Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí2 - 11dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozhraní počítače využívající polohu hlavy uživatele
Chmiel, Filip ; Španěl, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodou pro detekci polohy hlavy a jejího natočení s použitím technologií počítačového vidění. Metoda využívá algoritmů AdaBoost pro počáteční nalezení obličeje, a dále optického toku pro jeho následné sledování. Získané výsledky detekce je nutno vhodně interpretovat, respektive stabilizovat výstup. Tato metoda je vhodná pro využití při tvorbě inovativních uživatelských rozhraní.
Webové aplikace na platformě Node.js
Červený, Pavel ; Rychlý, Marek (oponent) ; Burget, Radek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem webové aplikace na platformě Node.js za použití dalších nástrojů a technologií, využívaných pro vývoj podobných aplikací. Hlavním cílem je vytvoření prototypu vzdělávací aplikace, pomocí které se uživatelé budou moci naučit základním dovednostem programovacího jazyka Javascript. V textu jsou postupně popsány technologie pro vytvoření aplikace, teorie provádění zdrojového kódu ve webové aplikaci, návrh aplikace, její implementace a testování.
Rozšířená realita pro deskové hry a vzdělávací aplikace
Záleský, Jiří ; Kapinus, Michal (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu rozšířené reality a jejího užití pro stolní hry a výukové aplikace na interaktivním stole. Cílem bylo vytvoření samostatného systému umožňujícího snadné vytváření her pro interaktivní stůl, a to formou návrhu systému umožňujícího komunikaci s interaktivním stolem a vývojem demoaplikace, která prezentuje funkcionalitu systému. V části týkající se návrhu systému byly představeny v práci použité technologie a nástroje, např. C++, Qt nebo Catkin, a vytvořen první návrh hry - demoaplikace. V implementační části je vysvětlen způsob převodu návrhu na fungující aplikaci, včetně popisu vnitřní struktury aplikace. Poslední část práce, věnovaná testování, přináší kromě odhalení chyb aplikace i další návrhy na její rozšíření v budoucnu. Výsledkem práce je fungující systém pro rozšířenou realitu a demoaplikace na něho navazující, což v budoucnu poslouží k vytváření dalších programů využívajících interaktivní stůl. Systém je určený pro použití na interaktivním stole ARTable3.
Mobilní aplikace "Pejsek záchranář" - Mimořádná událost
Krejčí, Jan ; Milet, Tomáš (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a implementovat jednoduchou výukovou mobilní aplikaci pro děti, která formou hry ukazuje správný postup přivolání první pomoci při mimořádné události nehody vlaku. Práce se nejdříve zabývá obecnými zásadami poskytování první pomoci při mimořádné události a způsobu jejich výuky. Dále charakteristickými prvky vzdělávacích her, rozborem již existujících řešení a herním enginem Unity. Na základě nastudované teorie je navržena a následně v Unity implementována vzdělávací hra. V závěru práce je popsán průběh a výsledky testování. Výsledná verze hry je připravena ke zveřejnění.
Code Characterization for Automated User Interface Generation
Kadlec, Jaroslav ; Slavík,, Pavel (oponent) ; Sochor, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
This work presents novel approach to automation of user interface creation. A taxonomy based on data characterization was adopted and new taxonomy for code characterization is proposed. Taxonomy points most important aspects of data and code so that it can be used in a process of automated user interface creation. The taxonomy is platform independent and can be stored as a metadata in the application file or in a separate external file. A process of automated user interface creation based on the taxonomy is proposed and individual parts of the process are described in more detail. Presented taxonomy and process of user interface generation are demonstrated on examples.
Mobilní aplikace pro pořizování a prohlížení fotografií stejného objektu v různých časech
Plšek, Dominik ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Refotografie je již dlouhou dobu zkoumaným tématem v oboru fotografie. Cílem refotografie samotné je opakovaně pořizovat fotografie stejné scény v různých časech. Výsledkem je kolekce fotografií s referenční, mnohdy historickou fotografií zachycující vývoj a případně změny focené scény. Nicméně refotografie samotná je pro fotografy nesnadným úkonem. Fotograf se musí vyrovnat s pohyby v šesti stupních volnosti a případnými změnami předmětu fotografie nebo změnou jeho okolního prostředí. V poslední době se výzkum zabývá výpočetní refotografií využívající výpočetní postupy a algoritmy z oboru počítačového vidění, se záměrem omezit překážky při pořizování opakované fotografie.       Cílem diplomové práce je vytvořit mobilní aplikaci sloužící uživatelům k zachycení preciznější refotografie a umožnit její sdílení s ostatními uživateli aplikace. Navržená aplikace využívá dostupných senzorů na zařízení k navigaci uživatele na odpovídající lokaci. Současně uživatele provází během procesu k vyfocení přesnější refotografie. Uživatelské rozhraní aplikace je specificky navrženo pro refotografii. Práce obsahuje témata návrhu uživatelského rozhraní, vývoje mobilních aplikací pro operační systém iOS a návrh a produkční nasazení serverové části služby a API pro mobilní aplikaci.
Prezentační systém galerie
Travěnec, Jiří ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o tvorbě uživatelského rozhraní dotykové aplikace pro návštěvnické centrum. Zaměřuje se na vytvoření celistvého uživatelského rozhraní aplikace, které bude intuitivní, a navigace, která bude přehledná pro uživatele každého věku. Součásti této práce je teoretický úvod do problematiky dotykových aplikací, výčet existujících řešení vycházejících z multimediálních aplikací a encyklopedií. Dále je popsán návrh aplikace a její implementace včetně popisu použitých vývojových nástrojů. Celé téma pak uzavírá nástin zlepšení a odlišných realizací, které bude možné realizovat v budoucnu.
Distribuovaný systém pro řízení a vizualizaci průmyslového procesu
Klvaňa, Martin ; Řezníček, Ivo (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce popisuje vývoj systému vizualizace a řízení výrobního procesu pro firmu vyrábějící křemíkové desky. Hlavním přínosem systému je zvýšení ergonomie práce operátorů výrobní linky pomocí navrženého uživatelského rozhraní. Proto jsou v práci i probrány zásady správného návrhu uživatelského rozhraní. Aplikace se snaží využít všech výhod nově navrženého uživatelského rozhraní ModernUI, které je zde použito. Práce popisuje návrh architektury spolu s implementací, hodnotí zpětnou vazbu od operátorů firmy a shrnuje nasazování aplikace a její budoucí rozšiřování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí2 - 11dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.