mohou být šifrované tj. zabezpečené. Přenos dat ovlivňuje šířku kanálu, proto signál musí být dostatečně komprimován, avšak komprese nesmí ovlivnit požadovanou kvalitu, proto je podstatné najít optimální řešení přenosu dat ve VoIP sítě. Jedním z cílů diplomové práce bylo zaměření na transportní sítě používající protokol MPLS. Tento protokol je nezávislý na jiných směrovacích protokolů a dovoluje snadné vytváření virtuálních kanálů mezi uzly v sítě. Díky spínaní paketů podle číslovacího štítku a nezávislosti MPLS na řádě směrovacích protokolů, a tím použité technologie přenosu dat, v budoucnu, tento protokol je schopen přemístit všechny dřívější sady existujících protokolů. V diplomové práci, bylo podrobně popsané nastavení MPLS a OSPF na CISCO směrovači. Mezi nevýhody protokolu patří především drahé vybavení pro jeho instalaci a také dost náročná, a drahá obsluha sítě využívající MPLS. Nicméně, k výhodám patří vysoký výkon, spolehlivost, zaručena přenosová rychlost, také možnost společného využití MPLS s jinými protokoly, síťové a spojové vrstvy. Dále jsou podrobněji rozepsané výhody a nevýhody moderní telekomunikační sítě s využitím MPLS. Teoretická část práce je věnovaná směrovacím protokolům a také protokolu SIP. Popsané rozdíly mezi statickým a dynamickým směrováním. V práci je podrobně popsán protokol SCCP, který se používá ve VoIP sítích a je součástí každého IP telefonu od společnosti CISCO. Dále je popsané laboratorní vybavení, na kterém se táto práce provádí a rozebraná konfigurace veřejného programu Putty pro připojení na server. K popisu teorie byla použita doporučena odborná literatura a taký elektronický články a webové citaci různých autorů. V rámci diplomové práce byla nakonfigurována sít’, s použitím CISCO směrovače s číslem modelů 2821. Dále byly použity 2 VoIP ústředny, připojené do sítě přes PE a CE směrovače. Pro rekonstrukce funkční smyčky byla popsána a použita telefonní ústředna společnosti SMC Networks. Ústředna SMC PBX10 – používá protokol SIP jak na straně koncových zařízení, tak i pro trunk. Konfigurace ústředny byla provedena přes webové rozhraní a směrovače, přes přímé připojení na směrovač pomocí veřejného programu Putty. Druhou použitou ústřednou byl Cisco Call Manager Express 7.1, instalovaný na jednom z Cisco směrovačů – v tomto případě byl na straně koncových zařízení použit zmíněný protokol SCCP, pro trunk byl použit signalizační protokol SIP. Do každé z ústředen byly připojeny cca 3 IP telefony. Každý z těchto telefonů má své vlastní číslo, které se dá libovolně zvolit a nastavit na směrovači a také na ústředně. Pro odchozí volání do jiné sítě bylo použité pravidlo pro překlad telefonního čísla a následující odstranění přednastavené číslice, tím se vlastně dalo určit volající číslo zařízení. V poslední části práce je popsané testovací zařízení a návrh zapojení do laboratorní sítě.
Analýza audio kodeků užívaných při IP telefonii
Hlavica, Michal ; Szőcs, Juraj (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Problematika této diplomové práce je zaměřena na analýzu audio kodeků využívaných při IP telefonii. Pozornost teoretické části je věnována především rozboru audio kodeků podle doporučení ITU-T, dále také signalizačním protokolům zde využívaných. Pro praktickou část analýzy je zvolen směrovač Cisco 2821 a IP telefony Cisco 7975G. Konfigurace je prováděna přes operační systém Cisco IOS. Signalizační protokol je vybrán SCCP. K samotné analýze jsou zvoleny 2 analyzátory – LE-580FX a Fluke NetTool. Tyto jsou využity v kombinaci s programem Wireshark. Parametry, které jsou analyzovány, jsou zpoždění, ztrátovost, šířka pásma, jitter a věrnost reprodukce zvuku. Naměřené hodnoty jsou uvedeny v grafech a tabulkách a podrobeny diskuzi. Výstupem práce je dále laboratorní úloha zabývající se analýzou audio kodeků.
Realizace aplikace typu Automatic Attendant pomocí ústředny Asterisk
Benýšek, Jiří ; Krajsa, Ondřej (oponent) ; Kovář, Petr (vedoucí práce)
V současné době je IP telefonie na velkém vzestupu. Vedle profesionálních řešení určených pro velké společnosti se prosazuje také do malých organizací a domácností. Nabízené ústředny většinou obsahují pouze základní funkce a pokud chce zákazník využít pokročilých možností, musí sáhnout k nákladnému řešení. Tento stav se ale začíná pomalu měnit. Na trh přicházejí open source řešení, jejichž tvůrci proklamují, že jejich projekt dokáže nahradit i plně profesionální produkty. Jedním z nich je i pobočková ústředna Asterisk. Bakalářská práce je zaměřena na problematiku IP telefonie, pojednává o základních principech a protokolech využívaných touto službou. Dále pojednává o softwarové ústředně Asterisk a jejích možnostech pro zabezpečení funkcí požadovaných provozem v call centrech, zejména ověřením možností vytvoření a správy volacích front. Po úvodním teoretickém rozboru se práce zabývá instalací a konfigurací ústředny. To se týká zejména instalace potřebného operačního systému, doplňujících balíčků obsahujících nutné knihovny a moduly pro její správnou funkci ústředny. Další část se věnuje konfiguraci Asterisku, zejména pak vytvořením a nastavením uživatelských účtů protokolu SIP a vytvoření číslovacího plánu. Následuje ověření možností vytvoření a spravování volacích front a to zejména s přihlédnutím k nastavení jednotlivých parametrů, připojováním operátorů a zařazením do číslovacího plánu. Poslední kapitola bakalářské práce prezentuje dosažené praktické výsledky.
Analýza možností implementace VoIP v rozlehlé síti Třineckých železáren a.s.
Pieniažek, Ireneusz ; Skořepa, Michal (oponent) ; Molnár, Karol (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na implementaci technologie VoIP ve vzdálených pobočkách velké firmy. Je zde využito stávajících WAN linek, které byly dosud určeny pouze pro přenos dat. Nasazení IP telefonie rozšiřuje využití těchto linek a zároveň snižuje náklady na provoz telefonních služeb. Jsou zde popsány modely pro návrh, a také samotný návrh řešení IP telefonie pro konkrétní firmu.
Spojovací systémy založené na IP telefonii
Zimek, Josef ; Kapoun, Vladimír (oponent) ; Herman, Ivo (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zabýval návrhem a realizací komunikační sítě, která umožňuje dvěma nezávislým sítím využívat hlasové služby skrze šifrovaný kanál. Řešení je postaveno na routerech, které jsou tvořeny staršími PC s operačním systémem FreeBSD. Mezi routery je vytvořen statický šifrovaný tunel s využitím protokolu IPSec. Hlasové služby zajišťuje paketově orientovaná pobočková ústředna Asterisk s podporou signalizačního protokolu SIP. Toto řešení může sloužit např. pro připojení vzdálené pobočky k centrále firmy, které tak může využívat sdílené prostředky. K centrále se rovněž mohou připojit zaměstnanci z domova nebo na cestách. V tom případě se k autentizaci využívá SSL certifikátů. Tento způsob připojení je v dnešní době velmi žádánn.
Ekonomické a technické aspekty využití IP telefonie v segmentu malých a středních podniků
Holásek, Lukáš ; Doležel, Michal (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Práce je zaměřena na seznámení s technologií VoIP v prostředí malého a středně velkého podniku z technicko-ekonomického pohledu. Práce seznamuje čtenáře s technologií VoIP z hlediska funkcionalit, ale také s ekonomickými stránkami IP telefonie. Cílem práce je zjistit, zdali může přechod na VoIP technologii snížit firemní náklady na telekomunikační služby a zároveň mít pozitivní dopad na rozvoj firemní komunikace. Čtenáři je ukázáno, jaké výhody, ale i jaká omezení a úskalí jsou spjaty s přechodem na VoIP technologii. Začátek práce je věnován základnímu popisu klasické telefonní technologie, kterou je dobré znát při rozhodování o migraci na VoIP. Praktická část rozebírá konkrétní nasazení IP telefonie do jedné z českých firem.
VoIP - hlasová komunikace v IP sítích
BERAN, Václav
Použití VoIP technologie, jako alternativy pro stávající telefonní systém, je velmi lákavé, z důvodu rozšířenosti počítačových sítí a jejich větší efektivnosti. Cílem prá-ce je popsat VoIP technologii a vytvořit tak první publikaci v ČR, která se tomuto tématu podrobně věnuje. Nejdříve v práci vysvětlím základní pojmy a principy, které jsou potřebné k pochopení celé problematiky. Jádrem práce je technologie VoIP, které se věnuje třetí kapitola. Jsou popsány způsoby kódování řeči, dále signalizační protokoly (SIP, H.323, MGCP, IAX) a problémy spojené s QoS. Dále je v práci po-psán princip, instalace a ovládání programu Skype.
IP telefonie pro střední a velké společnosti
Jirák, Tomáš ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Jelínek, Jiří (oponent)
Cílem práce je představit možnosti přenosu hlasu v IP sítích a především Internetu. Práce se věnuje problematice od samotného chování IP sítí, přes způsoby připojení k Internetu a komunikační možnosti z pohledu přenosových protokolů (včetně fenoménu Skype) a jejich směrování až po ekonomické důsledky. Jsou zmapovány klady a zápory celé technologie včetně možných implementačních úskalí. Práce veškeré ekonomické srovnání provádí vůči společnosti Telefonica O2 Czech Republic a.s., která stále představuje majoritní společnost na českém telekomunikačním trhu. Pro ekonomické úvahy jsou použity vzorky poskytovatelů VoIP služeb s přihlédnutím na trvání společnosti, minimální cenu a garanci kvality služeb. Práce přes modelové situace směřuje k detailnímu popisu případových studií, kdy jsou popsány výchozí ekonomické a technické situace společností, jež se technologii VoIP rozhodly zavést, přes popis implementace až k výslednému zhodnocení celého projektu. Součástí případových studií jsou rozpočty přechodu, uvažovaná úspora a ekonomické vyhodnocení dosažené reality. Případové situace popisují tři reálné společnosti s odlišným přístupem k zavádění technologie VoIP -- malá společnost s plným zlomovým přechodem, střední společnost s dvoufázovým urychleným přechodem a velká společnost s velmi konzervativním a kontrolovaným přechodem ve třech fázích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.