Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí21 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gender na školách pro sluchově postižení
Pánková, Tereza ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá projevy genderu a genderovými stereotypy na školách pro žáky/kyně se sluchovým postižením a to v oblasti vztahů a komunikace mezi vyučujícími a studujícími a mezi studujícími navzájem. Teoretická část je rozdělaná na dvě poloviny, kdy první polovina teoretické části práce se věnuje vymezení základních pojmů souvisejících s generovou problematikou, tzn. pojmů gender, genderové stereotypy, genderové role apod. Dále se zbývá problematikou genderu na škole. Druhá polovina se věnuje člověku se sluchovým postižením, jeho vývojem a vlivem sluchového postižení na osobnost člověka. Také se věnuje základnímu vzdělávání osob se sluchovým postižením. Tyto dvě části propojuje kapitola, která se věnuje genderu, postižení a vzdělávání. Praktická část se zabývá konkrétními oblastmi týkající se vztahů a komunikace mezi vyučujícími a studujícími a mezi studujícími navzájem. Ke zkoumání projevujících se genderových stereotypů v této oblasti práce využívá kvalitativního analýzu dat, získanou formou pozorování výuky na škole pro žáky/žákyně se sluchovým postižením a strukturovaných rozhovorů s vyučujícími.
Volná hra 2-4letých dětí v cizojazyčné mateřské škole
Masnerová, Lucie ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se v teoretické i praktické části věnuje především tématu volné hry v mateřské škole. Mateřská škola je prostředím, kde dochází k procesu rané sekundární socializace dítěte, a proto je část diplomové práce zaměřena tímto směrem. Teoretická část pomáhá k hlubšímu porozumění vývoje dítěte a jeho hry mezi druhým a čtvrtým rokem a pokládá základy pro vlastní výzkum. Praktická část monitoruje, na základě ročního pozorování, vývoj volné hry homogenní skupiny dětí a zjišťuje, jak se proměňuje její kvalita u jednotlivců i skupiny. Dále porovnává kvalitu společné volné hry dvou souměřitelných dětských skupin - skupiny s dlouhodobou zkušeností s volnou hrou se skupinou bez pravidelné zkušenosti. Hlavní metodou výzkumu je pozorování. Výsledky výzkumného šetření poukazují na důležitost volné hry pro předškolní dítě a potvrzují její vliv v procesu rané sekundární socializace.
Genderové rozdíly: Nerovné příležitosti žen ve vrcholových pozicích
Kratochvílová, Alice ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnocení míry vnímané diskriminace žen v oblasti vrcholového managementu. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů, genderových rolí, definování diskriminace a její měření, nastínění různých teoretických náhledů na diskriminaci, jako takovou. Součástí je také propojení skutečné podstaty diskriminace a faktorů, které vstupují do stanovení mezd. Praktická část je věnována ověření výše vymezené hypotézy a to prostřednictvím dotazníkového šetření, za jehož pomoci je analyzována vnímaná diskriminace napříč vrcholovými pozicemi. Dotazníkové šetření potvrdilo hypotézu o vnímané diskriminaci žen na trhu práce, kterou uvedlo 48% vrcholových manažerek, diskriminace je taktéž potvrzena dle výše hrubých měsíčních mezd žen. Tyto výstupy jsou v souladu s teorií Beckera (1957), či se studií Havemana (2012).
Kvalitní výzkum oblíbených hraček předškolních dětí vzhledem k genderu dětí.
PECHKOVÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce se snaží zachytit, jak a jakým způsobem gender dětí ovlivňuje výběr hry a hračky. Otevírá otázky, do jaké míry ovlivňuje genderovou socializaci a identitu rodina, mateřská škola, ale i společnost. Teoretická část objasní vymezení základních pojmů, jako jsou gender, genderová identita, hra, hračka. Předkládá různé názory na tuto problematiku a to z historického i současného pohledu. Práce se pokusí odkrýt tajemství dívčí a chlapecké role v předškolním věku. V praktické části se za použití kvalitativních metod pokusím na vzorku dětí MŠ objasnit výsledky svého šetření, odhalující výběr oblíbených her a hraček dívek a chlapců předškolního věku.
Absence otce ve výchově ve vztahu k sebepojetí a utváření rodové role dítěte
HANUŠOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá fenoménem nepřítomnosti otce a jejím vlivem na sebepojetí a utváření rodové role dítěte. Teoretická část se zaměřuje na shrnutí teoretických i praktických poznatků souvisejících s danou problematikou. Objasňuje se zde například situace spojená s rozpadem rodiny, specifika otcovství v oblasti vztahů se synem a dcerou a také možné důsledky absence otce v životě dítěte. Neméně stěžejní je pro práci osvětlení pojmu sebepojetí a sebehodnocení, stejně tak i vystižení problematiky genderu. Napříč teoretickou částí jsou uváděny některé dostupné studie, které s tématem práce přímo i nepřímo souvisejí. V praktické části je demonstrován možný dopad absence biologického otce na sebepojetí a genderovou roli časně dospělých jedinců. Podstatou empirické části je zjistit, zda je možno najít rozdíly v sebepojetí jedinců z úplných rodin a z rodin neúplných (popř. doplněných) či zda jsou mezi zmíněnými skupinami k nalezení rozdíly ve vnímání jejich genderové role. Tyto předpoklady byly za použití Rosenbergovy škály sebehodnocení a Personal Attributes Questionnaire zkoumány na vzorku dospělých jedinců z úplných rodin (n=101) a neúplných či doplněných rodin (n=48). Byly sestaveny čtyři hypotézy, z nichž ani jedna nemohla být v rámci výsledků podpořena. O možných příčinách a omezeních těchto závěrů se dále pojednává v diskuzi.
Problematika Gender Pay Gap v zemích Evropské unie a v České republice
BENDLOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá problémem Gender Pay Gap, který představuje průměrné rozdíly mezi příjmy mužů a žen. Znamená to, že ženy jsou platově diskriminovány, protože jejich platy jsou o 17 % nižší než platy mužů (v České republice mají ženy o 25 % menší mzdy než jejich mužští kolegové). První část práce pojednává o historickém zapojení žen na trhu práce a o jejich právu na vzdělání. Další kapitola popisuje současnou situaci genderových nerovností a různé typy diskriminace žen. Ústřední část práce vysvětluje hlavní důvody existence Gender Pay Gap jako důsledku horizontální a vertikální segregace trhu práce. Jedna z posledních kapitol se zaměřuje na nástroje k eliminování platových nerovností pomocí legislativy Evropské unie. Závěr práce srovnává snahy o rovné příležitosti v Evropské unii a v České republice. V severských státech jako je Švédsko nebo Norsko již proběhly pozitivní změny a je zde šance na eliminaci mzdových mezer i v České republice.
Změny v genderových rolích a jejich projevy
Černá, Ivana ; Pauknerová, Daniela (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat, jak vypadá situace v rodinách, kde muž je na rodičovské dovolené a žena pracuje. Dále zjistit, jaké posuny v dnešní době zaznamenáme oproti minulosti ve vývoji tradičních genderových rolí, tak jak si je většina lidí představuje. Toto téma považuji za celkem aktuální, vzhledem k tomu, že sama znám některé rodiny, kde úlohy a úkoly v péči o domácnost a výchovu dětí nejsou, jak bývaly kdysi za časů našich babiček a dědečků, kdy muži byli ti, co rodinu materiálně zabezpečovali a ženy se staraly o domácnost a děti. Ve své práci jsem použila v praktické části dvě kazuistiky a další rozhovory, ve kterých jsem se dozvěděla zajímavé názory respondentů i z pohledu lidí, kteří mají úlohy vyměněné. Výsledkem mé práce je zjištění, že dnes opravdu můžeme zaznamenat jistý posun v genderových rolích z tradičního pohledu společnosti, i když ještě pořád je tento posun docela nepatrný. Většinou je tomu tak asi v rodinách, kde žena má vyšší příjem než její partner a role si tedy především z finančních důvodů prohodí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí21 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.