Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 79 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jakostní parametry larev potemníka moučného při různých režimech technologické úpravy
Hendrychová, Veronika Božena
Tato práce se zabývá vlivem technologické úpravy na jakostní parametry larev potemníka moučného. Byla měřena pevnost, barva a senzorická jakost u larev potemníka moučného usmrcených varem nebo šokovým zmrazením, blanšírovaných po dobu 1, 3 nebo 5 min a sušených při teplotě v rozmezí od 110 ℃ do 140 ℃ po dobu 20, 30 nebo 60 min. Larvy byly ochuceny varem v roztoku kořenící směsi nebo prosypáním kořenící směsí. Larvy usmrcené mrazem vykazovaly světlejší odstín a ze senzorického hlediska byly hodnoceny vyšším počtem bodů než larvy usmrcené varem. Pevnost larev se pohybovala v rozmezí od 0,12 N do 3,63 N (průměrně 1,22 N) v závislosti na zvoleném režimu technologické úpravy. Doba blanšírování neměla vliv na pevnost ani barvu larev. Barva byla ovlivněna teplotou a dobou sušení. Teplota sušení 140 ℃ nebyla vhodná pro úpravu larev ochucených příchutí rajče s bazalkou a u takto upravených larev výrazně poklesla senzorická jakost. Teplota sušení 140 ℃ neměla negativní vliv na senzorickou jakost larev ochucených příchutí parmezán.
Biochemické změny při stárnutí červeného vína
Vacková, Tereza ; Hudeček, Jiří (vedoucí práce) ; Entlicher, Gustav (oponent)
Flavonoidy jsou rostlinné sekundární metabolity, které se dělí do několika skupin podle chemické struktury. Důležitými složkami vína, které jsou zodpovědné za jeho barvu, chuť a další senzorické vlastnosti, jsou barevné pigmenty - anthokyany a taniny (třísloviny). Koncentrace anthokyanů ve víně je ovlivněna odrůdou, zpracováním hroznů a klimatickými podmínkami. Ke studiu změny barvy a tím i souvisejícího chemického složení, byly použity tři nekomerční vzorky červeného vína, Svatovavřinecké, ročník 2010 a 2012, a domácí víno bez přidaného SO2. Ke stanovení barevných změn byly použity převážně kolorimetrické (metoda CieLab) a zjednodušené spektrofotometrické metody (barevná hustota a odstín). Množství anthokyanů bylo sledováno analytickou metodou RP-HPLC. Koncentrace fenolických látek byla stanovena upravenými enologickými metodami. Během stárnutí vína došlo k barevným změnám, které byly způsobeny polymerizačními reakcemi, které probíhají mezi anthokyany a fenolickými sloučeninami. To vedlo ke vzniku stabilních barevných pigmentů, které se projevily vyšším absorpčním maximem a tedy i tmavším zabarvením. Klíčová slova: anthokyany, barva, červené víno, fenolické sloučeniny, malvidin-3-glukosid, polymerizační reakce, pigmenty.
Atraktivita obličeje a barva a textura pokožky
Kolingerová, Agáta ; Pátková, Žaneta (vedoucí práce) ; Pokorný, Šimon (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je formou literární rešerše shrnout a kriticky zhodnotit dosavadní poznatky ze studia vlivu barev a textury pokožky na atraktivitu obličeje. V první části práce jsou stručně představeny nejprve některé z evolučních pohledů na atraktivitu a poté v minulosti primárně studované aspekty ovlivňující atraktivitu obličeje, tedy symetrie, průměrovost a pohlavně dimorfické znaky. Stěžejní část práce se zabývá další důležitou kategorií rysů ovlivňujících atraktivitu obličeje, a to barvou a texturou pokožky. Mezi probíraná témata patří jednotlivé barevné znaky pokožky (tj. červenost, žlutost, světlost a homogenita barvy), přičemž se tato práce snaží popsat jejich možné spojení se skutečným zdravím či kondicí jedince. Zahrnut je i vliv kultury a pohlaví na percepci těchto znaků. Z oblasti textury pokožky jsou rozebírána témata akné, jizev, zářivosti a vrásek a jejich vliv na vnímanou atraktivitu. Podobně jako u barevných znaků je sledováno možné spojení se zdravím jedince a jsou představena potencionální ovlivnění kulturou a pohlavím. Klíčová slova atraktivita, barva, textura, pokožka, percepce, zdraví
Kontrola jakostních parametrů experimentálního masného výrobku za použití vedlejších produktů vzniklých po zpracování vlašských ořechů
Graciasová, Michaela
Diplomová práce pojednává o využitelnosti surovin, které vznikají při zpracování vlašských ořechů. Práce dále shrnuje celý proces technologických operací při výrobě masných výrobků. Záměrem praktické části byl přídavek výlisků vlašských ořechů, které jsou vedlejším produktem výroby oleje z vlašských ořechů. Další šarže byla vyrobena s přídavkem celých vlašských ořechů. U vyrobených Spišských klobás, které byly zvoleny jako vhodný modelový masný výrobek, byl stanoven obsah sušiny, tuku, bílkovin a soli. Následně byla stanovena barva Spišské klobásy na řezu a povrchu za pomocí spektrofotometru. Posouzení hygienické jakosti bylo založeno na mikrobiologických rozborech v podobě celkového počtu mikroorganismů, plísní, koliformních bakterií a enterokoků. Zásadním úkolem a cílem byla senzorická analýza výrobků, u kterých bylo hodnoceno 9 deskriptorů. Ze senzorické analýzy vyplývá, že v deskriptorech celkový vzhled, barva na povrchu, tvrdost a pevnost na skusu byla Spišská klobása s výlisky vlašských ořechů hodnocena lépe než kontrolní vzorek. Z celkové přijatelnosti je zřejmé, že vzorek s výlisky vlašských ořechů je méně přijatelný než vzorek s celými vlašskými ořechy, kde byla celková přijatelnost hodnocena o poznání lépe.
Modrá barva ve vývoji výtvarného umění
ČIHÁKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce s názvem Modrá barva ve vývoji výtvarného umění je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Úvodní část teoretické práce je věnována historii používání konkrétních modrých pigmentů a jejich rozdělení. Součástí textu je stručná historie malířských technik a výroby barev. Následující část práce mapuje použití modré barvy z historického kontextu ve vybraných kulturách, uměleckých slozích a v uměleckých směrech. Jsou zmíněni vybraní umělci, v jejichž tvorbě měla modrá barva zásadní postavení. Praktická část práce vychází z části teoretické. Dokumentuje průběh tvorby, jejíž výslednou realizací jsou dva obrazy o velikosti 100 x 100 cm technikou akryl na plátně.
Jakostní znaky daňčího masa
JAROŠOVÁ, Gabriela
Tato diplomová práce se zabývá jakostními znaky masa farmově chovaných daňků evropských a vlivem způsobu porážky na jeho výslednou kvalitu. Literární přehled pojednává o významu masa a jeho chemickém složení. Dále popisuje kvalitativní zna-ky masa, farmový chov, způsoby porážky a průběh postmortálních změn masa. Cílem práce bylo ověřit, k jakým kvalitativním změnám masa dochází v závislosti na způsobu porážky daňka na základě složení a fyzikálních vlastností svaloviny. Jako statisticky významný parametr byla vyhodnocena naměřená hodnota pH masa v průběhu zrání, barva masa, obsah intramuskulárního tuku, kolagenních bílko-vin a ztráta vody odkapem. Získané hodnoty masa u skupiny daňků vystavené před porážkou větší zátěži, tedy omráčených jatečnou pistolí a následně vykrvených, vy-kazovaly znaky na hranici vady DFD.
Citrusy v malířském zátiší
DRÁBKOVÁ, Veronika
Citrusy v malířském zátiší Bakalářská práce, jež se zabývá zobrazením citrusů v malířském zátiší, se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje pojednání o fenoménu zátiší, analyzuje symbolický význam citrusů v různých časových dobách a věnuje se interpretacím malířských ovocných zátiší vybraných autorů například Girolama dai Libri, Caravaggia, Willema Kalfa, Pietera Claesze, Gustava Courbeta, Paula Cézanna, Paula Gauguina, Vincenta van Gogha a mnoha dalších. Je přiblížena i tvorba současných domácích autorů, kterými jsou např. Jan Mikulka nebo Hynek Martinec. V rámci praktické části je vytvořen soubor přípravných, kresebných a akvarelových skic a dva finální velkoformátové obrazy.
Příběh - světci a světice
Štěrbová, Terezie ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
SHRNUTÍ / ABSTRAKT/ ZÁVĚR Během psaní této bakalářské práce jsem se pokusila popsat obsahovost a význam světců a světic v jejich obecném teoretickém a společenském chápání. Především mne zaujala společenská úloha světců a světic, jakožto patronů v rámci lidové zbožnosti a zvyklostí. S vybranými světci jsem se pokusila netradičním způsobem propojit místa v krajině, ve které jsou právě oni uctívání a jsou mocnými ochránci těchto posvěcených míst. Tato specifická místa jsem vybírala ve své rodné krajině Beskyd. Krajina této oblasti a mnou vybraná posvátná místa, mne silně inspirovaly nejen v mé výtvarné realizaci, ale také v plánování pedagogických úkolů pro děti ve věkovém rozmezí 6-10 let. Posvátná místa, mající svého patrona, ukryta i v těch nejhlubších lesích nebo označující bod, ve kterém se křižují dvě polní cesty, budou vždy důležitým prvkem pro naši společnost. Člověk věřící nebo ne, vždy bude cítit něco nepopsatelného z těchto míst. Bude si říkat, že daný patron zde drží svou ochranou ruku, nebo bude věřit v magickou sílu ukrytou v přírodě z předkřesťanských dob. Stále však tato místa v sobě ponesou příběhy a legendy svatých. A nejen ty. Skrze tato místa se budou stále vanout příběhy lidí, jako podzimní chladný vánek, který vdechuje krajině posvátnou energii. Posvátná místa, která jsou zasvěcená už...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 79 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.