Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Soldánová, Martina ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řešením lokality Černé louky v centru Ostravy. Vlastní návrh školy je umístěn na rozhraní stávající zástavby a pásu zeleně podél řeky. Tvar budovy reaguje na tuto situaci a vymezuje dva dvory. Vstupní dvůr je otevřen do parku a druhý pobytový dvůr je orientován do města.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Gallo, Robert ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce bolo nájsť vhodné riešenie školskej stavby v neľahkých podmienkach centra mesta Ostravy. Škola je umiestnená na hranici medzi mestom a krajinou.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Matušková, Martina ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Projekt se zabývá aktuální problematikou území Černé louky v bezprostřední blízkosti centra Ostravy. Původní soutěžní návrh kulturního klastru Černé louky doplňuje o vzdělávací, sportovní a gastronomicko – výzkumné zařízení, jež přináší další podněty do daného území a reagují lépe na potřeby obyvatel. Soubor školských staveb nahrazuje novým principem vertikálního uspořádání vícestupňového vzdělávacího zařízení.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Lakomčíková, Žofia ; Havlíček, Tomáš (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Návrh územia Černej louky v Ostrave vychádza z územnej štúdie, do ktorej bol zapracovaný ideový urbanistický návrh z medzinárodnej súťaže od holandského štúdia Maxwan. Zmena urbanizmu je ovplyvnená zmenou podmienok, v ktorých sa momentálne mesto Ostrava nachádza. Pre pôvodne zamýšľaný kultúrny klaster je potrebné nájsť aj inú funkciu, ktorá tomuto miestu chýba a bolo by ju možné zrealizovať. Touto funkciou je rekreácia a šport, ktorý je nielen ideálne rozvíjať v blízkosti vodného toku a napojenia na Komenského sady, ale danej lokalite podobné zázemie chýba, čo je vzhľadom na rozrastajúcu sa obytnú štvrť veľké mínus. V mojom návrhu som chcela prepojiť kultúru a šport a umožniť miestu stály pohyb ľudí, aby neostalo len ideovým snom o pulzujúcom a živom mieste. Cieľom diplomovej práce bolo navrhnúť komplex škôl v okolí Černej Louky. Samotná škola je umiestnená mimo Klaster, ale v jeho tesnej blízkosti a v priamej náväznosti na exteriérové športoviská využívané školou, ale sprístupnené aj verejnosti. Samostatné provozné celky sú prepojené spoločnými priestormi a obkolesujú spoločný školský dvor s výhľadom na hrad a rieku. Jednoduchý raster tried je narušený stretávacími a športovými priestormi, ktoré sú pohľadovo vysunuté z pôdorysu, vytvárajú vyhliadkové body, ktoré spolu opticky komunikujú a ako bohato presvetlené miesta napomáhajú orientácií v priestore.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Slavíková, Barbora ; Halfar, Jiří (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Řešené území Černá louka leží na pomezí centra Moravské Ostravy a území Slezské Ostravy v místě soutoku řeky Ostravice a říčky Lučiny. Návrh zástavby přímo v místě současného Výstaviště Černá louka vychází z mezinárodní urbanistické soutěže z roku 2010, kterou vyhrál projekt Cultured Meadow od ateliéru Maxwan. Hlavní myšlenkou tohoto projektu je soustředění solitérních kulturních a vzdělávacích objektů (koncertní dům, výstavní síň, centrum moderní hudby) do půlkruhu okolo kulturní louky. Vítězný návrh z urbanistické soutěže se stal východiskem pro umístění komplexu škol na parcelu stávajícího areálu Miniuni na pomezí kulturního klastru Černé louky a rezidenční čtvrti Nové Karoliny. Objem školy se svými předprostory reaguje na strukturu solitérů v klastru a zároveň na klasickou městskou blokovou zástavbu směrem od Nové Karoliny. Reakcí na dostředivé síly směrem do klastru Černá louka vzniká ve středové části kompozice volně průchozí poloveřejný parter, do něhož jsou situovány interní vstupy do školy. Jelikož se jedná o zástavbu na hranici centra města, je umístěno venkovní hřiště na střechu tělocvičny, odkud je také přístupné. Vlastní návrh komplexu škol se drží zásady věkové diferenciace a zásady horizontální integrace. Z toho důvodu je škola koncipována jako jakási symbióza 5 jednotlivých částí (společné prostory, tělocvična, 1. a 2. stupeň ZŠ, gymnázium), které jsou provázány jako jeden celek a zároveň je možno jednotlivé části izolovat od ostatního provozu. Budova školky bude vzhledem k věkové diferenciaci a tudíž odlišným potřebám i měřítku dětí provozně i fyzicky oddělena od ostatních částí komplexu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Musilová, Petra ; Halfar, Jiri (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce bylo navrhnout soubor školských budov v Ostravě na Černé louce. Návrh měl vycházet a navazovat na vítězný projekt architektonické kanceláře Maxwan, která vyhrála urbanistickou soutěž na toto území. Pro svůj návrh jsem se rozhodla rozdělit funkce do 3 objemů – mateřské školy, základní školy s lyceem a sportovní haly. Mateřská škola je umístěna v parku, u řeky. Škola s lyceem sdílejí jednu budovu, která je zasazena v prstenci budov kolem černí louky. Parter školy je průchozí a veřejný. Proto byla škola umístěna v místě, kde se setkává nejvíce pěších tras. V Blízkosti školy je navržena sportovní hala. Ta je přístupná nejen pro školu, ale i pro veřejnost.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Dufková, Kateřina ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Zadáním mé diplomové práce bylo navrhnutí nového komplexu škol v Ostravě. Místo stavby je umístěno blízko historického centra vedle výstaviště Černá louka. Hlavní ideou bylo navržení pěti různých solitérů, které dohromady tvoří uzavřený blok s vnitroblokem, kde se nachází zahrada. Žáci základní školy se pak během hodin přírodovědy a pěstování budou o tuto zahradu starat a budou zde pěstovat různé rostliny, které pak studenti gymnázia budou během vyučování biologie chodit poznávat. Koplex je rozdělen podle funkcí do pěti různých objektů: mateřská škola, základní škola, gymnázium, jídelna+kuchyně a sportovní areál.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Holcová, Petra ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonická studie komplexu školských staveb v Ostravě. Jedná se o mateřskou, základní a střední školu – gymnázium. Škola je situována vedle kulturního klastru Černá louka v Ostravě – nově navrženého kulturního centra města, a na nábřeží Ostravice. Hlavní myšlenkou je přizpůsobení jednotlivých pobytových prostor měřítku dětí různého věku, orientace tříd na jihovýchod a zároveň k řece. Mateřská škola je provozně i hmotově oddělena, základní škola a gymnázium jsou propojeny v jednom dvou- a třípodlažním objektu s vnitřním dvorem. Objekty jsou přístupné pro žáky ze vstupního prostranství od Černé louky, vstup pro veřejnost se nachází na nově navržené městské třídě propojující Louku s Novou Karolinou. Areál také nabízí sportovní zázemí, tělocvičnu, bazén a venkovní sportoviště, které je přístupné z cyklostezky vedoucí okolo Ostravice. Vzhled objektů vychází z konstrukce, železobetonového skeletu z běleného pohledového betonu, a je ozvláštněn stínícími panely z cortenového plechu.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Dvořáčková, Alena ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Jako vhodná se mi pro umístění školské stavby jeví volná „zelená“ parcela jižně od Černé louky. Hlavní požadavek pro vznik konceptu bylo oddělit „špinavý“ provoz zázemí (hluk, doprava) od „čistého“, provoz školy (orientace k řece). Dále pak rozdělení komplexu na mateřskou školu a na společný objekt pro základní školu a lyceum. Jako ztmelující prostředek pro základní školu a lyceum jsem zvolila formu haly. Tuto volbu můžeme chápat jako parafrázi na Černou louku /na Ostravu..středem všeho dění je společný prostor (pro setkávání se) a okolo něj navázané různé funkce (různé specializace učeben). Na lince rovnoběžné s hlavní komunikací leží pomyslná provozní osa, která dělí a zárověň funkčně spojuje části školského komplexu. K uliční čáře jsou orientovány vstupní prostory, prostory s hlučným provozem (jídelna/restaurace, tělocvična) a zázemí (zásobování, odvoz odpadu, parkování). Směrem k řece jsou navrženy budovy mateřské školy, základní školy a technického lycea.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Kyšková, Anna ; Pecka, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Návrh komplexu škol reaguje na současnou situaci na území Černé louky a zároveň respektuje územní studii vypracovanou na základě návrhu atelieru Maxwan (soutěž proběhla v roce 2010). Škola doplňuje chybějící blok na hranici mezi historickým jádrem města a Černou loukou, kde je v současné době parkoviště, školka doplňuje proluku v sousedním bloku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.