Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Užití programu GeoGebra ve výuce matematiky
NOVOTNÝ, Ondřej
Diplomová práce na téma Užití programu GeoGebra ve výuce matematiky se věnuje možnostem sdílení a využití materiálů vytvořených v programu GeoGebra. Úvod práce se zabývá využitím digitální technologie ve výuce obecně. Následuje konkretizování na dynamický software a program GeoGebra. Velká část práce se věnuje vytváření online publikace GeoGebraBook, jeho možnostem i s praktickými ukázkami. Součástí práce je i online publikace GeoGebra v matematice, na které nalezneme konkrétní materiály. Závěr práce hodnotí zkušenosti získané z provozování vytvořené GeoGebra knihy a facebookové stránky.
Algebraické křivky v historii a ve škole
Fabián, Tomáš ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
NÁZEV: Algebraické křivky v historii a ve škole AUTOR: Bc. Tomáš Fabián KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, Dr. ABSTRAKT: Práce obsahuje sérii úloh určených pro studenty vyšších ročníků gymnázií a prvních ročníků vysokých škol. V těchto úlohách si studenti prohloubí své znalosti o kuželosečkách, zejména pak o jejich konstrukci, a naučí se sestrojit pro ně dosud neznámé křivky: konchoidu a kvadratrix. Všechny tyto křivky pak jsou využívány při řešení dalších úloh - některých Apolloniových úloh, klasických řeckých neřešitelných úloh atd. Většina konstrukcí je prováděna v programu GeoGebra a celá série úloh je sestavena tak, aby se během jejího řešení studenti naučili v tomto programu konstrukce provádět. Probíraná látka je zasazena do historických souvislostí a z tohoto důvodu jsou úlohy opatřeny historickým komentářem. K úlohám je vedle vzorového řešení přiřazena i didaktická poznámka, v níž je zdůvodněna didaktická motivace úlohy, je upozorněno na důležité nebo jinak zajímavé momenty řešení, na možné problematické kroky a zdroje chyb studentů apod. KLÍČOVÁ SLOVA kuželosečky, kružnice, elipsa, parabola, hyperbola, konchoida, kvadratrix, trisekce úhlu, kvadratura kruhu, rektifikace kružnice, zdvojení krychle, Apolloniovy úlohy, GeoGebra
Algebraické křivky v historii a ve škole
Fabián, Tomáš ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
NÁZEV: Algebraické křivky v historii a ve škole AUTOR: Bc. Tomáš Fabián KATEDRA: Katedra matematiky a didaktiky matematiky VEDOUCÍ PRÁCE: prof. RNDr. Ladislav Kvasz, Dr. ABSTRAKT: Práce obsahuje sérii úloh určených pro studenty vyšších ročníků gymnázií a prvních ročníků vysokých škol. V těchto úlohách si studenti prohloubí své znalosti o kuželosečkách, zejména pak o jejich konstrukci, a naučí se sestrojit pro ně dosud neznámé křivky: konchoidu a kvadratrix. Všechny tyto křivky pak jsou využívány při řešení dalších úloh - některých Apolloniových úloh, klasických řeckých neřešitelných úloh atd. Většina konstrukcí je prováděna v programu GeoGebra a celá série úloh je sestavena tak, aby se během jejího řešení studenti naučili v tomto programu konstrukce provádět. Probíraná látka je zasazena do historických souvislostí a z tohoto důvodu jsou úlohy opatřeny historickým komentářem. K úlohám je vedle vzorového řešení přiřazena i didaktická poznámka, v níž je zdůvodněna didaktická motivace úlohy, je upozorněno na důležité nebo jinak zajímavé momenty řešení, na možné problematické kroky a zdroje chyb studentů apod. KLÍČOVÁ SLOVA kuželosečky, kružnice, elipsa, parabola, hyperbola, konchoida, kvadratrix, trisekce úhlu, kvadratura kruhu, rektifikace kružnice, zdvojení krychle, Apolloniovy úlohy, GeoGebra
Využití programu GeoGebra v konstrukčních úlohách na druhém stupni ZŠ
Krejčíčková, Klára ; Holíková, Marie (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím programu GeoGebra ve výuce ma- tematiky, konkrétně v tématu konstrukce trojúhelník·. Cílem práce bylo na- vrhnout přípravu na hodiny výuky konstrukce trojúhelník· s využitím pro- gramu GeoGebra a následně ověřit, zda využití softwaru dynamické geometrie mělo vliv na zvládnutí nového učiva. Teoretická část obsahuje použité pojmy z planimetrie. V dalších dvou kapitolách se čtenář seznámí s programem GeoGebra a GeoTest a některými výzkumy, které jsou zaměřené na použití program· dynamické geometrie ve výuce matematiky. Následuje kapitola se- znamující s úlohami, které jsou v experimentu využity, a popisuje přípravu jednotlivých hodin. Poslední část je věnovaná pr·běhu experimentu, srovnání výsledk· žák· pomocí test· s kontrolní třídou. Získaná data jsou zpracována na základě pozorování a test·. Výsledky pozorování a analýzy potvrzují, že GeoGebra je vhodným doplňkem výuky konstrukce trojúhelník·. 1
Financial literacy in teaching mathematics at secondary school
Antoniewiczová, Petronella ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Předložená diplomová práce má za cíl sloužit jako pomůcka ve výuce finanční matematiky v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol a převážne na středních školách. První část práce obsahuje rozbor školních dokumentů, výsledků testování finanční gramotnosti a přístupných učebnic. Ve druhé části práce jsou představeny podpůrné výukové materiály, které mají formu appletů, vytvořených v programu GeoGebra. Applety jsou zaměřeny na směnu peněz, jednotlivé typy úročení, úvěrů, spoření a vytvoření rozpočtu domácnosti. V práci jsou applety představeny na konkrétních příkladech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
GeoGebra jako pomocník při řešení úloh s parametrem
Kudělková, Anna ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Vyvíjející se technologie poskytují učitelům matematiky mnoho různých možností, jak podpořit a zpestřit výuku. Tato bakalářská práce je zaměřena na využití GeoGebry ke grafickému řešení vybraných úloh s parametrem. Jako podklady pro tuto práci sloužily učebnice matematiky a jako inspirace další, zejména internetové zdroje. Text obsahuje stručnou informaci o programu GeoGebra, jeho možnostech, historii a komunitě, která ho využívá. Hlavní náplní práce je řešení úloh konstrukční a analytické geometrie v prostředí GeoGebry, a to tak, aby byly ukázány hlavní výhody ve srovnání s klasickým řešením. Celkem je v textu podrobně zpracováno pět úloh a ke každé úloze je přiložena sada příkladů zpracovaných v programu GeoGebra. KLÍČOVÁ SLOVA: GeoGebra, úlohy s parametrem, grafické řešení
Sbírka úloh z lineární algebry a geometrie
JELÍNEK, Jan
Cílem této bakalářské práce je sestavit sbírku úloh z lineární algebry a geometrie. Sbírka může sloužit jako učební pomůcka pro žáky střední a vysoké školy. Některé úlohy jsou ve sbírce ukázkově vyřešeny. Při jejich zadání i popisu řešení jsou použity ilustrační obrázky vytvořené ve vhodném programu dynamické geometrie (GeoGebra).
GeoGebra ve vzdělávání matematice
Havelková, Veronika ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem této práce je představení potenciálu užití programu GeoGebra ve vzdělávání matematice na všech úrovních edukačního procesu a zároveň zkoumání očekávání žáků a studentů od použití tohoto programu. Čtenář je seznámen s programem GeoGebra a se zahraničními výzkumy a články, které se věnují možnostem využití programů dynamické geometrie a programu GeoGebra ve výuce matematiky. Práce je podpořena dvěma výzkumy provedenými u žáků druhého stupně základní školy a u studentů učitelství matematiky na Pedagogické fakultě. Práce následně představuje další možnosti využití programu ve výuce funkcí a ve výuce na druhém stupni základní školy, kde zároveň prezentuje rozmanité možnosti programu ve výuce matematiky i mimo ni.
Interaktivní učebnice deskriptivní geometrie
Krsová, Michaela ; Dvořák, Petr (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Cílem této diplomové je vytvoření interaktivní učebnice deskriptivní geometrie. Podkladem pro tvorbu učebnice je provedený "Průzkum současného stavu výuky deskriptivní geometrie na středních školách" formou dotazníku. Před vlastní tvorbou interaktivní učebnice byly provedeny analýzy dostupných učebnic, používaného geometrického softwaru a možných prostředí pro prezentaci obsahu učebnice. Výsledkem je zpracovaná ucelená část látky probírané na středních školách, doplněná řešenými příklady a interaktivitivními applety vytvořenými v programu GeoGebra. Obsah učebnice je prezentován formou HTML stránek, jak na veřejném webu http://www.sadsam.cz/dg/, tak v off-line verzi na přiloženém DVD nosiči.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.