Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lars von Trier na českých jevištích: divadelní adaptace a jejich filmové předobrazy
Kaňková, Markéta ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou divadelní adaptace filmového díla v českém divadelním kontextu, kterou zkoumá na příkladech divadelních přepisů filmů současného dánského tvůrce Larse von Triera. Cílem práce je zachytit a popsat složitý průběh transformace původních filmových látek a filmových textů v texty, a potažmo i v díla divadelní, a pojmenovat možné adaptační přístupy a techniky, které se v procesu adaptace manifestují.
Dramatizace větších epických celků určené dětskému herci
Hrnečková, Anna ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Kočí, Julie (oponent)
Diplomová práce analyzuje dramatizace větších epických celků, které se objevily na českých celostátních (popř. krajských) přehlídkách dětského divadla po roce 1989. Po charakterizaci úlohy dramatického textu v divadle hraném dětmi se práce pokouší stanovit hodnotící kritéria pro dramatizace zkoumané oblasti. S ohledem na cíle umělecké i pedagogické porovnává práce kompoziční, jazyková i tematická východiska vybraných textů. V centru pozornosti stojí zejména takové adaptační prostředky, které získávají zvláštní význam právě ve spojení s dětským hercem - způsoby vytváření dospělých postav, zobrazení vnitřního světa dětského hrdiny apod. Analýza textů má zejména za úkol zodpovědět otázku, jak daleko dokázali autoři dojít v úzkých hranicích, které dramatickému textu přináší zaměření na dětského herce do patnácti let.
Dramatizace literárních děl v Národním divadle po roce 1990
Václavíková, Alžběta ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dramatizací literárních děl, které byly uvedeny v Národním divadle po roce 1990. Srovnává prozaické texty s nově vzniklými divadelními texty. Také se zaměřuje na proměnu interpretací jednotlivých děl, které nastala v důsledku dramatizace. U každého rozpracovaného díla také vždy uvádí významné okolnosti týkající se inscenace.
Pohyb v matematice
Muchová, Zuzana ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent)
V této práci se zabývám využitím pohybových aktivit v hodinách matematiky. Za použití metod dotazníku a experimentu jsou zpracovány kapitoly, jež nabízí řadu pohybových aktivit. Některé z nich jsou již v současné době realizovány v hodinách matematiky u učitelů 1., 2. a 3. ročníků ZŠ, jiné jsou součástí učebnic určených pro tuto věkovou kategorii. Navíc přidávám i nabídku dalších pěti možných pohybových úloh, jež jsou evidovány a vyhodnocovány v rámci šesti experimentů. Cílem této diplomové práce je ukázat, že pohyb je neoddělitelný od života dítěte ve věku 6 - 9 let a nabídnout možné pohybové aktivity pro rozvoj matematických schopností a dovedností.
Dramatizace Olbrachtova Nikoly Šuhaje loupežníka
Mládková, Nela ; Janoušek, Pavel (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent) ; Smrčka, Jiří (oponent)
Tématem rigorózní práce s názvem Dramatizace Olbrachtova Nikoly Šuhajeloupežníka je zaměřena na sekundární život Olbrachtovy prózy na českých jevištích, ve filmu i v jiných médiích. Výklad směřuje od rekapitulace okolností vzniku a prvotní recepce románu a od jeho rozboru po stránce žánrové, jazykové, stylové a kompoziční k analýzám jeho jednotlivých dramatizací, především z pera Petra Ulrycha (LP Nikola Šuhaj loupežník, 1974; Nikola Šuhaj loupežník, Ateliér 1975; Koločava, Městské divadlo Brno 2011) nebo Milana Uhdeho (Balada pro banditu, Divadlo na provázku 1975 a 2005; film 1978). Zvláštní pozornost je věnována skutečnosti, že klíčové dramatizace Olbrachtova Nikoly Šuhaje loupežníka při úpravách pro divadlo pracovaly s hudbou a písněmi a využívaly je jako výrazový prostředek umocňující lyrické pasáže a umožňující transportovat poetiku literární předlohy do soudobé, jevištně působivé divadelní podoby. Cílem je ukázat, jakými cestami dramatizátoři a inscenátoři přesouvali příběh Olbrachtova románu do odlišných společenských situací (i jiných kultur), přičemž jej usilovali využít k vyslovení aktuálních problémů své doby a vyjádření životního pocitu vlastní generace.
Analýza a komparace dramatizací Žabákových dobrodružství
Šteidlová, Kateřina ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; SCHWARZOVÁ, Kateřina (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza a komparace dramatizací knihy Kennetha Grahama Žabákova dobrodružství, která patří do zlatého fondu britské literatury pro děti. Zabývám se otázkou, do jaké míry dramatizace odpovídají předloze, zda se od ní odklání, z jakého důvodu a co tento odklon způsobuje. Pracuji v ní se čtyřmi dramatizacemi – divadelní hrou Alana Alexandra Milneho Toad of Toad Hall, inscenací Divadla Alfa Žabákova dobrodružství, krátkým animovaným filmem z dílny Walta Disneyho The Adventures of Ichabod and Mr. Toad a celovečerním hraným filmem Terryho Jonese Žabákova dobrodružství. V diplomové práci analyzuji nejprve knižní předlohu a následně její dramatizace z hlediska tématu a žánru, postav, prostředí, kompozice a výrazových prostředků. Následně porovnávám jednotlivé dramatizace vzhledem k použitým transformačním postupům – selekci, kondenzaci, substituci, amplifikaci, kompozičním a jazykovým operacím. V závěrečné kapitole shrnuji získané poznatky.
Guy de Maupassant: "Miláček" - kostýmní výprava
Hrušková, Anna ; PÁTÁ, Agnieszka (vedoucí práce) ; ZÁBRODSKÁ, Dana (oponent)
Diplomová práce zpracovává kostýmní řešení Maupassantova románu Miláček, s vazbou na jeho dramatizaci od Zdeňka Kaloče. V úvodu se vysvětlují důvody zabývat se tímto tématem dnes. Teoretickou část uvádí obsah románu, poté je rozebíráno prostředí vzniku románu, je stručně popsán život G. De Maupassanta a srovnáno dílo s jeho životními zkušenostmi. Následuje popis vybraných divadelních a filmových adaptací Dílo je srovnáno s jinými pracemi. V praktické části je popsána práce s textem románu a dramatizace. Je zde vysvětlena inspirace dobovým odíváním. Dále jsou zde zahrnuty úvahy nad možnými principy inscenování a konotace s dnešními společenskými problémy. Po výčtu průběhu práce se text dostává k popisu řešení jednotlivých kostýmů. V závěru jsou shrnuty cíle diplomní práce a vysvětlen způsob zpracování vzhledem k předloze.
Poetika pohádek Jana Wericha v divadle hraném dětmi
Pavlíčková, Andrea ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; MARUŠÁK, Radek (oponent)
V úvodní části diplomové práce se autorka zabývá zejména problematikou autorské pohádky, poté se zaměřuje na pohádkovou tvorbu Jana Wericha. Z jeho knihy Fimfárum vybírá tři pohádky. Následně provádí rozbor pohádek na základě komparace s jejich původními protějšky, které byly Janu Werichovi inspirací. Z něj vyvozuje principy pohádkové tvorby uvedeného autora, její poetiku. Ve třetí části práce se věnuje rozboru dramatizací uvedených pohádek, které byly inscenovány dětskými divadelními soubory. Autorka zde sleduje, do jaké míry se dramatizátorům podařilo přenést poetiku pohádek Jana Wericha do divadelních inscenací a jakým způsobem to činí.
Pohádky H.Ch.Andersena v dramatizacích českých dětských souborů
Turková, Martina ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Práce se zabývá pohádkami Hanse Christiana Andersena, které byly zdramatizovány pro české dětské soubory. Autorka se věnuje analýze Andersenovy pohádkové tvorby, s ohledem na jeho vypravěčský styl a jeho přínos pro žánr autorské pohádky. Rozebírá pohádku Sviňáček z hlediska kvalit, které nabízí dětskému divadlu, a porovnává s ostatními dramatizovanými pohádkami. V druhé části rozebírá šest dramatizací pohádky Sviňáček, které byly inscenovány s dětskými soubory, a to především z hlediska způsobu převedení literárního vypravěče do divadelní podoby, jeho vlivu na kompozici a postavy inscenace. V jednotlivých scénářích sleduje, do jaké míry se autorkám podařilo zachovat žánr a styl předlohy a jaké měly případné posuny vliv na sdělení tématu příběhu.
Aktivizující metody a techniky učení v českém jazyce na základní škole
KAŠPAROVÁ, Eva
Cílem této diplomové práce je zjištění vlivu využití vybraných aktivizujících metod a technik učení na úroveň slohového projevu žáků základní školy. Teoretická část práce popisuje vybrané aktivizující metody a techniky učení v souvislosti s využitím ve výchovně-vzdělávacím procesu. V praktické části je pak proveden experiment, který ověřuje vliv využití těchto metod na vývoj slohového potenciálu žáků. Pomocí dotazníkového šetření je zkoumána obliba práce s vybranými aktivizujícími metodami a technikami učení ve výuce. Bylo zjištěno, že aktivizující metody facilitují úspěšnost žáků ve slohovém projevu. U experimentální skupiny došlo k statisticky významnému nárůstu v počtu vět a významových větných dvojic.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.