Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí21 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jsou automobily šetrnější k životnímu prostředí ve skutečnosti opravdu šetrné?
Jiroutková, Tereza ; Bartoň, Petr (vedoucí práce) ; Rotschedl, Jiří (oponent)
Práce se zabývá emisemi CO2 vzniklými výrobou nového automobilu VW Golf. Jejím základem je oficiální studie vydaná automobilkou Volkswagen týkající se výrobních emisí 4 typů VW Golf. V této práci není do emisí vzniklých výrobou započítán dovoz součástí a materiálů z jiných částí světa nebo jiných částí Evropy. Cílem práce je spočítat emise CO2 vzniklé na základě provozu nákladních lodí a kamionů dopravujících komponenty do německého Wolfsburgu k finální montáži a určit, zda jejich vynechání z oficiálních zpráv automobilky je či není závažným zkreslením. Pomocí údajů o silničních a námořních vzdálenostech jsou zde vypočítány 3 modelové příklady dovozu z několika továren VW rozmístěných na různých kontinentech a emise CO2 vzniklé touto přepravou. Prostřednictvím výpočtů a porovnání výsledných transportních emisí CO2 s emisemi vzniklými během samotné výroby automobilu ve Wolfsburgu nebylo prokázáno, že by tento objem emisí byl zásadní. A tedy na základě mých výpočtů nebylo dokázáno, že byly oficiální údaje o výrobních emisích zkreslené.
Šrotovné a jeho paradoxy
Zíka, Michal ; Šíma, Josef (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá významy a paradoxy šrotovného v automobilovém průmyslu. Automobilový trh zahrnuje nesmírně rozsáhlou legislativu, která má restriktivní efekt na produkci aut, ale šrotovné paradoxně působí opačným směrem. Dále je práce je zaměřena na problematiku šrotovného jako státního zásahu a vliv státních intervencí na tržní cenu, rovnováhu a bohatství lidí. Na bohatství lidí následně navazuje Kuznetsova křivka ve spojitosti s kvalitou životního prostředí. Cílem práce je analyzovat argumenty pro a proti zavedení šrotovného. S tím úzce souvisí výpočet emisí CO2 u nových a starých automobilů, aby bylo možné potvrdit, nebo případně vyvrátit tvrzení o zlepšení životního prostředí prostřednictvím šrotovací prémie. Dále jsou uvedena fakta o vlivu stáří vozového parku na bezpečnost provozu na dopravních komunikacích a možné změny bezpečnosti při přijetí šrotovného.
Druhá generace biopaliv v reálném světě
Skalický, Michal ; Dvořák, Antonín (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice biopaliv, jakožto obnovitelného zdroje energie v dopravě, který se v posledních letech dostává do popředí společenského zájmu. Její teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů z této oblasti, historický vývoj a důvody pro potřebu náhrady stávajících fosilních paliv s důrazem na narůstající množství emisí CO2 a docházející zásoby ropy. Praktická část porovnává charakteristiky, využití, výhody a nevýhody biopaliv první a druhé generace a snaží se odhadnout přínosy biopaliv druhé generace jak v oblasti ekonomické tak také environmentální.
Energetická politika EU a boj proti změně klimatu
Kováč, Štefan ; Bič, Josef (vedoucí práce) ; Vondrušková, Barbora (oponent)
V mé práci jsem se zaměřil na program Energetické politiky EU v oblasti snižování emisí. Řešení zastavení změna klimatu vspočívá v postupném zavádění ekologičtějších technologií. Politika EU v oblasti energetiky je značně ovlivněna cílem zastavit globální oteplování. V mé práci se věnuji tomu, jaká opatření EU již přijala a jaké cíle si předsevzala do budoucna. Obnovitelné zdroje považuji za správný krok směrem ke snižování emisí a zvyšování energetické nezávislosti EU na dovozech energetických surovin. Poslední kapitolu mé práce jsem věnoval Evropskému systému obchodování emisemi, který byl zřízen sa účelem motivace podniků ke snižování emisí skleníkových plynů.
Ekonomické dopady implementace Kyotského protokolu v rámci EU
Pončíková, Martina ; Svobodová, Ivana (vedoucí práce) ; Jílková, Jiřina (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na zhodnocení systému obchodování s emisemi skleníkových plynů. Ochrana ovzduší je v současnosti již celosvětovým problémem a v této souvislosti byla vytvořena celá řada právních norem a mezinárodních úmluv. Jakýmsi vyústěním těchto snah je vznik mechanismu pro obchodování s emisními povolenkami. Cílem práce je pak okomentovat a zhodnotit vývoj a celkovou funkčnost systému, jeho efektivitu. Problematika je analyzována z pohledu společnosti ČEZ, a.s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí21 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.