|
Hypoteční krize v USA a Evropě a vliv ABS, MBS a GSE na tuto krizi
Malakjan, Stiv ; Brada, Jaroslav (vedoucí práce) ; Osička, Štěpán (oponent)
Hlavním cílem této práce je seznámit čtenáře s vývojem amerického hypotečního trhu a širšími okolnostmi, které způsobili hypoteční krizi tak, aby si mohli vytvořit ucelenou představu o faktorech, které tento kolaps způsobily. První část se zabývá historickými souvislostmi hypotečního trhu, a institucích, které v jeho rámci působili a působí. Druhá kapitola zabývá problematikou sekuritizačního procesu a subjektů, které se ho účastní. Zkoumá také vazby mezi jednotlivými účastníky. Třetí kapitola se věnuje faktorům a subjektům, které způsobily hypoteční krizi a zkoumá jejich motivaci. Závěrečná kapitola pojednává o situaci, která nastala po hypoteční krizi a jaký trend nastal na trhu či v regulační legislativě.
|
|
Nízkonákladová letecká doprava v Evropě
Huňak, James ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Šilhán, Jiří (oponent)
Práce se zabývá problematikou nízkonákladové letecké dopravy a rozebírá charakteristiky evropských nízkonákladových leteckých společností. Obsahuje rozbor odlišností mezi nízkonákladovými a tradičními leteckými dopravci a vyjmenovává oblasti, ve kterých nízkorozpočtové aerolinie snižují své náklady. Také je uvedeno, na úkor kterých služeb nabízí nižší ceny letenek oproti tradičním dopravcům. V této práci je rovněž uvedena analýza vybrané relace, která srovnává ceny letenek a dalších poplatků jednotlivých leteckých společností. Zmíněny jsou i některé neúspěšné a ukončené projekty.
|
|
Dopravní politika konzervativních vlád ve Velké Británii v letech 1979-1997
Růt, Štěpán ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Soběhart, Radek (oponent)
Práce analyzuje proměnu dopravní politiky v době konzervativních vlád vedených Margaret Thatcherovou a Johnem Majorem. Snaží se odpovědět, proč situace v dopravě vyústila v trvalý rozchod s koncepcí nastolenou ve čtyřicátých letech labouristy. Provedené změny dává do souvislosti s thatcherismem a snaží se upozornit, že jeho vliv se nevyhnul ani oblasti dopravy. Přínos práce spočívá v uceleném pohledu na privatizaci autobusové a železniční dopravy včetně zvažovaných a variant a zhodnocení výsledků. Upozorňuje na sshodné i odlišné prvky v privatizaci dvou dopravních odvětví. Autor vedle vydané odborné literatury čerpal i z dobových pramenů získaných v Národním archivu v Londýně-Kew.
|
| |
| |
|
Vybrané problémy regulace síťových odvětví
Lebedová, Daniela ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Horák, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá výsledky liberalizace a deregulace elektroenergetického odvětví v Evropské unii se zvláštním zaměřením na vytváření vnitřního trhu s elektřinou. První část je zaměřena na energetickou politiku evropské unie. Cílem je představit šíři politik a opatření, která ve svém důsledku dopadají na vnitřní trh s elektřinou a podílejí se na jeho formování. Zvláštní pozornost je věnována právním předpisům, kterými se členské státy na vnitřním trhu s elektřinou řídí a jsou pro jeho správné fungování klíčové. Následující část se věnuje procesu liberalizace a deregulace, tedy konkrétním změnám v ekonomické struktuře odvětví. Přijímaná opatření jsou vsazena do kontextu specifických ekonomických vlastností trhu s elektřinou, které souvisejí s existencí tzv. přirozeného monopolu. Třetí část je věnována regulaci, regulátorům a jejich úkolům na vnitřním trhu s elektřinou. Zaměřuje se na jejich pravomoci, používané metodiky a spolupráci v rámci EU. V čtvrté části byl vytvořen regresní model, který hodnotí vliv vybraných proměnných, charakterizujících změny probíhající v tomto odvětví, na cenu elektřiny v Německu, České republice, na Slovensku v Polsku a Maďarsku.
|
| |
| |
|
Diversification of energy markets in Europe
Buriš, Alan ; Žamberský, Pavel (vedoucí práce) ; Horák, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá procesem diverzifikace energetického trhu Evropské Unie. V teoretický části se věnuje regulaci síťových odvětví na základe teorie přirozeného monopolu, která je konfrontována názory rozličných ekonomických škol. V další časti je analyzován proces harmonizace energetické politiky EU a další trendy v jej budoucím vývoji. V poslední části sa soustřeďuje na energetický trh SR a změny, které na něm proběhli za posledních 20 let.
|
|
Deregulace nájemného, její vliv na 2 konkétní bytová družstva a hospodářské doporučení ČR
Váňa, Jan ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
Práce se zabývá aktuálním problémem deregulace nájemného, která v České republice právě probíhá. V teoretické části se dozvíme co to vlastně regulace je, z jakých důvodů v České republice byla spuštěna deregulace, problémy spojené s deregulací, nadále se práce zabývá otázkou maximálních a minimálních cen, obecným pohledem na regulaci skrze jednotlivé ekonomické školy. V praktické části se práce snaží zanalyzovat data 2 existujících družstev, přičemž jedno podléhá deregulaci a druhé nikoli. Nakonec se snaží dát hospodářské doporučení, analyzovat výhody, nevýhody a případné strasti deregulace. Analyzovat také dopad deregulace nejen na družstva ale i na obyčejné občany.
|