Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Anglická citoslovce a jejich české ekvivalenty
ŘÍHA, Matěj
Hlavním zamerením této bakalárské práce jsou anglická citoslovce a jejich ceské ekvivalenty. Bakalárská práce je rozdelena na cást teoretickou a praktickou. Ve své teoretické cásti se práce venuje vymezení citoslovcí a jejich srovnání s ostatními slovními druhy, približuje ctenárum zpusoby jejich užití v psaném i mluveném projevu, nastinuje historii citoslovcí, jejich vznik a dále citoslovce delí dle jejich klasifikace. Práce také charakterizuje citoslovce anglická i ceská a popisuje jejich vlastnosti vcetne postupu pri jejich prekladu. V praktické cásti si klade za cíl predstavení ceských ekvivalentu anglických citoslovcí a jejich cetnost použití prekladatelem z jazyka anglického do jazyka ceského. Na základe toho byl proveden sber a analýza dat cerpaných z literárního díla Charlie and the Chocolate Factory.
Online technologie při distanční výuce anglického jazyka
KŮRKA, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním distanční výuky anglického jazyka na středních školách s důrazem na roli online technologií při této výuce. Realizoval jsem šest polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s vytipovanými učiteli anglického jazyka. Vybral jsem je na základě dotazníkového šetření mezi studenty prvního ročníku vysoké školy, kteří maturovali z anglického jazyka a měli možnost mi poskytnout kontakt na jejich bývalého učitele. Dále jsem vedl pro triangulaci získaných dat rozhovory se žáky, jež v době výzkumu byli studenty těchto učitelů. Během rozhovorů mě zajímalo, jaké nástroje učitelé při distanční výuce používali, jak se s nimi seznamovali a jakým způsobem o těchto nástrojích dostávali informace. Dále jsem objasnil rozsah a metody při synchronní a asynchronní výuce, jakým způsobem se jednotlivé metody a cíle změnily vlivem distanční výuky. Také jsem se zaměřil na porovnání efektivity distanční výuky oproti prezenční výuce a na překážky bránící efektivní distanční výuce. Rovněž jsem zjišťoval pozitiva a negativa distanční výuky. V poslední řadě jsem zjistil, jaký vliv bude mít zkušenost dotazovaných na budoucí výuku anglického jazyka. V teoretické části této bakalářské práce popisuji online nástroje vhodné pro distanční výuku anglického jazyka.
Využití sugestopedie při výuce anglického jazyka na prvním stupni ZŠ
VIKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce je zaměřena na možnost výuky anglického jazyka s využitím alternativní metody sugestopedie na prvním stupni základních škol. Hlavním cílem práce je pokus o aplikace této metody do prostředí základní školy a posouzení, zda je vyhovující a efektivní i pro děti mladšího školního věku. Teoretická část práce klasifikuje jednotlivé vyučovací metody a přístupy ve výuce cizích jazyků, uvádí jejich vznik, vývoj a podstatu. Její stěžejní část rozpracovává alternativní metodu sugestopedie. Praktická část se zabývá možností využití sugestopedie ve výuce anglického jazyka na vybrané základní škole. Na základě této zkušenosti lze ověřit, zda je tato metoda efektivní i pro žáky základních škol a zda mohou být její prvky využívány na základní škole i do budoucna.
Využití prvků sugestopedie ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
KALLMÜNZER, Dan
Diplomová práce se zabývá začleněním prvků sugestopedie do běžné výuky anglického jazyka na 2. stupni základní školy. Teoretická část poskytuje informace o známých tradičních a alternativních metodách pro výuku cizího jazyka. Práce obsahuje podrobný popis metody sugestopedie. Pozornost je následně upřena k hudbě a její využitelnosti ve výuce. Cílem práce je dokázat, že zapojení vybraných prvků sugestopedie do výuky cizího jazyka přináší mnohé benefity přispívající ke vzdělávání žáků. Pro tyto účely jsou vytvořené a představené tři výukové jednotky, jejichž obsah je v souladu s RVP ZV a ŠVP. Práce nabízí podrobný popis tří hodin anglického jazyka a učební materiály, které se nachází v přílohách práce. Odučené hodiny jsou vyhodnoceny pomocí skupinového rozhovoru s žáky a krátkého dotazníku. Závěrečné zhodnocení práce vychází ze zpětné vazby žáků a sebereflexe učitele.
Organizační formy vyučování ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základních škol
DOUDOVÁ, Andrea
Hlavním cílem této diplomové práce je snaha poukázat na využívání různých organizačních forem výuky v hodinách anglického jazyka na druhém stupni základních škol Diplomová práce je složena ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola představuje obecný výčet organizačních forem, druhá kapitola tento výčet rozšiřuje. Ve třetí kapitole představuji alternativní členění organizačních forem vyučování podle Červenkové a Maňáka. U těchto dvou autorů také upozorňuji na záměnu dvou termínů, a to organizační formy výuky za metody výuky a naopak. Ve čtvrté kapitole zmiňuji aktuální tematiku informačních technologií ve vzdělávání a organizační formy s touto výukou spojené. V závěru teoretické části uvádím předvýzkum problematiky organizačních forem a cituji některé již dříve provedené výzkumy. Na tuto kapitolu plynule navazuje praktická část, která se skládá primárně z kvantitativního výzkumu vedeného prostřednictvím dotazníku. Nejdříve jsou formulována východiska výzkumu a dále jsou představeny výsledky výzkumu a závěrečné vyhodnocení informací o zastoupení organizačních forem ve výuce a preferenci jejich užívání jednotlivými vyučujícími. Na základě dat získaných prostřednictvím výzkumu z praktické části práce porovnává využívání organizačních forem ve výuce v běžném režimu a v režimu on-line vyučování.
Angličtina jako lingua franca z pohledu Čechů
SVOBODOVÁ, Magdaléna
Bakalářská práce se zabývá vývojem a rozšířením anglického jazyka ve světě a jejím hlavním cílem je prozkoumat postoj Čechů k angličtině jako k jazyku, který lze využít ke komunikaci s lidmi z různých koutů světa. Teoretická část práce se zaměřuje na koncept "Angličtina jako lingua franca" a na historický vývoj angličtiny v souvislosti s historickými událostmi, které měly bezprostřední vliv na rozšíření jazyka. Dále je v práci objasněna pozice angličtiny v České republice. Praktická část pomocí kvantitativního dotazníkového šetření zkoumá, zda Češi vnímají současné postavení angličtiny ve světě a do jaké míry je pro ně znalost jazyka důležitá. Dále se zaměřuje na úroveň angličtiny v Česku a ochotu Čechů využívat daný jazyk v praxi. Výsledky průzkumu jsou následně porovnávány s teoretickými poznatky.
Motivace studentů středních škol ke studiu anglického jazyka
LIŠKOVÁ, Iva
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motivace žáků k učení se cizím jazykům, a to především učení se cizímu jazyku anglickému na střední škole. V prvních kapitolách je pojem motivace vymezen, jsou popsány její základní typy a teorie. Dále se práce věnuje motivačním faktorům, jak v učení se cizím jazykům, tak v jejich výuce ve školním prostředí. Pozornost je rovněž věnována motivační roli učitele. V závěru teoretické části jsou představena specifika anglického jazyka a studentů středních škol. Praktická část této práce si klade za úkol analyzovat motivaci studentů středních škol ke studiu anglického jazyka a vliv učitele na tuto motivaci. Za tímto účelem bylo realizováno kvalitativního dotazníkového šetření výzkumného vzorku dvaceti třech studentů čtvrtého ročníku střední školy, jehož výsledky jsou v praktické části zpracovány.
Podpora osvojování anglického jazyka pomocí počítačových her
RYTYCH, Matěj
Tato diplomová práce se zaměřuje na hraní počítačových videoher jakožto na volnočasovou aktivitu provozovanou v digitálním prostředí, které poskytuje vhodné podmínky pro osvojování anglického jazyka a nabývání dalších, nejazykových vědomostí a kompetencí. V teoretické části práce je vymezen proces osvojování druhých jazyků, popsána struktura videoher a představen dosavadně provedený akademický výzkum o vzdělávacím potenciálu videoher. Praktická část práce je realizována formou polostrukturovaných rozhovorů vedených s pokročilými uživateli anglického jazyka na téma vzdělávacích přínosů nabytých hraním videoher a možnosti implementace komerčních videoher do klasické školní výuky.
Intonation of Czech Speakers When Speaking English
Houšť, Vítězslav ; Baumgartnerová, Alena (oponent) ; Walek, Agata (vedoucí práce)
Intonation is frequently described as the movement of the pitch throughout a phrase, which assists the speaker in the vocal expression of their thoughts. The bachelor's thesis concerns the possible difficulties in intonation a Czech speaker may encounter when speaking English, as they can lead to a change of meaning of uttered words. The aim of the thesis is set to try and distinguish these difficulties by explaining the basic terms associated with intonation and their application on recordings of ten Czech speakers uttering eight English phrases, compared to recordings of the same eight phrases recorded by four native speakers.
Metoda CLIL a její využití na 1. stupni ZŠ
Červená, Michaela ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Novotná, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá obsahově a jazykově integrovaným vyučováním, metodou CLIL (Content and Language Integrated Learning). Konkrétně je práce zaměřena na její využití při výuce anglického jazyka na 1. stupni základní školy. Teoretická část obsahuje seznámení s charakteristikou metodologie CLIL, její historií a teoretickými východisky. Dále se zabývá specifiky, které do výuky tato metoda přináší, včetně cílů, strategií a aktivit, výukových materiálů pro tento typ vyučování či výhod a rizik tohoto obsahově a jazykově integrovaného vyučování. Práce také mapuje, to jak realizace metody vypadá ve vybraných evropských zemích, včetně České republiky. Konkrétně v případě České republiky práce uvádí informace týkající se učitelů CLIL, organizace vyučování CLIL či projektů zaměřených na CLIL, které na území v uplynulých letech probíhaly. Cílem praktické části je popsat jakým způsobem je metoda aplikována na prvním stupni vybraných českých základních škol a jak je vnímána její efektivita a atraktivita z pohledu žáků a učitelů. Výzkum má formu vícečetné případové studie s využitím pozorování vyučovacích hodin a rozhovorů s žáky a učiteli ze tří základních škol v Praze. Výsledkem je analýza autorova vlastního pozorování CLIL výuky a zmíněných rozhovorů, doplněná o shrnutí poznatků ze všech částí výzkumu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.