Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,873 záznamů.  začátekpředchozí19864 - 19873  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.49 vteřin. 

Možnosti řešení oblasti ŘLZ v IS organizace
Kousal, Ondřej ; Žid, Norbert (vedoucí práce) ; Krátoška, Václav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na způsoby řízení lidských zdrojů v informační společnosti. Řízení lidských zdrojů a personální informační systémy jsou v dnešní době důležitou oblastí jak v řízení, tak i v dlouhodobých strategiích organizace. Správné fungování řízení lidských zdrojů a informačních systémů poskytuje organizaci nedocenitelné konkurenční výhody v podobě efektivně využitých pracovních sil. V prvních kapitolách je oblast řízení lidských zdrojů zkoumána nejprve z teoretického hlediska a poté jsou tyto zjištěné teoretické potřeby porovnávány s možnostmi využití personálních informačních systémů. Následně je nastíněn souhrn funkcí personálních informačních systémů a analyzována jejich nabídka na českém trhu. V samostatné kapitole je uveden příklad z praxe, který shrnuje jak analýzu současného stavu, tak i doporučení na zlepšení fungovaní řízení lidských zdrojů a personálních informačních systémů ve firmě Tyllco s.r.o.

Analýza cestovního ruchu ve vybraném městě (Vodňany)
Jakubcová, Barbora ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na celkovou analýzu cestovního ruchu ve Vodňanech. Cílem práce je popsat současný stav, zhodnotit potenciál města pro rozvoj cestovního ruchu a podle toho navrhnout opatření a doporučení. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou cestovního ruchu obecně, dále pak městského cestovního ruchu a jeho možnými přínosy pro město. Analytická část popisuje podmínky pro rozvoj cestovního ruchu v tomto městě, zahrnuje charakteristiku nabídky cestovního ruchu, SWOT analýzu a dále se podrobně zaobírá záměry města do budoucna. Na závěr je zhodnocena konkurenceschopnost města v rámci Jihočeského kraje.

Konkurenční výhoda podniku
Marešová, Anežka ; Tichá, Ivana (vedoucí práce) ; Jiří , Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem konkurenční výhody podniku PROGRAMM s.r.o. Teoretická část obsahuje základní pojmy jako konkurenční výhoda, konkurenceschopnost, strategie, obecně popisuje analýzu konkurence, situační analýzu, analýzu vnitřního a vnějšího prostředí, marketingový mix i SWOT analýzu. Praktická část je zaměřena na situační analýzu společnosti PROGRAMM s.r.o. zahrnující analýzu vnitřního prostředí, marketingový mix podniku a analýzu vnějšího prostředí. Poté je proveden marketingový výzkum a analýza největšího konkurenta, společnosti KVADOS, a.s. Výsledky jsou vždy shrnuty za pomocí SWOT analýzy a jsou definovány konkurenční výhody firmy PROGRAMM s.r.o. Dále jsou odhaleny slabé stránky podniku a navržena možná řešení se zaměřením na marketing k získání dalších výhod včetně jejich zhodnocení.

Ekonomické aspekty vzdělávání na jazykových školách v ČR
Dvořáková, Miroslava ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Hana, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na finanční zdroje vložené do vzdělávání na jazykových školách v České republice. V teoretické části jsou shromážděna data vztahující se k tématu, která vychází zejména ze studia odborné literatury. Z charakteristiky jazykových společností je zřejmé, že dle typu vzdělávání se řadí do vzdělávání neformálního. Podle úrovně mezinárodní klasifikace vzdělání patří do postsekundárního neterciárního vzdělání. Informace získané v teoretické části jsou zásadní k tvorbě části analytické. Tato prakticky zaměřená část popisuje především jazykové školy, podrobněji se zabývá jejich nabídkou jazykových kurzů pro veřejnost. Jsou porovnávány jak ekonomické, tak i jiné aspekty, které s výukou souvisí. Ze závěru práce, obsahující shrnutí a vyhodnocení předchozích částí, je zřejmé, že konkurence na daném trhu práce je silná, a proto je nutné, aby každá společnost disponovala určitou konkurenční výhodou. Co se týče výběru vhodného jazykového kurzu z pohledu studenta, měl by se zájemce zaměřit na několik faktorů, které mohou jeho rozhodnutí ovlivnit. Obecně je prokázáno, že investice do jakékoliv podoby vzdělávání je vždy považována za dobrou investici.

Konkurenceschopnost a faktory její dlouhodobé udržitelnosti v globální ekonomice se zaměřením na společnost Dell
Tillmannová, Zuzana ; Kubešová, Vlasta (vedoucí práce) ; Třeštíková, Ludmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá identifikací a analýzou faktorů, které významně ovlivňují strategické chování firem a míru jejich konkurenceschopnosti. Konkrétně toto činí ve třech perspektivách, kterými jsou odvětví, zdroje a kapacity firmy a perspektiva institucí, kultury a etiky. Ve své aplikační části se zaměřuje na společnost Dell. Pro analýzu faktorů konkurenceschopnosti této firmy jsou použity modely, metody a teoretická východiska popsaná v teoretické části. Samostatná kapitola je také věnována strategickým partnerstvím, které dnes tvoří významnou součást konkurenčního boje.

Kourenceschopnost českých lázeňských subjektů v podmínkách EU
Hlostová, Zitová Denisa ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Střítreský, Václav (oponent)
Práce se zabývá oborem českého lázeňství, podmínkami podnikání v této oblasti a především faktory určujícími konkurenceschopnost českého lázeňství v podmínkách EU. Praktická část zkoumá konkurenceschopnost konkrétního podniku-Lázeňského Sanatoria Royal Mariánské Lázně a.s. Zde je východiskem situační analýza mikro a makroprostředí společnosti, dále analýza jednotlivých částí marketingového mixu společnosti, managementu lázeňské destinace. Aktuální podmínky českého lázeňství v rámci EU jsou charakterizovány z pohledu legislativního, z hlediska financování, struktury lázeňské péče, počtu, struktury a indikací hostů. V práci jsou užity tyto metody- situační analýza, syntéza pomocí SWOT analýzy, PEST analýza pro zhodnocení externích vlivů a analýza marketingového mixu.

Konkurenceschopnost Evropské unie
Maleček, Petr ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Práce hodnotí konkurenceschopnost Evropské unie z komplexního pohledu samotné EU, nikoliv pouze z pohledu členských států. Hlavním cílem této práce je objasnit, nakolik je Evropská unie konkurenceschopná v porovnání s ostatními ekonomikami a jakou má její konkurenceschopnost strukturu - jaké faktory na ní mají pozitivní či negativní vliv.

Železnice jako alternativa námořní přepravy na relaci Asie-Evropa
Launerová, Martina ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Molková, Tatiana (oponent)
Cílem diplomové práce je porovnání námořní a železniční přepravy při přepravě zboží mezi Asií a Evropou, představení železnice jako alternativního způsobu přepravy a určení možností, jak zvýšit její konkurenceschopnost vůči námořní přepravě. První část práce analyzuje současnou situaci v námořní a železniční přepravě a zaměřuje se na jejich specifika a potenciál do budoucna. V praktické části je nastíněna problematika změny logistického systému fiktivní firmy. Námořní a železniční přeprava je porovnávána z pohledu rizik, cen a doby přepravy. Poslední část práce se zabývá možnostmi zvýšení konkurenceschopnosti železnice do budoucna.

Uvedení nového produktu Bonduelle na český trh
Černohorská, Karolína ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Hanousková, Kristina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na oblast současného brand marketingu, který se v dnešních dnech stále více potýká s přesyceností trhu a s ním narůstající konkurencí. Marketing se tak stává jednou z nejdůležitějších složek managementu, především u FMCG firem, více než kdy dříve. V teoretické části diplomové práce se budu zabývat klíčovými pojmy z oblasti marketingu a podrobně popisovat marketingový a komunikační mix firem B2C. Dotknu se tématu brand marketing a oblastí s ním spojených, jako je marketingový výzkum, marketingová a komunikační strategie, vycházející z cílů firmy. V praktické části práce nalezne čtenář podrobný vhled do reálného procesu uvedení novinky na český trh v segmentu sterilované zeleniny na maloobchodní trhy. V první polovině popisuji dosavadní kroky, které se odehrály především v podlinkové marketingové komunikaci. Zmíním současné trendy na trhu se sterilovanou zeleninou a vývoj konkurenčních značek, především pak problém rostoucího vlivu značek privátních. V druhé části podrobně popisuji komunikační mix uváděné novinky a navrhované změny v komunikaci. Na závěr představím návrh nadlinkové marketingové komunikace k uváděnému produktu.

Analýza právních aspektů podnikání v ČR a SRN
Falcmanová, Barbora ; Antal, Jarolím (vedoucí práce) ; Němcová, Ingeborg (oponent)
Práce analyzuje a zkoumá konkurenceschopnost a s tím související podnikatelské prostředí v České republice a v Německu, věnuje se také legislativnímu prostředí panujícím v obou státech. Práce je rozdělena do třech kapitol. První kapitola určuje postavení obou států v žebříčcích mezinárodní konkurenceschopnosti. V druhé kapitole jsou zkoumány vybrané oblasti podnikatelského prostředí, které jsou hodnoceny a porovnávány. Závěrečná kapitola se věnuje problematice zahájení podnikání v ČR a SRN, rovněž je rozebrána problematika přeshraničního vysílání zaměstnanců.Komparovány jsou společné rysy obou států, jejich odlišnosti s cílem možné inspirace právních řádů.