Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 225 záznamů.  začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interaktivní tabule ve výuce fyziky na druhém stupni ZŠ
DRN, Tomáš
Tato diplomová práce se zabývá podporou výuky v hodinách fyziky na 2. stupni základní školy pomocí využívání interaktivní tabule. Zaměřuje se na metodu a formu začlenění této pomůcky do vyučování. Dále na evaluaci již vytvořených výukových materiálů pro tuto pomůcku, které jsou k dispozici na internetových portálech zabývajícími se touto problematikou a na ty výukové materiály, které používají samotní pedagogové. Tato práce je podpořená výzkumem provedeným na vybraných základních školách jihočeského regionu. Práci doplňují videa se vzorovou výukou hodiny fyziky, kde je tato technologie využívána a vlastní digitální výukové materiály.
Prožitkové učení v mateřské škole
KŘÍŽOVÁ, Marie
Abstrakt Práce je zaměřena na problematiku prožitkového učení dítěte v předškolním věku. Cílem je vytvoření programu prožitkových aktivit, využitelných v mateřské škole. V teoretické části je charakterizováno prožívání a učení dítěte předškolního věku, popsány druhy učení, podrobněji učení prožitkové a jeho znaky, podmínky, které je nutné pro ně v mateřské škole vytvořit. Dále je charakterizována hra a dramatická výchova jako základní metody prožitkového učení a popsány fáze prožitkového učení při realizaci v mateřské škole. Praktická část obsahuje původní nabídku prožitkových aktivit, vycházející z cílů RVP PV. Metodou pozorování, analýzou videozáznamů, rozhovory s dětmi a rodiči bylo zjišťováno, jak prožitkové učení děti přijímaly a k jakým výstupům vzdělávání program přispěl. Výzkumem jsem zjistila, že je prožitkové učení pro děti předškolního věku vhodné, neboť přináší své výsledky ve vzdělávání a děti jej přijímají ochotně.
Vyhodnocení prostředků vynaložených na sledování hodnocení (evaulaci) kvality vzdělávání středních škol kraje Vysočina v letech 2005 - 2011
Pech, Ondřej ; Říhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Běláčková, Vendula (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na výběr nejlepšího evaluačního nástroje pro odbor školství kraje Vysočina, který usnadní hodnocení kvality a úrovně škol v tomto kraji. Práce se věnuje zejména vysvětlení základních pojmů souvisejících s procesem evaluace a dále pak pojmům spojeným s kvalitou a managementem kvality. Bakalářská práce identifikuje různé metody evaluace a podrobně popisuje proces autoevaluce. Následná analýza středního školství v kraji Vysočina vyhodnocuje a analýza současných evaluačních nástrojů vede k doporučení nejvhodnějšího evaluačního nástroje.
Efektivnost a účinnost prostředků vynaložených ze strukturálních fondů EU na opatření v ochraně vod ČR
Hájková, Kateřina ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Malý, Vítězslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá efektivností a účinností prostředků vynaložených ze strukturálních fondů EU v oblasti ochrany vod v České republice. Hlavní otázkou, kterou si výzkum klade, je, zda nedochází k plýtvání veřejných zdrojů a zda jsou minimalizovány náklady. V první části práce jsou diskutována teoretická východiska problematiky dotací, jakožto nástroje hospodářské politiky. V návaznosti je diskutována efektivnost a účinnost dotací, jakožto hlavního nástroje evropské regionální politiky. Druhá část práce se snaží obecné závěry prokázat na konkrétních statistických datech z oblasti ochrany vod v České republice. K výzkumu bylo využito několik nezávislých modelů, které upozorňují na řadu problémů snižujících efektivnost a účinnost vynakládaných prostředků. Analýza ukázala, že investice do ochrany vod jsou -- z celospolečenského hlediska -- nezbytné a potřebné, ale z ekonomického hlediska je současná forma poskytování dotací sporná. Práce se dále pokouší diskutovat alternativní nástroje, kterými by mohlo být dosaženo stejných cílů s nižšími náklady.
Model řízení projektově orientovaných organizací sociální oblasti
PROKEŠOVÁ, Radka
Předkládaná disertační práce s názvem "Model řízení projektově orientovaných or-ganizací sociální oblasti" se zabývá návrhem modelu řízení projektově orientovaných or-ganizací sociální sféry s využitím procesů monitoringu a evaluace. Model řízení byl na-vržen na základě kvalitativního výzkumu provedeného ve vybrané instituci, kterou byl Ústav sociální práce Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budě-jovicích (dále jen ÚSP ZSF JU). Důvodem výběru této instituce byla pestrost, rozsah realizovaných aktivit a vývojová fáze rozvoje ústavu. V současné době je za nedílnou součást institucí zaměřených na praktickou sociální práci s klientem považováno nejen řízení strategické, ale také řízení projektové, které příznivě ovlivňuje efektivitu poskytovaných služeb a zároveň poskytuje možnost získá-ní zdrojů pro financování těchto organizací. Míru úspěšnosti těchto projektů příznivě ovlivňují procesy monitoringu a hodnocení jak ve fázi plánování projektu, tak i jeho re-alizaci. Na základě provedeného kvalitativního výzkumu byl navržen model řízení pro vy-braný Ústav sociální práce. Model řízení je založen na vytvořeném souboru monitoro-vacích a hodnotících indikátorů, které byly za využití synergických efektů zapracovány do návrhu databázových systémů ÚSP. Na základě hodnot navržených indikátorů získa-ných z databázového systému lze nejen sledovat, ale i hodnotit činnost ÚSP. Některé z indikátorů lze použít také ke koncipování strategie rozvoje ÚSP. Uplatnitelnost vytvořeného modelu řízení byla posuzována experty z různých oblastí řízení podobně orientovaných institucí formou polostrukturovaného rozhovoru. Na zá-kladě názoru expertů je tento model řízení aplikovatelný i pro další podobně zaměřené organizace. Model by podle mínění dotazovaných expertů přinesl zlepšení do řízení projektově orientovaných organizací sociální sféry podobně zaměřených jako ÚSP.
Evaluace primární drogové prevence základních škol ve městě Prachatice
ZŮNOVÁ, Petra
Název práce zní: Evaluace primární drogové prevence základních škol ve městě Prachatice. Primární prevence si klade za cíl odradit od prvního užití návykové látky nebo alespoň co nejdále odložit první kontakt s ní. Je to úloha celé společnosti. V první řadě by se na ní měla podílet rodina, která je nejdůležitější součástí člověka, dále je to okolní prostředí, které na dítě působí (např.: kamarádi, vrstevníci), škola, jenž se snaží být jedním ze subjektů primární prevence, a v neposlední řadě také praktický lékař. Ten je důležitou složkou pro odhalení projevů rizikového chování, například při vyšetřeních. Velmi důležité je to, že pokud prevence přichází z několika stran, má vyšší účinnost. Primární prevence by se měla realizovat před první zkušeností s návykovou látkou. Principy efektivní a vyhodnotitelné primární prevence jsou založeny na soustavnosti, dlouhodobosti, aktivnosti, přiměřenosti, názornosti a uvědomělosti. V rámci toho jsem v empirické části zkoumala, jaké názory mají žáci na preventivní programy, kdy aktivity přichází, jaké postoje žáci vůči návykovým látkám zaujímají, co si odnášejí za vědomosti z uskutečněných programů, jaké mají osobní zkušenosti a jaké názory mají školní metodici na tyto protidrogové aktivity. Pro zjištění dat byl použit kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika anonymního dotazníku vlastní konstrukce, na základě jehož vyhodnocení jsou verifikovány či falzifikovány předem stanovené hypotézy. Z výzkumu vyplývá, že zkušenosti s návykovými látkami se vyskytují ve všech základních školách ve městě Prachatice. Nejvíce je zastoupeno užívání legálních, společensky tolerovaných látek. Z výzkumu je patrné, že žáci základních škol jsou celkem dobře informováni o drogové problematice díky povinným preventivním programům. Výsledky práce je možné využít v praxi jako materiál pro školní metodiky prevence a pro vedení základních škol ve městě Prachatice, kterého lze využít jako zpětné vazby od žáků na realizované programy. Věřím, že práce může být využita i pro potřeby dalšího realizovaného výzkumu.
Problematika evaluace minimálních preventivních programů na základních školách Jihočeského kraje
NEUWIRTH, Jan
Práce se zabývá problematikou evaluace minimálních preventivních programů na základních školách. Teoretická část vymezuje rizikové chování a jeho druhy, kterým se preventivní programy snaží předcházet.Dále představuje prevenci jako takovou a zásady efektivity prevence a její evaluaci. Praktická část je sestavena jako návrh postupu při praktickém evaluování minimálních preventivních programů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 225 záznamů.   začátekpředchozí196 - 205dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.